HD w UPC

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Gdyby ktoś chciał wcześniej rozwiązać umowę, to jest okazja do 19 grudnia.

"Szanowny Kliencie,

Informujemy, że w związku z wejściem w życie ustaw z dnia 10 maja 2018 roku:
o zmianie ustawy Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw oraz o zmianie ustawy o usługach płatniczych zmianie ulegają dokumenty abonenckie UPC.

Zmiany mają na celu dostosowanie naszych dokumentów do nowych przepisów prawa, które porządkują formy zawierania i zmiany umów na usługi telekomunikacyjne oraz wprowadzają dodatkowe wymogi związane ze świadczeniem usług o podwyższonej opłacie (np. tak zwanych SMS-ów premium czy usług głosowych premium).

Poniżej prezentujemy wykaz zmian obowiązujących od 12 grudnia 2018 r.

• Umowa o świadczenie usług sprawdź
• Regulamin świadczenia usług przez UPC Polska Sp. z o.o. sprawdź
• Regulamin zawierania umowy abonenckiej w formie elektronicznej sprawdź
Jeśli nie akceptujesz powyższych zmian, masz prawo do wypowiedzenia Umowy Abonenckiej najpóźniej do dnia 19 grudnia 2018 r. Zmiana dokumentów wynika z nowych przepisów prawa, dlatego – w przypadku Abonentów pozostających w okresie zobowiązania - skorzystanie z tej możliwości może wiązać się z koniecznością zwrotu przez Abonenta części przyznanej ulgi. To równowartość ulgi za cały Okres Zobowiązania pomniejszona proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy Abonenckiej do dnia jej rozwiązania. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z tego prawa i doręczysz do UPC oświadczenie o wypowiedzeniu, Twoja umowa ulegnie rozwiązaniu w dniu 19 grudnia 2018 r.

Pozdrawiamy,
UPC Polska"
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Widzę, że UPC ma ciekawą ofertę obecnie zwie się "świąteczna".
Co prawda dla nowych użytkowników, ale to chyba nie problem załatwić w DUK, ew. rozwiązać (ja mam taką możliwość od lat) i ponownie podpisać. Można też zrobić cesje na kogoś z rodziny.
Zresztą jak wiemy, sam fakt rozwiązania wiąże się z telefonem od DUK i propozycjami, więc można sporo wynegocjować, ale do rzeczy:

Oficjalnie na stronie:
https://www.upc.pl/pakiety/telewizja-internet/

Full tv pakiet + nagrywarka (Horizon)
Pakiet HBO - HBO, HBO2, HBO3, HBO OD/GO
Net - 300Mb/s

89,99zł

Ta sama oferta, tyle, że z netem 500 Mb/s, to 99,99zł

Głównie chodzi tutaj o dużo szybszy net i HBO.

Ja obecnie płacę 89,99, pełen pakiet TV, ale bez HBO i z netem 120mb/s. do tego multiroom. Dekodery starsze, ale świadomie je chciałem.
Technik z którym rozmawiałem parę dni temu wspominał coś o jakiejś wymianie Horizonów, bo też z nimi nie do końca coś.

W moim przypadku, wystarczy dopłacić 10zł do obecnej kwoty i dostaje również drugi dekoder jak mam obecnie, ale zamiast 120mb/s, mam prędkość 300mb/s i paczkę HBO.

Jak dopłacę 20zł, to mam to wszystko co obecnie, ale już 500mb/s
Jak mi tutaj zejdą do 100zł, to nie ma się nad czym zastanawiać.

Jedyna różnica, to brak telefonu, ale ten mi nie jest potrzebny. Dobrze, że się go pozbyli z pakietów, bo podnosił cenę.
 

wysio

Member
Bez reklam
Trzeba jeszcze mieć świadomość tego, że trzeba umieć korzystać z tego 500Mb łącza, bo najczęściej ludzie niepotrzebnie płacą za coś, czego zupełnie nie wykorzystują. Mi często nie ściąga nawet maksymalną prędkością mojego łącza 300Mb przez zapchane serwery nie mówiąc już o osobach korzystających z połączeń bezprzewodowych, gdzie technicznie sprzęt nie jest w stanie przesyłać z takimi prędkościami.
Szkoda, że upload nie idzie w parze z tą prędkością i jest dość słaby na tle konkurencji.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Co masz na myśli "umieć", ja nie narzekam na swoje 120mb/s, przy dwuzakresowym media boxie, na 5ghz po wifi mam pełną prędkość na komórce/tablecie (na 2.4ghz wiadomo, że lipa i jest to 30-50mb/s), natomiast po kablu są to pełne prędkości.

Wifi nie jest dla mnie istotne, bo to co jest już w zupełności wystarcza.
Rozchodzi się o prędkości po kablu.
Czyli co chcesz powiedzieć, że korzystając z takiego rapidshare/fileshark itp. te prędkości będą ograniczone ze strony ww. serwerów?
Możesz to sprawdzić?

Druga sprawa, zapewne podmienią mi stare dekodery na Horizon, a ponoć mają i te wymieniać - przynajmniej tak gość wspominał parę dni temu.

Co do rezygnacji z umowy powołując się na zmiany w regulaminie, to i owszem, kary rzędu 4tyś. Ktoś to przerabiał, faktycznie nie do obejścia?
 

wysio

Member
Bez reklam
No właśnie z tych serwerów najczęściej nie ściąga mi z pełną prędkością - nawet jeśli pobieram wiele plików na raz, choć też wiele zależy od konkretnego serwera. Uploaded, catshare czy Fileshark są jednymi z najszybszych, a prędkość pobierania wacha się w przedziale 15 - 25 mb/s. Często prędkość jest też niższa.
120 Mb łącze jest jak najbardziej w pełni wykorzystywane.
Jeśli chodzi o Horizon, to pierwsze słyszę, żeby mieli coś wymieniać. Ci monterzy często też głupoty gadają. Osobiście z Horizona jestem bardzo zadowolony. Nie jest to może szybki sprzęt, ale w miarę stabilny, pilot jest bardziej wygodny jeśli chodzi o dostęp do najważniejszych treści i obraz na TV jest lepszy.
 

Dubek

Member
Bez reklam
W 2019 roku wchodzi nowy Horizon po prostu i możliwe że UPC całkowicie zrezygnuje ze starych dekoderów i będą wymieniali na nowe Horizony. W listopadzie bodaj weszły już do oferty w Szwajcarii i niedługo mają wejść także w Polsce.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Tutaj wygląda to bardzo optymistycznie, ale mnie interesują właśnie rapidy/filesharki itp.
Jeżeli mam brać łącze 500Mb/s a wykorzystać połowę, to jaki sens?
Niech ktoś to jeszcze potwierdzi, o ile ktoś ma takie łącze z UPC na forum.

Co do wymiany Horizona, to zapewne ci co już dostaną obecną wersję, będą musieli z nim żyć do końca umowy, ale jak nie będzie sprawiał problemów, to mi bez różnicy. Podstawą dla mnie jest stabilny net.

Dziś dzwoniłem do UPC zapytać się o ciekawą ofertę dla mnie, bazując na ofercie świątecznej, no i jak się okazało, jako stały klient mogę liczyć na to samo, ale w cenie 140zł. Kogoś tam zdrowo porąbało. Kowalski z ulicy ma od ręki abo na 90zł, a stały wieloletni klient za 140zł.
Złożyłem wypowiedzenie, czekam na kontakt z DUK.
Jak tutaj nie dadzą mi w najgorszym przypadku to co wisi na stronie, to wezmę jako świeży klient obecną promocje - o ile jeszcze będzie, bo okres wypowiedzenia będzie sporo trwał.
Zobaczymy co DUK wymyśli.

[youtube]wnMHi8HOCa4[/youtube]
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Takiej oferty nie widzę w UPC na warunkach finansowych która mnie interesuje, jedynie 300Mb/s i 500Mb/s i to w pakiecie z TV.
Który modem, Connect box? Reszta, czyli co, dekoder swój?

Mnie interesuje ta oferta, tylko obawiam się, że jak się nie dogadamy teraz (a złożyłem wczoraj wypowiedzenie), to okres wypowiedzenia zakończy się za 2msc. i już może nie być "świątecznej" promocji. Wrócą jakieś absurdalne cenniki i będzie zamiana siekierki na kijek.

Chore jest to, że człowiek dzwoni na infolinie, po drugiej stronie widzą, że nie ma już od lat umowy terminowej i w każdej chwili mogę zrezygnować, a nie chcą w ramach utrzymania stałego klienta zaproponować mu warunków które oficjalnie są dla każdego użytkownika który przyjdzie z ulicy, nie wspominając już o tym, że zatrzymają takiego klienta na 2 lata.

Gdzie tu logika i sens? Przecież to absurd, żebym musiał składać wypowiedzenie, bawić się w kotka i myszkę, a następnie po rozwiązaniu dzwonić jako "nowy klient", tylko po to, żeby skorzystać z oferty która wisi na stronie.

Stracony czas, stracone pieniądze na jeżdzenie. Zupełny brak poszanowania dla klienta.
Mam wrażenie, że tu nie chodzi o nowych klientów i zarabianie kasy, a o zasady (mimo, że chodzi o kase, ale dojenie jej w innym perfidny sposób)
Dla nowych klientów cud miód orzeszki, a starzy niech się bawią w jakieś DUKi, wypowiadanie umów i kombinowanie, a potem dopiero niech przyjdą i skorzystają z tego co jest.

Jakby nie można było zwyczajnie po ludzku dopisać, oferta dla nowych i obecnych klientów (którym skończyła się umowa). Tutaj jeszcze powinno być info małym druczkiem, dla obecnych klientów: "cieszymy się, że z nami jesteś tyle lat, dlatego dokładamy Ci dodatkowo pakiet XXX gratis, ale zostań z nami i podpisz nową umowę" ; )
Przynajmniej stały wieloletni klient bez umowy, poczułby się "wyjątkowo", a tu co?

Absurd i żenada! Przemyślany wyzysk. Dobrze wiedzą, że obecnym bez terminowej umowy, nie będzie się chciało kombinować i zostaną płacąc jakieś stare absurdalnie wysokie abonamenty. Tylko o to chodzi, bo nie wierzę, żeby ktoś z innym założeniem stawiał takie warunki i robił pod górkę.

Ja tu liczę, że DUK to wyprostuje i zaproponuje w ramach "rekompensaty" za tą żenadę, choćby jedną symboliczną złotówkę mniej dla stałych co rezygnują, jak to co wisi obecnie w promocji.

 
Ostatnia edycja:

brodacz

Active member
Bez reklam
Armanig, rozumiem, że ty już po okresie zobowiązania, dlatego bezkarnie wypowiadasz umowę...
Osobiście korzystam od lat z netu 500 od UPC i jego największą zaletą jest US. Obecnie to 30Mb (wcześniej 25). Przy fakcie, że sporo wysyłam w kosmos to mi to czasu trochę oszczędza. Przy zwyczajnym korzystaniu różnica między 250 a 500 jest niezauważalna. Netflix 4k HDR śmiga bez problemu, wszelkie YT na 4 urządzeniach jednocześnie też bez problemu. No i oczywiście kwestia Wi-Fi, które właśnie kończy swój żywot w okolicy 300 Mb. Osobiście wolałbym mieć łącze 250/50 niż 500/30. Ale to moje własne potrzeby.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Oczywiście, że bezkarnie. Jestem od 2 lat bez kagańca.
Obecna cena którą miałem (też po DUK) była dla mnie satysfakcjonująca, ale widząc obecną ofertę UPC, jednoznacznie stwierdzam, że jest lepsza.

Dlatego chciałbym zostać z UPC, uwiązać się z nimi na 2 lata i skorzystać płynnie z nowej oferty, bez tej całej zabawy, ale się nie da.
Pani na infolinii mi to dobitnie wytłumaczyła.
Dlatego kombinuje jak koń po górę, a co z tego wyjdzie? Zobaczymy.

Co do prędkości, to mi do typowych zastosowań - streaming, 4k itp. w zupełności wystarcza obecne 120mb.
Natomiast bardziej zależy mi na ściąganiu plików, rapid/fileshark itp.
Jeżeli mogę skrócić czas oczekiwania, przynajmniej o te 3 razy, to dlaczego nie?
Szczególnie, że płaciłbym tyle samo co obecnie.
Różnica pomiędzy łączem 300 i 500, to 10zł, dlatego piszę już o 500.

Btw. Tak nieśmiało zapytam, rozumiem, że jak się nie dogadam z DUKiem, to po zdaniu sprzętu i zamknięciu umowy, będę mógł podejść jako "nowy" klient i nie okaże się, że jestem już w bazie na "czarnej liście" (to byłby absurd do kwadratu)? Czy też, trzeba będzie kombinować znowu i szukać nowego nazwiska po rodzinie?
 
Ostatnia edycja:
Pewnie że nie masz takiej oferty jak ja. Korzystam z oferty biznes, łącze 600/60 plus stały adres IP. Modem jaki mam to hitron, reszta jest moja. Dali mi jeszcze jakiegoś netgeara do tego hitrona ale dałem go siostrze. Telewizję też mam na swoim sprzęcie.
 

wysio

Member
Bez reklam
Oczywiście, że bezkarnie. Jestem od 2 lat bez kagańca.
Obecna cena którą miałem (też po DUK) była dla mnie satysfakcjonująca, ale widząc obecną ofertę UPC, jednoznacznie stwierdzam, że jest lepsza.

Dlatego chciałbym zostać z UPC, uwiązać się z nimi na 2 lata i skorzystać płynnie z nowej oferty, bez tej całej zabawy, ale się nie da.
Pani na infolinii mi to dobitnie wytłumaczyła.
Dlatego kombinuje jak koń po górę, a co z tego wyjdzie? Zobaczymy.

Co do prędkości, to mi do typowych zastosowań - streaming, 4k itp. w zupełności wystarcza obecne 120mb.
Natomiast bardziej zależy mi na ściąganiu plików, rapid/fileshark itp.
Jeżeli mogę skrócić czas oczekiwania, przynajmniej o te 3 razy, to dlaczego nie?
Szczególnie, że płaciłbym tyle samo co obecnie.
Różnica pomiędzy łączem 300 i 500, to 10zł, dlatego piszę już o 500.

Btw. Tak nieśmiało zapytam, rozumiem, że jak się nie dogadam z DUKiem, to po zdaniu sprzętu i zamknięciu umowy, będę mógł podejść jako "nowy" klient i nie okaże się, że jestem już w bazie na "czarnej liście" (to byłby absurd do kwadratu)? Czy też, trzeba będzie kombinować znowu i szukać nowego nazwiska po rodzinie?
Dlatego ja mam na kompie gotowy tekst wypowiedzenia, w którym zmieniam tylko co dwa lata datę, drukuję żeby złożyć podpis, skanuje i wysyłam do UPC poprzez ich stronę.
Te 10 zł między 300 a 500Mb to nie dużo. Też się nad tym zastanawiałem, ale mając wcześniej 250Mb i korzystając notorycznie z różnych najpopularniejszych serwisów hostujących doszedłem do wniosku, że najczęściej nie będę wykorzystywać pełnej prędkości, skoro na 250Mb nie wykorzystywałem. A nie lubię płacić za coś, z czego nie korzystam. Kiedyś wykupiłem konto na jakimś amerykańskim, drogim i bardzo mało popularnym serwisie i tam faktycznie prędkości były zawsze maksymalne.
 

wysio

Member
Bez reklam
A to akurat jest bardzo fajna funkcja, gdzie można obejrzeć coś, co już było wyemitowane do tygodnia wstecz. Przez tą funkcję dużo rzadziej korzystam z nagrywarki. Oczywiście żeby nie było idealnie, to nie każdy kanał to obsługuje i nie na każdym kanale działa przewijanie...
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dlatego ja mam na kompie gotowy tekst wypowiedzenia, w którym zmieniam tylko co dwa lata datę, drukuję żeby złożyć podpis, skanuje i wysyłam do UPC poprzez ich stronę.

No i co dalej, dzwonią i przedłużasz bez zabawy w zwroty na warunkach które Ci pasują, czy definitywnie kończysz i wracasz jako "nowy" klient?

Wracając jeszcze do prędkości, niech ktoś sprawdzi jak to się ma na 500 łączu, z któregoś filesharka lub rapida, bo faktycznie, jak to ma latać do 300, to nie ma sensu brać 500.
 
A to akurat jest bardzo fajna funkcja, gdzie można obejrzeć coś, co już było wyemitowane do tygodnia wstecz. Przez tą funkcję dużo rzadziej korzystam z nagrywarki. Oczywiście żeby nie było idealnie, to nie każdy kanał to obsługuje i nie na każdym kanale działa przewijanie...

Fajna funkcja ale ja tam wolę jednak swój tuner. W jednym tunerze mam kanały z sat,kablówki i naziemnej. Nagrywam,streamuje,gdzie chcę ,co chcę i jak chcę.
 

wysio

Member
Bez reklam
Zawsze oddzwaniali w przeciągu kilku dni, a ostatnio zadzwonił po dwóch godzinach od rozmowy, gdzie nie mógł zaproponować wcześniej atrakcyjnej ceny. Po tym, jak zobaczył wymówienie w systemie rozmowa była zupełnie inna. Kiedyś nawet sam konsultant dał mi do zrozumienia, że bez wymówienia nie dostanę dobrej oferty. Na konkurencyjnym forum można wiele się dowiedzieć o atrakcyjnych ofertach od UPC. Wpisz w google "pogaduchy o ofercie UPC". Tam jest wszystko napisane, za ile co można wynegocjować. Np. pakiet eleven dostałem na przedłużenie umowy za 10 zł, ale się dowiedziałem, że dają też za 5 zł i taką cenę wynegocjowałem za ten pakiet.
 
Do góry