Ferguson FBOX ATV

mufex

New member
Mojego fboxa z pilotem zakupionego w listopadzie 2018 odeslalem z tytulu rekojmi. Przesylke odebrali w pon. Maila rowniez wyslalem. Z ich strony na razie brak jakiejkolwiek wiadomosci.
Paragonu nie mialem. Dostarczylem im:
-fakture pro forma co mi wyslali na maila
-potwierdzenie przelewu zarowno z banku jak i dotpay
-screen ze wsparciem 4k netflixa
-reklamacje z tytulu rekojmi


Zobaczymy co bedzie
 
Ostatnia edycja:

kastak

New member
Niestety mnie odpisali w sprawie reklamacji, że "naprawią".
 

Attachments

  • reklamacja.jpg
    reklamacja.jpg
    195,6 KB · Wyś: 130

Orbek

New member
Paragonu nie mialem.

To nawet zabawne, bo ja właśnie z tego samego powodu wysłałem im maila z prośbą o jakiś rachunek :D Do tej pory jedynie co mam to potwierdzenie z dotpay i proformę :) Dodam, że paragonu nie było i na maila też nic nie przyszło. W dodatku w ich sklepie coś takiego jak panel klienta (w praktyce) nie istnieje...

[EDIT:] W kilkanaście minut dostałem rachunek na maila.
 
Ostatnia edycja:

radioaktywny

New member
Reklamacja została złożona u sprzedawcy z tytułu rękojmi (niezgodność towaru z umową).
Rzeczywiście, przeglądałem na telefonie i załącznik był nieczytelny.
W odpowiedzi nie ma odmowy spełnienia Twoich żądań tylko, że wysyłają go do naprawy do producenta. To jest normalna procedura.
Jak przyjedzie "naprawiony" (jeżeli przyjedzie) poproś w sklepie o podłączenie do monitora/telewizora, zaloguj się na Netflix i sprawdź. Najlepiej mniej już przygotowane pismo, iż w związku z tym, że towar jest nienaprawiony, sprawdzony w sklepie w obecności sprzedawców, powołując się na ustawę... itp. itd żądasz zwrotu gotówki.

Po sprawdzeniu nie zapomnij przywrócić boxa do ustawień fabrycznych.
 

rafmik

Member
Niestety mnie odpisali w sprawie reklamacji, że "naprawią".


Wg prawa tak mogą. Dopiero druga reklamacja (z powodu istotnej wady) to już jest decyzja konsumenta co chce zrobić (w tym przypadku odstąpienie od umowy i zwrot $$$)

Rzeczywiście, przeglądałem na telefonie i załącznik był nieczytelny.
W odpowiedzi nie ma odmowy spełnienia Twoich żądań tylko, że wysyłają go do naprawy do producenta. To jest normalna procedura.
Jak przyjedzie "naprawiony" (jeżeli przyjedzie) poproś w sklepie o podłączenie do monitora/telewizora, zaloguj się na Netflix i sprawdź. Najlepiej mniej już przygotowane pismo, iż w związku z tym, że towar jest nienaprawiony, sprawdzony w sklepie w obecności sprzedawców, powołując się na ustawę... itp. itd żądasz zwrotu gotówki.

Dokładnie tak. W ofercie sprzedaży był Netflix 4k i taki Netflix ma działać.
 

kastak

New member
Rzeczywiście, przeglądałem na telefonie i załącznik był nieczytelny.
W odpowiedzi nie ma odmowy spełnienia Twoich żądań tylko, że wysyłają go do naprawy do producenta. To jest normalna procedura.
Jak przyjedzie "naprawiony" (jeżeli przyjedzie) poproś w sklepie o podłączenie do monitora/telewizora, zaloguj się na Netflix i sprawdź. Najlepiej mniej już przygotowane pismo, iż w związku z tym, że towar jest nienaprawiony, sprawdzony w sklepie w obecności sprzedawców, powołując się na ustawę... itp. itd żądasz zwrotu gotówki.

Po sprawdzeniu nie zapomnij przywrócić boxa do ustawień fabrycznych.


Dziękuję za radę. Na pewno skorzystam :)


Wg prawa tak mogą. Dopiero druga reklamacja (z powodu istotnej wady) to już jest decyzja konsumenta co chce zrobić (w tym przypadku odstąpienie od umowy i zwrot $$$)



Dokładnie tak. W ofercie sprzedaży był Netflix 4k i taki Netflix ma działać.

Jestem świadomy tego faktu, dlatego będę cierpliwie czekać na możliwość sprawdzenia urządzenia pod kątem zgłaszanej wady w salonie.

Dam znać jak sprawa ostatecznie się zakończy.
 

khobar

New member
Czy komuś udało się reklamować Fbox , czy na razie tylko wszyscy wysłali do fergusona lub sprzedawcy ?
Ja swojego kupowalem rok temu i też się zastanawiam czy poprostu nie oddać (ja kupowałem przez neta w Electro.pl)
 

Fanek

New member
Bez reklam
Panowie na ten adres odsyłacie sprzęt zakupiony nawet spoza oficjalnego sklepu fergusona?

FERGUSON CENTRALNY PUNKT SERWISOWY
ul. Bernardyńska 2
64-000 Kościan,
 

foks

New member
Panowie na ten adres odsyłacie sprzęt zakupiony nawet spoza oficjalnego sklepu fergusona?

FERGUSON CENTRALNY PUNKT SERWISOWY
ul. Bernardyńska 2
64-000 Kościan,




Z tego co się orientuję to reklamacje z tytułu rękojmi składasz w sklepie w którym zakupiłeś dany przedmiot. Ja np. jako, że kupiłem ze strony oficjalnego sklepu wysłałem na adres jaki widnieje na paragonie zakupu.( co oni z nim zrobią ,czy odeślą go na ten drugi adres to mnie nie interesuje , czas leci ....) Adres , który podałeś po nazwie mówi iż to jest ich serwis.
Odpowiedzi jeszcze nie otrzymałem ale określone w ustawie 14 dni powoli dobiega do końca
 

mufex

New member
W ich regulaminie jest napisane zeby wysylac na serwis. Jak wysles pod adres siedziby to i tak odesla na serwis.

U mnie rowniez odp brak
 

foks

New member
W ich regulaminie jest napisane zeby wysylac na serwis. Jak wysles pod adres siedziby to i tak odesla na serwis.

U mnie rowniez odp brak
Ich regulamin w tym przypadku mnie nie interesuje (jak to często bywa pisany pod "siebie"), mamy obowiązujce prawo a w nich odpowiednie ustawy w których jest jasno okreslone co i w jaki sposób robić, jak domagać się swoich praw i tego należy się trzymać .
 

rafmik

Member
Ich regulamin w tym przypadku mnie nie interesuje (jak to często bywa pisany pod "siebie"), mamy obowiązujce prawo a w nich odpowiednie ustawy w których jest jasno okreslone co i w jaki sposób robić, jak domagać się swoich praw i tego należy się trzymać .

W ich regulaminie jest napisane zeby wysylac na serwis. Jak wysles pod adres siedziby to i tak odesla na serwis.

U mnie rowniez odp brak



Formalnie, samo zgłoszenie reklamacji z tytułu rękojmi wcale nie oznacza potrzeby dostarczenia reklamowanego produktu.

Wszystkich zainteresowanym rękojmią polecam lekturę:
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/
 
Ostatnia edycja:

Fanek

New member
Bez reklam
Jeśli korzystasz z rękojmi, to stroną jest sprzedawca, nie producent/dystrybutor/importer


Tak wiem, ale ze sklepu gdzie kupiłem na allegro, napisali mi:


"Reklamacje samego urządzenia można przesyłać bezpośrednio do serwisu Fergusona, czyli pod poniższy adres.
FERGUSON CENTRALNY PUNKT SERWISOWY
ul. Bernardyńska 2
64-000 Kościan,

Do paczki ze sprzętem proszę włożyć:

- dowód zakupu lub jego kserokopię,
- opis, co się dzieje ze sprzętem,
- kartę gwarancyjną,
- adres zwrotny oraz numer telefonu kontaktowego."


i napisali jeszcze:

"

Jeśli chodzi o aplikację Netflix to wystarczy pobrać akutlizację boxa ze strony Ferusona, ostatnie oprogramowanie jest z 09.01.20

Pliki - mini pc - inteligentny dom Ferguson Digital

Na ostatniej wersji oprogramowana Netflix działa."


No ale to mowa o wersji na androida/ tableta :/


I tak się zastanawiam teraz, wysłać na adres Fergusona , ale kase zwrócić powinien sklep gdzie kupiłem hmm
 

lewyytm

New member
Co oni za bzdury piszą. Reklamacja idzie z tytułu rekojmi bo sprzedawali box z android tv pisząc ze netflix obsługuje rozdzielczość 4K a teraz wrzucają aplikacje na telefon, która trzeba obsługiwać myszka (przypominam ze air mouse nie jest częścią zestawu) i twierdzą ze wszystko jest ok.
 
Do góry