Uwaga na sprzęt używany, powystawowy, sprzedawany jako nowy!

tdx

New member
Bez reklam
Jeżeli uzgodniłeś ze sprzedawcą, że interesuje cię zakup tylko towaru nowego, a dostaniesz towar ze zwrotu np używany telewizor. To brak takiej informacji w chwili nabycia jest traktowany jako niezgodność towaru z umową.

Podaj podstawę prawną lub wyrok sądu....

Co to znaczy nowy towar?
Co znaczy używany telewizor?

Bo na dzień dzisiejszy ustawa o zwrocie nie precyzuje że towar ze zwrotów jest towarem niepełnowartościowym...
 
Ostatnia edycja:

pantomima

Banned
Jeżeli uzgodniłeś ze sprzedawcą, że interesuje cię zakup tylko towaru nowego, a dostaniesz towar ze zwrotu np używany telewizor. To brak takiej informacji, nie pozbawia nas prawa do reklamacji (Towar niezgodny z umową).

Ten sam aspekt poruszalem wyzej .Jezeli uzgadniam ze sprzedawca ze interesuje mnie tylko nowy towar fabrycznie zapakowany i on sam wyraza zgode na respektowanie mych roszczen to sprawa jest jasna .W przypadku niewywiązania się z umowy mam chyba prawo 'go' pozwac .Koniec kropka .
Zreszta wydaje mi sie ze w przypadku zakupu uzywki kazdy sprzedawca powinien poinformowac potencjalnego klienata ze towar jest ze zwrotu i wtedy ja klient decyduje sie na tego typu zakup , ewentualnie rezygnuje .Proste :)
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
A jak jest w media ? Tam mozna oddać sprzęt nawet kupując w sklepie stacjonarnym przynajmniej w moim miescie. Sam widziałem sytuacje jak gość oddał wielki robot kuchenny bo jak powiedział myślał ze lopatki kreca sie w dwie strony a nie jedna przyjęto sprzęt bez zajakniecia

W MM nie spotkałem sie jeszcze z taka możliwością, owszem jest możliwa wymiana na inny towar (nie tańszy), lub zwrot, ale tylko w przypadku ew.usterki. Chyba ze coś sie zmieniło ostatnio?
 

tdx

New member
Bez reklam
Ustawa nie naklada obowiazku informowania ze towar pochodzi ze zwrotu oraz towar ze wrotu nie jest traktowany jako towar uzywany.

Wiec na pytanie czy towar jest nowy a sprzedawca odpowie ze tak mimo iz towar pochodzil ze wzrotu o jakiej niezgodnosci mowimy skoro ustawa tego nie okresla?



Wysłane z mojego GT-I9100
 
Ostatnia edycja:

pantomima

Banned
Świadomy klient postawi temtat jasno , odpowiedzialny sprzedawca odpowie rzetelnie bez zadnych sciemek i wtedy wybor jest oczywisty .


Bedac w Uk kupilem sobie maszynke do wlosow Remingotona w tk maxx .
Mialem tydzien na ewentualny zwrot :d - Czy ktos chcial by korzystac z niej po jej kilku dniowym uzytkowaniu przez osoby trzecie ? watpie hehe

Tv to zupelnie inny produkt ale nawet w tym przypadku wedlug mnie tego typu mozliwosc jak zwrot towaru nie powinna miec miejsca. Decydujac sie na zakup pasuje miec swiadomosc tego w co inwestujemy . Zreszta to nawet nie jest ustawa a rozporzadzenie jakies ktore nie wszystkie sklepy obejmuje .
 

xian1234

New member
Do kolegi TDX

Tu nie chodzi o to, że towar ze zwrotów jest towarem niepełnowartościowym, ale o to że jeżeli umówisz się ze sprzedawcą, że towar ma być kompletny, w oryginalnym fabrycznym opakowaniu, a będzie jednak inaczej, to masz prawo do reklamacji, jako towaru niezgodnego z umową.

Do szczególnych (wyraźnie nieuregulowanych) przypadków niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową należą:
1. Tzw. aliud - wydanie towaru zupełnie innego od tego, na jaki się umówiono
2. Niedołączenie do towaru niezbędnych dokumentów, zwłaszcza instrukcji montażu i obsługi, certyfikatów bezpieczeństwa, itp.
3. Braki ilościowe w towarze - dostarczenie mniejszej ilości rzeczy aniżeli zamówiona
4. Niekompletność towaru - brak niektórych elementów wyposażenia

Prawo do reklamacji:
Konsumenci mają prawo do złożenia reklamacji zakupionego towaru w przypadku ujawnienia się wady. Uprawnienie to odnosi się zarówno do produktów zakupionych w warunkach wyprzedaży, jaki i po obniżce cen. Do złożenia reklamacji niezbędny jest paragon.

W jakich przypadkach można żądać reklamacji zakupionego towaru?

  • Zgodnie z obowiązującą ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, nie można dokonywać reklamacji, jeżeli wada zakupionego towaru była znana konsumentowi podczas zakupu (np. produkt posiadał widoczne odbarwienia, dziury lub zepsuty zamek).
  • Przyjmuje się, że skoro podczas zakupu nabywca wiedział o wadzie produktu, to niejako zgodził się na nabycie niepełnowartościowego towaru.
  • Konsument może żądać reklamacji zakupionego towaru, jeżeli sprzedawca nie poinformował klienta o ukrytych wadach produktu lub gdy towar jest niezgodny z umową.

Jeżeli natomiast towar, miałby cechy towaru niepełnowartościowego to zgodnie z rozporządzeniem:

  • Sprzedawca może wprowadzić do sprzedaży towar niepełnowartościowy, jeżeli towar ten z powodów określonych w przepisach szczególnych albo w decyzji właściwego organu nie podlega wyłączeniu z obrotu.
  • Za towar niepełnowartościowy uznaje się towar nadający się do użytkowania w ograniczonym zakresie, oznaczony w sposób widoczny jako niepełnowartościowy.
  • Towar niepełnowartościowy, poza oznaczeniami, o których mowa w ust. 1, powinien być zaopatrzony w dodatkową informację wymieniającą cechy decydujące o obniżeniu jego jakości (wartości użytkowej), które stanowią podstawę obniżenia ceny.
  • Obok ceny obniżonej na towarze niepełnowartościowym powinna być wyraźnie przekreślona znakiem „x” cena takiego samego towaru pełnowartościowego.

Przykład 1.
Konsumentka kupiła sokowirówkę po obniżonej cenie, obniżka ceny nastąpiła z powodu porysowanej obudowy, o czym sprzedawca poinformował klientkę w chwili zakupu. Po paru tygodniach w sokowirówce zepsuł się silnik, zgłosiła więc reklamację ale sklep odmówił jej przyjęcia, tłumacząc to tym, że przy tak niskiej cenie sokowirówki, o żadnej reklamacji mowy nie ma.

W pierwszym przypadku klientka może i powinna złożyć pisemną reklamację zepsutego silnika, nie może natomiast reklamować jakości obudowy sokowirówki.

Przykład 2.
Klient kupił buty, które były przecenione z powodu pomarszczenia skóry w jednym bucie. Po przyjściu do domu, dokładnych oględzinach zakupu, a także po krytycznych uwagach żony, klient postanowił buty reklamować.

Nabywca butów nie może reklamować ich dlatego, że różnią się wyglądem ( w jednym skóra jest pomarszczona), bo o tym wiedział, decydując się na zakup.

W obu przypadkach to, że towar został przeceniony nie ma nic do rzeczy. klient ma prawo do reklamacji.
 
Ostatnia edycja:

SDman

Banned
Jeśli sklepom to się opłaca to OK. Jak pisałem, nie jestem sprzedawcą i nie wiem na ile ten proceder jest opłacalny. Wg mnie jednak do oglądania produktów służą sklepy "fizycznie istniejące", a nie internetowe. Wszystko jednak jest kwestią opłacalności.

Witam,
to jest liczenie na to, że produkt jednak zostanie.
Braun, Philips maszynki do golenia, stosują 30 dniówki, zmywarki do naczyń również były
w takich promocjach.
Nigdy nie sprawdzisz sprzętu w sklepie tak jak w domu jest to niemożliwe.
Oczywiście, życzę sklepom klientów bez zwrotów, a jeżeli już to uczciwych, którzy
dbają bardziej niż o własne zanim podejmą decyzję.

Pozdr.
 

SDman

Banned
W MM nie spotkałem sie jeszcze z taka możliwością, owszem jest możliwa wymiana na inny towar (nie tańszy), lub zwrot, ale tylko w przypadku ew.usterki. Chyba ze coś sie zmieniło ostatnio?

Witam ,
już dawno w MM i Saturnie masz prawo zwrotu do 14 dni bez podawania przyczyn.

Pozdr.
 

tdx

New member
Bez reklam
Witam,
to jest liczenie na to, że produkt jednak zostanie.
Braun, Philips maszynki do golenia, stosują 30 dniówki, zmywarki do naczyń również były
w takich promocjach.

Tak są 90 i 120 dni na zwrot w takich przypadkach o jakich piszesz tylko towar nie oddajesz do sklepu tylko odsyłasz do producenta i on Tobie zwraca kasę...
 
D

Deleted member 121090

Guest
Tak, ale tylko jak kupujesz przez internet lub poza lokalem przedsiębiorcy. A z drugiej strony były rady na tym forum jak w ciągu 10 dni pobawić się tv, pogrzebać w menu serwisowym itp a potem oddać. A co sklep ma z tym zrobić?Chciałbyś kupić tv w którym ktoś przez 10 (faktycznie trochę więcej) dni grzebał?
Oczywiście tylko w takim przypadku.
Co do opłacalności e-sklepów, to ich sprawa. Nie jest to dla nich komfortowa sytuacja. To jasne. Jest komfortowa dla nas klientów. Ale nikt ich nie zmusza do sprzedaży w necie.
Już pisałem, z racji sytuacji prawnej jaka mamy, ja kupuje w necie tylko towary w nieotwieranych pudełkach. Innych nie akceptuję, i to samo radzę innym.
 
D

Deleted member 121090

Guest
A czemu pantomima masz dostać "naprawdę nowy" sprzęt? W myśl ustawy taki ze zwrotu też jest nowy :D <--- rozumiesz odwracam sytuację?
Może w myśl ustawy, ale my jako klienci mamy prawo zarządać towaru w nierozpakowanym jeszcze pudełku. Jak taki ma sprzedawca to kupuję, jak nie to nie. Proste przecież.
 
D

Deleted member 121090

Guest
I jaki sąd przyzna Ci rację, skoro ustawa o zwrocie nie precyzuje że taki towar tarktuje się jako używany? :)
Umawiasz się ze sprzedawcą choćby mailowo. Dodatkowy punkt Waszej umowy kupna-sprzedaży.
Ma być w fabrycznie zapakowanym, dziewiczym pudełku.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
A jak jest w media ? Tam mozna oddać sprzęt nawet kupując w sklepie stacjonarnym przynajmniej w moim miescie. Sam widziałem sytuacje jak gość oddał wielki robot kuchenny bo jak powiedział myślał ze lopatki kreca sie w dwie strony a nie jedna przyjęto sprzęt bez zajakniecia

ok, jak robot kosztował 200, 500, 1000 zł to trochę inna sprawa jak tv za 3000, 5000, 7000 zł. A do tego jak facet nie wyrabiał w nim ciasta ani nie ubijał piany to chyba jest ok?
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Może w myśl ustawy, ale my jako klienci mamy prawo zarządać towaru w nierozpakowanym jeszcze pudełku. Jak taki ma sprzedawca to kupuję, jak nie to nie. Proste przecież.

A jeżeli sklep chce sprawdzić czy w pudełku jest ekran czy tylko kawałek betonu, a zamiast dvd kafelek?

I w takim razie należy ustawowo wprowadzić konieczność reklamacji towaru w oryginalnym opakowaniu, inaczej za usterki odpowiada klient.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Tak są 90 i 120 dni na zwrot w takich przypadkach o jakich piszesz tylko towar nie oddajesz do sklepu tylko odsyłasz do producenta i on Tobie zwraca kasę...

Zwraca, ale po piątej odesłanej golarce, przyślą łady list, iż widocznie ich produkty nie są stworzone dla ciebie i oni już nie będą ich przyjmować ;)
 
D

Deleted member 121090

Guest
A jeżeli sklep chce sprawdzić czy w pudełku jest ekran czy tylko kawałek betonu, a zamiast dvd kafelek?
Znasz taki przypadek?
Żeby fabryka, magazyn producenta coś takiego wysłał zamiast sprzętu?
A jakby nawet to sprawdzając przesyłkę przy kurierze chyba coś takiego jest łatwo wyłapać.
Sklep może sobie różne tłumaczenia wymyślać. O.K.
Ja mam prawo zażądać, że kupuję sprzęt zapakowany fabrycznie i raczej nie znajdę wewnątrz betonu:)
 

yarck

New member
Witam ,
już dawno w MM i Saturnie masz prawo zwrotu do 14 dni bez podawania przyczyn. Pozdr.

Oddawałem po paru dniach w MM TV 5 lat temu, a parę miesięcy temu kabel optyczny w Saturnie. W obu przypadkach jako przyczynę zwrotu podawałem "przedmiot zakupu nie spełnia moich oczekiwań". Każdorazowo uzgadniałem wcześniej ze sprzedawcą, że w razie czego mogę zwrócić zakupiony sprzęt i później w punkcie obsługi klienta nigdy nie miałem problemu ze zwrotem (nie musiałem powoływać się na ustną umowę z sprzedawcą ze stoiska). Dlatego uważam, że nasze sklepy sieciowe wcale nie odstają od zachodnioeuropejskich.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Oddawałem po paru dniach w MM TV 5 lat temu, a parę miesięcy temu kabel optyczny w Saturnie. W obu przypadkach jako przyczynę zwrotu podawałem "przedmiot zakupu nie spełnia moich oczekiwań". Każdorazowo uzgadniałem wcześniej ze sprzedawcą, że w razie czego mogę zwrócić zakupiony sprzęt i później w punkcie obsługi klienta nigdy nie miałem problemu ze zwrotem (nie musiałem powoływać się na ustną umowę z sprzedawcą ze stoiska). Dlatego uważam, że nasze sklepy sieciowe wcale nie odstają od zachodnioeuropejskich.

To bardzo mnie to cieszy, ja bardzo czesto kupuje w MM, ale zawsze slyszalem ze zwrotow nie przyjmuja, jedynie wymiany (sprawny towar na inny drozszy lub w tej samej cenie, lub zwrot ale w przypadku ew. usterki). To nie byl jeden MM, ale kilka w Polsce. Tak bylo od lat. Mimo to bardzo sobie chwale te sieciowki, nigdy zadnych problemow przy ew.wymianie.
 

WODZU80

New member
Dokonując wczoraj zakupu sprzętu elektronicznego, zastrzegłem w zamówieniu złożonym mailem, że sprzęt ma być oryginalnie zapakowany przez producenta, nieotwierany i niepowystawowy. Czy to chroni mi przed sprzętem ze zwrotu, czy sprzedawca wg Was może się jakoś wywinąć?
 
Do góry