Ferguson FBOX ATV

Superdario

New member
Urządzenie kupiłem takie które uważałem, że jest najlepsze w budżecie który mogłem uzbierać.
Działało 2 tygodznie. teraz nie działa i jakiś burak/cebulak jeszcze twierdzi, że to moja wina :roll:

I gówno mnie obchodzi, że Ty jesteś zadowolony. Ja nie jestem i czuje sie oszukany. Jak nie chcesz pomóc to się od#$%^ol.

Aby się nie rozmyło, ponawiam prośbę o wzory pism reklamacyjnych z tytułu rękojmy.

I takie coś ma czelność wyzywać innych od buraków...
Tamten post, zdaje się, nie był do ciebie, tylko do użytkownika farben, więc nie sap mi tutaj, tylko pisz te swoje 'rękojmy'.
 

lewyytm

New member
Również prosiłbym na PW o wzór pisma dot. rekojmii a na uokik nie ma takiego stricte wzoru może to się jakoś profesjonalnie inaczej nazywa. Dałem trochę czasu Fergusonowi ale widzę, że nie miało to niestety sensu :(
 

manonfire

Member
Czy na tym urządzeniu działa przekazywanie dźwięku (KODI)dts-hd/x/truehd do amplitunera?
DTS-HD na pewno tak. Co do pozostałych nie wiem, z całą pewnością pod Kodi 17.x nie działał DD+. Sam FBox radził sobie z DD+ czy to z Netfliksa czy z "fabrycznego" playera albo MX Playera. VLC teź nie puszczał DD+.
 

Nieja

New member
Owszem, trochę żartuję, a trochę nie. Nie mam nic przeciwko egzekwowaniu praw konsumenta, a wręcz gorąco zachęcam by z nich korzystać. Natomiast krew mnie zalewa jak widzę casuala wyzywającego od podstawek na piwo urządzenie, które na przestrzeni dwóch lat służy mi niezawodnie jako domowe centrum multimedialne, serwer plików i system obsługi kamer ip.
Lament, bo Netflix nie działa? Jeżeli ktoś, u kogo się 'nie przelewa' pakuje 350 zł w kombajn Fergusona tylko po to, żeby obejrzeć sobie Wieśka na Netfliksie, to jest sam sobie winien. Trzeba było poświęcić godzinę na rekonesans i kupić za połowę tego Fire Tv, albo za 250zł Xiaomi, na które producenci chuchają i dmuchają specjalnie pod kątem aktualizacji i zgodności z gigantami VOD.
Na FBox wciąż Android TV w wersji 7.0 z ostatnimi poprawkami sprzed 1,5 roku. Też można było doczytać przed zakupem i skojarzyć, że raj dla amatorów VOD może się skończyć w każdej chwili.
Że producent nie udźwignął supportu, to jedno, ale świadomość konsumencka też nie polega wyłącznie na egzekwowaniu swoich praw, ale przede wszystkim na tym, że zakupu nie dokonuje się na podstawie informacji z ulotki reklamowej. Zwłaszcza, jeżeli później się twierdzi, że 'się nie przelewa'.


Wydaje Ci się, że kim jesteś, żeby komuś liczyć kasę? To nie jest Twoja sprawa.

Przystawki, które wymieniłeś też mają swoje wady.



Tyle tylko, że jak się okazało, to Ferguson okłamał klientów. Tego na forach nie doczytasz.
Wszędzie informowali, że ich urządzenie może działać z Netflixem w 4K. Co więcej, podawali to jako przewagę nad innymi przystawkami. Jak już wiemy, nie mają wymaganych certyfikatów, a efekt osiągnęli podszywając się pod inny sprzęt.



Na obecnym etapie, to nie jest kwestia "nie udźwignięcia supportu" tylko ordynarnego kłamstwa.
 

Nieja

New member
Witam.

Jestem zainteresowany zakupem tego boxa i czy warto go kupić? Nie jestem bardzo wymagający. Ale przed zakupem mam pare pytan do użytkowników tego pudełeczka i mam nadzieje ze ją tu otrzymam.
Ten box posiada tylko złącze ethernet 100mb czy on wystarcza do zwykłego ogladania tv w jakości 1080p.
- Aplikacja netflixa. jak czytam to chyba ta aplikacja nie działa w tym boxie czy tylko wersja na android tv a te wersje na android zwykły czy działają? mozna je ogsługiwac myszką. I jeszcze 2 aplikacje mnie interesują czy da sie korzystać z aplikacji tj. NC+go i CPgo one nie sa kompatybline z tym systemem ale można z nich korzystac za pomoca myszki. czy na tym boxie bedzie można z tych aplikacji korzystać w ten sposób, czy je bedzie można zainastowac, bo może system ma jakąs blokade na instalacje takich aplikacji. Interesują mnie jeszcze aplikacje Player+ i ipla ale te mam nadzieje ze normalnie działają.

Mam nadzieje ze ktoś mi odpowie. Z góry dziekuje i Pozdrawiam.


Nie warto. Sam kiedyś go polecałem, ale po tym co zaprezentował obecnie producent, żałuję że być może ktoś moją opinią się zasugerował.


W moim przypadku Netflix nie chciał działać nawet w tej wersji przeglądarkowej. Co prawda ostatnio wyszła jakaś poprawka, ale już nie sprawdzałem czy coś w tej kwestii poprawili. Dla mnie jej używanie to nieporozumienie.



Na temat pozostałych aplikacji się nie wypowiem, bo ich nie używałem, ale biorąc pod uwagę jak sobie poradzili z problemem Netflixa, to nie ma żadnej gwarancji, że z dnia na dzień też nie przestaną działać.


Miracast w Fbox to porażka. Wolny, szarpie, co chwila nie działa, trzeba zrestartować box.
Wifi kapryśne, przestawało działać co jakiś czas, w końcu przeszedłem na kabel.


Teraz testuję Mi Box i jestem zaskoczony szybkością działania. Fbox przy nim to muł. Czekam na wystąpienie problemów, które podobno go dotykają, więc na razie nie polecam.
 

Superdario

New member
Wydaje Ci się, że kim jesteś, żeby komuś liczyć kasę? To nie jest Twoja sprawa.
Ja liczę? Sam wyjechał na forum publicznym z jakimiś żalami finansowymi, to jako forumowicz życzliwie informuję co ile kosztuje.

Przystawki, które wymieniłeś też mają swoje wady.
Dosłownie każda przystawka na rynku ma swoje wady i co z tego? Jeżeli ktoś bardzo dba o budżet, a urządzenie kupuje specjalnie pod Netfliksa, to dwa wymienione przeze mnie są jedynym rozsądnym wyborem i tu nie ma dyskusji.


Tyle tylko, że jak się okazało, to Ferguson okłamał klientów. Tego na forach nie doczytasz.
Wszędzie informowali, że ich urządzenie może działać z Netflixem w 4K. Co więcej, podawali to jako przewagę nad innymi przystawkami. Jak już wiemy, nie mają wymaganych certyfikatów, a efekt osiągnęli podszywając się pod inny sprzęt.
Nie okłamał, nie oszukał ordynarnie. Co najwyżej wprowadził w błąd niektórych, mniej zorientowanych w temacie. Ferguson nigdy chyba nie deklarował, że posiada wiadome certyfikaty. Informacja w materiałach marketingowych traktowała o obsłudze przez FBox konkretnych usług, w tym Netfliksa w wysokiej rozdzielczości. I to się zgadzało ze stanem faktycznym. Na przestrzeni dwóch lat sprzęt rzeczywiście wywiązywał się z owych deklaracji i w czasie, gdy tanie 'chińczyki' wszystkie po kolei wykrzaczały się na zabezpieczeniach serwisów VOD, pudełko Fergusona spokojnie dawało radę a soft pod tym kątem był łatany na bieżąco.
Gdy w grudniu zaczęły się problemy z certyfikatem, a technicy producenta stwierdzili, że kosmetyczna poprawka nie załatwi sprawy, informacja o Netfliksie w 4K zniknęła ze specyfikacji na stronie.
Natomiast przedstawianie się w sieci jako inny produkt nie jest zabiegiem ani łamiącym prawo, ani stosowanym od wczoraj i nie dotyczy tylko Fergusona. Niegdyś np. przeglądarka Opera identyfikowała się, jako Netscape Navigator. Tutaj identyfikacja przez Google FBox'a jako Shield nawet niekoniecznie musi mieć kluczowy związek ze sprawą.
Na tę chwilę nie ma realnych podstaw, by zarzucać Fergusonowi ordynarne oszustwo. Co najwyżej brak rynkowej antycypacji i przełożenia sił na zamiary.
Jak pisałem wcześniej, jeżeli możliwość zastosowania reklamacji jest, to ja jestem jak najbardziej za tym, aby zawiedzeni nabywcy tę reklamację zastosowali. Ale już takie pieniackie odsądzanie Fergusona od czci i honoru, bo ich w gruncie rzeczy udany i wszechstronny produkt po paru latach złapał czkawkę z Netfliksem, jest tak rażąco... polaczkowate.
 

mufex

New member
Kurcze dzis patrze i mojej przesylki (zwrotu) wogole nie odebrali nawet i wraca do mnie. Wszystko zrobilem i zaadresowalem tak jak podane na stronie fergusona. Takie skurwysynstwo. Co robic teraz? Rzecznik praw?

Edit
A jednak doszla. Poczta jakis balagan miala na stronie
 
Ostatnia edycja:

radioaktywny

New member
[...]
Co najwyżej wprowadził w błąd niektórych, mniej zorientowanych w temacie. Ferguson nigdy chyba nie deklarował, że posiada wiadome certyfikaty. Informacja w materiałach marketingowych traktowała o obsłudze przez FBox konkretnych usług, w tym Netfliksa w wysokiej rozdzielczości. I to się zgadzało ze stanem faktycznym. Na przestrzeni dwóch lat sprzęt rzeczywiście wywiązywał się z owych deklaracji i w czasie, gdy tanie 'chińczyki' wszystkie po kolei wykrzaczały się na zabezpieczeniach serwisów VOD, pudełko Fergusona spokojnie dawało radę a soft pod tym kątem był łatany na bieżąco.
Gdy w grudniu zaczęły się problemy z certyfikatem, a technicy producenta stwierdzili, że kosmetyczna poprawka nie załatwi sprawy, informacja o Netfliksie w 4K zniknęła ze specyfikacji na stronie.
Natomiast przedstawianie się w sieci jako inny produkt nie jest zabiegiem ani łamiącym prawo, ani stosowanym od wczoraj i nie dotyczy tylko Fergusona. Niegdyś np. przeglądarka Opera identyfikowała się, jako Netscape Navigator. Tutaj identyfikacja przez Google FBox'a jako Shield nawet niekoniecznie musi mieć kluczowy związek ze sprawą.
Na tę chwilę nie ma realnych podstaw, by zarzucać Fergusonowi ordynarne oszustwo. Co najwyżej brak rynkowej antycypacji i przełożenia sił na zamiary.
[...]
jest tak rażąco... polaczkowate.

Ty tak poważnie myślisz czy nie wziąłeś dzisiaj lekarstw?
A za
rażąco... polaczkowate
powinieneś dostać bana na tym forum.
 

Superdario

New member
Ty tak poważnie myślisz czy nie wziąłeś dzisiaj lekarstw?
Owszem, tak myślę. I to chyba nie ja potrzebuję lekarstw, tylko ci, którym ciśnienie skacze tak, że zamiast rzeczowego odniesienia się, klepią takie właśnie czerstwe komentarzyki.^

A za powinieneś dostać bana na tym forum.
Za wyrwanie z obszernego postu kilku słów gdzie nazywam po imieniu zjawisko społeczne? Serio? Podobno na każdym forum jest paru delikwentów, którym wydaje się, że sam staż obliguje ich do rozdawania banów na prawo i lewo. Rozumiem, że z takim właśnie lokalsem mam przyjemność. Miło mi bardzo. :)
 

manonfire

Member
Kurde chopy tyle agresji z powodu jednego pudelka :/
Jedyny głos rozsądku. No nie jedyny ale taki, co zaprezentował konkretne spostrzeżeniu.
Jest frustracja, ale jej kierunkiem nie powinno być Forum HDTV ani jego użytkownicy a tylko i wyłącznie firma Ferguson.
Liczę na to, że uda im się przywrócić jak największą liczbę funkcji - pal licho tego nieszczęsnego Netfliksa oby reszta, czyli Linux, PLEX Spotify,Tidal, Kodi (przede wszystkim Kodi). Zaprawdę powiadam Wam, to urządzenie jeszcze się przyda.
 

Orbek

New member
Ze strony Fredka zniknęły wszystkie stare firmware'y. Brawo Ferguson!!!

I słusznie, bo było z nimi coś nie tak. Instalując trzema (sic!) różnymi sposobami (zalecany, przez przycisk RESET i pendrive) proces zmieniał jedynie wersje appek - system pozostawał bez zmian w aktualnej wersji.
Kontaktowałem się z nimi w tej sprawie. Temat urwał się, gdy skończyły się im pomysły na downgrade. Może to jest właśnie kontynuacja...
 

saitis

New member
Czyli rozumiem ze to koniec Fbox'a a właściwie jego wsparcia?

Trochę smuteczek, tez pierwotnie zastanawiałem się na Mi boxem, no ale "Nasz Polski" miał 4K no i był z Polska....

Na szczęście 2 lata jeszcze nie minęły pytanie: Jak mają się ślady (z)użycia np pilota do rękojmi ?
 

rafmik

Member
Na szczęście 2 lata jeszcze nie minęły pytanie: Jak mają się ślady (z)użycia np pilota do rękojmi ?


Raczej nie powinno być problemu, bo reklamujesz go z tytułu rekojmi, niezgodności z umową, i wprowadzenia w błąd przy zakupie (sprzedawca, dystrybutor reklamował, że działa netflix w 4K - słynna tabelka), a nie działa, więc produkt posiada wadę i podlega rękojmie.
 
Do góry