Sony46X4500

krempla

Member
Witam
W dniu dzisiejszym zgłosiłem usterkę telewizora w call center.
Zgłoszenie zostało przyjęte. Usterka w telewizorze polega na nakładaniu się na matrycę siatki na całej powierzchni matrycy, przez co obraz staje się jak film animowany. Faktura opiewa na kwotę 11240 zł.
W tej chwili KDLW905 kosztuje ok.7500, jest to model flagowy, jak mój w momencie zakupu. Na forach piszą różne dziwne rzeczy na temat serwisu SONY i wymiany na nowy model w momencie nienaprawialności starszego modelu. Okazuje się, że dają podobny o podobnej specyfikacji. Jeśli się okaże, że mojego nie da rady się naprawić a oni (zgodnie z ich polityką) zaproponują mi nie model flagowy, czyli W9 a np. W8 mam prawo go nie przyjąć, żądając naprawy mojegoX4500 lub zwrotu pieniędzy zgodnie z FVAT jaką posiadam?
 

accu

New member
Bez reklam
Witam uprzejmie,

Bardzo szkoda , że ten telewizor " załapał ":( taką usterkę .
Moim skromnym zdaniem ten model bodajże z 2008 r. kolorystykę obrazu ma rewelacyjną ,
jedną z najlepszych jaką widziałem na ekranach telewizorów LCD . Konkurent dla niego godny to telewizor firmy Sharp 52XS1. Tak , telewizor firmy Sony KDL- 46X4500 pełny LED RGB oraz bardzo
dobry dźwięk , chyba 2x20 W+ subwoofer 24 W ,jeśli dobrze pamiętam.
Rozumiem , że masz na pięcio-letniej gwarancji.
Powodzenia w negocjacjach , sam ciekaw jestem jak zachowa się firma Sony .:neutral:

Pozdrawiam,:)
accu
:kom:
 
Ostatnia edycja:

krempla

Member
ok dzięki za odpowiedzi, ale nie o to mi chodziło.
Szukam opinii kogoś, kto może bardziej się zna-ma pojęcie na temat zamiany lub zwrotu gotówki. Skoro teraz KDL55W905-tka kosztuje 7500 w necie na Ceneo, to wolę dostać gotówkę i kupić sobie ten model i zaoszczedzić prawie 4 tyś.
Boję się, że wpadnę w machinę prawniczą a tego chcę uniknąć i boję się, że zaproponują mi model z serii W8 mówiąc, że technicznie odpowiada modelowi x4500. W W8 i W9 jest podświetlenie krawędziowe a to mi się nie uśmiecha.
Zależy mi najbardziej na zwrocie gotówki i proszę o opinię kogoś, kto wie jak to zrobić we własnym zakresie, bez procedur kodeksu cywilnego.
pzdr
 
D

Deleted member 121090

Guest
Na drodze prawniczej raczej nic nie zwojujesz. Chyba, że chcesz iść do sądu do Londynu.Sony jest świadome tego faktu, więc stoją na wygranej pozycji. Moim zdaniem Twoją kartą przetargową, są tylko takie fora jak to. Pisz jak najwięcej na ten temat. Poinformuj ich o tym, że sposób ich działania jest przedmiotem dyskusji na forach o tematyce audio, HDTV. Oczywiście musisz się liczyć z tym, że ten temat jak i moje, pierw będzie atakowany a w efekcie go zamkną, jak już będzie nie na temat;-) Ale warto próbować. Może Sony w Twoim przypadku weźmie pod uwagę dbałość o swoje dobre imię i zostaniesz uczciwie potraktowany. Czekam no Twoją relację z rozwoju wydarzeń.
Na początek napisz nam co masz napisane w gwarancji na temat ewentualnej wymiany TV? Trzymaj się w rozmowie z nimi postanowień z gwarancji, konkretnych paragrafów.
 
D

Deleted member 121090

Guest
Twój TV miał m.in. matrycę 10-bitową, pełne podświetlenie FULL LED RBG, głośniki 2x20W RMS plus 24W sub.
Powinni Ci zapewnić TV o nie gorszych parametrach. Nie zrobią tego, bo nie mają obecnie w ofercie takiego TV. Ten 905 o którym pisałeś nie jest modelem flagowym. Ma dużo gorszy dźwiek niż Twój TV, nie ma suba, i ma matrycę z podświetleniem krawędziowym. Chyba nie jest też 10-bitowa.
Dżwiek porównywalny do Twojego TV posiada tylko model flagowy czyli X9.
Ale występuję tylko w rozmiarze 55'' i większym. On niestety też już nie jest Full Led. Moim zdaniem jeśli wymiana to tylko na niego. On ma parametry najbardziej zbliżone do Twojego TV, chociaż i tak ma słabsze podświetlenie krawędziowe. To nie Twoja wina, że nie robią go w rozmiarze 46'', tak jak Twój TV.
Najsprawiedliwszym rozwiązaniem byłby zwrot gotówki, bo Sony nie jest w stanie zapewnić Ci na wymianę TV, o takich parametrach jak Twój.
Niestety w gwarancji Sony( przynajmniej tej którą ja miałem), nie ma opcji zwrotu gotówki. Sony stosuje ją tylko wtedy, gdy jest to dla nich najtańsze rozwiązanie. Nie sądzę, żeby w Twoim wypadku było im to na rękę.
A już propozycja mwymiany na model W805, o której mi pisałeś, jest poniżej krytyki.
 
Ostatnio edytowane przez moderatora:

krempla

Member
dzięki kolego za te cenne informacje jak i te na PW. Szczerze mówiąc do tej pory nie brałem w ogóle pod uwagę serii x9, ale w tej chwili uważam, że jest to jak najbardziej możliwe. Na pewno tak łatwo się nie poddam. Skoro miałem telewizor flagowy z serii X to o taki będę wnosił. Cóż, zobaczymy. Miejmy nadzieję, że się mi powiedzie a jeśli nie to uprę się by naprawili mój. Doczytałem się w gwarancji extra na 5lat w pkt.2.6 coś takiego:

WYMIANA PRODUKTU
Sony Poland będzie dokładać wszelkich starań celem dokonania naprawy produktu w możliwie najkrótszym czasie... Czyli jak się uprę na naprawę swojego modelu, naprawa może trwać nieograniczoną ilość czasu, do momentu sprowadzenia nowych części w tym przypadku grafiki i matrycy , bo to u mnie strzeliło.
C.D. pkt 2.6

W niektórych przypadkach, gdy Sony Poland uzna iż naprawa produktu nie jest możliwa z powodu braku ekonomicznego uzasadnienia jej dokonywania, może on zostać wymieniony na taki sam model lub inny o równorzędnej wartości i zbliżonych parametrach technicznych. Pierwotny produkt przejdzie wówczas na własność Sony poland.

Czyli, będę musiał żądać od Sony Polska na piśmie decyzji o braku możliwości naprawy mojego telewizora.

pzdr
 
D

Deleted member 121090

Guest
Otóż to. W piśmie do nich wystosowanym powołaj się na ten konkretny paragraf. Tylko że, niestety jak pisałem, oni i tak zrobią co się im podoba. Bo dochodzenie Twoich praw przed sądem w Anglii raczej nie wchodzi w rachubę. A pod nasz wymiar sprawiedliwości oni niestety nie podlegają. A jak wiedzą, że są u nas bezkarni to sam rozumiesz.
Tą propozycję modelu W805 dostałeś od nich na piśmie?
 

krempla

Member
Nie , nie dostałem na piśmie. Będę się starał o takowe, by mieć dowód.
Z tą Anglią niestety masz rację, tam mają swoją siedzibę. Na razie dzwonił do mnie serwis z tą propozycją. Poinformują Sony Polska o mojej decyzji i to oni teraz będą się ze mną komunikować. Stąd moja reakcja i chęć przygotowania sie do negocjacji.
pzdr
 
Ostatnia edycja:

RHJG

New member
Bez reklam
Sony KDL 46X4500 to był doskonały TV,wymiana tylko na W905 moim zdaniem.Z tą Anglią to jest kpina w biały dzień.....
 
D

Deleted member 121090

Guest
W 905, moim zdaniem, ma wiele słabszych parametrów. Podświetlenie krawędziowe, słabszy dźwięk i brak suba.
 

krempla

Member
Nie, nie! W905 mnie nie interesuje. Albo x9005 albo niech naprawiają mój tv. Wspomniałem wcześniej o serii modeli flagowych, popełniłem błąd. Model flagowy w tej chwili to X9 a najwyższy model Full HD to W9.
X4500 to model flagowy na rok 2008 a jego następca wg mojej interpretacji może być X9005. Wzornictwo tych dwóch modeli jest prawie, że z unifikowane.
HQ150 zaszczepił we mnie tę ideę, myślę, że bardzo słusznie.
 
Ostatnia edycja:

RHJG

New member
Bez reklam
Oczywiście,że macie racje!!!,tylko ja wątpię w taką wymianę??? Ale życzę powodzenia, napisz jak to się skończy....
 
D

Deleted member 121090

Guest
Oczywiście,że macie racje!!!,tylko ja wątpię w taką wymianę??? Ale życzę powodzenia, napisz jak to się skończy....
Ja również w to niestety wątpię. Tym bardziej, że niestety Sony nie ma w ofercie tv z tej serii, o przekątnej jaką miał kolega krempla. Najmniejszy ma 55''.
Ale to już jakby nie problem krempli. Moim zdaniem albo właśnie X9 albo zwrot gotówki.
 

krempla

Member
Ale, równorzędna wartość była by zachowana.
OK! Dość gdybania, co by było, gdy by było. Poczekamy, zobaczymy.
Jesteśmy na łączach. Jak by co, to oczywiście dam znać co i jak.
 
Ostatnia edycja:

krempla

Member
@HQ150
napisz jak ostatecznie skończyła się Twoja sprawa wymiany Twojej Z5500. Oddali kasę?
Śledzę Twój temat na innym forum i nie mogę się jakoś doczytać. Konkretnie proszę, jak to się skończyło.
pzdr
 
D

Deleted member 121090

Guest
W tym temacie kolega tdx podawał Ci już linka do mojego tematu jak to się u mnie działo:
http://www.hdtv.com.pl/forum/sony/67537-przestrzegam-przed-zakupem-telewizorow-sony.html
Temat jako mało wygodny już jest zamknięty. Na drugim forum, też został zamknięty. Jak na drugim forum napiszesz że Sony w Twoim mniemaniu chce Cię oszukać, to spotka Cię to samo co mnie. Fala krytyki i temat wyląduje w koszu. Na drugim forum warto żebyś opisał swoją przygodę z reklamacją, bo jak tam piszesz, to jakbyś pisał na forum Sony:).
Zresztą również na tym forum inni forumowicze straszyli mnie sądem, jak pisałem, że w moim przypadku Sony złamało warunki gwarancji. Ten sam forumowicz pisał mi niedawno, że u niego w pracy wszyscy się dziwią, że mi się jeszcze chce o tym pisać. Więc sam rozumiesz:)
Mnie oddali kasę, mimo że żądałem dotrzymania warunków gwarancji i oczekiwałem na propozycję modelu na wymianę. Nie doczekałem się. Nie otrzymałem też żadnego wytłumaczenia, dlaczego Sony nie dotrzymuje konkretnych paragrafów gwarancji, którą przecież sami napisali.
Ja na tym wyszedłem nie najgorzej, mimo że potraktowali mnie z buta. U Ciebie sytuacja wygląda dużo, dużo gorzej. Kupiłeś topowy wtedy model TV za ponad 11tzł a chcą Ci dać w zamian TV trzeci w hierarchii, za 4tzł! Trzy razy tańszy. Walcz bo to na 100% nie jest TV o podobnej wartości i podobnych rozwiązaniach technicznych. Żeby to stwierdzić myślę,że wystarczą trzy klasy szkoły podstawowej.
 
Do góry