PVR - same problemy
Stałem się dzisiaj posiadaczem PVRa Aster. Jako, że dekoder działa gorzej niż źle, chciałem się dopytać czy znane wam są poniższe problemy, rozpoznać temat zanim zadzwonię do obsługi klienta.
PVR jest podłączony via HDMI do telewizora Samsung LCD 40'' FullHD.
1. Bardzo często skaluje mi się kawałek video do jakieś minimalnej rozdzielczości. Na całym ekranie telewizora jest wielka mrugająca plama, po dłuższej obserwacji można rozpoznać, że to fragment wyolbrzymionego kawałka aktualnie nadawanego programu. Dźwięk jest. Robi się to w najróżniejszych momentach, czasami po dłuższym ogłądaniu jednego kanału, czasami po przechodzeniu z kanału na kanał (ale po zniknięciu InfoBannera), czasami po uruchomieniu nagrywania. Występuje to tak często, że generalnie dekoder nie nadaje się do używania.
2. Nie mam dźwięku na niektórych kanałach, np. TVN HD, Discovery HD czy National Geographic HD. Nie jest to jednak reguła dla programów HD, bo już np. na Canal+ Sport HD, Canal+ Film HD czy History Channel HD dźwięk jest.
3. W playbacku, po najróżniejszym przewijaniu w przód, w tył, z różnymi prędkościami potrafi mi się rozsynchronizować video z audio, przy okazji czkając.
4. Raz bardziej intensywnie pobawiłem się dekoderem (czyli w sumie normalne używanie): zrobiłem kilka nagrań, poodgrywałem je, zrobiłem timeshift, poprzewijałem go w różne strony, w pewnym momencie doprowadziłem do takiej sytuacji, że w ogóle straciłem video i audio w trybie live. Mogłem je uzyskać tylko w timeshifcie i w playbacku, natomiast w livie go już nie było. Nie udało mi się go już odzyskać (kasowałem nagrania, wszystko stopowałem, przechodziłem do standby itd. itd. - nic nie dało). Tylko reboot pozostał.
5. Dziwacznie działają niektóre klawisze na pilocie. Przynajmniej niezgodnie z tym co jest w instrukcji. Na przykład do recordingów przenosi mnie nie przycisk PVR, a VoD.
Jako, że czytałem wiele waszych wcześniejszych opinii o dekoderze PVR i były dość pozytywne sądze więc, że to jakaś okropnie wczesna wersja softu, pełna bugów. Jaka jest procedura update'u softu PVRa w Aster. Czy technik, który instalował sprzęt powinien zrobić update via USB i tego nie zrobił? Czy mam mieć nadzieję, że update nastąpi w nocy jak skrzynka będzie w standby? Oczywiście może wchodzi w grę jakiś skompany hardware, czyli dekoder, wtedy po prostu umówię się na wymianę.
Z góry dzięki za odpowiedź czy zauważyliście u siebie tego rodzaju masakryczne problemy.