46X4500 - serwis zbywa klientów czy prawda?

debiecm

New member
Witam,
chciałbym poznać Waszą opinię dotycząca pisma jakie otrzymałem z serwisu Sony. Problem dotyczy 46X4500 a mianowicie (zdjęcia w załączniku):
- rozjaśnień obrazu występujących w czterech rogach (w szczególności w lewym górnym)
- czerni która nie jest jednolita (plamy czerwieni wymieszanej z czernią w lewym dolnym rogu)
- dokuczliwego jednostajnego dźwięku wysokich tonów, jakby pisk
- zewnętrzny dysk USB podłączony pod port nie działa tak jakby nie dostawał odpowiedniego zasilania
Czerń która nie jest jednolita oraz dokuczliwy jednostajny dźwięk wysokich tonów jakby pisk podlega reklamacji a w SZCZEGÓLNOŚCI rozjaśnienia obrazu (clouding). Opinia serwisu jest wręcz zaskakująca (załącznik). Jeśli jest to "cecha konstrukcyjna" dlaczego Sony nie informuje o tym klientów przed zakupem (a kosztował grube pieniądze jak na LCD)? Jest to ewidentnie sprzedawanie bubla - jakby kupić Mercedesa z kwadratowymi kołami.
Pytanie kolejne które się nasuwa czy mogę żądać zwrotu pieniędzy? Nigdzie w specyfikacji technicznej oraz na stronie producenta nie znalazłem jasno przedstawionej informacji mówiącej o tej "cecha konstrukcyjna".

Co Wy o tym myślicie?
 

Attachments

  • clouding.jpg
    clouding.jpg
    240,4 KB · Wyś: 410
  • clouding_wieksze_ISO_w_aparacie.jpg
    clouding_wieksze_ISO_w_aparacie.jpg
    334,1 KB · Wyś: 452
  • opinia_serwisu.jpg
    opinia_serwisu.jpg
    43,6 KB · Wyś: 476

tomas1234

Member
Zgłosiłem do serwisu wadę rozjaśnionych rogów przyjechali zabrali 46W5500 po kilku dniach zadzwonił do mnie serwis i powiedzieli mi że sprzęt jest technicznie sprawny a podświetlenie występuje w większości TV LCD i nie jest to wada
Wraz z przywozem TV dostanę OŚWIADCZENIE w którym będzie wszystko opisane (Znając życie podobne oświadczenie będę miał )
Widzę że SONY bardzo dobrą reklamę robi sobie
 

Attachments

  • 46w5710.jpg
    46w5710.jpg
    19 KB · Wyś: 180
Ostatnia edycja:

Spioch1

New member
oj, nie dobrze to wygląda
tomas, takie coś u 46W5500? 40" miały problemy, lecz twój egz. 46" to koszmar
 

tomas1234

Member
oj, nie dobrze to wygląda
tomas, takie coś u 46W5500? 40" miały problemy, lecz twój egz. 46" to koszmar

koszmar koszmarem wywalenie parę tysiączków na super TV SONY którego nie można zareklamować bo serwis twierdzi że tak ma być a Pan z serwisu SONY mówi że za telewizorkiem powinna palić się lampka i oświetlać tylną ścianę TV wtedy nie będzie widać podświetlenia na rogach TV bo to jest nowa generacja podświetlenia LCD
stwierdziłem że bardzo mądrzy ludzie pracują w serwisie SONY
przeszkolenia mają super do wciskania "ciemnoty z rozjaśnionymi rogami "
 
Ostatnia edycja:

LUPO78

Banned
Tak to jest jak se markę wyrobili to teraz gó wno pchają na rynek,to był jeden z powodów dla których sony nie kupiłem po przebojach z innym sprzętem tej firmy-zresztą matryce wkładają które nie wiadomo gdzie są robione,już chyba Chińczycy lepsze klepią.W moim czegoś takiego nie ma,ale oczywiście nie firmy sony.Proponuje zrobić im reklamę na ich forum SONY - Forum użytkowników - Strona główna może zaskoczą że szmelc poszedł na rynek.Proponuję założyć jeszcze jeden osobny temat -- NIERÓWNE PODŚWIETLENIE MATRYC W SONY -- pewnie znajdzie się parę jeszcze osób z tym samym problemem,może coś zdziałacie-w końcu to nie lizak za 50gr
 
Ostatnia edycja:

Max78

New member
Czołem :)

Podobne problemy faktycznie występują w TV innych producentów.
To zależy od sposobu podświetlenia i rodzaju zastosowanego rozpraszania światła za matrycą.
Podobne skecze mam z moim monitorem EIZO S2231W, który notabene taniutki nie jest :]
Czasami jest to problem niezbyt dokładnego montażu. Ale nie zawsze.

Pomijając wymianę modelu na inny (inaczej podświetlony), to rozwiązaniem jest:
1. podświetlanie ściany za TV (jak radzi serwis)
2. zmniejszenie siły podświetlenia (to zrobiłem w monitorze).
Nie usuwa to problemu, ale dość znacznie ogranicza.
 

kapsell

New member
Bez reklam
No lipa rzeczywiscie a ludzi wabia 5 letnia gwarancja. Co z tego jak maja w niej bardzo waski zakres uslug - jak widac w/w
 

Ares78

New member
Kurcze, a czy to nierównomierne podświetlenie widać podczas oglądania filmów? Jeśli tak to jest jak najbardziej problem w innym wypadku nie wiem po co się przejmować, że przy zmianie źródła sygnału coś tam widać... Przecież czarnej planszy nikt nie ogląda, liczy się jak to sprawdza się w praktyce. U siebie mam trochę jaśniejszy róg i przy oglądaniu filmów nie mam opcji, żeby to zauważyć...
 

Ares78

New member
Czytasz co napisałem? Jeżeli przy oglądaniu telewizji nie widać nierównomiernego podświetlenia to o co się kłócić? Jeżeli jest na odwrót i przeszkadza w oglądaniu to można mieć słusznie zastrzeżenia.
PS fajnie jakbyś cytował chociaż całe zdanie a nie 2-3 wyjęte z kontekstu słowa...
 
Ostatnia edycja:

LUPO78

Banned
oczywiście że czytałem,nie no jak ci pasują takie gratisy w tv to nie oznacza że innym mają też pasować
 

Tomek Koko

New member
Bez reklam
hmm powiem tak, wczoraj specjanie zaciemniłem pokój zeby zobaczyć jak wygląda sprawa na moim 52w5500. No faktycznie jak jest całkiem ciemno to widac takie rozjasnienia. Moze nie tak wielkie jak tu ale jakbym zrobił zdjęcie to pewnie wyszłoby podobnie. Tylko podczas oglądania tv przy zapalonej jakiejkolwiek lampce tego wcale nie widać, przynajmniej u mnie. Tak wiec pytanie czy przeszkadza wam to w oglądaniu czy po prostu denerwuje was sam fakt istnienia tej wady. Jeśli to drugie to według mnie szkoda strzępić sobie języka.
 

freshq

New member
Ludzie z takim typem usterek tak jest. Serwis nie mylił się, taka technologia tym się charakteryzuje. Czy powinien taki efekt występować w sprzedawanych produktach? Moim zdaniem nie, ale nie da się tego uniknąć. Nie tylko soniak ma takie akcje, wszystkie firmy. Wystarczy poszukać w działach. Po prostu, klient powinien sprawdzić telewizor przed zakupem. Sami piszecie, że telewizor tyle kosztuje, dlaczego tak mało osób sprawdza co kupuje? W każdym sklepie można tak zrobić. Ja kupowałem swój w euro.rtv.agd. Sprzedawca nie pytał mnie, tylko od razu przyprowadził telewizor, wypiął jakiś inny, podłączył pod dwa rodzaje sygnału, zmieniał podświetlenia itd. ja nawet nie wspominałem o takim sprawdzeniu. W efekcie mam świetny telewizor na nic nie narzekam
Można powiedzieć, że skoro firma sprzedaje produkt, powinna być pewna jej jakości. Powinna być, ale nie żyjemy w świecie idealnym. Niech ktoś mi pokaże firmę produkującą cokolwiek, która nie spotkała się z wadliwym produktem z ich strony. Są takie? Jeśli chodzi o elektronikę coś mi się wydaje, że ma takiej firmy. Każda firma ma dział serwisu, każda firma ma ten dział rozbudowany, nie jest to spowodowane bezawaryjnością produktów. Produkcja masowa ma swoje plusy i ma też minusy. Na końcu wkleiłem 3 linki z tego forum o serwisach innych firm. Zajęło mi to ok 1 minuty. Jakby chcieć poszukać więcej, myślę że sporo by tego było. Więc jaki jest sens narzekać skreślać firmę po takich sytuacjach? Jakby każdy sprawdzał każdą firmę sumiennie, to chyba sam zacząłby produkować wszelkie sprzęty. I tak byłyby awaryjne - kółko zamyka się.

Ktoś tam napisał, że w55oo to gó $no. Ja mam to "gó $no" i na żadne inne bym nie zamienił. Chyba, że z wyższej półki. Poczytaj testy telewizorów, to zobaczysz dlaczego model ten jest taki dobry. I przy okazji zobaczysz, że jak w55oo to według ciebie "gó $no", to telewizory innych marek z tej półki cenowej to takie rozwodnione szambo. Nie lubię takich porównań, nie mają one sensu i świadczą tylko o autorze.


Inne marki jak wspomniałem mają problemy z serwisem i chyba większe. Minuta szukania (warto zajrzeć):
http://hdtv.com.pl/forum/serwis/49878-o-panasonic-polska-slow-kilka.html
http://hdtv.com.pl/forum/samsung/47874-samsung-ps50b850-padl-po-6-godz-pracy.html
http://hdtv.com.pl/forum/plazmy/49715-samsung-b850-bzyczenie-naprawa.html#post481370
 
Ostatnia edycja:

tomas1234

Member
Przy oglądaniu filmów przy scenach ciemniejszych widzę rozjaśniony róg czy to jest dzień czy noc nawet zapalona lampka nie pomaga a co za tym idzie zamiast oglądać np. film zastanawiam się czy mocniej czy słabiej świeci w danym momencie
Dzwoniłem do serwisu po zakupie TV powiedzieli mi że TV musi się odpowiedni wygrzać około 2 –3 tygodni a jak plamy po tym czasie nie znikną to prawdopodobnie będzie TV do wymiany lub matryca
W chwili obecnej serwis stwierdził że to nie jest wada oszukali mnie na samym początku mówiąc że mi wymienią
Jednym słowem wypieli się na klientów pewnie za dużo wyszło felernych egzemplarzy na rynek i przestali wymieniać matryce bo by mieli za duże straty lepiej naciągnąć klientów na parę tysięcy
Sumując w specyfikacji produktu powinni napisać „nowe podświetlenie świecące rogi nowość w dziedzinie BRAVIA”

A kolega @freshq pracuje w firmie zwanej dalej SONY ? bo z wypowiedzi tak wygląda
 

freshq

New member
Z tego co napisałem, to predzej w euro by mnie zatrudnili:D, ale poważnie taka sytuacja była. Że jestem zadowolony z ich produktów i mam inne zdanie niż ty, to musze być ich pracownikiem? Zastanów się co piszesz...
Nie cofnę tego co napisałem. Technologia lcd ma to do siebie i już. Jednynie różnią się stopniem nierównomiernego podświetlenia. W 99,9% telewizorów w sprzedaży nie zauważysz nierównomierności, chyba że walniesz podświetlenie na maxa, kontrast na maxa, jasność na... W jednym z brytyjskich serwisów testujących telewizory lcd badający doszli do wniosku, że efekt claudingu można "zrobić" zmieniając granicznie ustawienia telewizora. Działa to też w drugą stronę, jak masz średniej wielkości clouding to przy kalibracji, zmianie ustawień można się go pozbyć, przynajmniej do stopnia w którym nie zwracasz na to uwagi.
nie wiem, czy do końca zrozumiałeś to co wcześniej napisałem. Nie bronię serwisu, bronię sony. Kupiłem ich kamerę, lustrzankę alpha, telewizor, blu ray, miałem sony ericsona - nie podobał mi się - sprzedałem, Z tych produktów jedynie nie byłem zadowolony z telefonu i go puściłem w ludzi. Piszecie o tej marce jak o jakiś chińskim badziewiu, że tylko soniak ma serwis w nim każdy chce was oszukać, a serwis jest dlatego, bo wszystko się psuje, a inne firmy są idealne. Przypadłością polaków jest narzekanie, ale nie można przy tym mijać się z prawdą. Wpienia mnie takie coś, nie po to wydaje tyle siana na produkty, żeby później ktoś na ulicy mnie zaczepiał i pytał czy już mnie oszukali na kamerze czy aparacie, bo ktoś czytał że wszystkich robią w &^%$.
Fakt faktem, tyle wiemy o sobie na ile nas sprawdzono. Nie byłem w takiej sytuacji jak ty, nie wiem jakbym się zachował. Na pewno od samego początku walczyłbym o wymianę telewizora, w międzyczasie skalibrował ustawienia. Jestem przekonany, że to pomogło by.

Nie mogę się powstrzymać. A kolega tomas1234 pracuje w agencji towarzyskiej? bo z wypowiedzi tak wygląda...
 
Ostatnia edycja:

tomas1234

Member
freshq jestem prezesem agencji towarzyskiej brakuje mi jeszcze dwóch pokojówek zgłoś się do mnie to cię przyjmę
 
Ostatnia edycja:

bogaty

New member
Bez reklam
Ja kiedyś miałem podobne akcje z serwisem Sharpa, TV był tam chyba 4 razy w serwisie, cierpiał na banding mocno widoczny, wymienili mi na nowy, pech chciał że nowy egzemplarz też miał objawy bandingu duże pionowe pasy półprzezroczyste.Gdy zgłosiłem usterkę serwis nawet nie zareagował, sprzedałem Sharpa bo ile można latać po serwisach kupiłem pdp panasa X10 i jestem bardzo zadowolony.Teraz już wiem tylko PDP!.
 

wiejak

New member
u mnie sytuacja wyglądała tak:
- pierwszy tv wrócił do sklepu - plamy były we wszystkich rogach
- po nerwowych poszukiwaniach wziąłem drugi model tez W5500
- plama była zdecydowanie mniejsza od poprzednika ale nadal jest
- popytałem na forum co można poradzić i czy serwis to może osunąć - zaliczono to do kategorii "proste jak ..."
- wzywałem serwis dwa razy za każdym razem inną ekipę posłuchać opinii - 1 ekipa"to wina montażu w fabryce, nie zachowano sterylności i w jasne plamy to efekt zakumulowanej wilgoci - zniknie prawdopodobnie po 6 miesiącach wypalania - takie wytyczne dostali od sony Japan.
2 ekipa stwierdziła ze efekt jest na tyle mały i widoczny w specyficznych warunkach ze wymiana w ramach gwarancji jest całkowicie niemożliwa
 
Do góry