Telewizor PHILIPS LED 58PUS7805/12 Padł ?

Azeliaz

New member
Cześć posiadam telewizor Telewizor PHILIPS LED 58PUS7805/12, który jeszcze rano chodził, kiedy wstałem po nocy i chciałem odpalić to po prostu się nie włącza.
Ma ktoś może sprawdzonego fachowca w okolicach Dąbrowa Górnicza i okolice ( Śląsk ) ?
Dodam, że telewizor ma 2 lata i podmieniłem kabel zasilający, który też nic nie dał.

Kupiłem też nowy TV więc jak ktoś może podesłać kalibrację to byłbym wdzięczny.
Telewizor PHILIPS 58PUS8517 58" LED 4K Android TV Ambilight x3 Dolby Atmos HDMI 2.1
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Gwarancja na wszystkie telewizory jest 2 lata.
Jeśli dawali rok , to znaczy telewizor mógł być ze zwrotu.
Każdy sklep RTV w Polsce daje 2 lata gwarancji, więc trochę nie tak...
Jeśli 2 lata i miesiąc - to jeszcze by się załapał na gwarancję.
 

conqest

Well-known member
Bez reklam
Kiki jak zwykł to robić gdy strzeli babola odpowiada tak żeby nie odpowiedzieć... czubek jego nosa jest już chyba koło Radomia...
 

Azeliaz

New member
Panowie. Czy 2 lata, 1 rok, 2 lata i miesiąc nic to nie zmienia bo tv był kupowany ponad 2 lata temu i na pewno nie ma gwarancji.
Pytanie tylko czy gdzieś w obrębie jest jakiś salon, który może spróbować to naprawić ( chodzi o sprawdzone, polecane, warte uwagi )
 

djrzz

Member
Kiki, podam Ci przykład i zapytam. Klient kupił u Ciebie w sklepie tv który się zepsuł i klient wysłał do Ciebie zapytanie co z tym zrobić, jakie są możliwości rozwiązania tego problemu? Co odpowiesz klientowi w tej sytuacji Ty jako sklep/sprzedawca? Sytuacja ma miejsce w 14 miesiącu od zakupu tv.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
DO tego służy gwarancja ogólnopolska , która wynosi od kilkunastu lat w Polsce 2 lata.
Jeśli jakiś sklep daje gwarancję roczną i to jeszcze swoją (cokolwiek to znaczy) należy omijać go z daleka .
 

djrzz

Member
kiki, co to jest ogólnopolska gwarancja? Nie spotkałem się z takim określeniem, a także nie znalazłem takiego w przepisach, oraz jakbyś mógł to odpowiedz na mojego wcześniejszego posta, chciałbym wiedzieć co zrobić w tej sytuacji co podałem, a inni nieznający przepisów może również chcieliby się dowiedzieć konkretnych procedur, co zrobić kiedy im sprzęt się popsuje?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
To wcześniejsze określenie powstało gdy wiele sklepów, robiło import prywatny i dawało swoje gwarancje w określonym sklepie , mieście , czy sieci.
Ogólnopolska, oznaczało , że w każdym serwisie firmowym w każdym praktycznie mieście , był serwis danej firmy.
Z czasem sprawy serwisowe ewoluowały i obecnie obsługuje to jeden wyznaczony serwis w Polsce.
Ale dalej oznacza to , że za taką gwarancją zawsze stoi producent.
 

djrzz

Member
kiki, rozumiem, chodzi Ci pewnie o infolinie producenta?

Już nie pierwszy raz twoje odpowiedzi są wymijające, rozumiem że prowadzisz interes i nie na rękę Ci by klient był świadomy swoich praw...

Nie chcesz, nie musisz odpowiadać na zadane pytania, Twoje prawo...
 

Guzioo_PL

Member
Bez reklam
Cześć @djrzz,
Myślę, że łapanie za słówka i ironiczne dopytywanie nie wnosi nic do tej dyskusji. Nie lepiej podać rozwiązanie, "by klient był świadomy swoich praw"?

W obecnych czasach praktycznie każdy producent sprzętu, który sprzedaje w Polsce daje 2 lata gwarancji. W czasie trwania tej gwarancji, klient może zgłaszać do producenta (najczęściej przez infolinię), wadliwy produkt. Producent, jako gwarant ma obowiązek naprawić urządzenie, jeżeli nie działa zgodnie ze specyfikacją - tutaj mogą powstać spory, ponieważ to co klienta zdaniem nie działa jak powinno, może być w specyfikacji producenta (co już pokazało kilka postów na tym forum).

Drugą opcją jest rękojmia z której klient również może skorzystać. Moim zdaniem nie jest tak popularna jak gwarancja ale klient ma prawo do skorzystania z tego. Więcej informacji tutaj:

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/

Myślę, że również ważną kwestią jest zakup towaru przez internet. W przypadku takiego zakupu dostarczonego do kupującego (odbiór w sklepie, może skutkować tym, żę zostanie to określone jako sprzedaż stacjonarna), klient ma 14 dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny. Czyli może zamówić sobie TV, korzystać z niego np. 13 dni w warunkach domowych i wtedy sprawdzi czy towar jemu pasuje czy nie i odesłać to sprzedawcy, jeżeli nie decyduje się na jego pozostawienie.

Wydaje mi się, że na tym forum powinniśmy sobie pomagać niż być dla siebie uszczypliwym.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Nic się nie zmieniło.
Da tych którzy nie zrozumieli - Jak się sprzęt popsuje na gwarancji, zgłasza się na infolinię firmy.
 
Do góry