Witajcie. Pierwszy post. Nie wiem czy to dobry dział. Jeśli nie to proszę modów o przeniesienie go w inne stosowne miejsce.
Mój Sony KD-55XD9305 zepsuł się po dwóch latach, miesiąc po upływie gwarancji.
Serwis stwierdził awarię panelu LCD. Telewizora nie da się naprawić więc mogę go sobie wyrzucić do śmieci.
Na stronach Sony Support praktycznie w całej Azjii ale również Australii i na Bliskim Wschodzie znalazłem informację zgodnie z którą firma przyznaje że jest problem z panelem w modelu KD 55X9300D. Jest to inne (różnią się w zależności od rynku) oznaczenie tego samego modelu telewizora co mój. Problem ma polegać na pojawieniu się na ekranie poziomej linii. W przypadku wystąpienia tej awarii Sony przedłużyło gwarancję do 2021r nawet jeśli problem pojawił się już po wygaśnięciu oryginalnej gwarancji.
Identyczną usterkę ma mój odbiornik. Jak dowiedziałem się w autoryzowanym serwisie Sony moja sytuacja nie jest odosobniona. Spotkali się z innymi przypadkami tej awarii a telewizory były wymieniane na nowe w ramach gwarancji.
Skontaktowałem się oczywiście w tej sprawie z Sony Customer Support. Nawet po przedstawieniu powyższych informacji Sony Polska odrzuca reklamację, nie przedłuża gwarancji i nie zamierza wykonać żadnego gestu dobrej woli. Twierdzą że tu cytat: „odbiorniki KD-55XD9305 w dystrybucji europejskiej, były wolne od wady fabrycznej, o których Pan wspominał wcześniejszym e-mailu”. No cóż mój i inne przypadki temu przeczą.
Niech ta historia będzie przestrogą. Jeśli zdecydujecie się na zakup telewizora Sony wykupujcie pięcioletnią gwarancję.