Stabilizacja w kamerach HD

jsemeniuk

New member
Off-top:
Jeszcze nawiązując do zjawiska dyfrakcji światła na przysłonie w aparatach cyfrowych - w moim śp.Canonie 20D z kitowym obiektywem (18-55) dyfrakcja uwidaczniała się już na poziomie F14 :cool: Na F32 "słoik" wypluwał pięknego blura ;-)

Tak samo było od F3.5-F7.1, dopiero na F8-11 było znośnie ;-)

No ale co zrobić - tak jest jak sie ma gówniane szkła - teraz tylko Lki :cool:

[Koniec off-topa]

A mam jeszcze takie pytanie - czy Szanowni Forumowicze mogliby zrobić porównanie stabilizacji zespołu optycznego i stabilizacji matrycy?

Jak wiadomo skuteczniejsza jest stabilizacja obiektywu ale... no właśnie. Jak jest w praktyce? Osobiście dysponuję na chwilę obecną jakimśtam kompaktem, Minolta Z3 który własnie posiada stabilizację matrycy.

Jutro, jak dojdzie moja kamerka (tak tak, wybrałem, zdecydowałem się - padło na C HG20) to spróbuję takie porównanie zrobić ;-)

Pozdrawiam
 

jsemeniuk

New member
Wiem, że nie ma - dziwne by było stosować dualny system stabilizacji ;) (matryca+zespół soczewek obiektywu).

Chodziło mi raczej o to, aby ktoś posiadając 2 różne kamery (o różnym typie stabilizacji) zrobił test porównawczy która z metod zaimplementowanych przez producentów będzie się lepiej spisywała.

Ale to która kamera posiada jaki system to nie wiem ;-)
Popularnie to pewnie zespół stabilizacji 2 soczewek (tudzież jednej).
A która ma stabilizację matrycy? Hmm... nie wiem.

Pozdrawiam
 
Do góry