CANON HV20-uwagi uzytkownikow

pxl666

Member
Bez reklam
MS HDV napisał:
czy kamera kupiona w Japonii jest w
pełni zgodna z tymi sprzedawanymi w Polsce ?

Pozdrawiam wszystkich.
jesli nie kupisz wersji EU to bedzie NTSC (chyba ze sie myle ale jestem pewien na 70%) noi oile nie ma wbudowanego menu ang/pl to kara bo krzaki...
 

wieslaw27

New member
------- czy kamera kupiona w Japonii jest w
pełni zgodna z tymi sprzedawanymi w Polsce ?
Mam taka kamerę i i dokucza mi NTSC plus japońskie opisy na obudowie natomiast język jest polski.
 

gajorro

New member
Ok, mam już swoją HV20, wersja USA (łączny koszt 1700 zł:)). Na razie mało mam czasu się nią nacieszyć, bo trwa sesja. Ale co nieco już wiem:) Jakość obrazu, wg mnie (amatora), jak na kamerę amatorską - bardzo dobra, z podłączeniem do starego jak świat telewizora moich rodziców - zero problemu bo obsługuje on NTSC.
Materiał zgrany na kompa wygląda dobrze, odtwarza się płynnie na dosyć już starym kompie (vlc, deinterlace bob, chociaz reszta tez daje dobre efekty), trochę gorzej jest z edycją, ale do tego będzie służył trochę nowszy sprzęt. Tak coś właśnie czułem, że tryb 25p jest łatwiejszy w obróbce niż 24p, ale myślę, że jak już będę miał czas to dam radę. Na razie potrafię zidentyfikować klatki z przeplotem:D. Ogólnie pierwsze wrażenie pozytywne, miejmy nadzieje, że szybko zdam egzaminy i wrzucę jakieś sample. Czy ma ktoś doświadczenie z montażem z HV20 pod linuxem (cinelerra), na razie ten program głównie mi się wysypuje.
 

pxl666

Member
Bez reklam
gajorro napisał:
Ok, mam już swoją HV20, wersja USA (łączny koszt 1700 zł:)). Na razie mało mam czasu się nią nacieszyć, bo trwa sesja. Ale co nieco już wiem:) Jakość obrazu, wg mnie (amatora), jak na kamerę amatorską - bardzo dobra, z podłączeniem do starego jak świat telewizora moich rodziców - zero problemu bo obsługuje on NTSC.
Materiał zgrany na kompa wygląda dobrze, odtwarza się płynnie na dosyć już starym kompie (vlc, deinterlace bob, chociaz reszta tez daje dobre efekty), trochę gorzej jest z edycją, ale do tego będzie służył trochę nowszy sprzęt. Tak coś właśnie czułem, że tryb 25p jest łatwiejszy w obróbce niż 24p, ale myślę, że jak już będę miał czas to dam radę. Na razie potrafię zidentyfikować klatki z przeplotem:D. Ogólnie pierwsze wrażenie pozytywne, miejmy nadzieje, że szybko zdam egzaminy i wrzucę jakieś sample. Czy ma ktoś doświadczenie z montażem z HV20 pod linuxem (cinelerra), na razie ten program głównie mi się wysypuje.

uff gdzie kupiles tak tanio? ja za swoja dalem 1100$ okolo i bylem zadowolony - 1700zeta to jak za darmo...

codo obrobki to ja mam c2d 2016ghz i 2gb ramu i waskim gardlem jest hd bo dysk mam jeszcze 5400rpm - wiec przy kupnie kompa bierz najszybszy dysk na jaki cie bedzie stac (raid 0 mile widziany) codo obrobki - ja glownie uzywam sony vegas 8 i jest fajnie - niewiem jak jest na linuxie ale na testach nic linuxowego mi nie chcialo zassac grabow z hv20 (m2ts) chyba ze konwertujesz material do avi/mpega i taki chcesz obrabiac...??
 

gajorro

New member
pxl666 napisał:
uff gdzie kupiles tak tanio? ja za swoja dalem 1100$ okolo i bylem zadowolony - 1700zeta to jak za darmo...
Na amazon.com jest lista sklepów gdzie było tak tanio. Nie kupowałem tej kamery osobiście, a moja była podobno kupiona przez adorama.com, teraz widzę, że tam jest po 1250$ ...
pxl666 napisał:
codo obrobki to ja mam c2d 2016ghz i 2gb ramu i waskim gardlem jest hd bo dysk mam jeszcze 5400rpm - wiec przy kupnie kompa bierz najszybszy dysk na jaki cie bedzie stac (raid 0 mile widziany)
Kompa już mam, c2d 1,86 ghz, 3 gb ram, dysk barracuda ST3250410AS 250GB sATA II 16MB (7200)+ jakas starsza 200 GB (7200), zastanawiam sie nad raid wlasnie, ale jeszcze pomysle nad kupnem trzeciego. Na razie nie sprawdzalem jak to dziala na tym sprzecie, bo działałem tylko na kompie rodzicow.
pxl666 napisał:
codo obrobki - ja glownie uzywam sony vegas 8 i jest fajnie - niewiem jak jest na linuxie ale na testach nic linuxowego mi nie chcialo zassac grabow z hv20 (m2ts) chyba ze konwertujesz material do avi/mpega i taki chcesz obrabiac...??
nie mam jeszcze zadnego planu:] nie probowalem na razie z linuxem i video z hv20 wcale, tylko z jakims starym jvc. niby m2t to mpeg2 ale skoro mowisz ze nie działa:/ jak zdam egzaminy to powalczę.
 
Ostatnia edycja:

pxl666

Member
Bez reklam
worldidol napisał:
W Europie mamy 25p. Jeśli chodzi o "wygląd filmu", to jest to temat na grubą książkę :) Nie bez przyczyny filmowcy wydają setki tysięcy dolarów na sprzęt. Bardzo przyjemny efekt można osiągnąć jednak edytując cyfrowe video. Tutaj liczą się następujące kwestie:

1) Liczba klatek na sekundę;
2) Parametry obrazu - gamma, kolorystyka itd., ale również samo oświetlenie planu;
3) Głębia ostrości;

Dwa pierwsze punkty spełnisz bez problemu dzięki programowi do edycji video. Nawet kamera bez trybu 25p zdałaby egzamin, bo programy edycyjne bez problemu potrafią to zmienić. Siła 25p w HV20 polega na czymś innym :) Niezwykle ważne jest oświetlenie, dobre ustawienie lamp oraz ogólna kolorystyka filmu. Każdy film jest inny, ale każdy ma swój styl. Tak np. zauważysz, że amerykańskie filmy to zwykle coś pośrodku, europejskie zwykle idą w żółć albo błękit itd. Ostatni punkt najtrudniej spełnić. Chodzi tu o rozmycie drugiego planu, co odróżnia tradycyjne video od filmu. Tego amatorska kamera Ci nie da, ale można dokupić, jak wspomniał moscow, adapter 35mm oraz obiektyw. Canon HV20 plus adapter 35mm daje rewelacyjne efekty. Praca taką kamerą jest trudniejsza, ale wcale nie daje gorszych rezultatów od np. Sony FX. Nie mówię o pracy w bardzo słabym świetle, ale w przypadku kręcenia filmów tego problemu nie ma. Plan zawsze można doświetlić.

To da Ci bardzo przyjemny "filmowy wygląd", inny niz ten znany np. z Hollywood, ale naprawdę wyglądający jak kawałek artystycznego dziełka, nie jak video. Nie zapominaj również o dźwięku i o stabilizacji kamery. Ja jestem zdania, że po godzinach prób nawet własnymi rękami można nauczyć się robić płynne przesuwane ujęcia, choć jest to trudne i nie ma mowy o chodzeniu z kamerą na rękach. Sam zakupiłem Canona HV20 w celu tworzenia filmów, możemy się zgadać jeśli chcesz ;)
troche zabawy z DOFem i 24p, krecone w sloneczny dzien wiec ND filtr x4 , zablokowana przeslona na 1.8 (w wypadku DOFa okolo 2.0) klip z psem krecony w 60i drzewko i ten drugi 24p a nastepnie usuniety pulldown - ktos widzi jakies czkawki? no nie jest to hollywood ale nie bawilem sie w color grade ani zadne efekty - czysty wynik z obiektywu
aha scena dookola drzewka jest krecona ze steadycamem z ebay za 500zl(niecale) noi czasami obraz jest roztrzepany bo krecilem fokusem recznie - trzeba sobie dorobic jakies koleczko...
http://files.filefront.com/DOF+24p+test+2008+02+03+19mp4/;9564587;/fileinfo.html
http://files.filefront.com/1440x1080+24p+25+Mbps+outm2v/;9564875;/fileinfo.html
http://files.filefront.com/DOF+24p+test+2008+02+03+12mp4/;9565597;/fileinfo.html

pliki mozna obejrzec ale tez zassac w duzo lepszej jakosci...
 
Ostatnia edycja:

worldidol

New member
Mam pytanie odnośnie ekspozycji w HV20. Kupiłem sobie miniSD, żeby wygodniej unikać gain. Czy jest jakaś metoda na unikanie podbicia w trybach innych niż Cine? Po intensywnych testach stwierdziłem, że wolę inne tryby. Obraz w Cine jest zbyt miękki jak dla mnie. Zabawa parametrami obrazu niewiele daje. Uwielbiam tryb Tv 1/50, ale nie wiem czy w nim też można przewidzieć wartości gain :) W nim na większości punktów ekspozycji mam przysłonę 1.8. Porada Ślimaka dotyczy chyba tylko trybu Cine, bo w Tv jeszcze długo, długo po przysłonie 2.0 nie ma gain.
 

slimak

New member
Bez reklam
worldidol napisał:
Czy jest jakaś metoda na unikanie podbicia w trybach innych niż Cine?

Spróbuj przeczytać jeszcze raz od tego miejsca
http://slimak.republika.pl/hv10.htm#Gain

Uwielbiam tryb Tv 1/50, ale nie wiem czy w nim też można przewidzieć wartości gain :)

Można

W nim na większości punktów ekspozycji mam przysłonę 1.8. Porada Ślimaka dotyczy chyba tylko trybu Cine, bo w Tv jeszcze długo, długo po przysłonie 2.0 nie ma gain

Jeżeli większości przypadków masz f1,8 to już masz włączone wzmocnienie między 0dB a +27dB.

Po 1/50s f2,0 masz 1/50s f1,8 i od tego momentu każde rozjaśnienie obrazu ekspozycją [exp] powoduje wzrost wzmocnienia o +1,5dB.

....
1/50 f1,8 9,0dB
1/50 f1,8 7,5dB
1/50 f1,8 6,0dB
1/50 f1,8 4,5dB
1/50 f1,8 3,0dB
1/50 f1,8 1,5dB
1/50 f1,8 0,0dB
1/50 f2,0
1/50 f2,2
1/50 f2,4
......

Ślimak
http://slimak.republika.pl/hv10.htm
 

Huzar

New member
pxl666 napisał:
troche zabawy z DOFem i 24p, krecone w sloneczny dzien wiec ND filtr x4 , zablokowana przeslona na 1.8 (w wypadku DOFa okolo 2.0) klip z psem krecony w 60i drzewko i ten drugi 24p a nastepnie usuniety pulldown - ktos widzi jakies czkawki? no nie jest to hollywood ale nie bawilem sie w color grade ani zadne efekty - czysty wynik z obiektywu
aha scena dookola drzewka jest krecona ze steadycamem z ebay za 500zl(niecale) noi czasami obraz jest roztrzepany bo krecilem fokusem recznie - trzeba sobie dorobic jakies koleczko...
http://files.filefront.com/DOF+24p+test+2008+02+03+19mp4/;9564587;/fileinfo.html
http://files.filefront.com/1440x1080+24p+25+Mbps+outm2v/;9564875;/fileinfo.html
http://files.filefront.com/DOF+24p+test+2008+02+03+12mp4/;9565597;/fileinfo.html

pliki mozna obejrzec ale tez zassac w duzo lepszej jakosci...

Witam,

obejrzałem filmy i jestem pod wrażeniem jakości. Przymierzam się do zakupu kamery fullhd przed wakacjami więc z zainteresowaniem zapytam: Czy używasz dodatkowego obietkywu / filtra ? Lub inaczej czego używałeś aby uzyskać taki efekt (hardware i software) ?

Tak z ciekawości, bo większość materiału powstanie pewnie w wakacyjnym słońcu - jak kamera sprawuje się gorszym ośiwetleniu?

Pozdrawiam
 

pxl666

Member
Bez reklam
Huzar napisał:
Witam,

obejrzałem filmy i jestem pod wrażeniem jakości. Przymierzam się do zakupu kamery fullhd przed wakacjami więc z zainteresowaniem zapytam: Czy używasz dodatkowego obietkywu / filtra ? Lub inaczej czego używałeś aby uzyskać taki efekt (hardware i software) ?

Tak z ciekawości, bo większość materiału powstanie pewnie w wakacyjnym słońcu - jak kamera sprawuje się gorszym ośiwetleniu?

Pozdrawiam

jesli zassales te pliki - bo to co pokazuje sie w okienku to jakies 30% jakosci, to pamietaj ze one tez sa skompresowane...wiec full jakosci jeszcze niewidziales...sprawuje sie swietnie-jak to hv20...tylko musi w dobrych rekach lezec...jesli chodzi o proces powstawania to jest opisany (po lebkach ale jest) - przeczytaj caly watek o hv20 to sie duzo dowiesz
 

gajorro

New member
pxl666 napisał:
dlatego pulldown sie usuwa np w vegasie > zamieszczam sposob podany tutaj
Standard Vegas
1) Create a Custom Project with 60p frame rate
File -> Properties -> Video -> Field order: None (progressive scan) -> Frame rate: 59.940 (Double NTSC) -> Save -> Ok
2) Load your HDV clip
3) Enable Smart Resample (this is default)
Right-click on clip -> Properties -> Smart Resample -> Ok
4) Encode video to a 60p progressive format
File -> Render As -> Pick a codec capable of progressive -> Custom -> Frame rate: 59.940 -> Apply -> Give the file a name -> Save
Hmm, to chyba nie jest do końca usuwanie Pulldown, tylko po prostu konwersja z formatu 60i->60p. Mialem dzisiaj chwilke, zrobilem pare testow z usuwaniem pulldown, sciagnalem tez demo Vegasa zeby sprawdzic tą Twoją metodę.
Metody podane na: http://eugenia.gnomefiles.org/2007/07/13/canon-hv20-24p-pulldown/ sprawdzaja sie oczywiscie bardzo dobrze, spodobala mi sie ta z programem Steve'a Szudzika, tylko trzeba miec duzy hdd ale i tak pewnie bede z jej korzystal.
Metoda 60i->60p daje fajny efekt, ale plik wynikowy ma ok. 60 fps (double NTSC) i na moim kompie znosnie odtwarza sie tylko w VLC (w WMP sie przycina). Moje video testowe jest zbyt osobiste:p zeby je tu pokazywac. Jak bede mial wiecej czasu to wrzuce cos ladnego i przyjemnego:)

edit: i jeszcze jedno, widze ze przez neta mozna kupic vegasa movie studio platinum za ok. 80 euro, czyli duzo taniej niz w Polsce u dystrybutorow. Czy jednak taki zakup jest w ogole u nas mozliwy? Ktos zrobil w ten sposob?
 
Ostatnia edycja:

moscow

New member
Sony Vegas ma narzedzie do usuwania pulldown (Project Media -> RMB na pliku File Format Properties). Niesteety nie jest ono za wygodne i w dodatku dziala tylko na plikach SD DV (jest nieaktywne jakichkolwiek innych, w tym m2t).
Korespondowalem swego czasu na ten temat ze wsparciem Sony, poradzili mi w koncu, zebym wpisal to jako sugestie do przyszlych wersji. Na ostatnim IBC, kiedy byla premiera osemki, dopytywalem nawet Garego Rebholza, czy cos sie w tym temacie zmienilo... jednak chyba nie zdawal sobie sprawy z problemu, bo stwierdzil tylko, ze "Aha... no rzeczywiscie sie nie da" ;)
Pisalem, juz o tym w tym watku, ale uzywam usuwania pulldown Neo HDV. Przy materiale z pieciu kaset i siedmiuset ujeciach raczej nie widze innej alternatywy. Robi to szybko, sprawnie i wzglednie dobrze (pisze wzglednie, bo sie gubi na nagraniach 6p). Efekt uboczny to gigantyczne przyspieszenie workflow i mozliwosc wieloprzebiegowego renderingu bez obawy o utrate jakosci (na przyklad wtedy kiedy chce przyspieszyc material 200 razy, bo krece wschod / zachod slonca).

Tak na marginesie moze ktos zna jakis patent na zdjecia poklatkowe (na przyklad co minuta) z uzyciem HV20? :)

Pozdrawiam,
-krzysiek-
 

pxl666

Member
Bez reklam
moscow napisał:
Sony Vegas ma narzedzie do usuwania pulldown (Project Media -> RMB na pliku File Format Properties). Niesteety nie jest ono za wygodne i w dodatku dziala tylko na plikach SD DV (jest nieaktywne jakichkolwiek innych, w tym m2t).
Korespondowalem swego czasu na ten temat ze wsparciem Sony, poradzili mi w koncu, zebym wpisal to jako sugestie do przyszlych wersji. Na ostatnim IBC, kiedy byla premiera osemki, dopytywalem nawet Garego Rebholza, czy cos sie w tym temacie zmienilo... jednak chyba nie zdawal sobie sprawy z problemu, bo stwierdzil tylko, ze "Aha... no rzeczywiscie sie nie da" ;)
Pisalem, juz o tym w tym watku, ale uzywam usuwania pulldown Neo HDV. Przy materiale z pieciu kaset i siedmiuset ujeciach raczej nie widze innej alternatywy. Robi to szybko, sprawnie i wzglednie dobrze (pisze wzglednie, bo sie gubi na nagraniach 6p). Efekt uboczny to gigantyczne przyspieszenie workflow i mozliwosc wieloprzebiegowego renderingu bez obawy o utrate jakosci (na przyklad wtedy kiedy chce przyspieszyc material 200 razy, bo krece wschod / zachod slonca).

Tak na marginesie moze ktos zna jakis patent na zdjecia poklatkowe (na przyklad co minuta) z uzyciem HV20? :)

Pozdrawiam,
-krzysiek-
z hv20 jest problem bo nie zapisuje tzw flag z tego co czytalem...ale neo to plug czy standalone? kupiles to w pl? ile kosztuje i gdzie? jak sie z tym pracuje?
 

moscow

New member
pxl666 napisał:
z hv20 jest problem bo nie zapisuje tzw flag z tego co czytalem...ale neo to plug czy standalone? kupiles to w pl? ile kosztuje i gdzie? jak sie z tym pracuje?

Witam,
NEO HDV to kodek Cineforma i dodatkowo aplikacja HDLink. Cineform w prostej wersji znajduje sie w bazowej instalce Vegasa (ale bez HDLinka). Uzywany jest tam i zdefiniowany do zapisu plikow w profilach 'Intermediate'
Pracuje sie dosc prosto - zgrany material konwertuje sie HDLinkiem (dba rowniez o dzwiek), a potem uzywa w Vegasie plikow AVI. Mozna tez zrobic Rendering do tego kodeka.
Wiecej informacji (w tym cena) znajduje sie na stronie
http://www.cineform.com/
Wokflow opisany tutaj:
http://www.cineform.com/products/default.htm
Notatki dotyczace Vegasa:
http://www.cineform.com/products/NeoHD.htm#NEO_Enhances_Vegas


Pozdrawiam,
-krzysiek-
 

neomarka

New member
Czesc mam kilka pytan, mianowicie czy w windows media encoder mozna zgrac film w formacie full hd?
Ewentualnie czy jest jakis lepszy darmowy program?
Jaki kompter jest do tekiej zabawy potrzebny (pentium 4 3Gh, 1Gb RAM, Readon 9550 256RAM to wystarczy?). Mam jeszcz opcje notbooka jest troche lepszy ale problem w tym ze w notebooku mam wejscie fire-wire 4pinowe tylko (a to chyba nie jest kompatybilne z full hd, nie posiadam kabla fire-wire 4pin - 4 pin) dlatego myslalem nad zakupem kabla hdmi mozna za posrednictwem tego kabeka zgrywac film na komp? jesli tak to jaki polecacie bo ceny sa roznorodne od 40zl do 200zl
dzieki za pomoc
 

pxl666

Member
Bez reklam
neomarka napisał:
Czesc mam kilka pytan, mianowicie czy w windows media encoder mozna zgrac film w formacie full hd?
Ewentualnie czy jest jakis lepszy darmowy program?
Jaki kompter jest do tekiej zabawy potrzebny (pentium 4 3Gh, 1Gb RAM, Readon 9550 256RAM to wystarczy?). Mam jeszcz opcje notbooka jest troche lepszy ale problem w tym ze w notebooku mam wejscie fire-wire 4pinowe tylko (a to chyba nie jest kompatybilne z full hd, nie posiadam kabla fire-wire 4pin - 4 pin) dlatego myslalem nad zakupem kabla hdmi mozna za posrednictwem tego kabeka zgrywac film na komp? jesli tak to jaki polecacie bo ceny sa roznorodne od 40zl do 200zl
dzieki za pomoc
wsumie ciekawa sprawa - domyslnie wmv enkoder mi nie otwiera plikow m2ts grabowanych np hdv splitem ALE sprobuje grabowac wlasnie samym wmv enkoderem - jest wersja ze wsparciem dla 64 bitow i moze byc ciekawe. dam znac jak potestuje
 

viValdi

New member
Bez reklam
Kablem HDMI nic nie przechwycisz.
Kup kabel firewire 4-4 - mam taki i przchwyt HiDef nie stanowi problemu. W złączu 6pin dodatkowe piny to zasilanie i nic nie tracisz stosując kabel 4-4.
Oczywiście może być również kabel 6-4.
 

amator_warzyw

New member
Do właścicieli HV20:
Czy to prawda, że ta kamera ma wejście analogowe i może przetwarzać je na sygnał cyfrowy? Chodzi mi o podłączenie VHS z jednej strony i wypuszczenie do komputera z drugiej strony. Jako, że urządzenia do tego są drogie, najchętniej kupiłbym kamerę z tą opcją.
 

pxl666

Member
Bez reklam
amator_warzyw napisał:
Do właścicieli HV20:
Czy to prawda, że ta kamera ma wejście analogowe i może przetwarzać je na sygnał cyfrowy? Chodzi mi o podłączenie VHS z jednej strony i wypuszczenie do komputera z drugiej strony. Jako, że urządzenia do tego są drogie, najchętniej kupiłbym kamerę z tą opcją.
tak ma kupuj
 
Do góry