Aster HDTV

badus

New member
martinc napisał:
Witam

Posiadam kablówkę i Internet Aster od lipca i jestem bardzo zadowolony. W Krakowie oferta Aster jest bardzo konkurencyjna. Za 160zł miesięcznie mam: TV SD, Canal+ z HD, HD Pack, Polsat Sport HD oraz łącze 8 Mb/s. Jakość sygnału kablówki, zarówno w SD jaki i HD jest b. dobra i nie problemów z Internetem. Za taką cenę ciężko znaleźć coś lepszego u konkurencji. Jedyną wadą jest delikatne migotanie obrazu w SD przy żywych kolorach i szybkich zmianach obrazu (mecze).
Dla miłośników sportu kablówka jest najlepszym rozwiązaniem. W Aster do pełni szczęścia brakuje tylko nSport i Eurosport 2.
Generalnie polecam tego dostawcę.

Pozdrawiam

Ja usługi Aster mam od 4 lat. Od roku także HD. Jakość usług oceniam generalnie dobrze (chociaż ostatnio są pewne problemy z internetem - ograniczony transfer). Nie podoba mi się jednak polityka firmy. Firma kara klientów chcących przedłużyć umowę. Mają sprawdzonego klienta, który zawsze płaci rachunki, nie opóźnia się i mają go w .... (gdzieś tam ;) ). Oferta dla nowego klienta jest dużo lepsza niż na przedłużenie. Powtarza się to co roku. Mam pakiet telewizja (HD pack, bez PVR), internet Twój dom (teoretycznie 3/6 MB/s) i telefon (nie korzystam) i zaproponowali mi przedłużenie za 230 zł/mc (przy rezygnacji z telefonu ~190zł). Jak to się ma do Twojego pakietu to sam widzisz. Nie zapomnij wysłać rezygnacji z usług co najmniej 45 dni przed zakończeniem umowy, bo inaczej nawet nie przedstawią Ci oferty na przedłużenie tylko walną Cię cenami podstawowymi z cennika co wyjdzie Cię z 300 zł.
Generalnie można podpisać umowę na 1 rok i od razu wysłać rezygnację z usług po zakończeniu okresu promocyjnego.
 

jaskol

New member
martinc napisał:
Posiadam kablówkę i Internet Aster od lipca i jestem bardzo zadowolony. W Krakowie oferta Aster jest bardzo konkurencyjna. Za 160zł miesięcznie mam: TV SD, Canal+ z HD, HD Pack, Polsat Sport HD oraz łącze 8 Mb/s.

Gratuluje, widze ze płacisz około 100 zł mniej niz według cennika.
Pewnie w bloku jest duza konkurencja, skoro Aster zaproponowała takie ceny
 

ziew

New member
badus napisał:
...Nie podoba mi się jednak polityka firmy. Firma kara klientów chcących przedłużyć umowę. Mają sprawdzonego klienta, który zawsze płaci rachunki, nie opóźnia się i mają go w .... (gdzieś tam ;) ). Oferta dla nowego klienta jest dużo lepsza niż na przedłużenie. Powtarza się to co roku. ...

jest to obecnie w trakcie zmian i niedługo powinno być dużo lepiej, nie wiem jeszcze czy w tym roku czy od przyszłego, ale oferta utrzymaniowa ma być lepsza
 

Maaaaaarek

New member
Panowie, pytanie zagadka dla posiadaczy Astera i ampli Onkyo 607.

Mam taki problem, ze przedtem mialem dekoder ze Spray i on był firmy Kaon. I na liscie kodow uniwersalnych pilota Onkyo 607 po wklepaniu kodu kaona idealnie obslugiwal on ten dekoder.

Z dekoderem Astera (bez PVR) ktory tez podobno jest Kaonem, ten sam kod juz nie dziala... Czy macie moze jakis sprawdzony kod do pilota do Onkyo 607, ktory pozwolilby mi na sterowanie nim dekoderem AStera??

Troche mnie irytuje, ze mam milion pilotow do wlaczenia obrazu TV w domu i nawet nie proboje nauczyc żony jak ma sobie radzic z ich obsługa... ;-)

Niestety ten pilot w ampli nie ma funkcji uczenia sie... wiec pozostaje znalezienie odpowiedniego kodu z listy albo zima.. Chyba ze o czyms nie wiem a wy mnie oswiecicie :cool:
 

Pancho2009

New member
PVR - same problemy

Stałem się dzisiaj posiadaczem PVRa Aster. Jako, że dekoder działa gorzej niż źle, chciałem się dopytać czy znane wam są poniższe problemy, rozpoznać temat zanim zadzwonię do obsługi klienta.

PVR jest podłączony via HDMI do telewizora Samsung LCD 40'' FullHD.

1. Bardzo często skaluje mi się kawałek video do jakieś minimalnej rozdzielczości. Na całym ekranie telewizora jest wielka mrugająca plama, po dłuższej obserwacji można rozpoznać, że to fragment wyolbrzymionego kawałka aktualnie nadawanego programu. Dźwięk jest. Robi się to w najróżniejszych momentach, czasami po dłuższym ogłądaniu jednego kanału, czasami po przechodzeniu z kanału na kanał (ale po zniknięciu InfoBannera), czasami po uruchomieniu nagrywania. Występuje to tak często, że generalnie dekoder nie nadaje się do używania.

2. Nie mam dźwięku na niektórych kanałach, np. TVN HD, Discovery HD czy National Geographic HD. Nie jest to jednak reguła dla programów HD, bo już np. na Canal+ Sport HD, Canal+ Film HD czy History Channel HD dźwięk jest.

3. W playbacku, po najróżniejszym przewijaniu w przód, w tył, z różnymi prędkościami potrafi mi się rozsynchronizować video z audio, przy okazji czkając.

4. Raz bardziej intensywnie pobawiłem się dekoderem (czyli w sumie normalne używanie): zrobiłem kilka nagrań, poodgrywałem je, zrobiłem timeshift, poprzewijałem go w różne strony, w pewnym momencie doprowadziłem do takiej sytuacji, że w ogóle straciłem video i audio w trybie live. Mogłem je uzyskać tylko w timeshifcie i w playbacku, natomiast w livie go już nie było. Nie udało mi się go już odzyskać (kasowałem nagrania, wszystko stopowałem, przechodziłem do standby itd. itd. - nic nie dało). Tylko reboot pozostał.

5. Dziwacznie działają niektóre klawisze na pilocie. Przynajmniej niezgodnie z tym co jest w instrukcji. Na przykład do recordingów przenosi mnie nie przycisk PVR, a VoD.

Jako, że czytałem wiele waszych wcześniejszych opinii o dekoderze PVR i były dość pozytywne sądze więc, że to jakaś okropnie wczesna wersja softu, pełna bugów. Jaka jest procedura update'u softu PVRa w Aster. Czy technik, który instalował sprzęt powinien zrobić update via USB i tego nie zrobił? Czy mam mieć nadzieję, że update nastąpi w nocy jak skrzynka będzie w standby? Oczywiście może wchodzi w grę jakiś skompany hardware, czyli dekoder, wtedy po prostu umówię się na wymianę.

Z góry dzięki za odpowiedź czy zauważyliście u siebie tego rodzaju masakryczne problemy.
 

MMrozo

New member
Mam dekoder do stycznia i żadnego z wymienionych problemów nigdy nie miałem, jednak był problem przy instalacji. Podobno dekoder pobrała jakąś błędną wersję oprogramowania. Telefon do montera, odłączenie od sieci, ponowne pobranie softu i "gra i buczy" bezproblemowo. Może podobny problem się pojawił?

A jeszcze zapomniałem, kabel HDMI od Astera był skopany, dokładnie to jedna wtyczka nie kontaktowała. Kupiłem sobie Vivanco w Euro za 49zł i od tamtej pory śmiga. Problem objawiał się brakiem sygnału i fioletowym obrazem. Jak się poruszało wtyczką to na jakiś czas było Ok ale drgania powodowały przerwy więc nie wytrzymałem i kupiłem kabelek.
 
Ostatnia edycja:

ziew

New member
Żaden z tych problemów u mnie nie występuje. Zrób format dysku i "twardy" reset dekodera (jednocześnie "menu" i "ok" na dekoderze).
 

Pancho2009

New member
Format i reset do ustawień fabrycznych nie pomógł, zresztą to samo zaproponował konsultant. Gościu próbował później zdalnie uaktualnić soft, ale też się nic nie zmieniło po wyłączeniu/włączeniu.

Po moich paru godzinnych testach lista bugów powiększyła się do gigantycznych rozmiarów od tego o czym wcześniej pisałem. Moja wersja oprogramowania nie nadaje się w ogóle do używania, czekam na technika, który jutro ma przybyć i pomóc.
 

Hoodzielec

New member
Bez reklam
w sumie byłbym zadowolony z Aster, tylko...
...brak TVP HD to wrzód na dupie :(

a co do braku odpowiedniego zainteresowania programami HD, to jakim cudem ludzie mieliby walić drzwiami i oknami jeśli pojedynczy program Polsat Sport HD kosztuje absurdalne 6 PLN???
 

ziew

New member
Hoodzielec napisał:
w sumie byłbym zadowolony z Aster, tylko...
...brak TVP HD to wrzód na dupie :(

a co do braku odpowiedniego zainteresowania programami HD, to jakim cudem ludzie mieliby walić drzwiami i oknami jeśli pojedynczy program Polsat Sport HD kosztuje absurdalne 6 PLN???

zależy co kto lubi.. dla mnie TVP HD to ostatni kanał daleko za LUXE.TV który jest mi potrzebny w ofercie

drugą sprawą jest co dla kogo znaczy 6zł ? .. dla Ciebie to aż 6zł, dla innych to nie jest nawet jedno piwo w barze

i proszę mnie źle nie zrozumieć - ja za ten kanał 6zł też bym nie dał, ale są tacy co za niego chętnie tyle jak zapłacą
 
Ostatnia edycja:

aniolm

New member
Witam wszystkich forumowiczow.
Czy nadal macie problemy z migajacymi jaskrawymi kolorami na trybie 720p ?
U mnie sa nadal. Na 1080 jest w zasadzie dobrze, chociaz nieraz "drga" mi trawa, liscie, drzewa jak jest tego duzo na ekranie. Macie cos takiego/?
 

MMrozo

New member
Ja nie mam żadnych problemów z miganiem, obraz żyleta. Większość osób, która przyjdzie zobaczyć zestaw jest pod wrażeniem, szczególnie płyt BD (np. koncert Celin Dion).
 

m13czu

New member
aniolm napisał:
Witam wszystkich forumowiczow.
Czy nadal macie problemy z migajacymi jaskrawymi kolorami na trybie 720p ?
U mnie sa nadal. Na 1080 jest w zasadzie dobrze, chociaz nieraz "drga" mi trawa, liscie, drzewa jak jest tego duzo na ekranie. Macie cos takiego/?

Cześć,
mam ten sam problem. Jestem użytkownikiem Aster na warszawskim Bemowieod tygodnia. Posiadam dekoder Aster bez PVR - standardowy. Posiadam telewizor LE46B650 Saumsunga. Jakoś albo wcześniej tego nie zauważyłem albo teraz coś się zepsuło. Generalnie w trybie 720p kolory migoczą, co jest widoczne przy ruchomym obrazie jak piłka nożna. Migoczą szczęgólnie kolory jaskrawe jak czerwony, zielony. Pomogło przestawienie się na tryb 1080i w dekoderze. Z kolei teraz bardzo żadko ale występuje problem jakby akiej linii poziomej w wzdłuż obrazu. Czasami tak jak by zakbrakło paru klatek. bardzo żadko ale to widzę.
Problemów nie mam zupełnie na innych wejściach, szczególnie na filmach Blueray (PS3) czy ripach BD (pliku MKV odtwrzane z usb podpiętego do telewizora).

Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać? Może kupić swój kabel HDMI? A może kabel euro (bo widziałem że komu to pomogło)?

Dodam że problem dotyczy kanałów HD. Probolemów z migotaniem kolorów nie zaobserwowałem na kanałach SD. Żeby było śmieszniej to problem występuję z największym natężeniem na kanalach TVN HD oraz Eurosport HD. Na zwykłym TVN (SD) nie ma żadnych problemów. Dodatkowo Canal+ Sport odbiera ładnie (ledwo ledwo da się zauważyć migotanie kolorów szczególnie na koszulkach graczy). Nie ma żadnych problemó na National Geographics czy Discovery HD.

Podsumowując, problem dotyczy migotania na 720p na wybranych kanałach HD w tv aster, szczególnie TVN HD (np program mam talent i w tle czerwona migocząca kurtyna) bądź eurosport HD. Na MTV Hd nie występuje. Dla TVN HD i eurosport HD pomaga przełączenie na 1080i, chciałbym jednak 720p.

Z góry dziękuję za odpowiedź
 

Grzes2

New member
Obawiam się, że nic nie jesteś w stanie zrobić. To kwestia dekodera więc piłeczka leży po stronie Aster... Ja przełączyłem się na 1080i i jest OK. Prawda jest taka, że i tak chyba wszyscy nadają w 1080i więc nie widzę sensu toczyć jałowych sporów z Asterem o poprawę 720p.

m13czu napisał:
Ma ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać? Może kupić swój kabel HDMI? A może kabel euro (bo widziałem że komu to pomogło)?
Podłączając przez EURO stracisz HD więc nie ma to sensu (ale migotanie zniknie ;) ).
 

JackS.

New member
Bez reklam
m13czu napisał:
Podsumowując, problem dotyczy migotania na 720p na wybranych kanałach HD w tv aster, szczególnie TVN HD (np program mam talent i w tle czerwona migocząca kurtyna) bądź eurosport HD. Na MTV Hd nie występuje. Dla TVN HD i eurosport HD pomaga przełączenie na 1080i, chciałbym jednak 720p.
Kanały HD w Aster są nadawane w 1080i, więc przełączając dekoder na tryb 720p w rzeczywistości na wyjściu dostajesz efektywnie 720i. Tylko element graficzne i tekstowe (OSD) generowane przez dekoder są w 720p.

Po co chcesz korzystasz z gorszego trybu zamiast lepszego?
 

rafaz

New member
migotanie czerwonego

Ja na Ursynowie na plazmie Samsunga mam to samo. Na 720p czerwony migocze i rozjeżdza się z konturami. Patrzenie na ManU albo Liverpool jest irytujące :rolleyes:. Po przestawieniu na 1080i problem z migotaniem znika ale u mnie pojawiają się jakieś dziwne artefakty przy szybko poruszającej się kamerze, na przykład ludzie na trybunach w czasie meczu kiedy kamera śledzi akcję w dość bliskim planie. Ja wole oglądać w 720p bo mam tv hd-ready i jest to bliższe natywnej rozdzielczości mojego ekranu.
Na dekoderze bez PVR było odwrotnie jak pamiętam, czyli przełączenie na 720p poprawiało syuacje.
Czy ktoś próbował rozwiązywać ten problem przy pomocy techników Astera?
 

jaskol

New member
rafaz napisał:
Po przestawieniu na 1080i problem z migotaniem znika ale u mnie pojawiają się jakieś dziwne artefakty przy szybko poruszającej się kamerze...
Według mnie za powyzsze problemy odpowiada nie dekoder, tylko telewizor.
Po prostu Tv nie nadąza przetworzyc obrazu przy dynamicznych scenach.
 

bc_leszcz

New member
mam dekoder HD z PVR od około 6 miesięcy - w tym czasie wystąpiły następujące problemy:

- 1 raz TV stracił dźwięk - pomógł restart dekodera
- 2 razy pojawiła się na ekranie informacja o konieczności wykonania restartu
- END of problems :)

Czyli dekoder działał i nadal działa bez zarzutu.

Duża ilość postów o problemach z dekoderem wynika zapewne z faktu ze przychodzą tu (na forum) osoby szukające rozwiązania swoich problemów, zapewne gro użytkowników (podobnie jak ja) nie ma problemów i się na forum nie pojawia.

Co do Aster to irytuje mnie jedynie że wciąż traktują po macoszemu istniejacych klientów - w kwietniu 2009 skończyła mi sie 24-miesięczna promocja (wtedy tylko telewizja SD) i nagle ni z tego czy owego dostałem nową fakturę na 185zł (zamiast 120zł) - ale po zgłoszeniu się do BOKu okazało się ze nie muszę nic kombinować - po podpisaniu umowy na 24-miesiące dostałem promocję o miłej nazwie "zostań z Aster" - czyli promocja dla lojalnych klientów którzy pozostają z Aster i nie muszą ściemniać że są "nowym" klientem biorąc umowę na żonę/wujka/sąsiada)

ale Aster się uczy ... 2 lata temu jak zrezygnowałem, a w zasadzie nie bo to nic nie robiłem bo umowa czasowa sama wygasła, to żona zawarła nową umowę, bo ja nie mogłem dostać promocji bo niby nie byłbym nowym klientem ;)

A wystarczy klientom samemu zaproponować nowe warunki - dlaczego o lepszą ofertę trzeba walczyć ? Kto się nie zgłosi to dalej, rżnijmy go bo głupi .... taka polityka jest krótkowzroczna ...

Aster prowadzi polityke wiecznych "promocji" - chyba większość ich klientów ma promocje, nie wiem kto korzysta z normalnego cennika, chyba tylko naiwni którzy nie potrafią spytać ..."jakas promocja ?"

Jak dla mnie Aster powinien obniżyć ceny i urealnić cennik, a promocje zachować na akcje promujące.
 

jaskol

New member
Powrot TVP HD

Witam
Czy ktos ma informacje, czy TVP HD powróci do Aster.
A moze Polsat HD bedzie w pakiecie HD.

Człowiek szybko przyzwyczja sie do lepszego, teraz oglądam tylko programy z pakietu HD ;)
 
Do góry