A co tu jest do ogarniania? To dość proste. Firma odpowiedzialna za kodek DTS już dawno zapowiedziała, że pracuje nad następcą HD Master Audio, który będzie tak jak atmos zawierał kanały sufitowe. Więc będzie dla niego konkurencją. Tak samo jak było z Dolby True HD i DTS Master Audio HD.
Wejdź sobie na bluraycom i zobacz jaki jest stosunek filmów kodowanych dolby, a dtsem. Uprzedzę, większość filmów na BD ma audio kodowane DTSem.
Stąd pytanie jest bardzo trafne. Kiedy już kodek od DTSu trafi do amplitunerów jakie będzie podejście wytwórni filmowych, który z nich wybiorą. Dla nas to nie ma znaczenia, bo to tylko sposób kodowania dźwięku, niczym się między sobą nie różnią ale z jakichś powodów przeważał dts. Ale dla nich ma to znaczenie, bo kasa z licencji za użycie.
W sumie jest jeszcze auro 3d ale to raczej ciekawostka nastawiona na wielokanałowe systemy do 16.4.
Ogarniasz?
Wejdź sobie na bluraycom i zobacz jaki jest stosunek filmów kodowanych dolby, a dtsem. Uprzedzę, większość filmów na BD ma audio kodowane DTSem.
Stąd pytanie jest bardzo trafne. Kiedy już kodek od DTSu trafi do amplitunerów jakie będzie podejście wytwórni filmowych, który z nich wybiorą. Dla nas to nie ma znaczenia, bo to tylko sposób kodowania dźwięku, niczym się między sobą nie różnią ale z jakichś powodów przeważał dts. Ale dla nich ma to znaczenie, bo kasa z licencji za użycie.
W sumie jest jeszcze auro 3d ale to raczej ciekawostka nastawiona na wielokanałowe systemy do 16.4.
Ogarniasz?