Czy można mieszać głośniki w zestawie 5.0

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Stary, tak poważnie to opierdzieliłbym ten komplet co masz, i kupił komplet Studio. Jeżeli oczywiście idziesz dalej w JBL? Dogadasz się z BL, tu sprzedasz po dobrej cenie, i może się okazać że nie inwestując Bóg wie jakich pieniędzy będziesz miał nowy zestaw kolumn? Kiedyś kto ci kupi surroundy od starej serii JBL? Spylasz stare, kupujesz nowe. Znowu jest o czym pisać na forum. Ja bynajmniej bym tak zrobił. Masz teraz spoko kino, więc możesz spokojnie dozbierać kasy, nikt nie pogania.
 

Whiplash

New member
Bez reklam
Hehehe ale mnie chodzi o zabranie E80 do stereo w innym pokoju, a na ich miejsce wrzucenie 190. Studio sie juz koncza takze ostatni dzwonek na zakup. Po co mam calosc sprzedawac i kupowac caly set Studio...
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Taki głupi przykład podałem. Myślałem że fronty chcesz zmieniać a surroundy zostawiać? Jasne, jeżeli grają spoko to mozna dać do sypialni czy innego pokoju. Dobre brzmienie zawsze pozostanie dobre, jedynie design kolumn się zmieni. Dla mnie Studio mają lepszą jakość dźwięku co seria E czy ES. Chociaż nie jestem entuzjastą budżetowych kolumn JBL, to uważam że już niezłe granie zaczyna się od serii Studio.
 

WiTT

New member
Bez reklam
Sami swoi, hehe :D
No moze i studio 190 sie koncza, ale black mowi ze wchodzi nastepca, nowy model studio, wiec chyba tragedii nie bedzie ;) no chyba ze liczysz na wyprz tej serii Studio :D
 

Whiplash

New member
Bez reklam
Nowe Studio mi sie nie podobaja, a kupujac 190 spasuja one wygaldem do reszty, a E80 wykorzystam sobie do stereo w drugim pokoju.
Krzysiek, zalezy do czego, jak ja slucham rocka i metalu to JBL spisuje sie ekstra :)
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Whiplash jak już gdzieś napisałem, gusta nie znają granic:) Najważniejsze że Nam się podoba. Nie oszukujmy się zresztą, ilu chłopa na forum tak inne zarobki. Jakby ktoś, co ma fronty za 3k posłuchał frontów za 20k + odpowidnia cenowo elektronika, to chyba by mu się odwidziało słuchanie swojego zestawu:) Wszystko na miarę swoich możliwości, a i tak pasja Nas łączy. To chyba najważniejsze.
 

eddielublin

New member
Do KD chyba nie ma aż tak wielkiego znaczenia, zwłaszcza jeśli chodzi o tylne efektowne, odtwarzają jakieś tam szemranie, strzały, wybuchy czy co tam kto lubi. Ciężko pokusić się o analizę spójności dźwięku przelatującego samolotu...
Ale do stereo to dwóch różnych kolumn bym nie zaryzykował :)
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
eddielublin to jest słychać, nawet na surroundach. Puść sobie nawet koncert w DD czy DTS. Efektowe to coś więcej niż tylko świsty kul, czy przelatywanie samolotu. Grają ważną rolę w KD, podobnie jak reszta kolumn.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Do KD chyba nie ma aż tak wielkiego znaczenia, zwłaszcza jeśli chodzi o tylne efektowne, odtwarzają jakieś tam szemranie, strzały, wybuchy czy co tam kto lubi. Ciężko pokusić się o analizę spójności dźwięku przelatującego samolotu...
Ale do stereo to dwóch różnych kolumn bym nie zaryzykował :)

Żadne szemranie, czy ktoś coś tam lubi :) to jest pelnozakresoway kanał i jest bardzo istotny w kinie, zaręczam. Pomijając juz spójność, charakterystykę czy serie, to są momenty gdzie tylne wyskakują z membram. Nie bagatelizujmy tego, tylne potrafią zagrać potężnym dźwiękiem i bardzo dużo wnoszą, szczególnie jak są nieco lepszej klasy. Mam gdzieś nawet zapisane tytuły filmów z dokładnym czasem, tam są właśnie takie momenty na których można sie przekonać o słuszności tylnych kolumn.
Spójność dźwięku można jeszcze inaczej przetestować, wystarczy odpalić grę. Pisałem juz o tym, ale powtórzę, wystarczy stanąć naszym bohaterem w miejscu gdzie dochodzi jakiś chalas, chwycić pada i obracać postacią dookoła, jak bedą tylne lipne, to będzie słychać ewidentne różnice, dźwięk będzie "odchudzony". Natomiast przy dobrze dobranych kolumnach, nie czuć żadnych różnic w charakterystyce, a w połączeniu z kalibracja cały efekt audio robi sie bardzo naturalny. Są tez w sieci trailery THX, DD, DTS, latają tam "stwory" dookoła pokoju i można przekonać na własne uszy.
Co do latających samolotów, będzie podobnie (oczywiście dużo zależy od samego nagrania), jak przelatuje taki Boening z prawej przedniej kolumny, na tylna lewa to tam tez ma być słychać potężny ryk silnika, oczywiście wspomagany subem. :)
 
Ostatnia edycja:

eddielublin

New member
eddielublin to jest słychać, nawet na surroundach. Puść sobie nawet koncert w DD czy DTS. Efektowe to coś więcej niż tylko świsty kul, czy przelatywanie samolotu. Grają ważną rolę w KD, podobnie jak reszta kolumn.

Wiem, że grają ważną rolę ale nie sądzę aby ktoś był w stanie odróżnić przejście (zmianę charakteru barwy dźwięku, niespójność) przy przejściu z głośnika tylnego efektowego na frontowy lub odwrotnie. Powiedzmy, że mam fronty i central MA serii BX, na tylny efektowy nie wieszam sobie BX2 a np MR2. I jest scena, że jedzie samochód, pojawia się we frontach a następnie jedzie do tyłu, nie sądzę aby ktoś był w stanie odróżnić dźwięk auta w BX od MR, o to mi chodziło. W muzyce byłoby o wiele łatwiej ale jakoś tak mi się porobiło, że muzyka to tylko stereo a filmów nie oglądam ani TV.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Trochę już zaczynam kompletnie nie kojarzyć. Pod tym linkiem

Minhembio.com - Hemma hos cwh1973 - Frsta Bio integreringen i V-rum Gamla L

Jest dokładnie to co chciałem zrobić od początku i nawet układ pokoju podobny, z wejściem na tej samej ścianie co sofa. Na większych klockach ale zasada ta sama. No to chyba się da...

To jest trochę błednie powieszone. Tak jak wcześniej wspomnieli koledzy. Jeden z przetwornikow emituje sygnał na scianę! Jeśli koniecznie chcesz Wharfedale to zrezygnuj z dipoli na tylnej scianie na rzecz czegos takiego, typowych naściennych, no i nie tak wysoko jak na tych fotkach:
 
Ostatnia edycja:

tdoman

New member
To jest trochę błednie powieszone. Tak jak wcześniej wspomnieli koledzy. Jeden z przetwornikow emituje sygnał na scianę! Jeśli koniecznie chcesz Wharfedale to zrezygnuj z dipoli na tylnej scianie na rzecz czegos takiego, typowych naściennych, no i nie tak wysoko jak na tych fotkach:

Nie chcę koniecznie Wharfedale - po prostu ciężko znaleźć coś płaskiego, co może wisieć na tylnej ścianie, znalazłem chyba jeszcze jakieś Tannoye. Dali ma takie płaszczaki dopiero w Ikonach.

To jeszcze dopytam konkretnie -one mogą wisieć na tylnej ścianie i być skierowane prostopadle do przodu, czy trzeba je przekręcić w stronę punktu odsłuchu?

Td
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wiem, że grają ważną rolę ale nie sądzę aby ktoś był w stanie odróżnić przejście (zmianę charakteru barwy dźwięku, niespójność) przy przejściu z głośnika tylnego efektowego na frontowy lub odwrotnie. Powiedzmy, że mam fronty i central MA serii BX, na tylny efektowy nie wieszam sobie BX2 a np MR2. I jest scena, że jedzie samochód, pojawia się we frontach a następnie jedzie do tyłu, nie sądzę aby ktoś był w stanie odróżnić dźwięk auta w BX od MR, o to mi chodziło. W muzyce byłoby o wiele łatwiej ale jakoś tak mi się porobiło, że muzyka to tylko stereo a filmów nie oglądam ani TV.

Przejezdzajace auto to rosnace/malejace obroty silnika, tutaj faktycznie moze byc trudniej, w tym wypadku trzeba pobawic sie w testy, zapetlic scene, przepinac kolumny i samemu ocenic, ale film to tez cala masa innych subtelniejszych (takze jednostajnych) dzwiekow.
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Nie chcę koniecznie Wharfedale - po prostu ciężko znaleźć coś płaskiego, co może wisieć na tylnej ścianie, znalazłem chyba jeszcze jakieś Tannoye. Dali ma takie płaszczaki dopiero w Ikonach.
To jeszcze dopytam konkretnie -one mogą wisieć na tylnej ścianie i być skierowane prostopadle do przodu, czy trzeba je przekręcić w stronę punktu odsłuchu?
Cantony tez mają takie w każdej serii:
GLE 416 OnWall - GLE Serie - CANTON German loudspeaker tradition (de)
http://www.canton.de/de/hifi/gleserie/produkt/gle417onwall.htm
http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers/Discontinued-series-1/IKON-On-Wall.aspx
Ikony On Wall to akurat w moim pomieszczeniu idealne rozwiązanie. Plaskie, nie przeszkadzają w przejściu, potrafią zagrać mięchem, szczególnie w koncertach, są sporych gabarytów jak na ektowe - komora jest płaska, ale za to zeroka i wysoka, wiec grają bardzo dobrze oraz mają ciekawie zakrzywiony front. Nie jest on równoległy do tylnej ścianki, dzięki czemu są lekko skierowane do srodka sceny. Dlatego tym załatwiają odpowiedź na Twoje pytanie. Niby powinne być nakierowane na ucho, ale z drugiej strony gdzies czytalem, ze typowo scienne są projektowane konkretnie by przylegać do sciany, rownież tak są strojone, zwrotnica i te sprawy, więc ja bym się nie obawiał.
Kiedys też maiałem ten dylemat. Tyowe monitory raczej nie wchodziły w grą, bo zbyt przeszkadzałyby u mnie w przejsciu. Poczatkowo chcialem te nascienne Cantona i przywiesic je na jakims uchycie pod kątem - i tak byłby mniej głębokie niz monitory, ale na szczescie Ikon On Wall załatwił sprawę ;)
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Miałem już zestaw jednorodny a teraz mam mieszany i jest o niebo lepiej.
Panowie bez przesady. Przecież nasze amplitunery, procesory też mają bardzo duże możliwości korekcji, equalizacji całego systemu. Liczy się jakość zastosowanych kolumn i ich dopasowanie względem pieca. Oczywiście trzeba zachować zdrowy rozsądek przy wyborze ale nie popadajmy w paranoję. To głównie producenci pak wmawiają nam że tylko kompletny set ich produkcji ma szansę się zgrać. Tak nie jest. Każdego niedowiarka zapraszam na fajny film. Pogadamy po projekcji.
 

radiuszek

New member
Witam
Podpinam się do wątku dopasowania głośników
Mam PIONEER VSX 923, proszę o doradzenie zestawu 7.1
salon 30m2, niemal w kwadracie , TV SHARP 60" , jako dvd - PLAYSTATION 3
Sprzęt ma obsługiwać głównie filmy , mniej gry , i muzyka, do 4000 zł
dostałem ofertę JAMO S 608 HCS 3 + 2 dodatkowe satelity + SUB 360
Niestety nie mam żadnych możliwości odsłuchu , proszę o poradę co fajnie zagra z tym Pioneerem
Dzięki i pozdrawiam
P.S
Poszukuję polskiej instrukcji obsługi do tego Pionieer VSX 923
 

Pawel_Sz85

Klub HDTV.com.pl
VIP
Jeśli głównie do filmów to ten zastaw Jamo się sprawdzi. W stereo już szału nie będzie. Możesz się też rozejrzeć za kolumnami JBL-a. Świetnie wypadają przy filmach i dobrze zagrają w dynamicznej muzyce. Np. JBL Studio 190+130+120c+150p. Napisz do blackninja zrobi Ci dobrą cenę. Zerknij tez na zestaw Taga Platinum 5.1 F-100+C40+S40+SW10 Powinien wyjść koło 4200zł.
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
Miałem już zestaw jednorodny a teraz mam mieszany i jest o niebo lepiej.
Panowie bez przesady. Przecież nasze amplitunery, procesory też mają bardzo duże możliwości korekcji, equalizacji całego systemu. Liczy się jakość zastosowanych kolumn i ich dopasowanie względem pieca. Oczywiście trzeba zachować zdrowy rozsądek przy wyborze ale nie popadajmy w paranoję. To głównie producenci pak wmawiają nam że tylko kompletny set ich produkcji ma szansę się zgrać. Tak nie jest. Każdego niedowiarka zapraszam na fajny film. Pogadamy po projekcji.

Tylko amplituner nie zmieni barwy i charakteru dźwięku. Każdy ma swoje zdanie, ja uważam że jak jest mozliwość to lepiej kupić z jednej serii. Jeżeli dobierzemy nawet rózne kolumny ale o podobnym charakterze to jasne że róznice będą znikome, ale już gorzej jak wstawimy kolumny o całkiem innym brzmieniu. Z drugiej strony często wypowiadają się osoby które słyszą róznicę po zmianie okablowania, nawet kabli zasilających, to co mozna powiedzieć w przypadku gdy mamy różne kolumny w Naszych zestawach?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Miałem już zestaw jednorodny a teraz mam mieszany i jest o niebo lepiej.
Panowie bez przesady. Przecież nasze amplitunery, procesory też mają bardzo duże możliwości korekcji, equalizacji całego systemu. Liczy się jakość zastosowanych kolumn i ich dopasowanie względem pieca. Oczywiście trzeba zachować zdrowy rozsądek przy wyborze ale nie popadajmy w paranoję. To głównie producenci pak wmawiają nam że tylko kompletny set ich produkcji ma szansę się zgrać. Tak nie jest. Każdego niedowiarka zapraszam na fajny film. Pogadamy po projekcji.

Jasne, nikt nie mowi ze bedzie zle, szczegolnie ze mialem przez dlugi okres mieszany zestaw i bylem zadowolony, podobnie jak wiele osob, ale ja tez moge napisac to samo, zapraszam do mnie na przepinanie i porownanie, jestem w stanie wykazac na ktorych fragmetach mozna wychwycic roznice, a na ktorych nie bedzie to mialo znaczenia. Nikt tez nie pisze o sytuacji, gdzie mamy zestaw np.Jamo 606 z malymi satelitkami na tylach i zmieniamy na 3 klasy lepsze surroundy. Naturalnie, ze bedzie to robic duzo wieksze wrazenie (co dalej nie znaczy ze bedzie lepiej), ale my nie o takim porownaniu. Nie kupuje tez teori o tym, ze producenci wmawiaja nam, ze tylko ich zestaw ma szanse sie zgrac, dla mnie tak samo istotne sa tylne, jak centralny, a centralny w kinie to polaczenie frontow. Ktos moze napisac, ze przeciez tam tylko dialogi, co oczywiscie jest nie prawda. Dobrze wiemy, ze idealny centralny, to taki sam glosnik jak fronty, tyle ze nie kazdy ma warunki na takie rozwiazania, ale wystarczy zobaczyc u topowych producentow jak wygladaja ich centralne kolumny. Ja bynajmniej, nie traktuje zadnego kanalu w KD po macoszemu, kazdy jeden dla nie jest na rowni, jak zestaw dysponuje dobrymi tylami od serii, to idealnym rozwiazaniem jest zastosowanie go do kompletu. Nie wyobrazam sobie sytuacji, gdzie kupuje zestaw B&W za kilkadziesiat tys. wiem ze w ofercie maja "potezny" centralny, czy omawiane tylne i stosuje tam rownie dobrej klasy kolumny, ale innego producenta. Ja sie nie pisze na takie rozwiazania, ale kazdy ma swoje zdanie.
 
Ostatnia edycja:

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Pomijając już względy dźwiękowe, ale z czystej estetyki też to zawsze lepiej wygląda z jednej serii niż mieszanka i na pewno gorzej nie brzmi ;)
 
Do góry