HV20 z mikrofonem DM50
Sprowadzilem z Japonii mikrofon DM50 do swojej HV20 (cena dosc konkurencyjna w porownaniu z tym co mozna kupic w Europie a nawet Stanach). Zdecydowalem sie na ten wlasnie mikrofon glownie ze wzgledu na goraca stopke i brak koniecznosci podlaczania kabelkow. Po prostu "klik" i dziala.
Choc pewnie ze mnie marny tester postanowilem podzielic sie krotko doswiadczeniami z uzytkowania. Przygotowalem 4 pliki dzwiekowe stworzone w roznych warunkach (dla wbudowanego mikrofonu, DM50 w trybie shotgun, stereo1 i stereo2). Nie pytajcie mnie czym sie roznia dwie opcje stereo. Instrukcja milczy na temat charakterystkyki. Na podstawie doswiadczen moge jedynie podejrzewac, ze opcje te ustalaja poziom mieszania sygnalu z mikrofonu "shotgun" oraz stereo.
Poszczegolne pliki sa skonstruowane w ten sposob, ze moduly dzwiekowe zaczynaja sie dla kazdego, mniej wiecej w tym samym czasie.
00:00:00 - Cisza z zegarami w tle; Automatyczne wzmocnienie
00:42:00 - Cisza z zegarami w tle; Maksymalne wzmocnienie
Przy obydwu powyzszych nagrana zostala zostala rowniez manipulacja zoomem oraz manipulatorem 'Set'. Material nagrywalem w pomieszczeniu gdzie znajdowal sie jeden zegar kwarcowy nascienny (w odleglosci jakies 3 metry od kamery) oraz drugi zegarek mechaniczny na wprost kamery (odleglosc jakies 0.5 metra). Ten drugi jest praktycznie nieslyszalny poza trybem shotgun z maksymalnym wzmocnieniem)
00:01:27 - Chlupoczaca woda nad brzegiem jeziora; Automatyczne wzmocnienie
Wraz z manipulacjami zoomem
00:01:50 - Przejazd samochodu; Automatyczne wzmocnienie
00:02:03 - Szum morza przy wietrze 8B; Automatyczne wzmocnienie
00:02:15 - Glosna muzyka w klubie; Automatyczne wzmocnienie
00:02:28 - Glosna muzyka w klubie; Automatyczne wzmocnienie; Opcja mikrofonu ATT (tylko dla mikrofonu wewnetrznego i DM50 w trybie stereo2)
Pliki zostaly umieszczone pod adresem:
ftp://Filmy:Filmy@80.245.180.103/Filmy/HV_with_DM50_mp3.zip
(ftp 80.245.180.103, login : Filmy, haslo : Filmy, sciezka Filmy/HV_with_DM50_mp3.zip)
Mozna je po prostu odtworzyc po rozpakowaniu np. winampem, przygotowalem jednak rowniez projekt w Sony ACID XPress 5.0 (rozszerzenie .acd) - do prostszego porownania. W tym programie mozna w latwy sposob przelaczac sie miedzy sciezkami oraz ustawic odtwarzanie fragmentu w loopie
ACID Xpress do pobrania za darmo pod adresami:
http://www.sonycreativesoftware.com/download/Step3.asp?URLID=2300&SerialNum=
http://www.download.com/Acid-XPress/3000-2170-10228817.html?part=dl-AcidXPress&subj=dl&tag=button
lub ze strony
http://www.sonycreativesoftware.com -> Downloads -> Free Downloads -> ACID XPress
Subiektywne wnioski - jakosc dzwieku z mikrofonem DM50 znaczaco sie poprawia w porownaniu z wewnetrznym mikrofonem. Powaznie zostaja tez ograniczone niekorzystne efekty zwiazane z nagrywaniem w wiatrzna pogode. Jednak uzywanie tego mikrofonu nie likwiduje calkowicie nagrania szumu mechanizmu kamery. Obawiam sie jednak, ze bedzie to dotyczyc kazdego mikrofonu montowanego na urzadzeniu. Mozliwe, ze jedynym rozwiazaniem mogloby byc uzycie mikrofonu "na kiju"... w koncu profesjonalisci nie robia tego bez powodu
![Wink ;-) ;-)](https://hdtv.com.pl/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdrawiam,
-krzysiek-