Witam wszystkich. Bardzo, Bardzo Proszę o Pomoc.
Problem polega na braku 4k UHD w aplikacjach.
Brak dźwięku 5.1 mimo że taka ikonka się wyświetla w aplikacjach.
Sprzęt:
-TV Samsung UHD UE50JU6400, chromecast podłączony pod HDMI 1 w którym jest włączona opcja UHD color która umożliwia włączenie HDR powyżej 30Hz w 4K)
-Chromecast 4.0 4k
- HUB USB C 3.0 z LAN prędkość netu po kablu powyżej 300Mb mierzony na urządzeniu.
-amplituner Denon AVR 3803 podłączany pod wyjście optyczne tv
Ustawienie:
UHD color włączony na HDMi1, pod inne nie mam możliwości, włączony HDR wymuszony HDR10. Rozdzielczośc 4k 60hz. Format kolorów YCbCr 4.2.2 12Bit, na 4k 30hz opcji jest dużo więcej.
Problem z 4k
W różnych aplikacjach różnie się objawia.
W Netflix gdy włączę chromecast najpierw później TV, 4k się pojawia ale wystarczy że wyjdę z aplikacji i wejdę 4k już nie ma, Gdy włączę na odwrót, nie ma od razu 4k, ale jak zresetuje TV 4k się pojawia tak jak wyżej opisałem. Gdy włączę Film i wyłączę znowu jest HD HDR, więc w sumie sam nie wiem czy oglądam 4k HDR czy HD HDR, choć obraz wydaje się dużo lepszy niż ten HD więc raczej oglądam 4k.
Disney plus tutaj sprawa to jest dość ciekawa, ogólnie to jest obraz HD/SDH ale jak pobawię się w opcjach wyświetlania w chromecast powyłączam tv, wymuszę zatrzymanie aplikacji Disney plus w końcu zaskoczy 4k HDR itd, niestety nie umiem znaleźć zależności tak jak w Netflix.. W prime i HBO Max materiały zawsze mają ikonę UHD, ale na innym TV który jest fullHD ta ikona w tych aplikacjach też jest, więc w sumie czy ja oglądam w 4k to nie mam pewności.
Problem z 5.1
Tutaj jest sprawa dośc dziwna bo ikony w aplikacjach streamingowych wyświrtlają się czasem dolby atmos czasem poprostu 5.1 i mimo tego puszczany sygnał jest w stereo a tv widzi tylko PCM, DD i DTS sa zaszarzone, gdy włacze w chromecast Dolby Digital plus dzwieku na filach nie ma ani na TV ani na kinie domowym. Mam też Canal plus 4k Box na nim dzwiek na Netflix itd rozpoznawany jest jako dolby digital i jest 5.1.
Ktoś coś doradzi? pomoże? bo już załamuje ręce dałem kilka wpisów na grupach FB dzwoniłem na infolinie pisałem do googla i niestety nic z tego nie wynika. Moze ktos cos doradzi gdzie jeszcze w ustawieniach pogrzebać?