Uwaga na sprzęt używany, powystawowy, sprzedawany jako nowy!

D

Deleted member 121090

Guest
Pułapki elektromarketów. Sprzedają używany lub zepsuty sprzęt, a z reklamacji nici
Fajny artykuł obrazujący jak traktują nas sprzedawcy. Warto go przeczytać i wziąć go pod uwagę przy zakupie sprzętu. Jak widać to nie są jednostkowe przypadki.
Ja przy zakupie zawsze wole zapytać sprzedawcę i upewnić się, że sprzęt który kupuję, dojdzie do mnie w jeszcze fabrycznie zapakowanym, nigdy nie otwieranym pudełku.
Uważam, że sprzęt poprezentacyjny, poekspozycyjny nie powinien być sprzedawany jako nowy.
O używanym czy naprawianym, jak czytamy w artykule to już szkoda w ogóle pisać ale i takie kwiatki się zdarzają.
 

tdx

New member
Bez reklam
:) też wczoraj go czytałem

Natomiast wraca jedna sprawa ukoik daje możliwość zwrotu sprzętu (powiedzmy kupując przez neta zwrot 10 dni bo nam się nie podoba itp) natomiast prawnie nie zabrania sklepowi jego dalszej odsprzedaży jako nowy...

W artykule jest informacja że

... w naszych sklepach sklepach sprzęt pochodzący ze zwrotów w ogóle nie jest sprzedawany. Towar taki ma specjalny status i podlega wyselekcjonowanemu obrotowi, czyli np. jest sprzedawany w salonie Przeceny na ul. Bema w Warszawie, który prowadzi sprzedaż produktów niepełnowartościowych i przecenionych

Czy tutaj chodzi o Sklep RTV EURO AGD Kasprzaka róg Bema? Czy o jakiś inny sklep?
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jakby byly duze kary za takie rzeczy to by nie robili, ale jest jak jest , wiec nawet jak ktos zwroci to i tak jak uda sie im sprzedac uzywany jako nowy to i tak maja do przodu. W sklepach "renomowanych" jest oficjalnie na ich stronach ze cos jest z polki i kazdy jest tego swiadomy kupujac jakies urzadzenie. Tym sie roznia takie sklepy od sieciowek, ale sa i drozsze... kazdy ma swoj wybor.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No właśnie.
Dlatego tak jak napisałem, przed zakupem warto zwrócić uwagę sprzedawcy, że jesteśmy swiadomym klientem i nie z nami takie numery.
Sprzęt nowy, tylko w nieotwieranym jeszcze pudełku z taśmami producenta.
Jak nie ma takiego, to wybieram innego.
 

WODZU80

New member
Nie wiem jak jest dokładnie, ale wg mnie zwrot w terminie do 10 dni powinien być możliwy tylko wtedy, gdy produkt nadal znajduje się w oryginalnym opakowaniu i nigdy nie był z niego wydobyty. Rozumiem że ktoś może się rozmyślić, ale jeśli ktoś chce się pobawić i poeksperymentować, to powinien albo wybrać się do sklepu, albo liczyć się z brakiem możliwości zwrotu. Dlaczego sklepy mają ponosić konsekwencje działań ciekawskich klientów? Piszę to z perspektywy klienta, nie sprzedawcy, ponieważ nie zajmuję się handlem.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No oczywiście masz prawo do własnej opinii.
Ale ten zwrot nam klientom gwarantuje ustawa, czy się to sklepom podoba, czy też nie. Mamy po prostu prawo z tego korzystać. Nie zawsze warto rezygnować z praw które nam przysługują.
Co do zwrotu towaru, który nigdy nie był z pudełka wydobyty to jednak trochę przedobrzyłeś. To jak się mam przekonać że ten towar mi nie odpowiada jak go nie wypróbuję?
 

bielikk

New member
Bez reklam
No właśnie.
Dlatego tak jak napisałem, przed zakupem warto zwrócić uwagę sprzedawcy, że jesteśmy swiadomym klientem i nie z nami takie numery.
Sprzęt nowy, tylko w nieotwieranym jeszcze pudełku z taśmami producenta.
Jak nie ma takiego, to wybieram innego.


Za dużo byś chciał - sklepy internetowe przed wysyłką otwierają pudła z zamówionym sprzętem - sprawdzają zawartośc - kleją własne tasmy i dopiero wysyłają - mają w ten sposób pewnośc, że gośc który odbierze towar nie będzie "płakał", że mu ktoś cegłę przysłał zamiast np: ampli.
 

WODZU80

New member
Jeśli sklepom to się opłaca to OK. Jak pisałem, nie jestem sprzedawcą i nie wiem na ile ten proceder jest opłacalny. Wg mnie jednak do oglądania produktów służą sklepy "fizycznie istniejące", a nie internetowe. Wszystko jednak jest kwestią opłacalności.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
No oczywiście masz prawo do własnej opinii.
Ale ten zwrot nam klientom gwarantuje ustawa, czy się to sklepom podoba, czy też nie. Mamy po prostu prawo z tego korzystać. Nie zawsze warto rezygnować z praw które nam przysługują.
Co do zwrotu towaru, który nigdy nie był z pudełka wydobyty to jednak trochę przedobrzyłeś. To jak się mam przekonać że ten towar mi nie odpowiada jak go nie wypróbuję?

Tak, ale tylko jak kupujesz przez internet lub poza lokalem przedsiębiorcy. A z drugiej strony były rady na tym forum jak w ciągu 10 dni pobawić się tv, pogrzebać w menu serwisowym itp a potem oddać. A co sklep ma z tym zrobić?Chciałbyś kupić tv w którym ktoś przez 10 (faktycznie trochę więcej) dni grzebał?
 

tdx

New member
Bez reklam
slawko_23 podnosisz właśnie bardzo ciekawą kwestię

ukoik daje możliwość zwrotu sprzętu natomiast prawnie nie zabrania sklepowi jego dalszej odsprzedaży jako nowy...

Bardzo interesujące :)
 

pantomima

Banned
Tak, ale tylko jak kupujesz przez internet lub poza lokalem przedsiębiorcy. A z drugiej strony były rady na tym forum jak w ciągu 10 dni pobawić się tv, pogrzebać w menu serwisowym itp a potem oddać. A co sklep ma z tym zrobić?Chciałbyś kupić tv w którym ktoś przez 10 (faktycznie trochę więcej) dni grzebał?

A co Cie sklep obchodzi... Jezeli ma taka oferte zwrotu do 10 dni to juz jego problem czy i jak opyli uzywany sprzet . Tobie/mi pozostaje zadbac tylko o to aby nowy nabytek byl naprawde nowy :) ,po za tym jak nie ten' to inny sklep - jest ich na peczki .
 

tdx

New member
Bez reklam
A czemu pantomima masz dostać "naprawdę nowy" sprzęt? W myśl ustawy taki ze zwrotu też jest nowy :D <--- rozumiesz odwracam sytuację?
 

tysma

New member
A jak jest w media ? Tam mozna oddać sprzęt nawet kupując w sklepie stacjonarnym przynajmniej w moim miescie. Sam widziałem sytuacje jak gość oddał wielki robot kuchenny bo jak powiedział myślał ze lopatki kreca sie w dwie strony a nie jedna przyjęto sprzęt bez zajakniecia
 

pantomima

Banned
Pewnie ze rozumie :)

Przed zakupem zawsze upewniam sie ze jest nowy -nie powystawowy ani uzywka.mam na mysli rozmowe ze sprzedawca uwgleniajac mysl ustawy (ze zwrotu tez jest nowy)- taki mnie nie interesuje ! W razie jakiejs niezgodnosci wskazujacej na uzywke kieruje pozew do sadu .poprostu taka pogadanka aby uswiadomic czego oczekuje .ze jestem świadomy znaczenia słowa 'pseudo' nowy .
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
ze sprzedawca uwgleniajac mysl ustawy (ze zwrotu tez jest nowy)- taki mnie nie interesuje ! W razie jakiejs niezgodnosci wskazujacej na uzywke kieruje pozew do sadu .poprostu taka pogadanka aby uswiadomic czego oczekuje .ze jestem świadomy znaczenia słowa 'pseudo' nowy .

I jaki sąd przyzna Ci rację, skoro ustawa o zwrocie nie precyzuje że taki towar tarktuje się jako używany? :)
 

pantomima

Banned
Hmm , nie wiem kurde haha , tak sobie gdybalem , wymyslalem wyzej :p

Dziwna sprawa bo jezeli faktycznie tego typu ustawa ma miejsce to co nam pozostaje ... ? liczyc na to ze pech nas ominie i dostaniemy faktycznie sprzecik nowke fabrycznie zapakowany/ofoliowany ...
 

tdx

New member
Bez reklam
pantomima jasne :) mamy hipotetyczną sytuację i staramy się przewidzieć możliwości...

Moim zdaniem powinien być egzemplarz testowy do wypożyczenia i wtedy jest jasne że klient bierze na testy jak mu pasuje zamawia ORYGINAŁ

Ale w momencie kiedy ktoś testuje NÓWKĘ i potem ją oddaje to raczej nie ma możliwości żeby taki TV poszedł do pieca albo zwrot do producenta :)
 

xian1234

New member
1. Klauzule zakazane przez UOKIK
W niektórych regulaminach sklepów internetowych zamieszczone są postanowienia, zgodnie z którymi konsument musi zwrócić towar w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. Postanowienie z regulaminu sklepu internetowego o treści: "Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu" zostało uznane za niedozwolone w relacjach z konsumentami przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Warszawie i wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych prowadzonego przez Prezesa UOKiK poz. 2770

2. UOKiK pilnuje także, by resellerzy nie obciążali kosztami klienta w razie odstąpienia od umowy. W takiej sytuacji konsument płaci tylko za wysyłkę towaru do sklepu. Sprzedawca musi natomiast zwrócić cenę towaru i koszt dostawy do klienta (4365).

Nie może ograniczać praw klienta, stwierdzając, że reklamacji podlegają wyłącznie wady stwierdzone w towarze nie zużytym (4350). Urząd zajął się również sklepami, które próbują unikać odpowiedzialności za zaginioną przesyłkę do klienta. Taka praktyka również jest zabroniona (4385).

3. Używane towary także można reklamować. Niedozwolone jest ograniczanie konsumentom korzystania z tego prawa. Przekonała się o tym spółka Pekao Leasing w Warszawie. Za ograniczanie prawa do reklamacji sprzętu poleasingowego prezes Urzędu nałożyła na nią karę prawie 900 tys. zł.

Pekao Leasing za pośrednictwem strony internetowej sprzedaje używane, poleasingowe towary – m.in. samochody. Po wygaśnięciu umowy leasingu lub z powodu niespłacania rat, produkty te stawały się własnością spółki. Wątpliwości prezes UOKiK wzbudził regulamin sprzedaży tych sprzętów umieszczony na stronie internetowej Pekao Leasing. Postępowanie przeciwko spółce zostało wszczęte 28 czerwca 2012 roku.

Po przeanalizowaniu regulaminu umieszczonego na stronie internetowej prezes UOKiK stwierdziła, że znalazły się w nim sprzeczne z prawem postanowienia. Na ich podstawie Pekao Leasing nie dawała konsumentom możliwości reklamowania poleasingowych towarów.

Zgodnie z prawem, jeżeli kupujemy rzecz używaną, nie tracimy prawa do reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Gdy poleasingowy sprzęt ma wadę, konsument może żądać bezpłatnej naprawy, wymiany lub ostatecznie zwrotu wpłaconych pieniędzy. Warto zwrócić uwagę na krótsze terminy reklamacji: sprzedawca towaru używanego może skrócić czas na wniesienie roszczeń dotyczących towarów używanych do roku od momentu zakupu.

Prezes UOKiK stwierdziła, że postanowienia regulaminu Pekao Leasing wprowadzają konsumentów w błąd - nałożona na przedsiębiorcę kara to prawie 900 tys. zł (899 618 zł).

Poniżej Ciekawy artykuł:
http://www.prawo.egospodarka.pl/867...wcy-za-niezgodnosc-towaru-z-umowa,1,84,1.html


POLECAM ZAPAMIĘTAĆ TE STRONY:

UOKiK - Konsumenci - Porady konsumenckie - Pytania i odpowiedzi - Sprzedaż konsumencka

Niezgodność towaru z umową
 
Ostatnia edycja:

tdx

New member
Bez reklam
Oczywiście tylko co to wnosi do zagadnienia towaru ze zwrotu towaru nieoryginalnie zapakowanego/używanego/uruchamianego...
 

xian1234

New member
Jeżeli uzgodniłeś ze sprzedawcą, że interesuje cię zakup tylko towaru nowego, a dostaniesz towar ze zwrotu np używany telewizor. To brak takiej informacji, nie pozbawia nas prawa do reklamacji (Towar niezgodny z umową).

(Niestety kolego TDX nie zdążyłem wszystkiego wkleić, bo edytowałem jeszcze post więc nie mogłeś się zapoznać z całością).
 
Ostatnia edycja:
Do góry