HD w UPC

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Do 31.12.16r. jest możliwość rozwiązania umowy.


UWAGA! Tak dużo robimy dla Ciebie, abyś był z nami jak najdłużej. Jeśli jednak nie akceptujesz zmiany oferty programowej masz prawo do rozwiązania Umowy Abonamenckiej bez dodatkowych kosztów. Pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy powinniśmy otrzymać do 31 grudnia 2016 r. Możesz je dostarczyć pocztą na adres: ul. Murckowska 14c, 40-265 Katowice lub do Salonu Sprzedaży UPC.

Pytanie, mam obecnie router Thomsona.
Ja wiemy, jest to badziew. Po kablu nie ma problemów, ale już po WiFi działa w kratkę.
Trzeba resetować itp.

Z uwagi na powyższe chciałbym wynegocjować z obecnych 120mb/s > 250mb/s, a przy okazji wymienić modem na "Connect Box"
Tu o nim wspominają:
http://forum.pclab.pl/topic/1171881-Modem-Connect-Box-UPC-czy-warto/

Czy ktoś to przerabiał?

Mogę też mieć router:
http://www.tp-link.com.pl/products/details/cat-9_Touch-P5.html
Będzie go można użyć w tym zestawieniu?
 
Ostatnia edycja:

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Do 31.12.16r. jest możliwość rozwiązania umowy.


UWAGA! Tak dużo robimy dla Ciebie, abyś był z nami jak najdłużej. Jeśli jednak nie akceptujesz zmiany oferty programowej masz prawo do rozwiązania Umowy Abonamenckiej bez dodatkowych kosztów. Pisemne oświadczenie o rozwiązaniu Umowy powinniśmy otrzymać do 31 grudnia 2016 r. Możesz je dostarczyć pocztą na adres: ul. Murckowska 14c, 40-265 Katowice lub do Salonu Sprzedaży UPC.

Pytanie, mam obecnie router Thomsona.
Ja wiemy, jest to badziew. Po kablu nie ma problemów, ale już po WiFi działa w kratkę.
Trzeba resetować itp.

Z uwagi na powyższe chciałbym wynegocjować z obecnych 120mb/s > 250mb/s, a przy okazji wymienić modem na "Connect Box"
Tu o nim wspominają:
Modem Connect Box (UPC) czy warto?. - Forum PCLab.pl

Czy ktoś to przerabiał?

Mogę też mieć router:
Gigabitowy router bezprzewodowy z ekranem dotykowym, AC1900 - TP-Link
Będzie go można użyć w tym zestawieniu?

Jaki masz pakiet i ile płacisz miesięcznie?

Posiadając taki router osobiście darowałbym sobie WiFi z UPC'owego routera. Podpinasz po Ethernecie i konfigurujesz bez ograniczeń :)
Nie wiem czy ConnectBox to faktycznie szczyt technologii... mam i nie widzę różnicy między nim a poprzednim (Technicolor)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Multiroom , czyli 2x dekoder.
Pełny pakiet HD + pakiet rozrywka
120mb/s
109zł

Cena jest ok, ale modem już nie.
Co dla mnie istotne, idzie po kablu, ale wieszania się nie będę tolerował.
Jest kapryśny. Czasmi idzie na 70% po WiFi (co jest ok), innym razem spada do 3%.
Na kablu nie ma problemów.
Nie zależy mi na pełnym wifi, to mało realne. Zależy na na stabilności i ew. większej prędkości.
Na pewno to nie jest szczyt technologi, ale podejrzewam, że lepszy od tego bubla Thomsona.
Chce skorzystać z możliwości, jak ma być trochę lepiej to czemu nie.
 
Ostatnia edycja:

brodacz

Active member
Bez reklam
Zmień kanał w ustawieniach routera na najmniej oblegany. Jeśli masz takie skoki to przyczyną są zewnętrzne zakłócenia (mikrofalówka, stara komórka i inne routery) a nie słaby router.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie wiem czym jest pakiet rozrywka, ale mam multiroom+max HD+120MB+jakiś tam telefon 240 minut i płacę 89zł. Myślę, że jest szansa przy tej kwocie ponegocjować. Connectboxa dostałem gratis przy przedłużeniu umowy, ponadto do multiroom zamiast zwykłego dekodera dostałem Mediabox PVR. A propos samego connectboxa: U mnie nigdy 120MB na wifi nie poszło, oczywiście podczas testów przy instalatorze było 107 MBit, ale na codzień realna wartość to ok 50MB...niestety....
 

wysio

Member
Bez reklam
Ja mam tego ConnectBoxa i jestem z niego zadowolony. Nic się nie wiesza, nie ma problemu z zasięgiem. Żałuję, że nie mam żadnego urządzenia działającego na 5 Ghz, bo bym wtedy bardziej wykorzystał jego możliwości i szybkość Internetu. Co do prędkości 250 Mb, to jeśli się dużo nie uploaduje, to nie widzę sensu zmiany z łącza 120 Mb, bo i tak wiele szybciej się nie pobiera.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Brodacz, jak to wszystko robiłem. Mam programy, zmieniam kanały.
Owszem, pomaga, ale wystarczy "coś" i zawiesza się lub całkowicie spada prędkość. To nie jest mój pierwszy router, miałem takie które działały dobrze przez lata.

Jak pisałem, nie zależy mi na pełnym WiFi. Czytajcie uważnie.
Niech to będzie nawet 50mb/s, ważne żeby był stabilny.
Natomiast po kablu działa u mnie wszystko ok, mam tu na myśli prędkości - są pełne.
Jeżeli zmienię na 250mb/s to po kablu pewne będzie również przynajmniej ponad 200mb/s (?) a po Wifi niech sobie jest jak jest. Byle nie znikał zasięg.

Jest możliwość, więc dlaczego mam nie skorzystać.
Dekodery też wymieniałem. Mówili, że są wolne i tak ma być, a okazało się, że nie. Bo jeden śmiga wzorowo bez jakichkolwiek zamuleń.
Trafił się fachura i to samo powiedział, wymieniać do skutku, a nie czekać 3s aż się kanał przełączy.

Zochu, ja mam dwa dekodery z nagrywarką. Te z wyświetlaczem, stare, ale po wymianach działają jak należy i nie chcę ich ruszać. Przyzwyczaiłem się do nich.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Teraz jak sprawdzam na telefonie w tym samym pomieszczeniu, to mam 80mb/s po Wifi, a innym razem jak znam życie nie połączy lub będzie 2mb/s, a po resecie wraca to życia. To mnie irytuje.
 

Wiesiek19

Active member
Bez reklam
Teraz jak sprawdzam na telefonie w tym samym pomieszczeniu, to mam 80mb/s po Wifi, a innym razem jak znam życie nie połączy lub będzie 2mb/s, a po resecie wraca to życia. To mnie irytuje.

Miałem to samo i też mnie to wkurzało.
W promieniu 3-4 mtr wariactwo. Jest, nie ma, jest, nie ma. I tak od resetu do resetu.
Mam swój router i spokój.
Jak masz dostępny jakikolwiek swój router to włącz go w sieć i sprawdź przez kilka dni jak wygląda stabilność wifi.
Jak będzie satysfakcjonująco to możesz zainwestować w porządny 3-antenowy, choćby ten, który podałeś w linku.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Udało się wymienić router. Jest Connect Box.

Generalnie UPC jest bardzo ok, 2h po telefonie sympatyczny Pan był w domu.

Oczywiście nie da się wymienić ot tak, ale mój ewidentnie był wadliwy, tudzież kapryśny.

Dowiedziałem się też ciekawych rzeczy od jednego konsultanta przy okazji pytania o rezygnacje.
Stwierdził, że moja oferta jest tak dobra, że nic by nie zmienił, bo w jego ocenie płace i tak za mało... padłem ;)

Mówię, że chyba sobie żartuje i może niech podniesie mi cenę, to będzie zadowolony ; )

Nie zmienia to faktu, że może mieć rację. Musze to zweryfikować jeszcze z innym.
Mam pakiet dodatkowy za 40zł (od tego msc. wchodzi zamiast 20zł promocyjnych rzekomo) i po rezygnacji z niego mam full za 89zł + 120mb + 2 dekodery z nagrywarką + telefon.
Ponoć nic się nie da się już nic więcej zrobić, a UPC wycofuje się z rozdawnictwa.
Stwierdził, żeby wejść w umowę bezterminową po zakończeniu obecnej i utrzymać obecną kwotę.
Ciekawe, a powołałem się na przykład Zochu. To jest ta sama oferta zdaje się.
Tyle, ze ja mam 2 dekodery z nagrywarką.

Zapytałem też, czy mogę do swojego 120mb/s dołożyć 10zł (zgodnie ze stroną) i podwoić prędkość do 250mb/s, ale okazało się, że nie. Ja nie mogę, bo już płace "grosze".

W lutym mi się kończy umowa, zobaczymy. Mam nadzieję, że nie wskoczę z automatu na jakiś absurdalny abonament rzędu 160-180zł, bo tak też gość mi wyliczył.
 

wysio

Member
Bez reklam
W przypadku złożenia wymówienia, bez żadnego problemu podwoili by prędkość Internetu za 10 zł. Ja tak miałem. W innym wypadku nawet nie ma co z nimi dyskutować, bo jest stale ta sama śpiewka. A wystarczy złożyć wymówienie i już inaczej gadają. To normalne.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Złożyłem właśnie rezygnacje z pakietu dodatkowego.
Płaciłem z nim 109zł, a jak się wczoraj okazało przy okazji rozmowy, ten pakiet wskakuje z ok. 25zł na 40zł w tym okresie rozliczeniowym.
Czyli po rezygnacji, będę płacił jakieś 89zł.

Tak, wiem, że trzeba złożyć rezygnację i negocjować. Sam o tym wspominałem kilka stron wcześniej.

Problem polega na tym, czy faktycznie realne jest zejście aż tak nisko.
Czy ktoś ma taniej ode mnie? Nie sądzę.
Gość jeszcze stwierdził, że UPC się pomyliło składając mi taka ofertę i on uważa, że ceny generalnie powinny być większe. Komedia.

Wcześniej rozmawiałem z innym i coś wspominał uradowany, że ma coś dla mnie, ale nas rozłączyło - telefon padł, a padł bo czekałem 20min. na połączenie ; )

Mogę dodatkowo złożyć rezygnacje do 31.12. 2016r. czyli dziś, jutro, ale umowa i tak mi się kończy w lutym.
Więc chyba poczekam.
Zależy mi, aby do tych 89zł dostać 250mb/s za te 10zł więcej, a ponoć się nie da do mojej oferty. Zgłupieć można.

Po rozmowie z konsultantem, odniosłem wrażenie, żeby siedzieć cicho, bo mogą mi naliczyć więcej i już takiej oferty nie dostane. Uśmiałem się jak koń słysząc tego Pana, ale cholera ich tam wie.
Faktycznie, bez zobowiązania mogę wskoczyć na wyższy abo z automatu, a tego chciałbym uniknąć.

Ideałem byłby jakiś pakiet dodatkowy + 250mb i to co jest obecnie za 109zł jak było dotychczas.
 
Ostatnia edycja:

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ciekawostek ciąg dalszy, może komuś się przyda:

Obecny abonament to:
2x dekodery z nagrywarką (multirum)
120mb/s
Pełen pakiet HD (bez dodatkowych usług typu HBO/C+ itp.)
Telefon - który mnie nie interesuje.
Cena 85zł.

Umowa się kończy za miesiąc.
Jedyne co chciałem, to wynegocjować 250mb/s
Nic więcej.

Jak się okazuje, nie da się.
Mało tego. Gdybym podpisał nową umowę, z tym co już mam czyli 120mb/s, to cena wzrasta do 95-99zł bodajże.
A przy 250mb/s to już 109zł.

Pozostaje wejść w umowę bezterminową i nic nie ruszać.
Podpisanie umowy okazuje się gorszym rozwiązaniem, jak klient który może odejść w każdej chwili. Oczywiście nie wskakuje na wyższą ofertę z automatu.
Potwierdzają to konsultanci.

Nie ma też możliwości zwiększenia samego internetu do 250mb/s za 10zł.
Przy mojej ofercie, chcą nie 10zł, a dużo więcej.

Jakiś absurd.
Pytam, czy nie lepiej zostawić klienta na stałej terminowej umowie i dać mu te 250mb/s już nawet nie za darmo w ramach pozostania w firmie, ale za te 10zł, jak to ma miejsce w innych ofertach, to jak się okazuje, że nie.

Wolą stracić klienta, jak dołożyć szybszy internet za dodatkową opłatą.
Klienta, który jest z nimi od wielu lat.

Rozmawiałem z kilkoma osobami w DUK, ale wypowiedzenia nie wysłałem.
Podobno, w mojej sytuacji nic to nie zmieni.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dlatego nie wiem czy ryzykować. Nie zamierzam płacić za to co mam obecnie więcej i dodatkowo być związany umową, a zostać w z ręką w nocniku też nie jest po drodze. Chodzi o zasady. Już dosyć ode mnie wydoili. Każdy w DUK mówi, żebym został na obecnej umowie bezterminowej, bo nic lepszego nie będzie, ale wypowiedzenia fizycznie nie wysłałem.
 

zochu91

Klub HDTV.com.pl
VIP
Armanig, sprawdź dokładnie warunki umowy... U mnie jest zapis, że rabat na poszczególne usługi obowiązuje przez okres 24 mies. od zawarcia, więc przejście w tryb bezterminowy oznacza ceny bez rabatu.
Ja mam multiroom (1 dekoder z nagrywarką, drugi bez) + 120 Mb +tel 240 za 89zł, lecz przy negocjowaniu warunków umowy miałem możliwość zwiększenia do 250Mb za 99zł lub pozostania przy 60 Mb (taki miałem wcześniej) za 80zł.
Armanig, generalnie rzecz biorąc te 5zł w jedną czy w drugą różnicy nie powinno robić, a patrząc na rynek kwota 89zł za tak duży pakiet jest na prawdę niezła. Spróbuj z DUK powalczyć o te dodatkowe 120Mb za 10 zł, myślę że po dłuższych bataliach pochylą się nad Twoim wnioskiem. Chociaż z uwagi na 2 dekodery z nagrywarką mogą nie pójść Ci na rękę, tak jak nie chcieli mi za 10zł dać karty CI+ (a dekoder z nagrywarką w tej cenie dali bez zastanowienia) :)
 
Do góry