Tcl 50c715

DziamDziak

New member
A moglibyście sprawdzić na teledysku Bomfunk MC's - Freestyler (Video Original Version) na youtube. Wiem, że materiał jest słabej jakości, ale idealnie pokazuje tą wadę na samym początku tj. 0:24.

software v378, ustawienie obrazu Film (nie ruszane)
 

Attachments

  • IMG_20210120_170346_009.jpg
    IMG_20210120_170346_009.jpg
    532,3 KB · Wyś: 47
  • IMG_20210120_170342_006.jpg
    IMG_20210120_170342_006.jpg
    441,2 KB · Wyś: 41

DziamDziak

New member
Z tego co mi wiadomo to ten model upłynniaczy nie posiada - 50C715. Testowałem już na wszystkich ustawieniach i w różnych kombinacjach. Ręce opadają. Będę raczej składał reklamację na ten TV.
 

adi15151

New member
Witam wszystkich
W sobotę odebrałem swój 50c715. Wszytko wydawało się w porządku jednak wieczorem przy ładowaniu filmów z youtube i prze ciemniejszych scenach zauważyłem jasne smugi wychodzące z górnych rogów telewizora. Znalazłem filmy w stylu "tv black test" no i trochę się rozczarowałem.
142116074-3286097014828498-4514742891430283105-n.jpg


142156939-405607700511777-98427830785334137-n.jpg


141474031-2817196635165119-4340715238751596737-n.jpg


Zdjęcia robione na krótkiej migawce, ogólnie bardzo dobrze oddają efekt na żywo. Bawiłem się trochę ustawieniami i trochę ten efekt zmalał jednak ciągle jest widoczny. Wczoraj w dzień w ogóle to nie przeszkadzało jednak na wieczór plamy znowu są widoczne. Problem w tym, że będę go używał wieczorami. Tv nie przechodził żadnej kalibracji.
Pytanie czy próbować go reklamować, czy jest to dosyć częsta cecha takich telewizorów? Jestem trochę zawiedziony bo szukałem czegoś po prostu do oglądania filmów na większym ekranie niż monitor i zostałem namówiony na ten model. Ogólnie kolory są bardzo ładne i działanie też jest wystarczające ale mój 10 letni monitor nie ma takich przebarwień jak ten telewizor, a był 4 raz tańszy.
 

firefl

Active member
Bez reklam
10 letni monitor zapewne ma podświetlenie świetlówkami za całą matrycą.
Porównujesz jeden z tańszych tv z monitorem - jakiej klasy monitor?
10 lat to głównie zmiana przekątnej, podświetlenia matrycy na LED, ograniczania poboru prądu, rozdzielczości, rozwoju smart itp.
Co do plam - to niestety raczej cecha, która występuje wszędzie choć czasem minimalnie/niezauważalnie.
Monitor jest mniejszy, zapewne ma mniejszą rozdzielczość, lepsze podświetlenie. To już wystarcza by w zakresie opisanego problemu stwarzał znacznie lepsze wrażenie. Był tańszy bo zapewne dużo mniejszy...
Możesz próbować reklamować. Akceptacja reklamacji zależy od gwaranta. Obawiam się odmowy.
 

adi15151

New member
Bardziej chodziło mi o zdziwienie dlatego ten monitor porównałem w sumie nie potrzebnie. Czyli krótko mówiąc zależy to od szczęścia jaki egzemplarz się dostanie i jak bardzo plamy będą widoczne? Ogólnie jak włączę rozszerzenie czerni na dużą i zmniejszę jasność to plamy są mało widoczne. Tylko muszę protestować czy jakość obrazu na tym nie ucierpi. Zdjęcia były już robione na rozszerzonej czerni na dużą tylko bez zmniejszania jasności.
 

andwid

New member
Ja mam 55C715 a syn 65EP680 i nie mamy takich jasnych plam na ciemnym tle. Ja by mimo wszystko reklamował. Idź do sklepu w którym maja TCL-e i niech spróbują różnych ustawień. Będziesz wtedy wiedział więcej.
 

imlsken

New member
Ale chcesz modele z HDMI 2,1 ?

Przyznam szczerze że trochę się waham. Jedyny TV do 3 tysięcy który ma HDMI 2.1 i który byłby ewentualnie w zasięgu ręki to LG NANO86. Tyle tylko że z tego co wiem to ma IPS, wiec może być problem z czerniami. Ten TCL kusi mimo wszystko tym, że to jednak QLED w dobrej cenie, mimo ze ma tylko 60Hz i brak tu HDMI 2.1. Samych gier, które działałyby w tych 120FPS też zbyt wiele nie ma więc nie wiem czy jest sens
 

Antee

New member
Witam,
chciałbym zapytać o jakość obrazu w TCL 50C715.
Mam ten model od tygodnia, wersja softu 606 i nie daje się nie zauważyć "czerwonej poświaty" w szybkich scenach, najczęściej w okolicy rąk, ust, nosa - wyświetlanej postaci.
Może ten model trzeba jakość specjalnie skonfigurować? Generalnie jestem zadowolony z tego TV, tylko ta przypadłość mnie irytuje.
Widziałem jeden z filmów na youtube, porównianie Qledów i przedstawiano TCL, Hisense i Samsung, gdzie ten ostatni jedynie nie zostawia "czerwonej poświaty".
Ktoś kiedyś na jednym z postów napisał, że szczególnie jest to widoczne na Youtube, na teledysku "Bomfunk MC's - Freestyler" no i faktycznie tragedia.
Czy ta technologia tak ma? Czy to raczej przypadłość mojego egzemplarza, bo już sam nie wiem co z nim zrobić?
 
Ostatnia edycja:

12jojko

Banned
Warto brać ten model? Będzie to przesiadka z Philipsa 85xx. Stricte pod oglądanie filmów/seriali, nie zamierzam na nim grać.
 

kiki

Sklep audiovideo.com.pl
Pomagam
TCL C 715 w swojej klasie - to bardzo dobry telewizor.
Ma nie tylko dobry obraz ale również świetne multimedia.
 

Darkol1

New member
Witam ja mam to samo czyli red ghosting po miesiącu walki z serwisem tcl przysłali mi serwisanta który od razu zauważył tą usterke i sywierdził że nic nie może z tym zrobić bo wszystkie 50 calowe c715 to mają bo prawdopodobnie matryca jest źle wysterowana. Walczę z nimi dalej .
 

12jojko

Banned
Witam ja mam to samo czyli red ghosting po miesiącu walki z serwisem tcl przysłali mi serwisanta który od razu zauważył tą usterke i sywierdził że nic nie może z tym zrobić bo wszystkie 50 calowe c715 to mają bo prawdopodobnie matryca jest źle wysterowana. Walczę z nimi dalej .

Dzięki za info, czyli skreślam ten model ze swojej listy, przynajmniej póki czegoś z tym nie zrobią. 55 cali mi niestety nie wejdzie na komodę. Daj znać, jak się sprawy dalej potoczą.
 

DziamDziak

New member
Witam ja mam to samo czyli red ghosting po miesiącu walki z serwisem tcl przysłali mi serwisanta który od razu zauważył tą usterke i sywierdził że nic nie może z tym zrobić bo wszystkie 50 calowe c715 to mają bo prawdopodobnie matryca jest źle wysterowana. Walczę z nimi dalej .
Ja dalej borykam się z problemem red ghostingu w moim modelu. Po trzech tygodniach mailowania z wsparciem producenta - odpuściłem tą drogę. Zgłosiłem reklamację na podstawie rękojmi przez sklep w którym kupowałem. Po dwóch dniach zadzwonił do mnie technik i umówił się na wizytę. Gość oznajmił, że TCL wie o problemie i będą starali się załatwić poprawkami w oprogramowaniu. Czekam jeszcze na oficjalną odpowiedź ze sklepu. Łatwo się nie poddam ;)
 
Do góry