Czas pracy nowego tv.

Status
Zamknięty.

Theng

New member
Czy nowy telewizor (P42ST60) po włączeniu powinien mieć czas pracy zero?
A jeżeli nie, to jaka wielkość jest dopuszczalna?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Chodzi mi o czas, który można odczytać w menu serwisowym.
Chcę zamówić ten tv ale nie chcę dostać egzemplarza z ekspozycji/wystawy.
Jak kupujesz TV to warto od razu umówić się ze sprzedającym, że chcesz całkowicie nowy egzemplarz w jeszcze nieotwieranym pudełku. A potem dodatkowo warto sobie te godziny pracy urządzenia sprawdzić. Nowy nie powinien mieć więcej jak kilka, kilkanaście godzin pracy.
Ale warto to sprawdzić, bo różne sytuacje się zdarzają:
http://community.sony.pl/t5/Telewizory/U%C5%BCywany-telewizor-sprzedany-jako-nowy-w-Sony-Center/td-p/425634
Tu jeszcze lepszy przykład z ostatnich dni:
http://wyborcza.biz/pieniadzeekstra/1,134973,14984317.html

 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

slawko_23

New member
Bez reklam
No ale chyba widzisz co kupujesz? Jeżeli pudełko jest zaklejone fabrycznie, folie nie potargane akcesoria nie dotykane to chyba można poznać czy był używany czy nie?
 

Coolmac

Member
Nie musisz nawet wchodzić do menu serwisowego aby odczytać ilość przepracowanych godzin. W serii ST60, podaję za zachodnim serwisem, wciskasz na pilocie MENU>POMOC>INFORMACJE O SYSTEMIE> w pozycji ID MODELU 4 po dużej literze - u mnie C, ale może być inna, widnieje liczba godzin pracy TV CXXXX-00000. Na moim egzemplarzu TX-P55ST60E od sierpnia mam dziś odczyt C1106-00000.
 

Theng

New member
Nie musisz nawet wchodzić do menu serwisowego aby odczytać ilość przepracowanych godzin. W serii ST60, podaję za zachodnim serwisem, wciskasz na pilocie MENU>POMOC>INFORMACJE O SYSTEMIE> w pozycji ID MODELU 4 po dużej literze - u mnie C, ale może być inna, widnieje liczba godzin pracy TV CXXXX-00000. Na moim egzemplarzu TX-P55ST60E od sierpnia mam dziś odczyt C1106-00000.
Dzięki za info, bo próbuję wg opisu i nie mogę wejść w menu serwisowe.
 

Theng

New member
... wciskasz na pilocie MENU>POMOC>INFORMACJE O SYSTEMIE> w pozycji ID MODELU 4 po dużej literze - u mnie C, ale może być inna, widnieje liczba godzin pracy TV CXXXX-00000. Na moim egzemplarzu TX-P55ST60E od sierpnia mam dziś odczyt C1106-00000.
U mnie 0002 czyli nówka :).
A tv polecam mimo tej nieszczęsnej koszuli w paski.
 

hellhammer

New member
W menu serwisowe lepiej nei wchodzic, bo mozna cos przypadkowo przestawic i mozna sobie lipy narobic. A jak poznacz czy tv nie jest z wystawy? A w taki sposb ze kazde akcesoria beda w foliach i zeby je wyjac trzeba je rozerwac. druga sprawa. jak tv jest na wystawie to po paru dniach wyswietlanai reklamowek zostaja juz na nich przewaznie trwale powidoki, nawet na nwoych plazmach i nie zaleznie czy to panas czy *******. Bo na tych reklamowkach jest wszytsko statyczne i leci ten sam obraz po pare godzin dziennie.
Pozatym czesto w nowych tv nikt nie wie jak wejsc, albo w niektorych przypadkach trzeba miec pilot serwisowy.
Ja osobiscie juz pare miechow szukam jak wejsc do menu serwisowego lub jak w inny sposob sprawdzic godziny przepracowane przez tv lg 42pa4500 i 42pn450b
 
D

Deleted member 121090

Guest
Teraz pudełka nie są zaklejane. Więc po tym nie poznasz.
Tylko menu serwisowe.
No bo zazwyczaj mają takie wyciagane z boku bezpieczniki-uchwyty plastikowe, i pudło idzie do góry. Ale wydaje mi się że spokojnie taki wyciągany TV z pudła można rozpoznać.
Wystarczy dobrze się przy rozpakowywaniu przyjrzeć.
Chyba nie ma szans, żeby ktoś potrafił wyjąć TV, podstawę i potem złożyć to bez śladów ingerencji z powrotem. Po kartonie, foliach, wewnętrzych styropianach będzie widać, że nie są dziewicze.
A ja są podejrzenia to menu serwisowe.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

hellhammer

New member
No bo zazwyczaj mają takie wyciagane z boku bezpieczniki-uchwyty plastikowe, i pudło idzie do góry. Ale wydaje mi się że spokojnie taki wyciągany TV z pudła można rozpoznać.
Wystarczy dobrze się przy rozpakowywaniu przyjrzeć.
Chyba nie ma szans, żeby ktoś potrafił wyjąć TV, podstawę i potem złożyć to bez śladów ingerencji z powrotem. Po kartonie, foliach, wewnętrzych styropianach będzie widać, że nie są dziewicze.
A ja są podejrzenia to menu serwisowe.

jak poznasz po pudelku to gratuluje :D a jak sprzedawca rozcial zeby sprawdzic przed wysylka tv czy nie jest uszkodzony :D?albo np wrzucal tam fakture czy cos :D?
 
D

Deleted member 121090

Guest
jak poznasz po pudelku to gratuluje :D a jak sprzedawca rozcial zeby sprawdzic przed wysylka tv czy nie jest uszkodzony :D?albo np wrzucal tam fakture czy cos :D?
Jak napisałem, nie tylko po pudełku. Potrafisz wyjąć dosyć duży TV z tego kartonu, wyjąć podstawę, zmontować do kupy i następnie w całość spakować, nie pozostawiając śladów takiej czynności? Ja bym sie nie podjął. Na 100% zostały by ślady albo w postaci rys na TV albo obudowie, ślady paluchów na najczęściej wykończonych na połysk plastikach, uszkodzone styropiany czy rozerwane, pogniecione woreczki w które to wszystko jest opakowane.
A jak TV stoi na wystawie choćby ze dwa dni to zawsze jakiś kurz się też da zauważyć na obudowie.
Już pisałem wcześniej ja się zawsze umawiam ze sprzedającym, że kupuje sprzęt w nierozpakowanym jeszcze opakowaniu. Jak taki ma to biorę. Fakturę czy coś, to do koperty i przykleić do pudła. Nie ma potrzeby wyciągania TV z pudła.
Z tym czasem pracy TV to ciekawe czy jest możliwe zresetowanie tego licznika?
W samochodach to dla ,, magików'' pestka. Ciekawe jak jest z TV np:)
Chyba byłoby to mało opłacalne ale....
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

FunkyKoval

New member
Bez reklam
Wystarczy ze sprzedawca przed wysylka podlaczal tv do pradu zeby sprawdzic czy wszytsko z nim w porzadku i juz byl uzywany :)

Dokladnie. Kiedys nawet sprzeczalem sie z jednym sprzedawca(w Anglii) przez telefon na ten temat. On sie tlumaczyl, ze otworzyl pudelko i wlaczyl projektor aby sprawdzic czy jest wszystko ok. Ja ze mam to w d.pie, bo skad mam teraz wiedziec czy faktycznie byl tylko sprawdzany, czy moze byl zwracany przez kogos, potem serwisowany i teraz trafil do mnie. Sprzedawca stawial na swoim. Zadzwonilem do Epsona i opowiedzialem co jest grane, i babka mi powiedziala, ze takie tlumaczenie sprzedawcow jest bzdura. Oni nie maja prawa tak "testowac" towaru bo wtedy, prawnie, jest on juz uzywany. Po to jest gwarancja, by wrazie czego wymienic wadliwy towar, a nie, sprzedawcy otwieraja i sprawdzaja(by zaoszczedzic na przesylce wrazie gdyby sprzet byl jednak wadliwy) - a ty, kupujacy sie martw czy masz nowy sprzet, czy nie. Koniec koncow, wyslalem meila do tego sprzedawcy z informacja od Epsona i dostalem nowy projektor, w kartonie zaklejonym tasmami producenta :)
Kazdy robi jak chce, ale ja teraz jak cos kupuje przez internet, to w informacjach dodatkowych zawsze pisze, ze nie przyjme towaru jesli tasmy producenta beda zerwane :) Oni wiedza o co chodzi... ;)
 
D

Deleted member 121090

Guest
Wystarczy ze sprzedawca przed wysylka podlaczal tv do pradu zeby sprawdzic czy wszytsko z nim w porzadku i juz byl uzywany :)
I dlatego jak wydajemy swoją kase to wystarczy sobie zastrzec, że chcemy całkowicie dziewiczy egzemplarz. Nie wyjmowany jeszcze z pudełka.
Widzę że jest nas dwóch:)
 

hellhammer

New member
I dlatego jak wydajemy swoją kase to wystarczy sobie zastrzec, że chcemy całkowicie dziewiczy egzemplarz. Nie wyjmowany jeszcze z pudełka.
Widzę że jest nas dwóch:)

sa plusy i minusy, warto czasem zaufac sprzedawcy zeby uniknac rozczarowania po przesylce kurierem. wiadomo ze sprawdzamy czy dziala taki tv przy kurierze i czy matryca nie uszkodzona itp, ale jesli cos fabrycznie jest zle to tv nie jedzie do nas, tylko sprzedawca daje nam inny sprawny odrazu.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ale w takim przpadku jak opisujesz, mamy niezgodność towaru z umową, więc wysyłamy z powrotem na jego koszt:)
 

FunkyKoval

New member
Bez reklam
sa plusy i minusy, warto czasem zaufac sprzedawcy zeby uniknac rozczarowania po przesylce kurierem. wiadomo ze sprawdzamy czy dziala taki tv przy kurierze i czy matryca nie uszkodzona itp, ale jesli cos fabrycznie jest zle to tv nie jedzie do nas, tylko sprzedawca daje nam inny sprawny odrazu.

Bzdury piszesz... jesli przychodzi Ci towar kurierem i jest wadliwy, to przy zwrocie towaru palci sprzedawca a nie Ty ;)
 
Status
Zamknięty.
Do góry