Ferguson FBOX ATV

mufex

New member
Mi dzis ferguson odeslal boxa i odmowil rekojmi. W ich eksperyzie serwisowej jest napisane ze sprzet jest niesprawny a pomimo to lipa. W odpowiedzi napisali ze nie maja wplywu na firmy trzecie (netflix). Proponuja 20% zwrotu zakupu :)
Usmialem sie jak nigdy. Juz pisma polecialy do UOKiK i rzecznika praw konsumenta.
 

Fanek

New member
Bez reklam
Otrzymałem dzisiaj informacje od sprzedawcy do którego złożyłem reklamację z tytułu rękojmy, że mój fbox wrócił z serwisu Fergusona i zgłoszona wada jest naprawiona. Ciekawe czy faktycznie Ferguson uporał się z problemem.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka


Daj znać jak przyjdzie co tam wyszło :D
 

rafmik

Member
M
Usmialem sie jak nigdy. Juz pisma polecialy do UOKiK i rzecznika praw konsumenta.



Polecam właśnie Rzecznika Praw konsumenta (jest rejonizacja to powiatu/miasta w którym się mieszka). U mnie po jego uruchomieniu sklep przyjął zwrot bubla w postaci TV Samsunga serii H6000.
W sumie wtedy wystarczyło tylko info, że skierowało się wniosek do Rzecznika z prośba o zajęcie się sprawą.


Co fo Fergusona - owszem, nie mają wpływu na firmy trzecie, ALE reklamowali się jako działający NF 4K (więc konsument pod wpływem takiej reklamy kupował boxa), a teraz ta funkcja nie działa, więc produkt ma istotną wadę - co podlega pod rękojmię. Mogli przecież przy reklamie NF 4K dodac gwiazdkę i napisać "usługa nie gwarantowana" czy "usługa zależna od firmy trzeciej" - a nic takiego nie było.
Swoją drogą, w piśmie do nich można zauważyć, że Ferguson "oszukiwał" bo box się przedstawiał jako Nvidia Shild - a na to dowodu da się znaleźć, ktoś nawet na forum wrzucał info, że istatnio to zmienili i Fbox zaczął się przedstawiać jako Fbox a nie Shield.

Swoją drogą - ja bym każdemu polecał walczyć do końca, interwencja Rzecznika Praw Konsumenta jest bezpłatna (opłacana z podatków). Ewentualne pozwu sądowe zainicjowane przez Rzecznika Praw Konsumenta są również zwolnione z opłat.

Warto też przy składaniu wniosku do Rzecznika Praw Konsumenta informować go, że osób z podobnym problem jest sporo, wrzuć link do tego tematu z forum itp.
Jak wiecie, że jakiś Rzecznik prowadzi podobną sprawę to też warto o tym informować.
 

paw.goscicki

New member
Ja dziś poszedłem odebrać sprzęt że sklepu eltrox do którego składałem reklamację. Pan przedstawił mi pisemko z Fergusona o którym pisał kolega wyżej. Oczywiście wskazalem ze nadal podtrzymuje reklamację w ramach rękojmy i zadam pełnego zwrotu za towar. Sklep ma ponownie rozpatrzyć sprawę. Załączam pisemko z Fergusona. IMG_20200129_171116.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 

Orbek

New member
Też wysłałem. Jak nie odbiorą lub nie zaakceptują reklamacji, to leci zawiadomienie do UOKiKu.

(...)
Warto też przy składaniu wniosku do Rzecznika Praw Konsumenta informować go, że osób z podobnym problem jest sporo, wrzuć link do tego tematu z forum itp.
Jak wiecie, że jakiś Rzecznik prowadzi podobną sprawę to też warto o tym informować.

Podbijam. Jak pójdzie w tę stronę, to udostępnię info.
 

Fanek

New member
Bez reklam
Mi dziś sklep w którym kupiłem odpisał, że odnosza się jedynie do informacji zawartych u nich w opisie, a nie u producenta, że oni nie pisali o netflixie 4K.

Zbiore screeny, opre sie troche waszymi słowami, jak rafmik wyżej napisał i powołam się na prawa rzecznika. Normalnie człowiek by pewnie machnął ręką, ale jak wy zaczeliście to i ja nie odpuszcze
 

matijas

New member
Z drugiej strony jak ma się ta sytuacja do np. 2-3letnich Tv czy smartfonow "porzuconych" przez producenta ze starym systemem, bez aktualizacji, na którym po którejś aktualizacji nie działa jakaś gra czy program. Też powinienem reklamować niezgodność z umową? - Tak się tylko luźno zastanawiam...

Też byłem (przez pewno dwa lata) bardzo zadowolonym posiadaczem tego Fergusona, a teraz wkurzam się bo muszę szukać czegoś innego, bo zostałem "oszukany". Wiem że pisali ze działa na nim netflix 4k itd. Na tv też wszytko działało, później np. YouTube coś zmieniło i przestało działać, a kosztował kilka razy więcej niż ten tvbox.


Normalnie człowiek by pewnie machnął ręką, ale jak wy zaczeliście to i ja nie odpuszcze
Hehe, z ust mi to wyjąłeś [emoji6]
 
Ostatnia edycja:

mufex

New member
Ja kupowałem glownie do netflixa. Czasami cos z dysku puszcze. Kurcze to tak jakbym kupil tv 4k a po roku nie mam obrazu 4k tylko 720p i producent pisze ze wszystko ok. Stracili tylko licencje na wyswietlanie tresci w 4k. Tlumaczac sie firmami trzecimi i innymi funkcjonalnosciami tego tv. Np moge sobie radia posluchac, zdjecia poogladac itd. Ale o obrazie 4k moge zapomniec.Paranoja.

Nigdzie nie bylo napisane ze dzialanie netflixa 4k jest niegwarantowane i po 2 dniach od zakupu moze juz nie dzialac.
 

robert4you

New member
Z drugiej strony jak ma się ta sytuacja do np. 2-3letnich Tv czy smartfonow "porzuconych" przez producenta ze starym systemem, bez aktualizacji, na którym po którejś aktualizacji nie działa jakaś gra czy program. Też powinienem reklamować niezgodność z umową? - Tak się tylko luźno zastanawiam...

Też byłem (przez pewno dwa lata) bardzo zadowolonym posiadaczem tego Fergusona, a teraz wkurzam się bo muszę szukać czegoś innego, bo zostałem "oszukany". Wiem że pisali ze działa na nim netflix 4k itd. Na tv też wszytko działało, później np. YouTube coś zmieniło i przestało działać, a kosztował kilka razy więcej niż ten tvbox.



Hehe, z ust mi to wyjąłeś [emoji6]
Myślę że cały problem leży to że Ferguson od początku wciskał ludziom kit. Przecież od samego początku wiedzieli że jadą na lewiźnie. To nie jest ten sam przypadek co telewizor albo smartfon który utracił już wsparcie i nie obsługuje najnowszych technologii.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Orbek

New member
Z drugiej strony jak ma się ta sytuacja do np. 2-3letnich Tv czy smartfonow "porzuconych" przez producenta ze starym systemem, bez aktualizacji, na którym po którejś aktualizacji nie działa jakaś gra czy program. Też powinienem reklamować niezgodność z umową? - Tak się tylko luźno zastanawiam... (...)

Poczytaj o pozwie zbiorowym dot. PS3/4 (już nie pamiętam dokładnie która to była). Konsola wraz z którąś aktualizacją straciła kompatybilność wsteczną - zwykły ruch marketingowy. Wynik? Sony przegrało i zmuszone było przywrócić funkcję, którą sami wycofali.
 

Krzychuw88

New member
Kupiłem tego mi box s i nie ma tragedii z tym wifi, z tego co testowałem źle mu idzie w standardzie N i szerokości 40MHz, w N 20MHz radzi sobie bardzo dobrze a w 5GHz zasysa całego mojego neta czyli 100Mbit/s, nie zamierzam kupować żadnych przejściówek USB Ethernet. Nie testowałem w standardzie g.
Kurcze, trzeba było od razu Chińczyka kupić, a nie udawać patriotę. Polecałem Fergusona koleżance, na szczęście nie kupiła, pretensje by były do mnie, że jej shit wcisnąłem [emoji1]

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 

mmcki

New member
Mi dzis ferguson odeslal boxa i odmowil rekojmi. W ich eksperyzie serwisowej jest napisane ze sprzet jest niesprawny a pomimo to lipa. W odpowiedzi napisali ze nie maja wplywu na firmy trzecie (netflix). Proponuja 20% zwrotu zakupu :)


Ktoś jeszcze dostał od Fergusona taką propozycję?
 

marekjoz

New member
Bardzo słabe tłumaczenie, że to inny (trzeci) podmiot "mimo wcześniejszych zapewnień i gwarancji stracił prawa do odpowiednich licencji" i dlatego to jest poza ich kontrolą. Pisałem już, że tego typu ryzyko biznesowe się kalkuluje, wycenia i zapisuje w postaci kar umownych. W ich przypadku jeśli opierali się na "zapewnieniach firm trzecich", to powinni te "zapewnienia" ująć z tymi "firmami trzecimi" w umowie a z ewentualnych kar umownych mieć środki na zwroty dla klientów, którzy zostali zwabieni zapewnieniem, że netflix będzie.
Niektórym klientom brak netflixa nie przeszkadza i wciąż jest to dla nich wartościowe urządzenie. Są jednak tacy, którzy kupili DLATEGO, że liczyli na to, że deklaracja producenta urządzenia co do funkcjonalności urządzenia jest poważna. Jeśli nie minął okres gwarancji i rękojmi to sorry ale tu naprawdę widać niezgodność towaru z opisem (sam to urządzenie kupiłem).

Ta firma oferuje rozwiązania dla inteligentnego domu. Już sobie wyobrażam jak biegnę teraz do sklepu żeby kupić u nich kontrolę dostępu i sterowanie urządzeniami żeby się za jakiś czas dowiedzieć (nikomu tego nie życzę oczywiście i to hipoteza tylko poparta założeniem potencjalnie analogicznego podejścia ze strony firmy jak do problemu z netflixem), że "inny trzeci podmiot mimo zapewnień i gwarancji utracił licencję na korzystanie z oprogramowania do sterowania elektroniczną zdalną blokadą drzwi i to, że drzwi są obecnie otwarte jest poza ich kontrolą". Ja nie wiem, czy to wiarygodnie wygląda?

Jeśli nie odpowiadają za to, że raz netflix działa a raz nie, to powinni to napisać, np. że "obecnie działające aplikacje to: .... ale nie zapewniamy, że się to nie zmieni w przyszłości". Zakładam, że ludzie, którzy kupują "mi boxa" albo shielda WIERZĄ, że i xiaomi i nvidia mają podpisane wiążące umowy z netflixem i tak długo jak netflix się nie zamyka, tak długo te serwisy będą wspierane na tych urządzeniach. Bo w dzisiejszych czasach deklaracja o tym, że coś gdzieś działa de facto do tego się sprowadza. Jeśli jakiś producent deklaruje ewidentnie, że ma problem ze zrozumieniem takich zależności, to:
1. nie powinien funkcjonować może na rynku, którego nie rozumie
2. może jednak udaje tylko, że tego nie rozumie?

Podejście zaprezentowane w piśmie jest bulwersujące.
Kolejny raz uważam, że zrobili sobie transfer ryzyka z siebie na klientów i dlatego jest to wkurzające bo lecą sobie brzydko w kulki.

PS. Uważam osobiście, że gdyby oficjalnie napisali, że:
1. nie doszacowali potencjalnych problemów
2. mimo istniejącego ryzyka chcieli zaproponować klientom możliwość oglądania netflixa na świetnym technicznie urządzeniu
3. przepraszają za problemy i wierzą, że mimo tych kłopotów klienci wciąż mają korzyść z posiadania ich urządzenia
4. oferują zniżkę na zakup kolejnego ich urządzenia
to skala zwrotów byłaby mniejsza a zaufanie odzyskane.

A tak, to jest jak jest....
 
Ostatnia edycja:

rafmik

Member
Bardzo słabe tłumaczenie, że to inny (trzeci) podmiot "mimo wcześniejszych zapewnień i gwarancji stracił prawa do odpowiednich licencji" i dlatego to jest poza ich kontrolą. Pisałem już, że tego typu ryzyko biznesowe się kalkuluje, wycenia i zapisuje w postaci kar umownych. W ich przypadku jeśli opierali się na "zapewnieniach firm trzecich", to powinni te "zapewnienia" ująć z tymi "firmami trzecimi" w umowie a z ewentualnych kar umownych mieć środki na zwroty dla klientów, którzy zostali zwabieni zapewnieniem, że netflix będzie.



ja myślę, że żadnej umowy między Fergusonem, a Netflixem nie było. Ferguson po prostu kombinował podszywając się pod Shielda.
 

TomLaw1967

New member
Słuchajcie...na fali narzekania na Ferdka. Byłem dziś u znajomego, ma MiBoxa - próba odpalenia ISO Dvd z dysku połączonego do usb...całkowita porażka. Dzwięk idzie bez problemu, obraz klatkuje.
 

manonfire

Member
Słuchajcie...na fali narzekania na Ferdka. Byłem dziś u znajomego, ma MiBoxa - próba odpalenia ISO Dvd z dysku połączonego do usb...całkowita porażka. Dźwięk idzie bez problemu, obraz klatkuje.
FBox ma całkiem przyzwoitą specyfikację. Nie miałem z nim problemów do czasu netfliksowej afery. Łykał i wyświetlał wszystko, co chciałem. Mam teraz Shielda i obraz jest zdecydowanie lepszy, lecz różnica nie jest powalająca. Ale ja mam plazmę FHD - podejrzewam, iż w 4K z HDR i innymi bajerami ta różnica byłby dużo większa. Tylko Nvidia kosztuje tyle co 3 FBoxy.
 

paw.goscicki

New member
Dziś otrzymałem inf. ze sklepu w którym kupowałem fboxa, że uwzględnili rękojmię i zwrócą kasę. W międzyczasie zdążyłem już nabyć miboxa.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka
 
Do góry