Nieźle AS
Nawet nie zamierzam konkurować, bo kierownicy nie mam
Co do biadolenia nad fizyką, to mam nadzieję, że wszyscy narzekający na zachowanie samochodu, przy określonych prędkościach zmienili jednostki na metryczne
WójtR - zmieniłeś? Bo mi Nissan nie ucieka w zakrętach nawet przy 70 km/h a tylko lekko "piszczy" oponami.
Szczupaczek napisał:
Skoro to symulator to w miarę powinienem przewidzieć reakcje auta prawda?
Tak się składa że w tej grze nie jestem w stanie przewidzieć jak się zachowa samochód.
Po części masz rację. Samochód jest nieprzewidywalny, ale dopiero przy wyższych prędkościach. Wydaje mi się że, n.p. reakcja na kontrę po wpadnięciu w poślizg jest tak nierealna jak by auto było uderzane jakąś niewidzialną siłą z boku, celem wyprowadzenia z uślizgu.
Jednak przy mniejszych prędkościach, auto zachowuje się w miarę poprawnie.
Zamiast się ścigać z czasem, pokatowałem dzisiaj trochę grę z zaciąganiem ręcznego, wykręcaniem bączków itd. i całkiem nieźle "czuć" przyczepność, wagę auta i jego reakcję na nasze poczynania. Jednak tu, zwiększyłbym reakcję właśnie na wciskanie gazu do dechy na 1, 2-gim biegu, bo podriftować się nie da
a takie "stuningowane" auto powinno "mielić" na pełnym gazie i niższych biegach, jak miło
Bambolo82 napisał:
W realu absolutnie nie da rady wjechać w 60-90 stopniowy zakręt na pełnym gazie nawet 60-konnym Clio, a co dopiero 200 konną bryką na oponach rajdowych. Średni zakręt wymaga conajmniej zdjęcia nogi z gazu przy 70 km/h, a przy większej prędkości już hamowania hamulcem lub silnikiem.
Auto autu nierówne
Nie sama moc w koniach mechanicznych decyduje o zachowaniu się na asfalcie, a również moment obrotowy. Samochód z dużą mocą oraz dużym momentem, po wejściu w zakręt z maksymalnym wciśnięciem gazu, będzie się bardziej "ślizgać" niż inne z mniejszym momentem, które zadusi się i zwolni automatycznie nie powodując takiego uślizgu.
Poza tym, ważne są obroty silnika. Jeśli auto ma dużą moc w górnym zakresie, to proponuję w zakręcie zmieniać bieg na wyższy żeby zredukować obroty i tym ograniczyć moc przekazywaną na koła
Z zachowania Nissana w GT5 TT, wnioskuję że auto ma duży moment obrotowy ale tylko powyżej 100 km/h i tylko w zakrętach
bo przy ruszaniu i kręceniu bączków tego nie widać.