wizyta w sklepie euro rtv agd :)

Pan_S

New member
W każdej sieciówce trafiają się ludzie kompletnie nie kumaci.

Są tacy w Euro, W Marktach, Saturnach, Expertach i innych.

Spotkałem osobiście sam, we wszystkich wymienionych, niekompetentnych.

Żadna mi tam nowość. Ludzie będący w temacie kupują sprzęt online.

Sklepy stacjonarne są jak dla mnie dla mało wymagających klientów.

Obsługa, jeśli chodzi o fachową wiedzę, pozostawia wiele do życzenia.

Zdarzają się wśród obsługi Ci, którzy mają fachową wiedzę.

Jednak jest ich mało, bo jeśli "coś więcej wiedzą" znajdą lepszą pracę.
 

bluray

Banned
Skoro w MM/Saturn TV są przyjmowane jako zwroty to nie mamy gwarancji, że kupiony u nich TV jest nowy.
Coś z tymi zwrotami muszą robić !!!
Wniosek taki, że jedynie w EURO masz nowy TV.
 

rafcio76r

New member
Bez reklam
Skoro w MM/Saturn TV są przyjmowane jako zwroty to nie mamy gwarancji, że kupiony u nich TV jest nowy.
Coś z tymi zwrotami muszą robić !!!
Wniosek taki, że jedynie w EURO masz nowy TV.

Gwarancję nowości TV, to możesz jedynie mieć na premierę danego modelu. A skąd sklepy RTV Euro Agd mają TV??? Z centrali, a skoro tak, to możesz dostać egzemplarz pochodzący z internetowego zwrotu. Taki TV, po jego zwrocie z zakupu online, centrala wysyła potem na dany sklep stacjonarny i kupujesz używkę. Jedynym sposobem na uniknięcie używek, byłaby uczciwość sprzedawców, poprzez informację na produkcie "TV pochodzi ze zwrotu od klienta", ja bym wówczas takiego TV nie kupił, nawet w super promocji, ale tego sprzedawcy nie zrobią, bo by na tym finansowo stracili :)
 

bluray

Banned
Bo w EURO nie ma zwrotów.
Fakt, że jak zamawiasz w sklepie internetowym, to możesz nawet w EURO trafić na zwrotkę.
Dlatego najlepiej kupować w sklepie EURO.
 

racuh

Banned
Bo w EURO nie ma zwrotów.
Fakt, że jak zamawiasz w sklepie internetowym, to możesz nawet w EURO trafić na zwrotkę.
Dlatego najlepiej kupować w sklepie EURO.

Jak oddasz z tytułu niezgodności towaru z umową to nawet e Euro masz zwrot, a na to byle pierdołę można sobie wymyślać, jak np PQI w Samsungu kiedy to na Stronie oficjalniej są podane inne liczby niż w EURO, i myślisz że co robią z takim zwrotem? oddają do centrali? bzdura, idzie na magazyn, albo zamieniają z ekspozycyjnym, a wprawę w pakowaniu mają taką że nie jest możliwe zauważenie tego.

Sklep internetowy i stacjonarny to zamknięta pętla, zamieniają się towarami, szukając towaru sam sprzedawca powiedział że jak nie mają czegoś na stanie w sklepie tylko ekspozycyjny to sprowadzą sobie z internetowego albo z innego stacjonarnego.

Jak faktycznie chcesz nówkę to trzeba kupować jako nowość, bo niestety ale po 6 miesiącach poszła taka rotacja że łatwiej wygrać w lotka i od razu możemy się domyśleć dlaczego te w TV po pół roku od premiery są nawet 50% tańsze.
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Wniosek taki, że jedynie w EURO masz nowy TV.
To że Euro nie praktykuje zwrotów towarów zakupionych w sklepie stacjonarnym to z jednej strony dobrze bo zwrotów jest mniej, a z drugiej źle bo chcą nie chcąc musisz się pogodzić ze swoją decyzją i nie masz prawa chociażby wymiany towaru na inny model. Nie mniej jednak nie wiesz jak kształtują się statystyki i jaki % sprzętu nabywany jest przez internet, a jaki w stacjonarnych punktach i jaki % z tego co jest nabywane przez internet, trafia z powrotem do sklepu. Zawsze masz prawdopodobieństwo natrafienia na egzeplarz ze zwrotu, wiec stwierdzenie, że w Euro masz zawsze nowy w tym przypadku nie jest trafne.
 

Pan_S

New member
Zwroty z internetowego sklepu EURO trafiają:

- na ekspozycję sklepów stacjonarnych EURO

- na outlet allegrowy OLE OLE
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Powiedz temu kierownikowi, żeby się douczył i przeczytał sobie ustawę.
Jak najbardziej masz prawo włączyć i sprawdzić ten TV w domu i go odesłać jak Ci nie podejdzie.

Ja odnoszę wrażenie do sklepów to trzeba iść z Ustawą w ręku i pokazywać im czarno na białym zapisy , bo inaczej to takie cyrki opowiadają że w głowie się nie mieści..
 

Seizo

Active member
Bez reklam
Ja odnoszę wrażenie do sklepów to trzeba iść z Ustawą w ręku i pokazywać im czarno na białym zapisy , bo inaczej to takie cyrki opowiadają że w głowie się nie mieści..
Dokładnie stary, oni są zaprogramowani do wciskania ludziom takich bzdur, a nie ukrywajmy, że większa część społeczeństwa to ciemnogród, który nie zna swoich praw i słowa takiego kierownika traktują jako ostateczne i nie do podważenia. Często bywam w RTV Euro i widzę jak np. pracownicy w bezczelny sposób dokładają każdemu jak leci, ubezpieczenie do kredytu a ludzie łykają to jak świnia obiery, bo przecież skoro pracownik sklepu tak twierdzi to tak musi być. Nie spotkałem się nawet, aby ktokolwiek w jakiś sposób zakwestionował to ubezpieczenie które pracownicy sprzedają jako obligo do złożenia wniosku.
 

racuh

Banned
Nawet nie czytał swojego regulaminu i ustawy prawa konsumenta

Ustawa mówi:
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą.

Natomiast w regulaminie sklepu:

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru, chyba że Usługodawca nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od Umowy sprzedaży zgodnie z Ustawą.

Źródło: Regulamin Serwisu Internetowego www.euro.com.pl

W 2013 roku w regulaminie EURO był zapis równie sprzeczny z UOKiK

Koszt opakowania i odesłania Towaru ponosi Konsument.
 
Ostatnia edycja:

Seizo

Active member
Bez reklam
Wydaje mi się że znają i to bardzo dobrze, tylko uważają, że to właśnie konsumenci nie mają pojęcia o istnieniu takiej ustawy i nie czytają regulaminu zawartego w sieci. Jeżeli na 20 znajdzie się 1 kumaty, to sklep tak czy inaczej wychodzi na swoje a tego 1 kumatego się przeprosi i sytuację wyprostuje.
 

racuh

Banned
Wydaje mi się że znają i to bardzo dobrze, tylko uważają, że to właśnie konsumenci nie mają pojęcia o istnieniu takiej ustawy i nie czytają regulaminu zawartego w sieci. Jeżeli na 20 znajdzie się 1 kumaty, to sklep tak czy inaczej wychodzi na swoje a tego 1 kumatego się przeprosi i sytuację wyprostuje.

To tylko życzyć takim aby nie trafili na kogoś z urzędu. Bo kary dochodzą nawet do 10 % przychodów za poprzedni rok obrotowy, a według dzisiejszych statystyk to aż 76% sklepów internetowych nie jest przystosowanych do nowych wymogów prawnych a mieli na to aż rok.
 

Seizo

Active member
Bez reklam
W 2013 roku w regulaminie EURO był zapis równie sprzeczny z UOKiK
Wyrokiem z dnia 28.03.2013 do rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonych przez prezesa UOKiK został dodany zapis mówiący przede wszystkim o tym, że zwroty akceptowane są tylko i wyłącznie w przypadku towaru oryginalnie opakowanego wraz ze stosownymi dokumentami a każdy element zestawu musi być fabrycznie zapakowany a towar odesłany w postaci niezmienionej co np. przy takim telewizorze mija się z celem, no bo jak go sprawdzić nie rozrywając np. folii w którą zapakowany jest kabel zasilający czy pilot.
Do tej daty, sklepy mogły korzystać z takiego zapisu do woli, bo w tym okresie czasu zapis ten nie wyczerpywał treści klauzuli abuzywnej i tak samo jest w przypadku odesłania towaru na własny koszt. Teraz nie spotkasz już czegoś takiego w regulaminach sklepów internetowych.
 
Ostatnia edycja:

Seizo

Active member
Bez reklam
A tak na marginesie..widzieliście, ze RTV Euro aktualizuje regulamin od 1 lutego? :)

Regulamin Serwisu Internetowego www.euro.com.pl

Jeszcze nie wczytywałem się, ale ciekawe czy są jakieś zmiany którymi chronią własny tyłek, np. przed sytuacjami jak opisana w tym wątku ;)
Tak, m.in. w kwestii ubezpieczeń, ale to dyktuje Rekomendacja U do której muszą się stosować. Regulamin nie może być sprzeczny z postanowieniami ustaw i rekomendacji więc nikt tutaj nie może kształtować go w taki sposób, aby był on wygodny tylko dla sprzedającego.
 
Ostatnia edycja:

Zibowski

New member
Ponieważ od ładnych paru miesięcy jestem ciągle przed decyzją. Pytanie czy jest możliwość ocenić czy karton z TV jest fabrycznie zamknięty,czy ma jakieś fabryczne plomby w postaci naklejek czy czegoś innego.
 
Do góry