Sony !! Zastanawiacie się czy kupić ?

D

Deleted member 121090

Guest
kapusta7

No bezdyskusyjnie.
Przecież to jest jasne i logiczne.
 

astw

New member
W wielu sklepach (np. w droższym z bliźniaczych z za naszej zachodniej granicy) jest specjalny dział outlet w którym można nabyć tv z wystawy. Jest to opisane a cena jest obniżona. Klient może zdecydować, czy chce kupić taki tv, czy woli nowy - droższy. Przykładowy opis "Urządzenie z ekspozycji, w pełni sprawne, bez widocznych uszkodzeń mechanicznych. Pełna gwarancja producenta oraz możliwość zwrotu. Brak oryginalnego opakowania. Zapewniamy opakowanie zastępcze".
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
No widzisz, to jest wg mnie naturalne działanie. Dajmy na to salony Denon tak robią. W Salonach Denon pracownicy mogą każdy sprzęt wziąć do domu, ale potem powinni sprzedać z ok. 30% upustem (pomijam, że niewiele mniej można wynegocjować, ale to zależy od marki, ceny zakupu itp.). Tak samo z kolumnami, które stoją na półce np. pół roku i grają, uczestniczą w odsłuchach, itp. Mimo to, że w Polsce też są takie praktyki, to trzeba ich szukać z latarką. W polskim Saturnie czy MM sprzedawca ściągnie Ci taki tv z półki i policzy jak za nówkę...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Akurat to robią sklepy tylko właśnie te lepsze którym zależy bardziej na klientach niż ma to miejsce w marketach... osobiście znam takie sklepy... a w marketach to wiadomo jak jest... aby do przodu...stoi wszystko na półkach gra to po kilka dobrych godzin dziennie a jak przychodzi do sprzedaży to prawie nie używane :)
 
D

Deleted member 121090

Guest
A wiecie dlaczego tak jest?
Dlatego, że na zachodzie gdyby to wyszło na jaw, to reputacja sklepu dostała by tak po czterech literach, że by się im taki numer odbijał czkawką jeszcze bardzo długo. Żaden klient nie puścił by im tego płazem.
Jak My będziemy postępować tak samo, egzekwować swoje prawa i wytykać palcem nieuczciwe firmy, to oni też szybko pójdą do rozum do głowy. Żadna firma nie zrobi po prostu czegoś co im się nie opłaca. W tym temacie mamy dwa zagadnienia. Nieuczciwość sprzedawcy i postawę Sony która go kryje.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Po pierwsze skoro sklep, sprzedawca Cie oszukał to reklamuj z przepisów konsumenckich. Od grudnia jest nowa ustawa która to reguluje. Po drugie nie kupuj z wystawy. To zaoszczędzi późniejszych komplikacji. A porównywanie samochodów do tv to trochę zła skala. Życzę pozytywnego rozwiązania problemu. :)
p.s. Było coś o samochodach, że też można kupić po lakierowaniu nowe z salonu i nikt się so tego nie przyzna.
 

slawko_23

New member
Bez reklam
Pragnę zaznaczyć, że też miałem przejścia z serwisem Sony. Odpisywałem to parę lat temu. No ale swoje wywalczyłem i tyle. Musiałem udowodnić że nie jestem wielbłądem a tv jest rzeczywiście zepsuty. Pani Karolina M. z infolinii sony to pewnie do tej pory mnie pamięta. Ale co zrobię jak mi tv się zepsuje? Nie wiem. Czy kupie nadal sony? Jak nie sony to co? Sony zmieniło ostatnio strategie serwisową. Na niekorzyść klientów.
 
D

Deleted member 121090

Guest
p.s. Było coś o samochodach, że też można kupić po lakierowaniu nowe z salonu i nikt się so tego nie przyzna.
Takie same oszustwo jak w przypadku tego TV.
Ale zauważ że z branży samochodowej, jeszcze żaden producent nie zakazał serwisom podawania stanu licznika klientom i żaden producent aut nie ma w gwarancji zapisu, że w trakcie trwania gwarancji może klientowi naprawić auto nie nowymi częściami. Mało tego, może mu wymienić jego auto na inne, też nie nowe i klient się nie dowie jaki ma przebieg ani ile ma lat.
Dodatkowo jak nie będą mieli już części na stanie nawet tych nie nowych, to mogą dać klientowi inne auto, nawet takie które jest dwa razy tańsze niż to które on kupował.
Byle ich zdaniem miało podobne parametry.
Takie rzeczy to tylko w Sony:)
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Samo życie, najlepiej nie chorować i żeby nic się nie psuło. Inaczej czy to służba zdrowia (w zasadzie to też swoisty serwis) czy serwisy mają Cię w głębokim poważaniu.
 

astw

New member
"Sony zmieniło ostatnio strategie serwisową.". Dwa pytania: co oznacza w tym przypadku "ostatnio" i jaka jest to zmiana (treść gwarancji?).
 
D

Deleted member 121090

Guest
astw
W 2009 roku miałem w gwarancji zapisy, że jak mi padnie TV to naprawią mi go lub wymienią na towar o równorzędnej wartości i o podobnych parametrach technicznych.
W razie sporu sądowego miałem do dyspozycji nasz wymiar sprawiedliwości, bo istniało jeszcze Sony Poland.
Obecnie Sony Poland nie istnieje. Jest Sony Europe a to podmiot bez osobowości prawnej przed naszym wymiarem sprawiedliwości. Sprawy sporne, sądowe musisz zakładać na Wyspach Brytyjskich.
Zniknął z gwarancji zapis o wymianie produktu na taki o równorzędnej wartości.
Pojawił się za to zapis, że Sony może Ci naprawić TV częściami niekoniecznie nowymi. Mało tego mogą Ci wymienić cały TV na inny nie Twój, też niekoniecznie nowy!
No i jak czytamy tutaj nikt Ci nie poda ile ma roboczogodzin Twój kupowany TV lub ten który dostałeś na wymianę.
 

astw

New member
Wnioski:

1. nie kupujemy tv z wystawy,
2. korzystamy z rękojmi,
3. po okresie rękojmi lub wówczas, gdy nie ma ona zastosowania tv naprawiamy prywatnie.
 
D

Deleted member 121090

Guest
No ale to tak jakbyśmy kupili TV bez gwarancji producenta:)
Wiesz może czy korzystając z rękojmi sprzedawca też może nam oddać TV do serwisu i tak nam go naprawią częściami używanymi?
Jakoś nie mogę dotrzeć do pewnej odpowiedzi na to pytanie.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Jeszcze doszedł jeden rodzaj gwarancji tzw. od mechanicznych usterek czyli jak np. tv uszkodzi od wyładowań atmosferycznych a będzie podpięty pod sieć, itp.... oczywiście jest droższa od tej normalnej 5-cioletniej.
 

astw

New member
Jeszcze doszedł jeden rodzaj gwarancji tzw. od mechanicznych usterek czyli jak np. tv uszkodzi od wyładowań atmosferycznych a będzie podpięty pod sieć, itp.... oczywiście jest droższa od tej normalnej 5-cioletniej.

To jest umowa ubezpieczenia. Zakres odpowiedzialności, sposób usunięcia szkody regulują jej warunki.

Spory z rękojmi/dawniej niezgodności z umową (raczej samochodów, nie tv - są częste).
http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/153510000007503_XV_Ca_000330_2014_Uz_2014-05-20_002
http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/niezgodno$015bci$0020z$0020umow$0105$0020rzeczy$0020u$017cywanej/155020000001003_II_Ca_000293_2014_Uz_2014-05-22_001
Ciekawy spór:
http://orzeczenia.ms.gov.pl/details/wada$0020telewizora/150510000000503_I_Ca_000231_2014_Uz_2014-10-30_002
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
lolek126
Nie rozmawialiśmy o płatnej dodatkowo gwarancji.
Ale własnie jak masz wiedzę w tym temacie. Czy po wykupieniu takiej płatnej gwarancji Sony też może nam naprawić TV, nie nowymi częściami, dać na wymianę inny nie nowy TV?
Może nam dać inny nowy TV na wymianę, całkiem inny model w dużo niższej cenie?
 

krzysztofradio

Well-known member
Bez reklam
Nie wiem na pewno, ale obstawiam że tak. Nie widzę tu różnic dla SONY, a po SONY można się spodziewać już wszystkiego.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
To jest umowa ubezpieczenia. Zakres odpowiedzialności, sposób usunięcia szkody regulują jej warunki.

Spory z rękojmi/dawniej niezgodności z umową (raczej samochodów, nie tv - są częste).
http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/$N/153510000007503_XV_Ca_000330_2014_Uz_2014-05-20_002
http://orzeczenia.ms.gov.pl/content/niezgodno$015bci$0020z$0020umow$0105$0020rzeczy$0020u$017cywanej/155020000001003_II_Ca_000293_2014_Uz_2014-05-22_001
Ciekawy spór:
http://orzeczenia.ms.gov.pl/details/wada$0020telewizora/150510000000503_I_Ca_000231_2014_Uz_2014-10-30_002



Nie Kolego o dwóch różnych rzeczach rozmawiamy - przynajmniej z tego co ja wiem i gdzie byłem świadkiem , więc Ty masz na myśli wykupienie ubezpieczenia w marketach i przedłużenie tam gwarancji do 5 lat - to jest faktycznie ubezpieczenie i już kiedyś kiedyś tutaj pisaliśmy jest to dziadostwo na maxa... przynajmniej dla tych osób które miały z tym do czynienia na forach i wśród moich znajomych..
Sony ma taką jaką ma gwarancję nie jest to dzieło sztuki ale to jest gwarancja producenta, a nie ubezpieczenie danego urządzenia przez jakiś podmiot.
lolek126
Nie rozmawialiśmy o płatnej dodatkowo gwarancji.
Ale własnie jak masz wiedzę w tym temacie. Czy po wykupieniu takiej płatnej gwarancji Sony też może nam naprawić TV, nie nowymi częściami, dać na wymianę inny nie nowy TV?
Może nam dać inny nowy TV na wymianę, całkiem inny model w dużo niższej cenie?

Nie czytałem jej jak będę kiedyś w SC to poproszę o tę gwarancję ( choć ja takową nie jestem zainteresowany - jak będę kupował tv wykupię zwykłą 5-lenią), byłem świadkiem jak jakiś klient kupując tv po zapytaniu czy chce wykupić normalną 5 letnią gwarancję czy też tą na uszkodzenia mechaniczne - wybrał tę drugą i Pan mu wydrukował i taką zakupił razem z tv.
Nie zmienił się sposób wyliczenia jednej czy drugiej gwarancji - czyli w zależności od ceny tv. I ta od mechanicznych oczywiście jest droższa.


Wg mnie jest to taka sama gwarancja z takimi samymi zapisami lub bardzo podobnymi jak ta dotychczasowa (przedłużona gwarancja) tylko doszło że jak np. nie wyłączymy tv podczas burzy i szlak go trafi bo jakieś przepięcie się zrobi to jest to naprawiane na gwarancji, w przypadku mojej której ja mam - taki fakt jakby mi się wydarzył to gwarancja nie będzie uznana. Zresztą tak jest generalnie prawie u wszystkich Producentów rtv. Ja wyłączam wszystko od listwy do gniazdka w czasie burzy.
 
Ostatnia edycja:
D

Deleted member 121090

Guest
Z tą burzą to różnie.
Znajomy ma wysoki model Philipsa i ma w czasie burzy go szlag trafił.
Wysłał do serwisu i go naprawili bez żadnego kłopotu. Wydaje mi się, że serwisowi ciężko w takim wypadku udowodnić, że na 100% winne było przepięcie w sieci spowodowane wyładowaniami atmosferycznymi.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Ja nie twierdzę że tak jest zawsze ja znam kilka przypadków z tego forum gdzie ludziom nie uznano przy tv jak i przy amplitunerach i mój sąsiad miał z Denonem taki przypadek (a z rodziny mojej Onkyo synek napój rozlał na amplituner i po zawodach..) i na koszt własny musieli naprawiać.
Ale też ktoś pisał z laptopem tutaj na forum że zgłosił bo coś poleciało a również był mechanicznie rozwalony i o dziwo jedno i drugie mu naprawili :) co był mega zdziwiony...
Pewnie też troszkę szczęścia trzeba mieć.. Ja uważam że ta gwarancja przydaje się dla takich ludzi którzy mają małe dzieci w przeciwnym wypadku ja nie widzę sensu jej wykupowania- ale to moje zdanie - są ludzie którzy twierdzą inaczej..


Ale jest jedno pewne że jakiś muszą mieć patent na sprawdzanie takich rzeczy jak również przepięć np. jeśli chodzi o płyty HDMi które często lecą, a kosztują porządne pieniądze.
 
Ostatnia edycja:
Do góry