viValdi napisał:
A po co zgrywasz do m2t? Jak zgrywam z mojej HC3 za pomocą PS10.7 to dostaje pliki m2v.
Ponieważ HDVSplit zgrywa właśnie do .m2t a taki format polecono mi w tym wątku jako najlepszy do archiwizacji:
pxl666 napisał:
ja grabuje do m2ts i to jest format do archiwizacji... codo m2t to to samo co m2ts
Chyba że jest jeszcze jakiś lepsiejszy (dokładniejszy) format do archiwizacji.
--------------------------------------------------------------
mariof napisał:
...nie kombinuj "jak koń pod górę"..., Kup gdzieś na wyprzedaży lub z "drugiej ręki" Pinnacle 10. Zaktualizuj do 10.7 i zgraj w formacie HDV1080/50i. Sam tak robię i efekt jest bardzo dobry.
Akurat Ty mogłeś tego nie doczytać na poprzedniej stronie, gdzie pisałem już że MAM Pinnacle 10, ale zależy mi (na razie!) tylko na zgraniu surowego materiału HDV tak, aby nic a nic nie stracić na jakości. Zatem pxl666 polecił HDVSplit, który jako grabber bardzo mi się spodobał. Ale (co również napisałem w poprzednim poście) pojawiła się kwestia przeplotu, który jest bardzo widoczny na poglądzie zgranych plików m2t (a właśnie ten format polecono mi do archiwizacji). Nie chcę się powtarzać dlaczego chcę archiwizować, bo wyjaśniałem to już wcześniej. Wystarczy przeczytać dokładnie moje posty w tym wątku (nie jest ich dużo).
mariof napisał:
Podłączałem kamerę (też mam HC7) po HDMI, i oglądałem surowy materiał na LCD 42". Potem robiłem edycję Pinnacle 10.7, zgrywałem na płytkę DVD (ca 20min). Teraz wkładam do PS3 (przegrywam na HDD konsoli), odtwarzam i... nie widzę różnicy
OK, jednak wytłumaczę...
Żeby wyjaśnić o co mi chodzi, posłuże się analogią do nagrań audio... Aby na PC otrzymać najdokładniejszy, SUROWY materiał z kasety magnetofonowej, najprościej jest potraktować ją najbardziej dokładnym grabber'em. Dostajesz wtedy pliki .wav, duże bo duże, ale za to bezstratne na jakości. Takie .wav'y wypalasz na CD/DVD, jako idealnie dokładny backup materiału z kasety, tak?
Potem, gdy już wybierzesz najlepszy dla Ciebie program do edycji, kompresji lub montażu tych wav'ów, to korzystasz ze zarchiwizowanego materiału na płytach CD/DVD. Jako że na CD/DVD masz wtedy (bezstratny) surowy materiał, możesz robić z nim co Ci się tylko podoba - edytować, kompresować, tworzyć miksy, itp. itd. które potem znów nagrywasz na Audio CD i możesz pochwalić się innym co stworzyłeś.
Ale
surowy (i bezstratny!) materiał masz nadal na CD/DVD - na wszelki słuczaj, jakby czasem kasety szlag trafił... I
dokładnie taki sam cel przyświeca mi przy zgrywaniu surowego materiału HDV z kamery HC7 na twardy dysk.
Jestem na etapie, gdzie w plikach .m2t zgranych HDVSplitem (z tego co radzicie - najdokładniejszym grabber'em) na komputerze widać w trakcie ruchu na filmie przeplot... i to bardzo!
I pytanie: czy zatem jeśli surowy i bezstratny materiał HDV oznacza obecność przeplotu, to czy POTEM taki przeplot będę w stanie usunąć z plików .m2t za pomocą jakiegoś programu? Jeśli tak, to jakiego? Bo wiem, że część programów może usuwać przeplot, ale
jedynie w trakcie przechwytywania z kamery, tylko to oznacza utratę jakości - a jak już wcześniej parę razy pisałem,
przy archiwizacji surowego materiału absolutnie nie wchodzi to w grę!
Z tego co piszecie, TV same usuwają przeplot. OK. Ale ja poza ogladaniem zmontowanego materiału na TV, chcę też bez efektów ubocznych móc oglądać go na PC (przeznaczenie: divx, avi, internet, itp.)
Pinnacle 10 kupiłem już dawno, ale nie chce instalować, bo tam aby obsługiwać HD trzeba aktywować go online. A nie wiem, czy wkrótce nie będę chciał się go pozbyć, na rzecz Adobe Premiere Elements 4.0, lub innego programu. W zależności, który najlepiej poradzi sobie z edycją plików .m2t (usuwanie z nich przeplotu, kompresja do avi, efekty, itp.)
Bardzo Was proszę, wczytajcie się w to, o co napisałem w tym i 3 poprzednich postach tego wątku, bo już prościej wytłumaczyć tego nie potrafię... Liczę na Waszą fachową pomoc i dokładne zrozumienie
Z góry bardzo dziękuję.
Pozdrawiam.