TCL 50s7806 test otwarty telewizora - czyli jaka jest realna wartość chińskich telewizorów na światowym rynku ?

encre

New member
Witam,

mam pytanie odnośnie tej komendy: 1950>Param Setting> TAP> off ...-> on.
Gdzie należy ją wprowadzić? Trzeba wejść w jakieś określone miejsce w menu?
 
Ostatnia edycja:

tomek5

New member
obraz>kontrast>1950>4 parametr>ok>zamiana off na on>exite
wszystkie ustawienia powracają do fabrycznych.w moim przypadku działa na najnowszym sofcie tj;498...
a tv u58s7806
PVR i timeshift działa,nie wiem jedynie jak usunąć z dysku nagranie?
Na forum są jeszcze dwa kody ale nie wiem czego dotyczą.
 

mawro22

New member
obraz>kontrast>1950>4 parametr>ok>zamiana off na on>exite
wszystkie ustawienia powracają do fabrycznych.w moim przypadku działa na najnowszym sofcie tj;498...
a tv u58s7806
PVR i timeshift działa,nie wiem jedynie jak usunąć z dysku nagranie?
Na forum są jeszcze dwa kody ale nie wiem czego dotyczą.
1950 czyli jest to reset do ustawień fabrycznych?
 

dmr2

New member
Witam
Jestem użytkownikiem telewizora TCL produkowanego dla Ikei, tam pod marką Uppleva.
Ikea wycofała już telewizory, a TCL w razie awarii ich nie naprawia, tylko zwracają pieniądze. Nie bardzo mnie to urządza, bo TV jest zaaranżowany w meblach i ma dość rzadko spotykane mocowanie podwieszające tv od dołu.

Mam taki problem, że nie działa mi prawidłowo odbiór kanałów cyfrowych kablowych z sieci UPC.
Sprawdzane było wszystko co mogło potwierdzić, że nie jest to wina sygnału UPC, kabla w sieci na klatce czy w mieszkaniu.
Telewizor nie radzi sobie z przetworzeniem sygnału cyfrowego bezpośrednio z kabla podłączonego pod TV.

Efekt jest taki że wiele kanałów pikselzuje lub przerywa co kilka(naście) sekund.
Przez to nie mogę używać mediamodułu dekodującego Ci+ z UPC (skazany jestem na dodatkowy dekoder UPC ze swoim pilotem - podłączony do TV przez HDMI prawidłowo odbiera i udostępnia gotowy obraz w telewizorze bez dekodera z anteną wprost w TV kanały cyfrowe przerywają zarówno te z modułem ci+ jak i przy wyjętym module przerywają te niekodowane).
Problemy szczegółowo opisałem na forum mediaświat bo tam są ludzie znający się na samym UPC:
forum.mediaswiat.pl/viewtopic.php?t=9692 (w dalszych wypowiedziach poruszyłem kwestię problemu sprzętowego z TV TCL bo aby ratować sytuację odbioru w razie braku rozwiązania problemu wrócę do dekodera).

I teraz mam kilka pytań:

1. Czy w telewizorach TCL zdarzają się takie właśnie usterki, że nie działa "tuner" telewizji cyfrowej kablowej?
UPC jednocześnie udostępnia w kablu TV analogową i ta mi się z kabla w telewizorze odbiera bez przeszkód, tak samo naziemna cyfrowa działa.

2. Czy waszym zdaniem jest szansa, aby wgrać na USB jakieś zmienione oprogramowanie lub oprogramowanie z innego telewizora TCL które by w tej sprawie pomogło?
Wydaje mi się, że jest szansa, że to nie problem "hardwareu" telewizora tylko może jakaś kwestia oprogramowania.
Dodam, że mam aktualne oprogramowanie TCL dla mojego Uppleva 48'' ale pochodzi ono z 2015 roku i nie jest unowocześniane.

3. Czy w menu "systemowym" są jakieś opcje wprowadzające zmiany w ustawieniach, które mogą ewentualnie naprawić błąd złego odbioru kanałów cyfrowych (analogowe z kabla jak też TV DVB-T z anteny naziemnej odbierają się prawidłowo)?
W moim Uppleva działa to ukryte menu z kodów (1950 itp.) ale nie bardzo chcę grzebać bez wiedzy bo już musiałem robić reset jak przypadkiem uzyskałem efekt lustra w wyświetlaniu wszystkiego:)
 
Ostatnia edycja:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
1. Nie słyszałem. Ale podłącz po złączu cyfrowym. Będzie zdecydowanie lepsza jakość i telewizor będzie działać też z tunera zewnętrznego.
2. Normalnie jest szansa ale to mogą być ubogie modele nawet jak na TCLa.
Bo to były modele podstawowe.
3. Tego nie wiem, ale rozwiązanie znacznie lepszym jest zewnętrzny tuner podłączony po HDMI.
 

dmr2

New member
1. Nie słyszałem. Ale podłącz po złączu cyfrowym. Będzie zdecydowanie lepsza jakość i telewizor będzie działać też z tunera zewnętrznego.
2. Normalnie jest szansa ale to mogą być ubogie modele nawet jak na TCLa.
Bo to były modele podstawowe.
3. Tego nie wiem, ale rozwiązanie znacznie lepszym jest zewnętrzny tuner podłączony po HDMI.
Kiki, nie zrozum mnie źle, ale nie rozumiem twojego podejścia.
Jakie widzisz zalety w używaniu dekodera, jeśli ktoś ma moduł Ci+ i mu działa (na tych telewizorach co mam ja, wielu osobom UPC działa bez zarzutu)?
Zalety kabla cyfrowej kablówki wprost w telewizorze z pominięciem dekodera:
- brak konieczności używania dwóch pilotów
- brak dekodera i kabli pod TV jako walor estetyczny
- brak różnych reklam które UPC upycha między kanałami w dekoderze (w module tego zrobić nie może bo funkcjonalność jest ograniczona do emisji kanałów a nie zamawiania usług multimedialnych)
- jakość obrazu jest, przynajmniej na pewno oficjalnie, taka sama, kanały HD są dalej kanałami HD

Można na siłę znaleźć jakieś dodatkowe przydatne funkcje w dekoderze, ale ja ich nie potrzebuję. Np. nagrywarka jest mi niepotrzebna (a sam TV też zresztą ma nagrywanie na USB).

Dlaczego więc zewnętrzny tuner jest "znacznie lepszy"? Przecież po to jest tuner wewnętrzny i moduł Ci+ aby działać, nie sądzisz chyba, że przez to telewizor się szybciej zużyje.

Po to ludzie biorą kartę Ci+ w UPC (i jeszcze za to dopłacają za wymianę za dekoder) aby z powyższych plusów korzystać.
 

tomek5

New member
mawro22
kod 1950 jest uaktywniający funkcję PVR.
reset towarzyszy wprowadzeniu tego kodu.
jest zagrożenie że manipulując przy manu serwisowym można uszkodzić sprzęt,ale są użytkownicy u których ta funkcja działa do nich ja należę.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Różnice są ogromne.
1. Gdy podłączony jest tuner zewnętrzny telewizor jest tylko monitorem i zawsze gra.
2. Nie każda przejściówka jest sparowana dobrze z kartą, a każdy tuner zawsze. Unikniesz wówczas wszelkich problemów współpracy.
3. Jeśli tuner jest z dyskiem i nagrywanie te z nie ma żadnych problemów.
 

artue

New member
cześć,

1)przebrnąłem przez ogrom stron tego tematu... Ale właściwie poza Panem sprzedającym nikt tutaj nie potwierdził istnienia 100Hz w modelu 50s7806, właściwie nawet Pan sprzedający tego nie zrobił poza 'testowaliśmy, ma 100Hz'

2)Czy został rozwiązany temat tego 'teatru'?

3)Czy z gwarancją dalej jest taki niezmienny bubel?

4)Jeśli nie ten model (50s7806) to co obecnie innego? Może Panasonic 50DS630E zostając przy FullHD?
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ma 100Hz - zapraszam w każdej chwili.
Teatr - wystarczy zdjąć ostrość.
Gwarancja normalnie , firma ma fabrykę w Polsce od lat.

Fullhd to zakup na 3-4 lata a i tak nie zobaczysz już dziś żadnych natywnych materiałów 4K.

Grasz w gry ?
 

artue

New member
Jak FHD może być na 3-4 lata? Skąd pomysł aby tak uważać?

Dalej wciąż nie ma potwierdzenia 100Hz poza samym napisaniem, że ma.

To nawet telewizor dla mnie nie jest, bardziej osób 50+, a gry byłyby jakby czasem wpadł do nich ktoś młodszy, bo z czasem PS4 czy pro podpięte będzie, ale na pewno nie jest to wymogiem.
 

redkca

New member
mam 58s7806 i nie mogę sobie poradzić z efektem nie dokładnego obrazu, pikselozy podczas ruchu w niektórych scenach.
Chyba brak płynności ruchuu, przykład: aktor porusza szybko ręką wokół niej są takie artefakty.
tryb obrazu: standard, próbowałem na innych i to samo
wersja oprogramowania: 498
Można to w ustawieniach z niwelować ?
 
D

Deleted member 121090

Guest
Ma 100Hz - zapraszam w każdej chwili.
Teatr - wystarczy zdjąć ostrość.
Gwarancja normalnie , firma ma fabrykę w Polsce od lat.


Grasz w gry ?

Nie zgodzę się.
Przeczytaj mój dawny wpis.

http://www.hdtv.com.pl/forum/1298626-post1089.html

Z infolinii firmy TCL dowiedziałem się całkiem czegoś innego.
Jeśli firma nie ma przedstawicielstwa u nas w kraju, to ewentualne roszczenia są raczej nie do wyegzekwowania. Moim zdaniem nie tak powinna wyglądać normalna gwarancja. Przez kilka miesięcy czekam na udzielenie mi odpowiedzi na zadane pytania o warunkach ich gwarancji i cisza.
Ich specjalista od gwarancji właśnie od kilku miesięcy nie może albo nie chce ich udzielić.
To ewidentne olewanie nas klientów.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Każdy podmiot działające w danym kraju obowiązują przepisy Unii i Polskie.
Firma ma legalnie działający serwis w Polsce i wykonuje swoje czynności.

radkca - napisz na PW dostaniesz kontakt.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Serwis ma . Tego nikt nie neguje.
Ale nie jest to , jak to określasz, podmiot działający w naszym kraju.
Mówię o sprzedaży produktów TCL.

Gdy firma nie ma przedstawicielstwa w naszym kraju to nie podlega naszemu wymiarowi sprawiedliwości. Wszelkie spory wynikające z gwarancji trzeba realizować w innym kraju.
Mieliśmy na forum przykład kolegi, który chciał z Sony walczyć przed sądem. Sam wiesz jak się to skończyło. Stracił tylko pieniądze a sąd taki pozew odrzucił z przyczyn jakie podałem.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Z mojej wiedzy wynika, że wszystkie sprawy gwarancyjne są załatwiane prawidłowo. Czy mogłyby by lepiej - zawsze!
Nie znam osób które chcą się procesować z TCL.
Sprzedaż produktów jest realizowana wg zamówień z fabryki TCL w Polsce zgodnie z polskimi przepisami. Więc nie załapałem w czym rzecz?
 
D

Deleted member 121090

Guest
W tym, że nie jest tak jak piszesz.
Ta firma nie ma przedstawicielstwa w Polsce.
Z tego niestety mogą wynikać przykre dla konsumenta konsekwencje.
Wykorzystuje to jak czytaliśmy na naszym forum np. Sony. Gdy firma ma świadomość tego, że klient nie jest w stanie wyegzekwować zapisów gwarancyjnych przed sądem, to może tą gwarancję realizować wedle własnego widzimisię.
Nie wydaje mi się też, żeby ich pracownik odpowiedzialny za realizację gwarancji, dobrze wywiązywał się ze swoich względem nas klientów obowiązków.
Tak jak pisałem, na zadane pytania nie odpowiedział, mimo wielokrotnej obietnicy, od paru już miesięcy.
Zlewka totalna. Usłyszałem natomiast od niego, że on się dziwi, że mi się chce w ogóle do nich dzwonić.
Super nie?
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:
D

Deleted member 121090

Guest
Gwarantem jest TCL Overseas Marketing (Macao Commercial Offshore) Limited z siedzibą w Macao; adres: Alameda Dr Carlos d'Assumpçao, No.263, Edif. China Civil Plaza 5th Floor, Flat K, Macao, China. Taka firma jest wymieniona na papierowej karcie gwarancyjnej dołączonej do TV (a jest prawny obowiązek wskazania gwaranta właśnie na papierowej karcie dołączonej do produktu), ta sama informacja pojawia się na stronie www służącej do komunikacji z serwisem.
Taką informację mi podał przedstawiciel tej firmy na infolinii.
Firma TCL z ***Żyrardowa nie zajmuje się sprzedażą, dystrybucją TV na terenie naszego kraju. Przynajmniej nie znalazłem takiej informacji na ich stronie.
Sam zresztą sprawdź.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
Ja bywam w fabryce, rozmawiam z ludźmi i "salesmenami" pod adresem który istnieje i który podałem. Możesz się zaanonsować pewnie Cię również przyjmą.
 
Do góry