Zakupy przez internet i odwołanie wiążącego zamówienia.

irondick

New member
Witam wszystkich HD maniaków :D
Mam taki oto problem. Jestem zainteresowany zakupem TV 50VT50 więc od kilkunastu dni przeglądam oferty różnych sklepów. Jakież było moje wielkie zadowolenie gdy natrafiłem na super ofertę w sklepie AFG Computers gdzie wystawiono interesujący mnie TV w cenie 5040 zł! Oczywiście od razu kliknąłem opcję kupuję oraz zarejestrowałem się w sklepie. Dostałem @ z potwierdzeniem zamówienia:
AFG Computers
------------------------------------------------------
Zamówienie Nr: 47216
Szczegóły zamówienia: AFG Computers
Data Zamówienia: piątek, 09 listopad 2012

Dostawa w godzinach 8-16 po potwierdzeniu telefonicznym. Lub po 16.20 w poniedziałek.

Produkty
------------------------------------------------------
1 x 50" 3D PDP PANASONIC TX-P50VT50E 3D + 2 x okulary + wifi (TX-P50VT50E) = 5040,00zł
------------------------------------------------------
Podsuma: 5040,00zł
Kurier DPD: 85,00zł
Opłata za pobranie: 25,00zł
W tym VAT 23.0%: 942,44zł
Suma: 5150,00złAFG Computers

Niestety dostałem także kolejnego @:
AFG Computers
------------------------------------------------------
Nr Zamówienia: 47216
Szczegółowa Faktura: AFG Computers
Data Zamówienia: piątek, 09 listopad 2012

Komentarze do twojego zamówienia:

Witam serdcznie ...W związku ze żłozonym zamówieniem pragnę poinformować iż nastąpił błąd aktualizacji ceny...
w związku z powyższym zamówienie zostanie anulowane....
Bardzo przepraszamy za błąd -jednoczesnie pragniemy poinformowac iż zgodnie z warunkami zakupu przez naszą stronę internetową zamówienie jest wiążące tylko w przypadku potwierdzenia zamówienia przez nasz sklep...
Jeszce raz bardzo przepraszamy
Afg Computers
W ramach tegoż błędu możemy sprzedać ten Telewizor państwu bez naszej marzy czyli za kwotę.. 5820,00 Brutto
Został zmieniony status twojego zamówienia.

Nowy status: Zamówienie anulowane

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania odpowiedz na ten email.

Mam pytanie czy mogę od nich egzekwować dokonanego zakupu, czy dać sobie z nimi spokój?
Punkty 5 i 6 regulaminu spełniłem.

Regulamin Sklepu

REGULAMIN ZAKUPÓW
1. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 04-10-2012 r.
2. Sklep internetowy AFG Computers, działający pod adresem afgcomputers.pl prowadzony jest przez Pawła Garczarek i Sławomira Pawlaka prowadzących działalność gospodarczą pod nazwą AFGComputers s.c. Paweł Garczarek Sławomir Pawlak z siedzibą w 61-581 Poznań, ul. Ks. Jakuba Wujka 15/17 na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Prezydenta Miasta Poznania pod nr 23633/98/S, REGON 300827569, NIP 783-164-00-94.
3. Zamówienia realizujemy na terenie całego kraju.
4. Firma AFG Computers oferuje następujące formy płatności : gotówka przy odbiorze towaru w siedzibie sprzedawcy, pobranie- zapłata gotówką do rąk kuriera w przypadku wysyłki towaru do klienta , przelew na konto sprzedawcy po uprzednim przesłaniu danych na wskazany w zamówieniu adres email klienta, raty sporzadzone za pośrednictwem Banku Credit Agricole oraz Getin Bank.
5. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia (dostępny po dodaniu towarów do koszyka) oraz odesłanie e-maila ze specyfikacją zamówienia, otrzymanego od AFG Computers po złożeniu zamówienia.
6. W momencie wysłania zamówienia przez Kupującego dochodzi do zwarcia umowy pomiędzy Kupującym a AFG Computers. Po złożeniu zamówienia Klient otrzyma emaila z informacją o złożeniu zamówienia. Taka informacja jest dla Klienta potwierdzeniem, że poprawnie wypełnił formularz zamówienia.
7. Termin realizacji zamówienia może wynosić od 3 do 14 dni roboczych (tj. od momentu potwierdzenia pocztą elektroniczną złożonego zamówienia do dnia wysyłki) w zależności od tego, czy wybrany towar jest w magazynie, czy też musi być sprowadzony. W każdej chwili klient może sprawdzić na jakim etapie realizacji jest jego zamówienie poprzez strony www.
8. W szczególnych przypadkach AFG Computers będzie potwierdzać zamówienie telefonicznie. Jeżeli potwierdzenie zakończy się niepowodzeniem, kupujący zostanie o tym powiadomiony pocztą elektroniczną.
9. Koszty wysyłki - zamówienia na terenie Polski są przedstawione w tabeli w zakładce „Wysyłka i zwroty”. Koszty wysyłki określane są w momencie zamówienia, przy wyborze rodzaju wysyłki i ponosi je Kupujący. Towar może zostać wysłany na dowolny, wskazany przez Kupującego adres.
10. Ceny w naszym katalogu na stronach AFG Computers wyrażone są w złotych polskich oraz zawierają podatek VAT.
11. Aktualizacja oferowanych przez nas towarów jest prowadzona na bieżąco, czasami jednak może się zdarzyć, że zamówionego przez Państwa towaru nie będzie w magazynie. Jeśli to właśnie Państwo spotkają się z taką sytuacją, prosimy o wyrozumiałość. AFG Computers jest uprawniona do odstąpienia od zawartej umowy sprzedaży w terminie 30 dni od daty jej zawarcia w przypadku braku możliwości realizacji zamówienia z powodu niedostępności towaru na magazynie. Jeżeli Kupujący dokonał zapłaty za towar AFG Computers zwraca należność niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni kalendarzowych od odstąpienia od umowy.
12. W przypadku braku towaru, następuje częściowa realizacja zamówienia, chyba że klient zastrzegł sobie w komentarzu, iż w takim przypadku zamówienie powinno zostać anulowane.
13. Klient może zrezygnować z zakupu towaru bez podania przyczyny w terminie 10 dni od daty jego otrzymania. Warunkiem odstąpienia od umowy jest zwrot towaru nieużywanego, zawierającego wszystkie elementy, razem z oryginalnym i nienaruszonym opakowaniem oraz dowodem sprzedaży. Towar należy zwrócić na adres: AFG Computers, ul. Ks. Jakuba Wujka 15/17, 61-581 Poznań. Wzór odstąpienia od umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
14. Do przesyłki należy dołączyć krótką informację, że towar zostaje odesłany na zasadach zwrotu, dołączyć dokument zakupu (paragon, faktura) oraz podać dokładne dane nabywcy wraz z numerem konta bankowego, na które mają być odesłane pieniądze.

15. W przypadku zwrotu towaru oferowanego w katalogu jako komplet, należy zwrócić całość. Zwrotowi podlega pełen zestaw.
16. Koszty przesyłki zwracanego towaru pokrywa klient.
17. Nie przyjmujemy zwrotów za zaliczeniem pocztowym. W terminie 14 dni od odebrania przesyłki przekażemy Państwu pieniądze na konto bankowe, którego numer należy dołączyć do wysyłanego do nas towaru.
18. Koszty wynikłe z wymiany towaru przez klienta w związku z nieuzasadnioną reklamacją, pokrywa Klient. Prosimy o wcześniejsze powiadomienie nas o zamiarze wymiany towaru.
19. Jeżeli towar był w momencie jego odebrania uszkodzony, należy w obecności kuriera spisać protokół i uszkodzony towar odesłać na adres: ul. Ks. Jakuba Wujka 15/17, 61-581 Poznań, na koszt firmy AFG Computers.W przypadku szkody nie dającej się z zewnątrz zauważyć, a powstałej podczas transportu, w razie jej stwierdzenia w terminie 2 dni po przyjęcia przesyłki, klient jest zobowiązany w terminie 7 dni od przyjęcia, zażądać pisemnie od kuriera (przewoźnika) ustalenia stanu przesyłki w formie protokołu oraz zabezpieczyć przed dalszymi uszkodzeniami w opakowaniu, w którym została przysłana. Do reklamacji dotyczącej uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu należy załączyć protokół reklamacyjny sporządzony przy odbiorze towaru przez klienta, kopię żądania ustalenia szkody nie dającej się zauważyć z zewnątrz z dowodem nadania listem poleconym na adres przewoźnika. Natomiast przed odesłaniem towaru należy spisać szczegółowy protokół stanu zwracanego towaru w obecności kuriera (z jego podpisem).Po weryfikacji stanu odesłanego towaru AFG Computers także w oparciu o ww. załączniki do reklamacji AFG Computers przesyła Klientowi pełnowartościowy produkt w terminie 7 dni roboczych lub w braku towaru, zwraca uiszczoną cenę. Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych powstałych podczas transportu, będą rozpatrywane również w braku przesłania protokołu reklamacyjnego sporządzonego przy odbiorze towaru przez konsumenta, spisanego w obecności doręczyciela.
20. Koszty przesyłek wynikłych z błędnej realizacji zamówienia przez AFG Computers pokrywa sprzedawca.
21. W przypadku stwierdzenia wad fizycznych towaru, towar należy dostarczyć do siedziby firmy: AFG Computers, ul. Ks. Jakuba Wujka 15/17, 61-581 Poznań na własny koszt wraz z opisem usterki, nr zamówienia, danymi do kontaktu i kopią dowodu zakupu.
22. Termin rozparzenia reklamacji wynosi 14 dni. Jeżeli reklamacja zostanie uznana, nasz sklep zwraca Klientowi uzasadnione koszty odesłania towaru oraz pokrywa koszty wysyłki nowego lub naprawionego towaru.
23. AFG Computers zastrzega sobie prawo do dochodzenia od klienta roszczeń odszkodowawczych na zasadach ogólnych w przypadku nie dopełnienia przez niego zobowiązania do zgłoszenia pisemnie od kuriera (przewoźnika) ustalenia powstania szkody nie dającej się z zewnątrz zauważyć, a powstałej podczas transportu, w terminie 7 dni, co skutkowało wygaśnięciem roszczeń AFG Computers wobec przewoźnika.
24. klient składając zamówienie wyraża zgodę na umieszczenie oraz przetwarzanie swoich danych osobowych przez AFG Computers. Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych, dane osobowe zbierane są wyłącznie na potrzeby naszego sklepu dla celów realizacji zamówienia oraz informowania o promocjach i przetwarzane w celu realizacji prowadzonej przez nas działalności gospodarczej firmy. Każdy z Państwa dysponuje prawem wglądu do swoich danych, poprawienia, żądania zaprzestania przetwarzania danych.
25. Klient jest zobowiązany do zapoznania się z treścią niniejszego Regulaminu i każdorazowo jest związany jego treścią w chwili dokonywania zamówienia.
26. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu Cywilnego i przepisy Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.
27. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy dla miejsca wykonania umowy.
28. Klient dokonujący zakupu w sklepie wyraża zgodę na przekazanie swojego adresu e - mail do Grupa Allegro Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu oraz na przetwarzanie przez sklep AFG Computers oraz Grupa Allegro Sp. z o.o., danych osobowych Klienta w celu wypełnienia ankiety z opinią o dokonanej transakcji w Sklepie AFG Computers oraz potwierdzenia objęcia transakcji Programem Ochrony Kupujących (zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29.08.1997 ).”
 
Możesz odmówić albo kupić i to za cenę która widniala przy zamówieniu.Zawierałeś umowę na inną cenę i taką możesz o nich egzekwować,nie powinien Ciebie obchodzić ich błąd.Możesz też kupic i odesłać im towar w ciągu 10 dni od daty zakupu bez podania przyczyny,z tym ze wtym pzrypadku 2 razy ponosisz koszt przesyłki.
 

irondick

New member
Wysłałem zapytanie do UOKiK zobaczymy co odpowiedzą.

Drogi Konsumencie,
Twoja wiadomość wpłynęła do Konsumenckiego Centrum E-porad.
Centrum udziela porad wyłącznie konsumentom. Porady nie będą udzielane przedsiębiorcom.
Przewidywana data odpowiedzi od naszego prawnika to 19-11-2012.
W międzyczasie zapraszamy do zapoznania się z materiałami edukacyjnymi na http://www.konsumenci.org
Możesz także dołączyć do nas na www.facebook.com/konsumenci
Pozdrawiamy serdecznie!
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
 
Ostatnia edycja:

Nacho85

New member
Nie rozumiem takich ludzi jak autor wątku i osób mu "przyklaskujących". Nastąpiła wyraźna pomyłka, sklep wszystko skorygował, ale jakoś ciężko to zrozumieć, widać jest szansa to trzeba powalczyć o wyrwanie tych kilkunastu zł. Postaw się w sytuacji sprzedającego.

Najważniejsze to żeby pozostać "człowiekiem" a nie drobnym cwaniaczkiem.
 

Mikołaj69

New member
Nie rozumiem takich ludzi jak autor wątku i osób mu "przyklaskujących". Dokładnie,sklep zareagował natychmiast,idą kupującemu na reke proponujac i tak bdb cene 5800.Jestem ciekaw gdyby pomyłka nastapiła w druga strone,czy tez urzad konsumenta bylby angazowany do sprawy.Dziwny swiat,dziwni ludzie na nim mieszkaja.Pzdr.
 

irondick

New member
Do Nacho85, Mikołaj69
"Nie rozumiem takich ludzi jak autor wątku i osób mu "przyklaskujących"."
Jeśli nie rozumiecie to douczcie się proszę. Gdybym to ja zawarł umowę kupna i chciał się z niej wycofać po potwierdzeniu tej umowy gwarantuję wam, że obciążono by mnie kosztami logistycznymi, operacyjnymi itd.
Teraz do sprawy. Otrzymałem odpowiedź:
Szanowny Panie
Z treści regulaminu wynika, już samo złożenie zamówienie skutkuje zawarciem umowy. Zatem zawarł Pan umowę i może się Pan domagać jej wykonania. Jednak sprzedawca może teoretycznie uchylić się od skutków oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu (czyli błędnie sformułowanej oferty) na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego, który stanowi:
"§ 1. W razie błędu co do treści czynności prawnej można uchylić się od skutków prawnych swego oświadczenia woli. Jeżeli jednak oświadczenie woli było
złożone innej osobie, uchylenie się od jego skutków prawnych dopuszczalne jest tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez tę osobę, chociażby bez jej
winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć; ograniczenie to nie dotyczy czynności prawnej nieodpłatnej.
§ 2. Można powoływać się tylko na błąd uzasadniający przypuszczenie, że gdyby składający oświadczenie woli nie działał pod wpływem błędu i oceniał sprawę rozsądnie, nie złożyłby oświadczenia tej treści (błąd istotny)."

Zatem istotne dla stwierdzenia czy anulowanie zamówienia było skuteczne jest ocena czy podana w sklepie cena była rażąco niska w stosunku do rynkowych czyli czy błąd dało się z łatwością zauważyć oraz czy był to błąd istotny w rozumieniu par. 2. Trudno przewidzieć ewentualne rozstrzygnięcie sądu. Nad drogą sądową oczywiście powinien Pan jeszcze się zastanowić. Natomiast na tym etapie warto zwrócić się o interwencję do rzecznika konsumentów oraz oddziału Federacji Konsumentów (Federacja Konsumentw - poznaj swoje prawa).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Z poważaniem

Karol Fiedoruk
Prawnik - konsultant
Konsumenckie Centrum E-porad
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

No cóż, trzeba się udać do tego rzecznika na moim terenie i zobaczymy co dalej.
 

krzysiek1980

Active member
Bez reklam
He,he, te artykuły kodeksu cywilnego są tak sformułowane że pewnie nawet ci co je pisali nie wiedzą o co chodzi. Jak dla mnie gra nie warta zachodu, bo za chwilę się okaże że byś musiał ich skarżyć, sprawy sądowe, dojazdy a więc strata czasu i pieniędzy. Tak na marginesie, kiedyś słyszałem o przypadku na Allegro że gość wystawił coś drogiego i pomylił się o jedno zero, czy przecinek nie w tym miejscu postawił, i musiał klientowi po rozprawie sądowej sprzedać za taką sumę za jaką wylicytował. Ale ile w tym prawdy...?
 

irondick

New member
krzysiek1980 a to się kolego mylisz, gdyż sprawy w sądzie konsumenckim są bezpłatne. Nie musisz być na rozprawach gdyż nie ma takiej potrzeby i wyrok dostajesz drogą pocztową. Miałem już taką sprawę wygraną (chodziło o motocykl) i 4300zł + %. Co do sprawy z alledrogo to faktycznie i ja słyszałem o tym osobiście.
 
Do góry