CANON HV20-uwagi uzytkownikow

mariof

New member
Bez reklam
amator_warzyw napisał:
Do właścicieli HV20:
Czy to prawda, że ta kamera ma wejście analogowe i może przetwarzać je na sygnał cyfrowy? Chodzi mi o podłączenie VHS z jednej strony i wypuszczenie do komputera z drugiej strony. Jako, że urządzenia do tego są drogie, najchętniej kupiłbym kamerę z tą opcją.
Jeżeli chcesz tylko dokonać konwersji sygnału z VHS na format umożliwiający edycję (przegranie na płytę DVD) archiwalnych nagrań, najtańszym sposobem jest zwykła karta TV do PC za ca 100zł:)
 

Bertold

New member
Witam. Widzę, że coraz więcej osób rozważa zakup HV20 w USA. Ja również zastanawiam się nad sprowadzeniem jej zza oceanu. Niestety trochę się obawiam systemu NTSC, ponieważ nigdy nie miałem z nim do czynienia. Czy ktoś, kto posiada tą kamerę w tym systemie mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami ? Z jakimi komplikacjami trzeba walczyć ? Jak wygląda edycja materiału nakręconego zarówno w 24p, jak i 60i, a następnie wyplucie tego do PAL-u np. na DVD ? Dodam, że zamierzam kręcić głównie w trybie 24p. Są jakieś widoczne róznice w stosunku do materiału nakręconego na HV20 w systemie PAL ? I mam jeszcze jedno pytanie. Co z kasetami MiniDV. Czy HV20 w systemie NTSC potrzebuje innych kaset, niż HV20 w wersji PAL ?
 

pxl666

Member
Bez reklam
Bertold napisał:
Witam. Widzę, że coraz więcej osób rozważa zakup HV20 w USA. Ja również zastanawiam się nad sprowadzeniem jej zza oceanu. Niestety trochę się obawiam systemu NTSC, ponieważ nigdy nie miałem z nim do czynienia. Czy ktoś, kto posiada tą kamerę w tym systemie mógłby się podzielić swoimi doświadczeniami ? Z jakimi komplikacjami trzeba walczyć ? Jak wygląda edycja materiału nakręconego zarówno w 24p, jak i 60i, a następnie wyplucie tego do PAL-u np. na DVD ? Dodam, że zamierzam kręcić głównie w trybie 24p. Są jakieś widoczne róznice w stosunku do materiału nakręconego na HV20 w systemie PAL ? I mam jeszcze jedno pytanie. Co z kasetami MiniDV. Czy HV20 w systemie NTSC potrzebuje innych kaset, niż HV20 w wersji PAL ?

jedyny problem z jakim mialem do czynienia przy ntsc vs pal, to to ze jak robie downconvert z vhs do dv to mam czarnobialy obraz...
 

gajorro

New member
Kasety są uniwersalne, wiekszosc telewizorow w Polsce jednak obsluguje NTSC (przynajmniej ja sie jeszcze nie spotkalem z takim z drugiej polowy lat 90 ktory nie obsluguje:p). Problemy sa z usunieciem pulldown, ale w necie jest kupa informacji jak to zrobic.

Ja zauwazylem jeszcze jeden problem - jesli uzywasz oswietlenia zarowkowego, to w trybie hdv "niefilmowym" przy ekspozycji 1/60 i 1/30 (znacznie mniej) zauwazalne jest miganie zarowki - doszedlem do wniosku, ze w wersji PAL ekspozycja wynosi 1/50 i 1/25 co jest "kompatybilne" z czestotliwoscia europejskiego pradu i co za tym idzie migania zarowek. Nie do konca potrafie to zjawisko wytlumaczyc, nawet nie jestem pewny czy to nie feler mojego modelu kamery, ale sklaniam sie jednak ku temu ze tak to juz jest z wersja NTSC - czas ekspozycji nie zgadza sie z okresem świecenia żarówki (tu taka mala prosba dla posiadaczy wersji NTSC zeby zrobili testy).

Przemawia za tym takze to ze przy ekspozycji 1/100 miganie nie wystepuje. W trybie "filmowym" problemu nie ma (ekspozycja bardzo zblizona do tej w wersji europejskiej).
Nie mam jeszcze za długo tej kamerki, ale jak na razie jestem bardzo zadowolony. Ewentualnie poczekalbym na hv30, bo jest czarna:p
 

Bertold

New member
Rozumiem więc, że kręcąc na HV20 w wersji NTSC i montując materiał na komputerze, a następnie zrzucając materiał do PAL-u na DVD, zmontowany film będzie można oglądać na każdym europejskim, stacjonarnym odtwarzaczu DVD, bez żadnych zakłóceń, tak, jakby był on nakręcony w PAL-u. Czy dobrze rozumuję ? A jeśli tak to oznacza to, że nie będzie pod tym względem żadnej (bądź prawie żadnej) różnicy w stosunku do materiału nakręconego na HV20 w wersji PAL ?
 
Ostatnia edycja:

peter20

New member
Bertold napisał:
Rozumiem więc, że kręcąc na HV20 w wersji NTSC i montując materiał na komputerze, a następnie zrzucając materiał do PAL-u na DVD, zmontowany film będzie można oglądać na każdym europejskim, stacjonarnym odtwarzaczu DVD, bez żadnych zakłóceń, tak, jakby był on nakręcony w PAL-u. Czy dobrze rozumuję ? A jeśli tak to oznacza to, że nie będzie pod tym względem żadnej (bądź prawie żadnej) różnicy w stosunku do materiału nakręconego na HV20 w wersji PAL ?

Cześć,
Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy HV20. Szczególnie tych z NTSC. Mam podobny problem, co Bertold i zbieram opinie na temat potencjalnych "problemów" dla HV20 w NTSC i sposobów ich rozwiązania. Dzięki i pozdrawiam.
 

gajorro

New member
Straszne;) Całkiem niezle, czekam na ulepszona wersje. Jak wrócę do miasta to wrzuce moje próby z camera matchingiem.

Przy okazji, czy ktos z Was ma poor man's steadicam? Ja sobie zrobilem, efekt jest calkiem calkiem (np. stabilne ujecia przy max. zoom-ie z wylaczona stabilizacja optyczna, duzo mniejsza sieczka przy bieganiu), ale wydaje mi sie ze nie do konca umiem z nim chodzic - troche brakuje do "masłowej" płynności:p Znacie jakiegos "tutoriala":p?

Pozdro
 

plis

New member
Witam,

Zastnawiam sie nad jedna rzecza... w tym watku rozgorzala rozmowa nt wyzszosci PAL nad NTSC.

Mam teraz dylemat, czy lepiej kupic Canon HV20-30 PAL w Polsce, czy Canona XH A1 NTSC w USA (torszke ryzykownie bo nigdy nie kupowalem za granica)?

Canon u nas kosztowalby mnie jakies 3500 zl (HV30) a XH A1 sami zobaczcie
http://www.bestpricecameras.com/prodetails.asp?prodid=674426&display=2

Z tego co czytalem poza tym, ze pozbywam sie filmlookowego framerate tak naprawde niewiele trace kupujac NTSC. Chociaz majac na uwadze to, ze pradopodobnie cala telewizja amerykanska smiga na NTSC - bardzo dobrze mi sie oglada LOST/CSI i nie przeszkadza mi inny framerate. Zastanawiam sie jeszcze nad Never Twice the same Color, czyli niejako gubienie kolorkow (czy to ma miejsce w HDV?).

Sorry za brak skladni, ale po przeczytaniu 30 stron z tego watku bierze delikatne zmeczenie materialu.
 

pxl666

Member
Bez reklam
plis napisał:
Witam,

Zastnawiam sie nad jedna rzecza... w tym watku rozgorzala rozmowa nt wyzszosci PAL nad NTSC.

Mam teraz dylemat, czy lepiej kupic Canon HV20-30 PAL w Polsce, czy Canona XH A1 NTSC w USA (torszke ryzykownie bo nigdy nie kupowalem za granica)?

Canon u nas kosztowalby mnie jakies 3500 zl (HV30) a XH A1 sami zobaczcie
http://www.bestpricecameras.com/prodetails.asp?prodid=674426&display=2

Z tego co czytalem poza tym, ze pozbywam sie filmlookowego framerate tak naprawde niewiele trace kupujac NTSC. Chociaz majac na uwadze to, ze pradopodobnie cala telewizja amerykanska smiga na NTSC - bardzo dobrze mi sie oglada LOST/CSI i nie przeszkadza mi inny framerate. Zastanawiam sie jeszcze nad Never Twice the same Color, czyli niejako gubienie kolorkow (czy to ma miejsce w HDV?).

Sorry za brak skladni, ale po przeczytaniu 30 stron z tego watku bierze delikatne zmeczenie materialu.
wyzszosc pal nad ntsc to kwestia wyimaginowana...jesli zabierasz sie za video powaznie to od razu pomysl o dobrym sofcie a taki poradzie sobie z wlasciwa konwersja w obie strony.w kwestii xha1 vs hv30 to nie masz sie co zastanawiac - oczywiscie bierz xh (jesli masz kogos kto to przywiezie bez cla to tez bym sie skusil na jedna kamere...).pozdro

ps jest tylko jedno ALE - ta kamera wszedzie stoi po okolo 3k$...cena na bestpricecameras jest co najmniej podejrzana...tym bardziej ze nie ma przycisku "whats in the box" a bywa tak ze sprzedaja kamere bez obiektywu...za te cene bym bral 10 takich (kredyt w banku i wystawka na alledrogo...)
 
Ostatnia edycja:

plis

New member
pxl666 napisał:
wyzszosc pal nad ntsc to kwestia wyimaginowana...jesli zabierasz sie za video powaznie to od razu pomysl o dobrym sofcie a taki poradzie sobie z wlasciwa konwersja w obie strony.w kwestii xha1 vs hv30 to nie masz sie co zastanawiac - oczywiscie bierz xh (jesli masz kogos kto to przywiezie bez cla to tez bym sie skusil na jedna kamere...).pozdro

ps jest tylko jedno ALE - ta kamera wszedzie stoi po okolo 3k$...cena na bestpricecameras jest co najmniej podejrzana...tym bardziej ze nie ma przycisku "whats in the box" a bywa tak ze sprzedaja kamere bez obiektywu...za te cene bym bral 10 takich (kredyt w banku i wystawka na alledrogo...)

Odpowiedz brzmi - refurbished... kamerki ze zwrotow. No ciekawe jak to wyglada z kompletnoscia. Co do cla, to wedlug mnie nie jest az tak zle = wedlug kalkulatora taryf celnych wychodzi 616 zl. Mysle ze koszt sprowadzenia i kamery wyniosl by mniej wiecej tyle albo troche wiecej niz nowy Canon HV30.

Pozdrawiam
 

pxl666

Member
Bez reklam
plis napisał:
Odpowiedz brzmi - refurbished... kamerki ze zwrotow. No ciekawe jak to wyglada z kompletnoscia. Co do cla, to wedlug mnie nie jest az tak zle = wedlug kalkulatora taryf celnych wychodzi 616 zl. Mysle ze koszt sprowadzenia i kamery wyniosl by mniej wiecej tyle albo troche wiecej niz nowy Canon HV30.

Pozdrawiam
ee nie
refurby kosztuja 30% mniej niz nowki ale nie 30% ceny...sam kupilem pare to wiem...
 

plis

New member
Nie wiem mozliwe, ze sie myle... ale nie dopatruje sie tutaj innych powodow dla tak niskich cen. Co do kumpla to naprawde kupil 3x taniej, takze byc moze nie we wszystkich przypadkach jest tak samo.

Trzeba poszukac opinii na temat tego sklepu na zagranicznych forach.

///edit

Niestety wiatr biednemu zawsze wieje w oczy... recenzje sklepu na http://forums.photographyreview.com/showthread.php?t=10918&page=2

Pozostaje Canon HV30 :)
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
plis napisał:
Nie wiem mozliwe, ze sie myle... ale nie dopatruje sie tutaj innych powodow dla tak niskich cen. Co do kumpla to naprawde kupil 3x taniej, takze byc moze nie we wszystkich przypadkach jest tak samo.

Trzeba poszukac opinii na temat tego sklepu na zagranicznych forach.

///edit

Niestety wiatr biednemu zawsze wieje w oczy... recenzje sklepu na http://forums.photographyreview.com/showthread.php?t=10918&page=2

Pozostaje Canon HV30 :)
jak bylbym w usa to napewno bym sie zainteresowal . ta kamera jest warta duzo wiecej niz 1000$ (chodzi po 3200$) a jest to piekny sprzet (hv30 ma do niej cale parseki). wiec zaryzykowalbym telefon do nich z zapytaniem co jest w pudelku itd...z polski sobie daruje...
 

theiris

New member
Witam,
Mam zamiar kupic kamere hv30, chociaz jeszcze sie zastanawiam nad hc9.
przeczytałam cały wątek. Mam pytanie dotyczące mikrofonów zew. - zależy mi na jak najlepszym dźwięku, ale nie wchodzi w gre mikrofon na tyczce, tylko taki przymocowany do kamery. Czy kupując jakiś super dobry mikrofon jestem w stanie pozbyć się tych szumów? np. rode stereo videomic .. czy są jakieś lepsze? Czy jest możliwe podpięcie do tej kamery takiego urządzenia z wejściami xlr? - nie wiem dokładnie jak to się nazywa.. coś takiego jak np. w kamerze sony hvr a1 - ze zdjęć tej kamery wywnioskowałam że to się odpina - więc może coś takiego do hv30 też mozna przypiąć i na to mikrofon - bo wtedy mikrofon byłby wyżej i może nie zbierałby tak tych szumów, a przy okazji jakiś mikroport możnaby podpiąć jakby trzeba było.. Wiecie może ile coś takiego kosztuje? nie wiem co wpisać w wyszukiwarkę nawet żeby znaleźć.. No generalnie zależy mi na bardzo dobrym dźwięku i mogę na to poświęcić ok. 1500zl .. Bo w sumie zastanawiałam się też nad sony hvr a1 ale bardzo mało jest opinii o tej kamerze.. może ktoś coś o niej wie.. ?
Z góry dzięuję za wszelkie info.
Pozdrawiam

PS. i jeszcze ta hc9 - w sumie jeszcze o niej nie czytalam, ale jakis pan w MM powiedzial że ona słaby ma AF taki gubiący się (tzn oglądałąm hc7 ale to chyba porownywalne.. ?) i gorszy niż w hv20, a ten AF też dla mnie ważny tak samo jak dźwięk.. Czy to prawda z tym AF?
 

pxl666

Member
Bez reklam
theiris napisał:
Witam,
Mam zamiar kupic kamere hv30, chociaz jeszcze sie zastanawiam nad hc9.
przeczytałam cały wątek. Mam pytanie dotyczące mikrofonów zew. - zależy mi na jak najlepszym dźwięku, ale nie wchodzi w gre mikrofon na tyczce, tylko taki przymocowany do kamery. Czy kupując jakiś super dobry mikrofon jestem w stanie pozbyć się tych szumów? np. rode stereo videomic .. czy są jakieś lepsze? Czy jest możliwe podpięcie do tej kamery takiego urządzenia z wejściami xlr? - nie wiem dokładnie jak to się nazywa.. coś takiego jak np. w kamerze sony hvr a1 - ze zdjęć tej kamery wywnioskowałam że to się odpina - więc może coś takiego do hv30 też mozna przypiąć i na to mikrofon - bo wtedy mikrofon byłby wyżej i może nie zbierałby tak tych szumów, a przy okazji jakiś mikroport możnaby podpiąć jakby trzeba było.. Wiecie może ile coś takiego kosztuje? nie wiem co wpisać w wyszukiwarkę nawet żeby znaleźć.. No generalnie zależy mi na bardzo dobrym dźwięku i mogę na to poświęcić ok. 1500zl .. Bo w sumie zastanawiałam się też nad sony hvr a1 ale bardzo mało jest opinii o tej kamerze.. może ktoś coś o niej wie.. ?
Z góry dzięuję za wszelkie info.
Pozdrawiam

PS. i jeszcze ta hc9 - w sumie jeszcze o niej nie czytalam, ale jakis pan w MM powiedzial że ona słaby ma AF taki gubiący się (tzn oglądałąm hc7 ale to chyba porownywalne.. ?) i gorszy niż w hv20, a ten AF też dla mnie ważny tak samo jak dźwięk.. Czy to prawda z tym AF?
niestety mic z wyzszej polki bedzie na wtyku xlr/phantom - wymaga oddzielnego przedwzmacniacza - jesli sobie takowy sprawisz to nie ma problemu...bez niego ani rusz .za 500 mozesz kupic mikroport wifi (najtanszy jaki znalazlem) i to powinno pomoc (zawiesza sie na krawacie).
 
Do góry