Wyszukiwarki cenowe - Oszukiwarki Cenowe? - dyskusja.

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
O tym, że sklepy występujące w wyszukiwarkach cenowych skutecznie reklamują się ceną towaru, którego nie mają jest znaną praktyką, oczywiście nikt z obsługi takiej wyszukiwarki nie sprawdza czy towar w ogóle kiedykolwiek tam był.

Jednak w przypadku ostatnich afer z fikcyjnymi sklepami internetowymi, wielu użytkowników zgłosiło problem kasowania negatywnych opinii.

Jakie jest Twoje zdanie na temat wyszukiwarki i co najchętniej zmieniłbyś w ich działaniu? Zapraszam do dyskusji.
 

themad1

New member
Wyszukiwarki to świetne portale - wystarczy odrzucić podejrzanie niskie ceny i sprawdzić opinie o tych, które pozostały - myślę, że doskonale pomagają w zakupach oraz przede wszystkim pozwalają zorientować się w cenach rynkowych, gdy jednak decydujemy się na kupno w sklepie stacjonarnym.

Trudno, żeby wyszukiwarka mogła sprawdzać, czy sklep nie oszukuje - to już kwestia klientów, którzy z wyszukiwarki muszą nauczyć się sprawnie korzystać.
 

gatar

Active member
Bez reklam
Witam.
Jak poprzednik, wyszukiwarki to dobre narzędzie i jak każde takie musi być umiejętnie obsługiwane. Moja zasada: odrzucam najniższe ceny, raczej nie dowierzam opiniom klientów, kupuję za pobraniem.
Jeśli faktycznie admini tychże wyszukiwarek preparują opinie o sklepach to powinno, a może jest, być to karalne.
 

mati29

New member
A ja nie odrzucam najniższych cen, tylko sklepy, których nie znam ( nie kupowałem tam wcześniej ja ani nikt z moich znajomych, nie słyszałem o nich w sieci ) unikam sklepów małych, bez własnych magazynów i call center.

Czasami bowiem najnizsza cene oferuje jeden z wielkich :)

tak mój znajomy kupil jakis czas temu plasme Panasonica w Euro AGD
 

Foxxx24

New member
Ja uważam,że porównywarki cenowe są bardzo dobrym pomysłem,ale niestety luki prawne w ich działaniu są wykorzystywane bezwzględnie przeciwko Nam,czyli klientom.

Więc moje zdanie co do zmian w ich funkcjonowaniu jest takie,że powinny byc w nich obecne tylko te sklepy,które są sprawdzone tak jak np robi to allegro nadając szyld "super sprzedawcy",a właściciele powinni byc również sprawdzaniu żeby się nie okazało potem,że np wielki prezes ma 19 lat i się wziął nie wiadomo skąd.:)

A co do kasowania opinii to jeśli już powinno byc możliwe tylko w przypadkach ewidentnych.


Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

bogdan_kr

Member
Bez reklam
Foxxx24 napisał:
A co do kasowania opinii to jeśli już powinno byc możliwe tylko w przypadkach ewidentnych.
Problem w tym, że opinie o sklepie na portalach wyszukiwarek zamieszczają użytkownicy pozostający mniej lub bardziej anonimowymi osobami. Obsługa danego sklepu monitorując dane wpisy może zgłaszać do obsługi wyszukiwarki wpisy niepochlebne dla siebie prosząc lub strasząc - prawdopodobnie w większości przypadków obsługa wyszukiwarek ulega - stąd wspomniany przez naszego admina :) problem kasowania negatywnych opinii.

Ja przykładowo robię w ten sposób, że zawężam wyniki wyszukiwania do sklepów mających siedzibę w moim mieście po to, aby przynajmniej na początku, podczas pierwszych zakupów, móc zweryfikować poprzez odbiór osobisty co to za firma i jakie daje rokowania na przyszłość. Opinie znajomych i niektóre internetowe również biorę pod uwagę :)

Pozdrowienia!
 
Ostatnia edycja:

Liptonosz

New member
Bez reklam
Nie korzystam z tego typu serwisów bo jeszcze nigdy nie udało mi się kupić produktu dzięki porównywarce. Może i byłoby to fajne narzędzie ale dla mnie jest to tylko wabik bo i tak produktów albo nie ma albo są jakieś kombinowane importy. Osobiście duperelki kupuję na allegro, sprzęty wolę dopłacić i kupić face to face. Dobry sposób to ten jaki napisał wyżej bogdan, kupić w sklepie ze swojego miasta, żeby choć raz móc zobaczyć na własne oczy co to za firma, czy prawdziwa czy ta "garażowa".
 

Bucek

Banned
buuuuu ....

porównywarki powinny mieć obowiązek podawania cen z kosztami wysyłki i tylko sprzętu z pełną, polską gwarancją ....

komentujący powinni mieć dostęp do komentarzy po rejestracji i podaniu nr zamówienia albo chociażpowinna byćmożliwość zaznaczenia takich zweryfikowanych komentarzy innym kolorem ...

przegladarki powinny mieć obowiązek sprawdzić co sklepy reklamuja za ich pomocą i za podawanie nieprawdziwych informacji odpowidać ....
 

wiatrak

Active member
Bez reklam
Jak rozumiem, wątek nawiązuje do Ceneo i Oskar Media?

Nie kojarzę już gdzie padło takie stwierdzenie: "...Ceneo to przydupasy Allegro...". Jeśli to prawda, to kasowanie negatywnych opinii w Ceneo było rozmyślnym działaniem, jako że Oskar dużo sprzedawał poprzez Allegro. A serwis aukcyjny zarabia prowizję od zakończonej aukcji.

Oczywiście, powyższe zdanie jest insynuacją opartą na plotce. Ale kasowanie negatywów na Ceneo cosik śmierdzi. Może Ceneo brzydko zagrało, może Oskar podpłacił odpowiedniego pracownika Ceneo?

Jest oczywiście druga strona medalu, spamowanie negatywami przez konkurencję. Ale w mechanizmie wystawiania komentarzy na Ceneo coś szwankuje.

A co do samego funkcjonowania porównywarek cenowych. Trudno wymagać od personelu wyszukiwarki, aby sprawdził całą (i jakże zmienną) ofertę setek (tysięcy?) sklepów i sklepików internetowych. A jeśli dodamy do tego płynność cen, uzależnioną od kursów walut... Porównywarka ma tak naprawdę niewiele do zdziałania w tym zakresie. Przecież opiera się na danych otrzymanych od sklepów. Nic nie zastąpi głowy na karku konsumenta. A ta w szale zakupowym lubi się odseparować od reszty...
 

ar2

Wsparcie
Członek Załogi
HD Squad
Proszę raczej powstrzymywać się od powtarzania plotek, wg moich informacji Ceneo i Allegro mają jednego właściciela.
 

franeek

New member
Dla mnie wyszukiwarki cenowe zahamowały nienaturalny wzrost cen artykułów firm sprzedających rzeczy na allegro.
Powoli dochodziło że artykuły z allegro które miało zawsze opinie towary taniego wcale nim nie były.
Intuicyjnie , kupowalismy -szczególnie tańsze produkty bo z allegro tanio a tu nagle cenowyszukiwarki pokazały ,że w innych sklepach w sieci jest o wiele taniej.
Co do problemów - niestety, zawiodła ludzka ostrożność. Wróg zadziałał zdecydowanie usypiając sukcesywnie naszą czujność.
Nie będę tu pogrążał i tak załamanych pokrzywdzonych ale ja bym za taka kase nie kupił towaru za gotówkę czy to z alegro czy bóg wie skąd.

Ja wybieram ceny niskie - ozywiście nie abstrakcyjnie niskie chyba ze mogę sobie pozwolić na odbiór osobisty. Nigdy nie wiemy jako konsumenci jaka cena jest tak naprawdę niska- nie wiemy ile kto zarabia.

W obecności kuriera otwierajmy paczki i dokonujmy wstępnego rozruchu sprzętu. Żądania takie z czasem spowodują że i takie usługi będą standardowe.
Wiem ze istnieja rzeczy których nie można od razu sprawdzić ale zawsze jakoś bedzie to selektywnie rozwiązane.
W przypadku kompletnego naduzycia jest Policja i kasa nasza.
Więc co robić?
POBRANIOWO W NICH.
Jak nie będzie wielkich wpływów gotówki za cos czego nie ma - odechce się kombinacji ;) Bynajmniej tych na wielka skalę.
Nigdy nie wiadomo czy dana firma która ma świetne recenzje nie ma w tej chwili jakiegos problemu. Ja juz nikomu nie wierzę :(
Wybaczcie :hmm:
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Zastanawiałem się właśnie nad zakupem na Allegro, ale wysyłka za pobraniem tylko dla osób z minimum 10 komentarzami pozytywnymi. Jestem zarejestrowanym i zweryfikowanym użytkownikiem Allegro. Swego czasu chciałem sprzedać amplituner. Po dwukrotnym podejściu niestety, nie udało się. Ponieważ nic na Allegro nie sprzedałem, ani też nigdy nie kupowałem, warunek sprzedawcy okazał się zaporowy. I muszę przyznać, że się zirytowałem, bo gdyby taki sprzedawca posiadał sklep, pewnie bez problemu kupiłbym od niego tę rzecz za pobraniem. Dlatego nie lubię Allegro.

Jeśli zaś chodzi o wyszukiwarki. Dla mnie są one szybkim sposobem na orientację w cenach i sklepach. Pamiętam czasy, gdy trzeba było przeklikać kilka sklepów w poszukiwaniu cen. Warto jednak pamiętać, że wyszukiwarka, jak każde narzędzie wymaga odpowiedniego podejścia. Ciekawe, czy ktoś próbował wylewać żale na Google za to, że w wynikach wyszukiwania znalazła się strona z wirusem?

Jeśli chodzi o komentarze odrzucam z założenia te krótkie, typowe. Np. Świetna obsługa, Polecam!. Takich komentarzy można naprodukować wiele. Podobnie komentarze, które winią sklep za to, że trafił się niesolidny kurier. Jedynie długie, opisujące sytuację komentarze można traktować w miarę wiarygodnie.

ArtS :)
 

tommygray

New member
Obudzić się proszę!!! Uwaga na ceneo!!!

Ktoś kiedyś powiedział:
"Tam gdzie mówi pieniądz, prawda milczy"

W ceneo, bo to o tą wyszukiwarkę głównie się rozchodzi celowo były wykasowywane(wymoderowane) negatywne opinie przez co sklep nando.pl przez prawie miesiąc sprzedawał(okradał) ludzi, którzy na podstawie ceneo, sugerując się samymi pozytywnymi opiniami, za swoje czasami długo oszczędzane pieniądze kupowali głównie telewizory plazmowe za parę tysięcy.

O tym, że to oni sami wykasowywali negatywne opinie odpowiedzieli oni sami. Cytuję lex.us z wątku o nando:

"Otrzymałem odpowiedź zwrotną z Ceneo na moje pytanie:


Pytanie ode mnie -

"Witam!
Czy to państwo są odpowiedzialni za wszystkie opinie pojawiające się na ceneo.

Chodzi mi tu o fakt, czy tylko państwo mogą je zmieniać (akceptować, wycofać), czy mogą to robić także sklepy internetowe, których produkty są brane pod uwagę?"


Ceneo odpowiada -

"Witamy,
Opinie są weryfikowane i akceptowane przez naszego moderatora. Aktualnie nie ma możliwości redagowania czy usuwania opinii. Sklepy mają jedynie możliwość wystawienia odpowiedzi do komentarza, który otrzymali.
Pozdrawiamy,
Zespół Ceneo S.A."


Natomiast ze strony ceneo.pl możemy poczytać o misji tej właśnie firmy cytuję:

"Naszą misją jest uczynienie:

CENEO miejscem, z którego zaczynają się zakupy w sieci.

Naszym użytkownikom chcemy umożliwić szybkie znalezienie atrakcyjnej oferty oraz wiarygodnego sklepu.
Współpracującym sklepom oferujemy możliwość zwiększenia sprzedaży oraz promocję sklepu wśród społeczności internetowej. "


Niestety nie wywiązują z tej deklaracji wprowadzając w błąd korzystających w dobrej wierze użytkowników.

A aby mieć święty spokój wprowadziło taki to oto sprytny punkt w swoim regulaminie:

"Użytkownik korzysta z serwisu Ceneo.pl na własną odpowiedzialność i nie będzie wnosił roszczeń związanych z korzystaniem z serwisu Ceneo.pl."

Ale niestety chyba ten zapis nie pomoże, gdy liczba oszukanych przez sklep nando sięgnęła liczby kilkuset, a moze i nawet ponad tysiąc.

Na koniec post użytkownika o niku jak7 z innego forum po tym jak zaufał ceneo i pozytywnym wpisom wystawianym chyba przez sam sklep nando.pl:

"Mail wysłany przeze mnie dziś do office@ceneo.pl

Do właścicieli wyszukiwarki CENEO
Jesteście gównianą wyszukiwarką, w której pracują albo dyletanci, którzy powinni zająć się raczej wyplataniem koszyków a nie działalnością w internecie, albo nieuczciwi, którzy w zmowie z niektórymi sklepami, za łapówki sterują zamieszczanymi opiniami konsumentów o tych sklepach. Mam na myśli sklep NANDO który oszukał mnie emeryta na kwotę 3500zł i tysiące innych z całej Polski. A stało się to tylko dlatego, że przeczytałem setki pozytywnych opinii na waszej stronie CENEO o sklepie NANDO, w tym i taką, że jeden otrzymał drugi telewizor gratis za to, że na pierwszy musiał długo czekać. Kpiny z ludzi, nawet kretyn by się zorientował, że to pisał ktoś, kto chce wprowadzić ludzi w błąd. Ale oczywiście Wasz moderator jest jeszcze głupszy aby to wychwycić, lub celowo puszczał takie opinie, a wycinał te prawdziwe negatywne, z powodów jak wyżej. Oczywiście, w swoim Regulaminie nie bierzecie za nic odpowiedzialności, bo tak jest dla was wygodnie i bezpiecznie. To skłania mnie do podjęcia decyzji aby nigdy więcej nie otwierać waszej strony WWW.CENEO.PL. Być może, w świetle prawa nie można wam zarzucić przestępstwa i pociągnąć do odpowiedzialności, ale istnieje jeszcze odpowiedzialność moralna za krzywdy tysięcy poszkodowanych i od niej nie możecie się wywinąć. Pamiętajcie o tym dzieląc się opłatkiem."
 

Foxxx24

New member
A ja podchodzę do korzystania z porównywarek następująco.

Patrzę tylko na sklepy z mojego miasta aby móc odebrac osobiście zamówiony sprzęt i zapłacic przy jego odbiorze,zwłaszcza jeśli jego cena to kilka tysięcy,jak np plazmy.

Co do allegro do niedawna również podchodziłem z rezerwą nawet chcąc zamówic film na dvd i gdy znalazłem interesującą mnie ofertę to napisałem email do sprzedającego z pytaniami,które mnie nurtowały,a on jeszcze tego samego dnia odpowiedział i zawsze gdy chcę o coś zapytac odpowiedz uzyskuję koło północy.
Mimo,iż przesyłka idzie z Irlandii to dochodzi w tempie o jakim nasza poczta może tylko pomarzyc.

Pozostaje żałowac,że nie ma niestety więcej takich sprzedawców!


Pozdrawiam
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Z odpowiedzi ceneo wynika, że system komentarzy działa prawidłowo, czyli że sklepy nie mają wpływu na to, jakie komentarze zostaną wyświetlone. Nie jesteśmy jednak pewni, czy nie jest to deklaracja bez pokrycia.

Jeśli chodzi o komentarze do nando. Jak wszyscy wiemy, sklep tenm stał się drugim punktem sporzedaży tej samej firmy, która posiadała sklep Oskar Media. Ten pierwszy dorobił się wielu negatywów, po czym zniknął z ceneo i po jakimś czasie znów się pojawił zbierając dużo pozytywów. Nando działało na tyle krótko, że obiektywnie mogło nie zdążyć zaliczyć negatywów, choć są internauci, którzy na tym forum potwierdzali, że takich wpisów dokonali. Jednak one znikały. Jeśli rzeczywiście tak było, to nie jest to wina krasnoludków.

Wpis o tym, że klient nando otrzymał drugi telewizor w nagrodę za opóźnienie rzeczywiście wyglądał wyjątkowo kuriozalnie. Jednak banalnie się wyjaśnił na tym forum. Nando, jak każdy sprytny oszust buduje na początku zaufanie, więc ileś tam pierwszych zamówień jest realizowana. W przypadku osoby, do której dotarły dwa telewizory okazało się, że nando nadgorliwie wysłało mu dwa na tę samą fakturę i prosiło o zwrot jednego z nich. :)

Sami wiemy, że wiele pozytywnych wpisów to celowa robota sklepów. Mam jednak nadzieję, że ceneo wyciągnie wnioski z tych dwóch przypadków, a klienci przekonają się, że po opinie należy sięgać w różne miejsca. Po to wymyślono Google, aby nie było z tym problemów.

ArtS :)
 

bogdan_kr

Member
Bez reklam
Jeżeli ceneo faktycznie miałoby dobrą wolę aby wyciągnąć jakieś wnioski, to w mojej opinii musieliby całkowicie przeorganizować system składania komentarzy oraz, prawdopodobnie będącą tajemnicą poliszynela, możliwość ich anulowania/usuwania.

Taka wola może jednak nie pomóc w sytuacji, gdy temu czy innemu serwisowi można założyć sprawę o zniesławienie (lub takową postraszyć) ;)

Edit: W takich wyszukiwarkach odrobinę irytuje mnie fakt, że czasami ceny w sklepach pozycjonowanych najwyżej (najniższa cena) po przejściu na właściwą stronę danego sklepu okazują się wyższe.

Pozdrowienia!
 
Ostatnia edycja:

pete2

New member
Wystarczy, że wybierzemy z ceneo ofertę nie z samej góry ale ze sklepu, który znamy albo ten, który ma punkt odbioru w tam gdzie mieszkamy. I oczywiście za pobraniem albo gotówka przy odbiorze.
Co do komentarzy na ceneo to od razu widać kiedy sklepy same klepią sobie pozytywy. Oprócz tego samego IP i godziny wysłania język tych komentarzy jest tak dziecinny, że wręcz żenujący. Jakieś zdrobnienia, slang rodem z gimnazjum po prostu.
 

ArtS007

New member
Bez reklam
Wyszukiwarki pracują w trybie off-line, czyli otrzymują aktualizację cenników w pewnych przedziałach czasowych. Poza tym, z tego co się domyślam, ceny prezentowane przez wyszukiwarkę są dostarczane w formie specjalnie przygotowanego pliku i nie muszą odzwierciedlać cen wyświetlanych na stronach sklepu.

Tak, jak napisał mój przedmówca, jesli ktoś się napala na najniższe ceny, ponosi większe ryzyko. Do niedawna było to ryzyko braku polskiej gwarancji i nstrukcji, co wielu z klientów kwitowało wzruszeniem ramion i usilnym poszukiwaniem takich instrukcji w internecie. Obecnie, jak widać, można wpaść dużo gorzej.

Jestem za tym, aby nie tylko wyszukiwarki, ale i sklepy prezentowały czytelny koszt dostaw. gdyż w przeciwnym przypadku trzeba się nieźle nagimnastykować przy wyszukiwaniu ofert.

ArtS :)
 
Do góry