Do KD chyba nie ma aż tak wielkiego znaczenia, zwłaszcza jeśli chodzi o tylne efektowne, odtwarzają jakieś tam szemranie, strzały, wybuchy czy co tam kto lubi. Ciężko pokusić się o analizę spójności dźwięku przelatującego samolotu...
Ale do stereo to dwóch różnych kolumn bym nie zaryzykował
Żadne szemranie, czy ktoś coś tam lubi
to jest pelnozakresoway kanał i jest bardzo istotny w kinie, zaręczam. Pomijając juz spójność, charakterystykę czy serie, to są momenty gdzie tylne wyskakują z membram. Nie bagatelizujmy tego, tylne potrafią zagrać potężnym dźwiękiem i bardzo dużo wnoszą, szczególnie jak są nieco lepszej klasy. Mam gdzieś nawet zapisane tytuły filmów z dokładnym czasem, tam są właśnie takie momenty na których można sie przekonać o słuszności tylnych kolumn.
Spójność dźwięku można jeszcze inaczej przetestować, wystarczy odpalić grę. Pisałem juz o tym, ale powtórzę, wystarczy stanąć naszym bohaterem w miejscu gdzie dochodzi jakiś chalas, chwycić pada i obracać postacią dookoła, jak bedą tylne lipne, to będzie słychać ewidentne różnice, dźwięk będzie "odchudzony". Natomiast przy dobrze dobranych kolumnach, nie czuć żadnych różnic w charakterystyce, a w połączeniu z kalibracja cały efekt audio robi sie bardzo naturalny. Są tez w sieci trailery THX, DD, DTS, latają tam "stwory" dookoła pokoju i można przekonać na własne uszy.
Co do latających samolotów, będzie podobnie (oczywiście dużo zależy od samego nagrania), jak przelatuje taki Boening z prawej przedniej kolumny, na tylna lewa to tam tez ma być słychać potężny ryk silnika, oczywiście wspomagany subem.