TV nie reaguje na pilota ani przyciski z panelu bocznego - modele 42pfl7633 (i inne?)

tejot

New member
Witam i z gory dziekuje za lekture o tym ciekawym przypadku!

Jestem prawie calkowicie szczesliwym posiadaczem tv 42PFL7633 (omal blizniaczy model popularniejszego 42PFL7603). Niestety, owe prawie jest spwodowane problemem wystepujacym w tym telewizorze, a bycmoze nawet calej jego serii gdyz to juz moj drugi telewizor z ta przypadloscia.
Chodzi o to, ze w pewnych szczegolnych okolicznosciach (o ktorych nizej) telewizor jakby 'blokuje sie' tzn. przestaje reagowac na wszelkie (prawie) bodzce. Konkretnie wyglada to tak, ze mozna tv zalaczyc normalnie lecz niestety nie mozna zrobic nic pozniej - tzn. telewizor przestaje reagowac na pilota jak rowniez przyciski w panelu bocznym. Efekt jest taki, ze zalaczony program nie daje sie przelaczyc ani sciszyc, zglosnic, wylaczyc - nic. Wyjatkiem jest jedynie przycisk ambilight na pilocie ktory wlacza lub wylacza podswietlanie (ktore z reszta w tedy wylacznie sluzy jak lampka - nie zmienia sie). Podsumowujac - nie ma mozliwosci zrobienia z tv niczego poza wylaczeniem go z gniazdka (po ktorym wszystko wraca momentalnie do normy). Nadmienie, ze podczas tego calego 'dziwnego stanu' telewizora diodka kontrolna pilota normalnie reaguje (zarowno na pilocie jak i samym tv) na naciskanie przyciskow, a podluzna diodka na srodku tv caly czas tak jakby pulsuje rozpalajac sie i gasnac powoli.
Zauwazylem, ze wspomniana sytuacja wystepuje w pewnych szczegolnychy okolicznosciach - wylacznie rano, tylko przy pierwszym wlaczeniu tv i tylko w sytuacji gdy telewizor byl w nocy w trybie czuwania, czyli byl wylaczony z pilota (lub np. funkcji czasowego wylaczenia) a nie z panelu bocznego. Ponadto sytuacja ta zdarza sie wylacznie wtedy, gdy zalaczenie nastepuje w sytuacji gdy diodka sygnalizacyjna (ta podluzna na srodku tv) bardzo lekko sie swieci (co nie ma miejsca nigdy indziej tylko rano).

Analizujac troche cala ta sytuacjie doszedlem do tego, ze zwiazane jest to bycmoze z tym, ze ten model telewizora ma taka ciekawa funkcje, ktora polega na tym, ze codziennie nad ranem (jakos ok. godz. 5) telewizor "sam sobie" (nie zalaczajac sie w normalny sposob a jedynie sygnalizujac to wlasnie delikatnie zaswiecajac ta podluzna diodke) aktualizuje programy, tzn. sprawdza czy nie jest dostepny jakis nowy kanal oraz, czy wszystkie zapamietane do tej pory sa na miejscu i zaden nie zniknal. Takie porzadkowanie programow. Zgodnie z instrukcja powinno trwac kilka minut. No i wlasnie podejrzewam, ze gdzies tutaj cos nie gra, tzn. tak wyglada to tak, jakby telewizor nie potrafil poprawnie zakonczyc ten czynnosci. Niestety, nie ma mozliwosci wylaczenia tej funkcji wiec nie moge sprawdzic jak telewizor zachowa sie bez tego.

Jak pisalem wczesniej w momencie opisanego 'zawieszenia' tv jedynym rozwiazaniem jest wylazcenie na chwile tv z pradu. Znalazlem natomiast sposoby jak mozna nieco uniknac tego problemu. Najprostszy to poprzedzenie porannego wlaczenia telewizora szybkim wylaczeniem go z bocznego panelu i zalaczeniem ponownym. Po tym wszystko juz dziala poprawnie (oczywiscie do nastepnego poranka). Inna mozliwosc to nie wylaczanie tv wieczorem z pilota ani funkcji sleep ale z panelu bocznego.

Warto zauwazyc, ze wystepowanie opisanego problemu moze byc b.trudne do stwierdzenia przed zakupem tv i to nie tylko dlatego, ze problem wystepuje w godzinach porannych, ale dlatego, ze w sklepach/marketach gdzie tv sa prezentowane, wystawiane itp przewaznie nie jest zalaczona 'normalna telewizja' tylko albo jakies demonstracje, albo telewizja 'wewnetrzna marketowa'. W obu przypadkach tv nie moze z takiego sygnalu odczytac godziny i nie ustawia jej automatycznie (brak recznego ustawienia godziny) - co robi w przypadku 'normalnych telewizji'. Wiec prawdopodobnie przez to nie dziala w telewizorze ta 'poranna' opcja aktualizacji programow, ktora imho powoduje cala ta sytuacje.

Musze dodac, ze to jest moj drugi taki tv z tym problemem - co sklonilo mnie do refleksji, ze cala seria telewizorow typu 7633 moze posiadac ten problem. Doczytalem jedank, ze podobny problem wystapil tez w innych modelach i nie wiem juz co myslec...


Podsumowujac: telewizor zawiesza sie co rano nie reagujac na pilota ani przyciski na tv, pomaga jedynie wylaczenie z sieci.
Czy ktos moze sie wypowiedziec/pomoc w tym temacie?
Czy wiadomo czy w/w problem to kwestia stricte programowa, tzn. chodzi mi o to, czy da sie ja rozwiazac wylacznie poprzez jakis nastepny upgrade softu wyprowadzajacy ten problem? Innymi slowy czy w ogole warto czekac na kolejna wersje softu czy to cos zupelnie innego. Dodam, ze soft juz 2x aktualizowalem (bez poprawy) i oczywiscie mam najnowszy.
Oddanie tv na serwis wolalbym traktowac jako ostatecznosc - nie usmiecha mi sie pozbycie sie sprzetu na pare tygodni to raz, a dwa - czytalem wypowiedzi, ze zdarzalo sie, ze serwis nie rozwiazywal problemu albo jedynie wgrywal jakis b.stary soft (co wtedy z aktualizacjami?).

JESLI MASZ/MIALES PODOBNY PROBLEM Z TWOIM PHILIPS'EM KONIECZNIE NAPISZ TO TUTAJ

dziekuje i pozdrawiam!
 

garabasz

New member
Znajomy ma ten sam problem z tym że w modelu 37 PFL 5603. Zrobił podmianę softu ale to nie pomogło, pewnie zakończy się z wizytą w serwisie.
 

ekd

New member
Witam.
Maiłem ten problem PO wymianie softu na nowszy. Ten, z którym kupiłem TV, model 42PFL5603, działał. Poz wymianie na nowszy soft problem się pojawił. Serwis mi zabrał TV na 2,5 tygodnia i zwrócił ze starszym softem, pisząc w karcie naprawy: "aktualizacja". Tego problemu teraz nie ma, za to występują inne, które charakteryzowały stary soft. Szczególnie skoki jasności/kontrastu podczas gdy wszystkie aktywne funkcje i czujnik oświetlenia jest OFF.
Teraz jest nowa wersja softu na stronie Philipsa, która ma likwidować te dziwne zachowania, ale boje się jej wrzucać, żeby mi odbiornik znowu nie sfiksował. Może ktoś próbował nowej wersji firmware?
 

tejot

New member
u mnie problem wystepowal (i wystepuje nadal) w trzech roznych wersjach softu - pierwszym tym z ktorym kupilem tv i po dwoch aktualizacjach.
To sugeruje, ze problem moze byc niemozliwy do rozwiazania 'droga wylacznie programowa'. To jednak taka tylko moja refleksja/obawa.
A opisane pseudo-naprawienie telewizora przez serwis polegajace na wgranie starego softu (jak rozumiem wykluczajace mozliwosc aktualizacji) to brzmi jak jakas kpina... :-/
Czy interweniowales w tej sprawie bezposrednio w Philips Polska (albo planujesz?) zeby poznac oficjalne stanowisko firmy?
 

ekd

New member
Witam.
Wgranie starego softu usunęło problem wieszania się TV, więc pewnie uznali, że problem zlikwidowali. Nie blokuje mi to możliwości upgrade do nowszych wersji.
Na pewno mogę załadować aktualny soft, ale na razie się boję, bo na bank pojawi się zwieszka, a serwis jedyne co potrafi w takiej sytuacji zrobić, to znowu załadować stary, stabilniejszy soft. Jest to problem tylko i wyłącznie softu, ale jak widać Philips nie umie sobie z tym poradzić. Pisałem do Philipsa maila z pytaniem o nowy soft i jego stabilność, ale na razie milczą :???:
 

tejot

New member
ekd - piszesz, ze boisz sie wgrac nowy soft, bo problem powroci. Nie dziwie Ci sie z reszta wcale. Wskazuje to jednak na to, ze w rzeczywistosci, tak jak napisalem, nie mozesz aktualizowac softu :( Z reszta normalnie philips sam oficjalnie zacheca do aktualizacji jako czegos naturalnego. Cos wiec tu jest nie tak. Przydalo by sie oficjalne stanowisko firmy w odniesieniu do tego przypadku.
Mi osobiscie subiektywnie caly czas wydaje sie, ze jednak jest to kwestia cos wiecej niz tylko softu.... :-/
Pozdrawiam
 

ekd

New member
Witam.
Przyszła odpowiedź od Philipsa. Nie wiem czy śmiać się, czy płakać. Pytałem o stabilność nowego softu, a oni wkleili mi jakiś szablon odpowiedzi dla wszystkich użytkowników mających problem z upgradem.
Cytuję:

Szanowny Panie,
Dziękujemy za kontakt z firmą Philips.
Jest nam niezmiernie przykro z powodu trudności, jakie napotkał Pan podczas użytkowania produktu naszej firmy.
Pragniemy zapewnić, że wszystkie produkty firmy Philips są poddane wielu testom przed wprowadzeniem ich do sprzedaży. Jednakże w tak zaawansowanych technologicznie sprzętach, może zdarzyć się, że niektóre egzemplarze będą wymagać interwencji serwisowej w trakcie eksploatacji i trudno przewidzieć, kiedy to się stanie. Przykro nam, że wlasnie Pana produkt wymaga pomocy technicznej.

Prosimy o kontakt telefoniczny z naszym Biurem Obsługi Klienta w celu zarejestrowania produktu do naprawy, serwisanci przeprowadzą wgranie wcześniejszego oprogramowania.

Prosimy również o przygotowanie szczegółowych informacji na temat telewizora.

- model
- numer seryjny
- data zakupu

Mamy nadzieję, że ten incydent nie podważy Pańskiego zaufania do firmy Philips.

Może Pan również oczekiwać na wydanie nowego oprogramowania które rozwiąże ten problem. Sprawa błędu spowodowanego przez najnowszą aktualizację jest nam już znana, aktualnie zespół informatyczny pracuje nad wydaniem nowej aktualizacji która naprawi tę niedogodność.

Z poważaniem...

 

coroner-666

New member
witam
jak najbardziej jest to sprawa softu w tv i jak juz pisalem wczesniej soft caly czas jest rozbudowany "na wariata" bez dokladnych testow ...... testerami sa klienci. a wiadomo jak to sie konczy i do poki nie sprobujemy wlasnych sil w budowie swojego oprogramowania to zawsze beda pojawiac sie bledy w oficjalnie wydawanych softach. sam znalazlem kilka bledow w swoim modelu.
tejot napisał:
Czy interweniowales w tej sprawie bezposrednio w Philips Polska (albo planujesz?) zeby poznac oficjalne stanowisko firmy?

oficjalnym stanowiskiem firmy a konkretnie oddzialu firmy ktora miesci sie w Polsce beda napewno jakies bzdety typu jak napisal @ekd i nie ma sie co dziwic gdyz tutaj nie ma serwis nie ma nic wspolnego z wydawaniem i korygowaniem oficjalnych softow. zreszta gdyby nawet ktos znalazl luke w oprogramowaniu i ja poprawil to i tak musialby najpierw wyslac do macierzystej firmy zeby oni to oficjalnie zatwierdzili i wydali a tutaj droga jest dosyc dluga

tejot napisał:
A opisane pseudo-naprawienie telewizora przez serwis polegajace na wgranie starego softu (jak rozumiem wykluczajace mozliwosc aktualizacji) to brzmi jak jakas kpina... :-/

niestety ta kpina to jedyne rozwiazanie polegajace na wciskaniu kitu typu " nasz serwis specjalizuje sie w kazdej naprawie"

swoja droga to mialbym prosbe do moderatorow o zmodyfikowanie i poukladanie tego dzialu. moglyby pojawic sie np tematy podpiete do modelu softow, porad dotyczacych konkretnych problemow itd. zapewne ulatwiloby to zycie. przykladowe stworzenie bazy softow juz wydanych ktore mozna byloby pobrac i samemu przetestowac zaoszczedziloby wielu wizyty w serwisie ktory jak sie pozniej okazuje i tak zrobi tylko zwykly upgrade softu - bardzo dobry przyklad problemu @tejot
pozdrawiam
 

tejot

New member
coroner666 - to co napisales o wypuszczaniu telewizorow na 'wariata' z niedopracowanym softem potwierdza niestety moje obawy. Abstrahujac juz od oceniania tego, jak bardzo to nie fair wobec klientow itp (niektorzy uwazaja, ze wypuszczenie niesprawnego produktu przez taka firme i za taka kase to wrecz sprawa do jakiegos reportarzu) zastanawiam sie, czy bycmoze philips swiadomy niedoskonalosci swoich tv chcial 'wybielic sobie sumienia' ta cala promocja - 'satysfakcja gwarantowana - zwrot tv do 30 dni'. Taki jakby wentyl bezpieczenstwa na najbardziej zbulwersowanych klientow tym, ze ich nowy tv za fure kasy nie dziala jak nalezy. Jednoczesnie zagranie na zwloke - bo moze miedzyczasie pojawi sie akurat nowy soft i wyprowadzi problem. Ale to tylko taka teoria (spiskowa?) mi wpadla do glowy.

Tylko nie rozumiem czegos innego - czy wiec absolutnie wszystkie telewizory danej serii sa obarczone taka wada? Na to chyba nie pozwolilby sobie producent to raz, a dwa - byloby znacznie wiecej takich postow na forum bo po prostu nie byloby zadnych telewizorow pozbawionych tego bledu... No chyba, ze np. wszyscy uzytkownicy na noc wylaczaja tv nie pilotem, a z panelu bocznego - co eliminuje opisany problem. Jednak jakos nie chce mi sie w to wierzyc.

Inna sprawa, ze mialem, sprawdzilem i wymienialem juz TRZY EGZEMPLARZE tego telewizora (ostani wczoraj) i w kazdym wystepowal ten problem!!!!! Wszystkie zachowuja sie identycznie.

Rodzi mi sie wiec pytanie:
CZY JEST TU JAKIKOLWIEK UZYTKOWNIK TEGO TELEWIZORA U KTOREGO DZIALA ON JAK NALEZY????????
Jesli tak b.prosze o informacje o tym + info o wersji softu.

Tu jeszcze pytanie - czy istnieje (jak?) mozliwosc zgrania softu z tv - celem udostepnienia go innym? W wypadku gdyby znalazl sie jakis szczesciarz np. ze znacznie starszym softem pozbawionym tego problemu...

Ciagle nie jestem przekonany w 100% czy opisany przeze mnie problem jest tylko i wylacznie kwestia programowa. Jesli tak byloby to dlaczego nie zostal wyprowadzony w trzech kolejnych wersjach oprogramowania? A wiem, ze nie zostal bo juz z trzech roznych wesji oprogramownia korzystalem, konkretnie mam na mysli wersja aktualnie dostepna na stronie (Q582E-0.64.70.1), wesje poprzednia (Q582E-0.64.69.1) i jeszcze jedna wczesniejsza - nie jestem jednak pewny ktora bo bylo to na poczatku mojej przygody z tematem i szybko ja zakutalizowalem do 69.1
Czy moze byc tak, ze philips zna sprawe od kilku miesiecy i ciagle jej nie rozwiazal? Co wiecej nie dal o tym zadnej informacji co pozwoliloby np. uniknac wysylania telewizorow do serwisu na kilka tygodni tylko po to, zeby otrzymac jakis archiwalny soft pozbawiony tego problemu, ale za to np. z szeregiem innych niedociagniec?

Ostatnia wesja softu ukazala sie na stronie dokladnie 3 grudnia. Nie wiem czy to wzglednie dawno czy niedawno, ale wczesniejsza wersja ukazala sie ok. tydzien wczesniej. Mialem nadzieje, ze z mniejwiecej taka czestotliwoscia beda sie te oprogramowania ukazywac na stronie, jednak wlasnie teraz nie ma nic od ponad miesiaca. Czy moze ktos kojarzy jak czesto, srednio, ukazuja sie aktualizacje na www? Czekam na nia z jednej strony z duza nadzieja, z drugiej jednak dosc trzezwo pamietajac doskonale, ze wczesniejsze dwie aktualizacje nic mi nie daly.
A moze faktycznie tak jak napisali w mailu pracuja nad nad nowa wersja ktora narpawi ten porblem... Choc w takie hasla z maila raczej traktowalbym z olbrzymim przymrozeniem oka. To jest to co po prostu musza robic takie centra obslugi klienta. Pisac takie rzeczy. Tak to dziala, z reszta nie tylko w philipsie, ehh....


Dorzucam nizej softy, dwie wersje, jak w opisie. Super gdyby ktos dorzucil inne.
Tu jeszcze pytanie - to sa softy dokladnie do modelu 42PFL7633D/12 - jednak zauwazylem, ze softy do innych tv maja identyczne oznaczenia, wychodza w tym samym czasie itp - czy wiec sa one w jakis sposob uniwersalne, tj. jest mozliwosc wgrania tego konkrentego softu do innego modelu i odwrotnie?

Q582E-0.64.69.1

hxxp://
rapidshare.com
/files/181947611/Q582E-0.64.69.1.rar.html

Q582E-0.64.70.1

hxxp://
rapidshare.com
/files/182028043/Q582E-0.64.70.1.rar.html

Pozdrawiam!!!
 

coroner-666

New member
witam
tejot napisał:
zastanawiam sie, czy bycmoze philips swiadomy niedoskonalosci swoich tv chcial 'wybielic sobie sumienia' ta cala promocja - 'satysfakcja gwarantowana - zwrot tv do 30 dni'. Taki jakby wentyl bezpieczenstwa na najbardziej zbulwersowanych klientow tym, ze ich nowy tv za fure kasy nie dziala jak nalezy. Jednoczesnie zagranie na zwloke - bo moze miedzyczasie pojawi sie akurat nowy soft i wyprowadzi problem.
dokladnie tak - niestety na rynku jest duza konkurencja i wiadomo kto pierwszy ten lepszy, czesto wiec zdarza sie ze oprogramowanie jest aktualizowane na bierzaco w oparciu o sondy klientow i raporty autoryzowanych punktow serwisowych. temat mozna byloby ciagnac w nieskonczonosc, a analizujac poszczegolne wyjscia i konfiguracje bledow uzbieraloby sie znacznie wiecej

tejot napisał:
czy istnieje (jak?) mozliwosc zgrania softu z tv - celem udostepnienia go innym? W wypadku gdyby znalazl sie jakis szczesciarz np. ze znacznie starszym softem pozbawionym tego problemu...
z tv mozna zrzucic podstawowa konfiguracje z menu serwisowego ale nie ma tam opcji zgrania calego softu, dlatego mam nadzieje ze moderatorzy przeczytaja ostatni moj post i zrobia mala reorganizacje dzialu, oczywiscie im wiecej osob sie zaangazuje tym szybciej taka baza powstanie, mimo wszystko przydaloby sie to pozniej ladnie umiescic na stronie zeby dla potomnych zostalo....
tejot napisał:
Ciagle nie jestem przekonany w 100% czy opisany przeze mnie problem jest tylko i wylacznie kwestia programowa. Jesli tak byloby to dlaczego nie zostal wyprowadzony w trzech kolejnych wersjach oprogramowania? A wiem, ze nie zostal bo juz z trzech roznych wesji oprogramownia korzystalem, konkretnie mam na mysli wersja aktualnie dostepna na stronie (Q582E-0.64.70.1), wesje poprzednia (Q582E-0.64.69.1) i jeszcze jedna wczesniejsza
nigdy nie mozna byc niczego pewnym na 100% ale w tym momencie lepiej probowac cokolwiek zmienic i poszukac samemu niz snuc domysly typu "a moze to a moze tamto", zwlaszcza ze to "nic" nie kosztuje. co do poprawy usterek w kolejnych softach to osobiscie znalazlem kilka bledow we wczesniejszych softach ktore do tej pory nie sa poprawione, pomimo ze wyslalem dokladnie opisany problem prosto do producenta (do dystrybutora nie ma najmniejszego sensu) wiec wszystkie tego typu nowosci traktuje jako raczej mila niespodzianke niz niecierpliwe oczekiwanie na naprawe bledow
tejot napisał:
to sa softy dokladnie do modelu 42PFL7633D/12 - jednak zauwazylem, ze softy do innych tv maja identyczne oznaczenia, wychodza w tym samym czasie itp - czy wiec sa one w jakis sposob uniwersalne, tj. jest mozliwosc wgrania tego konkrentego softu do innego modelu i odwrotnie?
dokladnie tak, kazda gama produktow ma swoje oprogramowanie uniwersalne z tzw autokonfiguracja. taki soft pasuje do kilku roznych modeli z okreslonej gamy a konkretne ustawienia i dopasowania do danego modelu odbywaja sie podczas aktualizacji
pozdrawiam
 

valdorff

New member
Witam!
W grudniu kupiłem 37PFL5603D. Te same objawy- TV nie reaguje na pilota i przyciski z panelu bocznego. Już 2 razy wymieniałem TV w sklepie, w końcu dali mi egzemplarz który mieli wystawiony w sklepie ze starszej dostawy- i jak się okazało ze starszym softem (wersja Q522E-0.64.30.1 z 25-03-2008 ) i teraz problem zawieszania się nie występuje. W dwóch poprzednich egzemplarzach był nowszy soft z bodajże listopada 2008 i po nocy występowały "zwiechy".
Więc myślę że problem tyczy się większej ilości tych telewizorów, niż tylko pojedyńczych egzemplarzy.
Pozdrawiam!
 
Ostatnia edycja:

tejot

New member
valdorf - bardzo dziekuje za Twoj przyklad!
wlasnie na glosy osob takich jak Ty najbardziej liczylem, dodaj jeszcze prosze gdzie kupiles TV - moze zauwazymy jakas prawidlowosc - ja moj (konkretniej - trzy) w saturn Katowice

czekam na dalsze wypowiedzi...
Pozdrawiam!
 

pixelangel

New member
Mialem podobne objawy ale w modelu 47pfl7603d.
Pisalem o tym pare miesiecy temu chyba na tym forum. Umnie poprostu nie dzialaly przyciski boczne telewizora. Nie czekalem i wymienilem odrazu tv .Nowy dziala jak narazie bez problemowo , po kilku aktualizacjach tez nie zanotowalem problemow. Wyczytalem na zachodnich forach ze spotyka sie przypadki koniecznosci wymiany telewizora nawet 5x zanim wpadnie sie na sprawy spzet.
 

mp50

New member
informaca z philipsa

witam Kolegów

Oczywista zainterweniowałem w dziale obsługi klienta gdzie poinformowano mnie, iż w połowie stycznia będzie soft eliminujący problemy z brakiem reakcji na pilota i przyciski boczne po całonocnym stanie oczekiwania.
Taaaa, już to widzę...
 

Morfeusz42

New member
Skoro już tu jestem to też dopiszę się do wątku - mój TV to 32 PF-L 7403... jednak nauczyłem się z tym żyć i wieczorem wyłączam go przyciskiem na bocznym panelu. Pomimo tej małej niedogodności nie wymienię go na nic innego bo nic lepszego nie ma!!! pozdrawiam...
 

tejot

New member
no wlasnie ja rowneiz 'nauczylem sie z tym zyc'. Tylko czy to o to chodzi? :-/
Jeszcze podpowiedz (bycmoze) dla Ciebie Morfeusz - mi latwiej jest rano poprzedzic wlaczenie TV szybkim wylaczeniem go na moment przyciskiem z panelu bocznego i juz normalnie pozniej moge wlaczyc...
Ale tak nie powinno przy nowym sprzecie za calkiem niemala kase... :-/ ehhhhh.... No ale do oddania tv ani nawet serwisowania go tez mnie nie ciagnie - ogolnie jestem b.z tv zadowolony...
Dolacz jeszcze prosze info gdzie kupiles swojego TV
pozdrawiam!
 

mp50

New member
czeski film

witam Wszystkich

a tu Philips ma radę dla nas w sprawie braku reakcji na pilota i przyciski na obudowie:
  1. Przywróć ustawienia fabryczne telewizora, odłączając go na 30 sekund od źródła zasilania.
  2. Włącz telewizor.
  3. Naciśnij przycisk „MENU” na pilocie, aby wyświetlić menu główne.
  4. Wybierz pozycję MENU TELEW. i naciśnij przycisk kursora w prawo, aby przejść do podmenu.
  5. Wybierz pozycję INSTALACJA i naciśnij przycisk kursora w prawo, aby przejść do menu instalacji.
  6. Jeśli włączone jest zabezpieczenie rodzicielskie, na ekranie zostanie wyświetlony monit o wprowadzenie kodu PIN. W przypadku zapomnienia własnego kodu PIN należy zapoznać się z poradnikiem FAQ (Najczęściej zadawane pytania) w części „Nie pamiętam 4-cyfrowego kodu dostępu. Jak rozwiązać ten problem?”
  7. Naciśnij przycisk kursora w dół, aby wybrać pozycję INSTALACJA KANAŁÓW, a następnie przycisk kursora w prawo, aby przejść do menu instalacji kanałów.
  8. Wybierz pozycję INSTAL. AUTOMATYCZNA i naciśnij przycisk kursora w prawo, aby rozpocząć teraz.
  9. Naciśnij przycisk „OK”, aby przejść do menu kraju.
  10. Naciśnij przycisk kursora w górę/w dół, aby wybrać opcję CZECH REPUBLIC, a następnie naciśnij zielony przycisk, aby potwierdzić.
  11. Naciśnij zielony przycisk, aby rozpocząć instalację.
  12. Po zakończeniu instalacji naciśnij czerwony przycisk, aby powrócić do menu instalacji kanałów.
  13. Naciśnij przycisk „MENU”, aby zamknąć menu.
spróbuję dziś zmienić nastawy tv i dam znać,


pozdrawiam
mp50
 
Ostatnia edycja:
Do góry