CANON HV20-uwagi uzytkownikow

theiris

New member
znalazłam - Canon Mic Adapter MA-300 GL2 - właśnie o coś takiego mi chodziło (czy tojest ten przedwzmacniacz? czy przedwzmacniacz to co innego?) - potrzebuje malutkiej kamery nieprofesjonalnej ale z dobrym dzwiekiem, i żeby to całość stanowiło a nie kamera tu mikrofon tam - bo się pogubię, dlatego tak kombinuje, ale teraz moje pytanie:
- czy jak ten adapter przyczepie do hv20 a potem na to mic to czy to jeszcze jakos bedzie sie dalo sensownie z ręki obsługiwać czy tylko statyw? I czy to wogóle pomoże? no i czy to w ogole pasuje do hv20 ? i czy to można w PL kupić? na allegro nie znalazłam..
 

pxl666

Member
Bez reklam
theiris napisał:
znalazłam - Canon Mic Adapter MA-300 GL2 - właśnie o coś takiego mi chodziło (czy tojest ten przedwzmacniacz? czy przedwzmacniacz to co innego?) - potrzebuje malutkiej kamery nieprofesjonalnej ale z dobrym dzwiekiem, i żeby to całość stanowiło a nie kamera tu mikrofon tam - bo się pogubię, dlatego tak kombinuje, ale teraz moje pytanie:
- czy jak ten adapter przyczepie do hv20 a potem na to mic to czy to jeszcze jakos bedzie sie dalo sensownie z ręki obsługiwać czy tylko statyw? I czy to wogóle pomoże? no i czy to w ogole pasuje do hv20 ? i czy to można w PL kupić? na allegro nie znalazłam..
wyglada dobrze ale zapytalbym sie sklepu o kompatybilnosc z hv20...czytalem ze ludzie polecaja zainwestowac w dm50 - firmowy mic canona
 

avzi

New member
Ja mogę się tylko wypowiedzieć o firmowym mikrofonie DM50. Przy zakupie kamery demonstrowano mi kilka mikrofonów oraz dźwięk z mikrofonu wbudowanego. DM50 zapewniał naprawdę przyzwoitą jakość dźwięku. Nie stwierdziłem żadnych dźwięków mechanizmu kamery. Mikrofon redukuje też w dużym stopniu niepożądane szumy z otoczenia, czyniąc dźwięk bardziej skoncentrowanym, "zmiękczonym". Nie jest to jednak mikrofon wybitnie kierunkowy, jak niektóre, jakie mi zaprezentowano. Jeśli chodzi o wady, to wypada wspomnieć o dużych rozmiarach. Z zamontowanym mikrofonem DM50 raczej nie da się korzystać z wizjera, ponieważ trudno nie dotykać czołem mikrofonu. No i sporą wadą jest też chyba cena w Polsce. Ja na szczęście kupiłem okazyjnie w USA.
 

worldidol

New member
Ja z kolei mogę polecić Rode Stereo Videomic, choć montowanie go na kamerze nie wchodzi w grę. Mikrofon przez swoją czułość zbiera szum mechanizmu. Taka czułość to zaleta, dźwięk jest naprawdę soczysty. Ostatnio kupiłem 5-metrowy przedłużacz do tego mikrofonu, pozostaje tylko zamontować go na własnoręcznie wykonanej tyczce. Kiedy dźwięk zbierany jest dalej od kamery, efekt jest naprawdę bardzo dobry. Przedłużacz nie obniżył jakości dźwięku. Może właściciele DM50 udostępnią sample porównawcze z mikrofonem wbudowanym, a ja to samo uczynię z Rode? :) Sam jestem ciekaw jak brzmi DM50.
 

pxl666

Member
Bez reklam
to jakbyscie mogli to wstawcie gdzies (www.driveway.com , www.chomikuj.pl etc) krotkie nagranie do porownania - wbudowany/zewn - nalepiej czytac jakis tekst z tego samego miejsca z kilku metrow. ja tez mysle o rode (mono) bo dm50 jest trudnodostepny i drogi z tego co widzialem. pozatym rode cieszy sie uznaniem i podlacza sie go przez kabel - co czasem jest kluczowe bo ja mam zamiar montowac majka na szynie po lewej stronie kamery a na kamerze lampe. noi rode idzie z anti-shockiem co tez jest dosc istotne.
 

joszi

New member
No tak.Cena niemała:( A Raynoxa jakiego polecasz:? I co sądzicie o konwerterach King w porównaniu z Raynoxem? Tez cenowo dobrze stoją.
Zastanawia mnie też czy będzie efekt "beczki" , tak jak w przypadku tanich aparatów z szerokim kątem...
 

worldidol

New member
Mikrofon wbudowany w HV20 vs. Rode Stereo Videomic

Zgodnie z obietnicą wykonałem test porównawczy mikrofonu wbudowanego w Canonie HV20 z Rode Stereo Videomic. Przeczytałem trzy razy fragment książki "Przygody Kubusia Puchatka". ^^ Każdą ze ścieżek zapisałem w formacie MP3, by zaoszczędzić Wam ściągania. Nie zmieniło to jakości żadnej ze ścieżek. Wynik testu można pobrać stąd:

www.powelski.com/hv20_internal_mic_vs_rode_svm.zip



Ścieżka 1.

Plik nagrany mikrofonem wbudowanym Canona HV20.
Odległość od kamery i mikrofonu: ~2m.



Ścieżka 2.

Plik nagrany mikrofonem Rode Stereo Videomic podłączonym bezpośrednio do kamery HV20 i osadzonym na gorącej stopce.
Odległość od kamery i mikrofonu: ~2m.



Ścieżka 3.

Plik nagrany mikrofonem Rode Stereo Videomic podłączonym do kamery Canon HV20 z pomocą 5-metrowego przedłużacza (koszt kabelka: 9,99 :p). Mikrofon został osadzony na tyczce, dzięki czemu jego kierunek i pozycja nie są uzależnione tak bardzo od kamery.
Odległość od kamery: ~2m, odległość od mikrofonu: ~0.6m.



Moja opinia.

Moim zdaniem, Rode Stereo Videomic to świetny zakup... pod warunkiem, że właściciel nie będzie montował jej na kamerze. Na gorącej stopce część szumu jest faktycznie niwelowana, a dźwięk nabiera nieco koloru, jednak nie jest to efekt wart 800 zł. Jest to mikrofon bardzo czuły, co jak już wspominałem jest ogromną zaletą, jednak jak wiedzą czytający tę część forum, Canon HV20 to głośna kamera. Warto również dbać, by mikrofon znajdował się możliwie blisko źródła pierwszoplanowego dźwięku. Optymalna odległość dla mnie to w dużym uproszczeniu od 0,5 do 1 metra dla spokojnych dialogów (krzyk nie będzie dobrze brzmiał z takiej odległości), 2 metry dla innych dźwięków.



Podsumowanie.

Dobre ustawienie mikrofonu Rode Stereo Videomic daje naprawdę świetną jakość dźwięku. Zapewne najbardziej szokująca wyda się osobom, które dopiero szukają mikrofonów dla swoich kamer, przeogromna różnica między ścieżką 2. a ścieżką 3. Wniosek jest taki, że osoby zainteresowane tworzeniem filmów reżyserowanych są w lepszej sytuacji od ludzi filmujących sytuacje ulotne. Montowanie mikrofonu na tyczce, lub ewentualnie trzymanie go w ręku :), nie zawsze jest wygodne, ale opłaca się.
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
dzieki wielkie worldidol - test znakomity - powiedz czy testowales moze rode przed zakupem? ja chce kupic rode ale mono i zastanawiam sie czy ma mniejsza czy wieksza czulosc (jako shotgun). zastanawia mnie tez skok czulosci przy przejsciu z wbudowanego na rode - miales moze na rode wtedy -16dB? (bo o ile wiem posiada on przelacznik)? noi - ja planuje (jesli zakupie rodzika) powiesic go na szynie albo nad kamem albo po lewej stronie - czy taka odleglosc wystarczy aby szumy i trzaski obudowy byly mniej nieznosne? boom srednio wchodzi w rachube bo nie mam go jak trzymac majac kamere na ramieniu.
pozdro i dzieki za test!
 

worldidol

New member
Szczerze mówiąc kupowałem raczej w ciemno. W sklepie sprawdzałem tylko czy mikrofon działa. Usiłowałem coś popróbować, ale było mi głupio mówić do siebie w obecności klientów ;) Zaufałem pozytywnym recenzjom i nie żałuję. Jeśli chodzi o ustawienia, to w tych plikach ustawienie -10dB było wyłączone. Włączenie tego powoduje, że dźwięk ma mniej szumu, ale jest też mniej soczysty no i bardziej cichy oczywiście. Działa podobnie jak ogranicznik mikrofonu w Canonie HV20. Zapomniałem wspomnieć jeszcze o tym, że Rode SVM jest sprzedawany z tzw. zdechłym kociakiem, czyli osłonką na wiatr. Używanie jej także nieco pogarsza jakość (spłyca), ale pewnie jest niezbędne przy silniejszych porywach wiatru. Ja jej nie używam, w normalnych warunkach mi się nie przydaje, a na silne porywy jeszcze nie trafiłem. Nie jestem znawcą, po prostu robię tak, by efekt mi jak najbardziej odpowiadał.
 
Ostatnia edycja:

Artur4

New member
Szumy, ziarno... czyli to co w HV20 najbardziej irytuje.

Witam,

Od jakiegoś czasu przyglądam się adapterom 35 mm - szczególnie Brevisowi - www.cienevate.com

Oczywiście pracuje on z HV20 - to kolejna zaleta tej kamerki. W połączeniu z adapterem potrafi zdziałać cuda… ale rzecz w czym innym. Zawsze zastanawiało mnie czy przy użyciu adaptera i porządnego obiektywu uda się wyeliminować ziarno - zdjęcia realizowane w pomieszczeniach, tam gdzie jest ciemno itd. W necie natknąłem się na filmik - http://www.vimeo.com/954445. Zwracam uwagę na pierwsze ujęcia, kiedy pociąg wyjeżdża z ciemnego tunelu oraz na zdjęcia ze studia - 2:40; 2:45 minuta filmu. Trudno dopatrzeć się szumów, ziarna. Czy sądzicie, że to zasługa adaptera i obiektywu? Może w końcu znalazł się sposób na wyeliminowanie największego i irytującego mankamentu HV20 - czyli kiepska jakość zdjęć tam gdzie brakuje światła.
 

gajorro

New member
niestety, adapter nic tu nie pomoze, a w zasadzie pogarsza jeszcze sprawe. szum jest wynikiem elektronicznego wzmocnienia sygnalu na matrycy kamery, ktora ma zbyt mala czulosc aby rejestrowac obraz przy slabym swietle. adapter jako kolejne szklo przed matryca "zabiera" swiatlo a wiec matryca ma jego jeszcze mniej. jedynym sposobem na wyeliminowanie szumu w hv20 jest zablokowanie gain - ale w efekcie obraz bedzie jeszcze ciemniejszy.

edit: na filmiku na pewno byl zablokowany gain, o tym pisano tu i nie tylko. poszukaj.
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
Artur4 napisał:
Witam,

Od jakiegoś czasu przyglądam się adapterom 35 mm - szczególnie Brevisowi - www.cienevate.com

Oczywiście pracuje on z HV20 - to kolejna zaleta tej kamerki. W połączeniu z adapterem potrafi zdziałać cuda… ale rzecz w czym innym. Zawsze zastanawiało mnie czy przy użyciu adaptera i porządnego obiektywu uda się wyeliminować ziarno - zdjęcia realizowane w pomieszczeniach, tam gdzie jest ciemno itd. W necie natknąłem się na filmik - http://www.vimeo.com/954445. Zwracam uwagę na pierwsze ujęcia, kiedy pociąg wyjeżdża z ciemnego tunelu oraz na zdjęcia ze studia - 2:40; 2:45 minuta filmu. Trudno dopatrzeć się szumów, ziarna. Czy sądzicie, że to zasługa adaptera i obiektywu? Może w końcu znalazł się sposób na wyeliminowanie największego i irytującego mankamentu HV20 - czyli kiepska jakość zdjęć tam gdzie brakuje światła.
adapter 35 mm + dobre (jasne) szklo = manualny fokus ( i ewentualnie manualny zoom) - co przy szkle z f-1.4 daje plytszy DOF niz obiektywu samej kamery...NIC WIECEJ...nawet przy jasnym szkle traci sie co najmniej 1.4 f-stopa...nic nie jest darmowe
 

pxl666

Member
Bez reklam
RyEk napisał:
No i se kupilem konwerter szerokokatny... Raynox HD-6600-PRO do mojej HV'ki.
Na szybkiego wrzucam moj filmik pokazujacy "powiekszony kat". Ewentualnie pozniej cos wiecej napisze. Jak macie pytania piszcie w tym watku :)

http://s009.wyslijto.pl/index.php?file_id=44153136145852487908


Pozdro
RyEk
a mozesz poprostu porobic pare zdjec? najlepiej budynkow i czegos gdzie bedzie mozna obadac dystorsje (ktorej powinno nie byc...) oczywiscie z i bez konwertera...aha noi oczywiscie kilka na pelnym i polowie zoomu...
 

WiruSSS

New member
..od wczoraj jestem szczęsliwym posiadaczem kamerki hv30 ..jak narazie zachwycam się obrazem w automacie ...:p ...powoli powoli badam jej mozliwości perzy róznych nastawach w innych trybach. jedyne co mi się nie podoba to luźna klapka zakrywająca tasiemkę ...beznadziejnie to rozwiązali ...no i mocowanie akumulatora też mogło by być lepsiejsze :p.

co do samego obrazu n oto pięnie to wyglada ...zakupiłem też filtr polaryzacyjny hoya ktory zdecydowanie polepsza jakość obrazu i poprawia kolorki :)
 

worldidol

New member
WiruSSS napisał:
jak narazie zachwycam się obrazem w automacie
Jak poznasz dobrze inne tryby, to nigdy więcej nie wrócisz do automatu, ta kamera potrafi o wiele, wiele więcej! Mógłbyś podesłać jakiś materiał porównawczy z i bez filtra polaryzacyjnego, albo chociaż stopklatki?
 
Do góry