SONY HDR-CX550VE - sample z kamerki -

Galczych

New member
"oraz pisze że zoom jest x10 ale nie pisze gdzie jest ,,zero"

Za 0 w fotografii przyjmuje sie okolo 50mm, czyli jeżeli masz min 30 to bedziesz mial zblizenia okolo 9x. Jezeli zalezy ci na zoom-ie to 550-tka chyba jest jednym z najgorszych wyborów. Lepiej kupic starszy model kamery sony np. 500/520. gdyz posiada ona zoom 12x i startuje od ogniskowej 43 co daje nam 516 mm, w konkurencji do 300mm dla cx550. Tak wiec 72% roznicy.
z konwerterem 512x2 = 1024 i 300x2=600
Trzeba także zwrócic uwage ze konwerter wplywa na jakosc obrazu, oczywiscie kupujac porzadny, to przy filmowaniu niezanacznie ale jednak. Takze dobrze jak bys sprawdzil przed zakupem czy widzisz roznicę. z konwerterem i bez.
 

andrzej-br

New member
witam
dziękuję kolegom bo już przynajmniej coś wiem :) , no i zaoszczędzę na kasie.. jest jeszcze kwestia optyki bo jak pisaliście idzie dać konwenter no i dobrze, a czy są całe obiektywy które idzie kupić osobno np x15/x20 . i wymienić tak jak w fotoaparacie. przepraszam ale nie mam kamery tylko na nią choruję a nie chcę wpaść.. dlatego pytam a zadałem te pytania sprzedającym i albo nie potrafili odpowiedzieć albo nie chcieli.
 

limes_infr

New member
A ile to bedzie np. 11mm (szeroki kat)? Minus 20?:bober:

Żeby nie przeciągać:
-nie ma czegoś takiego jak "zero w fotografii to 50mm". Po prostu przyjmuje się, że obiektyw 50mm dla klatki 35mm to obiektyw standardowy.
-krotność zoom dla aparatów i kamer liczona jest od najmniejszej ogniskowej konkretnego obiektywu - przykładowo w omawianej CX550 jest to 29,8mm, więc zoom x10 oznacza że maksymalna ogniskowa to 298mm (czyli 29,8x10; przeliczając na format 35mm).
Sorki za off-top ;)

A wracając do tematu - zastanawiam się właśnie nad wyborem kamery - i pozostał wybór CX550 vs TM700 - i po obejrzeniu różnych filmów i sampli zaczynam się skłaniać do Sony.
Oczywiście - Panasonic ma tryb progressive 50fps w full HD - i faktycznie - jakość w tym trybie i dobrych warunkach przebija zarówno wspomniane Sony jak i Canona (S21/S20). Ma też więcej ustawień manualnych, i większy zoom. I ciekawy tryb "time lapse" (może kilka razy bym go użył ;))

Z drugiej strony - jeśli spojrzymy na Sony:
-szerszy kąt - 29,8 to jednak sporo szerzej niż 35mm - zwłaszcza jeśli filmujemy w pomieszczeniach (aktywna stabilizacja nam wtedy niepotrzebna). Przeglądałem również filmy z "blue dot" - fakt daje się zauważyć, ale prawdopodobnie 99% oglądających nie zwróci na to uwagi - zwłaszcza, że zawsze występuje razem z pozostałymi "flarami".
-różnica jakości przy ładnej pogodzie nie jest powalająca, za to - na podstawie baaaardzo wielu sampli z internetu mogę powiedzieć, że przy słabym świetle Sony jest wyraźnie lepsze od TM700 - zarówno jasność, czystość (mniejszy szum) jak i ostrość obrazu przemawiają za Sony. Dla mnie to chyba jeden z najpoważniejszych argumentów (złe doświadczenia z JVC).
-stabilizacja - pomimo poprawy (jak podają na camcorderinfo) w TM700 - nadal wypada słabiej niż w Sony (opinia również na podstawie wielu sampli z internetu)
-różna "drobiazgi" jak więcęj pamięci, lepszy wyświetlacz, NightView, dłuższy czas działania na baterii itp.
 

Galczych

New member
"pozostał wybór CX550 vs TM700 - i po obejrzeniu różnych filmów i sampli zaczynam się skłaniać do Sony"

Mam dokładnie te same odczucia i juz dawno bym kupil sony gdyby nie ta cena, bo trzeba za nia zaplacic 1000 wiecej niz za panasa. Fakt panas jest w tej cenie bez pamieci, ale majac kilka kart SD w domu, to ta pamiec jest mi narazie zbyteczna. Nawet na 2 tyg wyjazdach krece max 3h choc staram sie mniej. Tak wiec po co przeplacac za pamiec, ktorej i tak nie bede wykorzystywal. Zaleta sony jest takze to ze vegas ktorego posiadam do obrobki nie przelicza filmow z sony, natomiast z panasa przelicza, co sie wiąze z czasem oraz bardzo delikatnym pogorszeniem jakości.
Dlatego rozwazam zakup takze sony cx520, ale tu nie ma szerokiego kąta i stabilizacja jest juz podobna do panasa. Wyjdzie w tym momencie okolo 200 zl taniej niz panas, i posiada pamięć wewnętrzną.
Narazie czekam albo na spadek ceny sony 550, albo na wyjaśnienie kwestii obrobki i odtwarzania plikow w formacie 1080/50p.
Ciekawe co nastapi najpierw. Moze stara kamera mi sie zepsuje :)
W wyniku tych przemyslen nadal jestem zmuszony do uzywania starej kamery HDV, którą pomimo wieku sobie chwalę.
 
Ostatnia edycja:

limes_infr

New member
Hmm... no to napiszę tak:
Jeśli chodzi o stabilizację, to TM700 (i "pochodne" wersje SD i HS) jest generalnie chwalony, że działa wyraźnie lepiej niż poprzednie modele. Z sampli na necie wynika, że nie jest tak, źle, niemniej - jeśli się filmuje idąc, to Sony ma przewagę.

Kwestia obróbki i odtwarzania plików 50p - z obróbką to pewnie kwestia czasu kiedy pojawią się uaktualnienia do programów, więc tu bym się nie martwił.
Jeśli chodzi o odtwarzanie - praktycznie w tej chwili zostaje tylko zgranie plików na dysk i odtworzenie przy użyciu jakiegoś sprzętowego odtwarzacza. Ja mam odtwarzacz Xtreamer i pliki z kamerki w wersji PAL (50p) odtwarza bez żadnych szarpnięć, przestojów spowolnień itd., nagrywarki BD nie mam, więc odpada mi problem że format jest niezgodny z aktualnymi standardami - zresztą - naprawdę niewielu moich znajomych ma odtwarzacz BD, więc sprawa niejako się rozwiązuje - albo oglądamy u mnie, albo pakuję Xtreamera (wielkość odrobinę większa niż przenośny dysk 2,5 cala - zresztą nawet taki dysk można w nim zainstalować) i idę z nim do znajomych...
Zanim odtwarzacze się upowszechnią (dobre kilka lat) będzie wiadomo czy format zostanie uaktualniony żeby obsługiwał FullHD 50p i w jaki sposób. Na razie zostaje składowanie na HDD.

I ostatnie - ponieważ jak napisałem - cały czas się zastanawiam: dla mnie największym zapytaniem jest jakość filmów przy gorszym oświetleniu. Teoretycznie TM700 ma lepszą czułość (zakładając, że 550 radzi sobie podobnie do CX520), ale - właściwie wszystkie filmy jakie znalazłem w sieci pokazują co innego. Sony wypada wyraźnie niż Panasonic w każdym filmie gdzie porównuje je się bezpośrednio w tej samej scenie, a także praktycznie we wszystkich innych, kiedy prezentowane są możliwości LowLight. Sample które zamieścił Phuong z jazdy samochodem nocą po mieście kasują wszystko co widziałem ze strony Panasonica - jasność obrazu, ostrość, ilość detali i brak szumu. Dla mnie teoria rozmija się tu z praktyką - niby Panas teoretycznie jest lepszy, ale w praktyce Sony jest wyraźnie lepsze...

Kwestia pamięci jest dla mnie na dalszym miejscu - sądzę, że i tak kartę 32GB bym dokupił w przypadku Sony i Panasa a raczej wątpię abym kiedykolwiek potrzebował nagrywać więcej niż 5 godzin bez dostępu do laptopa, żeby zgrać filmy...
 

Phuong

New member
...na podstawie baaaardzo wielu sampli z internetu mogę powiedzieć, że przy słabym świetle Sony jest wyraźnie lepsze od TM700 - zarówno jasność, czystość (mniejszy szum) jak i ostrość obrazu przemawiają za Sony....

Moje wypowiedzi moga byc stronnicze, ale musze sie z tym zgodzic. :krol:
 
Ostatnia edycja:

Nermand

New member
Czy CX od XR różni się tylko dyskiem wbudowanym?Czy w XR też występuje sławetny blue-dot?Czekam na tą XR i czekam i doczekać się nie mogę,w Wlk.Brytanii nigdzie prawie nie dostępna,chyba że na amazon.co.uk za cenę 1300F (paranoja) i na wysyłkę trzeba czekać ze 3 tygodnie.
 

Phuong

New member
Czy CX od XR różni się tylko dyskiem wbudowanym?Czy w XR też występuje sławetny blue-dot?Czekam na tą XR i czekam i doczekać się nie mogę,w Wlk.Brytanii nigdzie prawie nie dostępna,chyba że na amazon.co.uk za cenę 1300F (paranoja) i na wysyłkę trzeba czekać ze 3 tygodnie.
TAK, tylko dysk je rozni.
Blue Dot rowniez jest.
 

Seba_Fan

New member
Bez reklam
dzisiaj po przerwie miesiecznej, znowu mialem w rekach CX550 i dalej podtrzymuje ze z kamer, ktore widzialem (dotykalem) jest najlepsza i jeszcze ten ekran LCD, ale trzeciej kamery na teraz nie kupie, czekam na nastepce CX550 i TM700 :)
CX550 jest jak dla mnie super, mimo tych paru wad ktore kiedys wymienialem.

Czy cos juz wyjasnili w zwiazku z tym niebieskim laserem?
 

Nermand

New member
Niestety Sony wypuszcza bubla z blue dotem za cenę 5tyś zł,a najgorsze jest to,że kto musi kupić kamerę w tym roku to i tak nie ma wyjscia i musi brać Sony,bo godnego konkurenta niestety nie ma ;(
 

limes_infr

New member
Niestety Sony wypuszcza bubla z blue dotem za cenę 5tyś zł,a najgorsze jest to,że kto musi kupić kamerę w tym roku to i tak nie ma wyjscia i musi brać Sony,bo godnego konkurenta niestety nie ma ;(

Patrzą z punktu widzenia przeciętnego użytkownika-amatora (dość wybrednego - o czym w ogóle świadczy fat zainteresowania się sprzętem z tego przedziału cenowego) - "blue dot" nie jest na tyle istotny, żeby był jakąś przeszkodą przy kupnie sprzętu - zwłaszcza, że w większości przypadków łatwo go zlikwidować korzystając z osłony lub zmieniając nieco ogniskową.
Tak naprawdę - to Sony jako pierwsze zeszło tak krótko z ogniskową - więc nie wiemy jak poradzą sobie konkurenci. Panasonic już przy 35mm dołącza osłonę przeciwsłoneczną - widać jest ku temu konkretny powód...

Z drugiej strony - jeśli ktoś nie chce Sony, to właśnie w tym roku konkurenci są wyjątkowo "godni" - Panasonic TM700 - z trybem 1080p 50fps - bijąca jakościowo wszystko co się dotąd ukazało na amatorskim rynku - oraz - Canon S21/20 - pierwsze cyfrowe kamery (w tym przedziale cenowym) z prawdziwym trybem 24p (w sensie - nie interpolowana z 1080i).

Problemem nie jest sprzęt. Problemem jest jasna odpowiedź na pytanie "czego tak naprawdę potrzebuję" kupując sprzęt - bo wiadomo, że nie ma sprzętu uniwersalnego i najlepszego we wszystkim.
Najważniejsze zalety Sony (CX550) to stabilizator i jakość filmów przy słabszym oświetleniu - jesli dla kogoś (np. dla mnie) jest to priorytetem to wybierze Sony. Jeśli ktoś oczekuje najlepszej możliwej jakości kosztem np. nieco słabszych wyników przy gorszym świetle i stabilizacji - wybierze Panasonic TM700 (lub pochodne). Jeśli ktoś chce się bawić w tworzenie filmów/reżyserię itd. - to najlepszym wyborem będzie Canon.

Według mnie - w tym roku wybór jest właśnie wyjątkowo klarowny - a jeśli ktoś się waha, to znaczy przede wszystkim, że nie wie czego tak naprawdę potrzebuje, albo chciałby mieć "wszystko"...
 

Nermand

New member
limes_infr

Wydając na kamerę 5tyś złotych rządam od firmy Sony,produktu który w 100% jest pozbawiony wad.Nie chcę się denerwować przy kręceniu materiału czy wyskoczy niebieski punkcik czy nie,bo podczas kamerowania skupiam sie nad tym co kameruję a nie nad tym czy mi wyskoczy coś na ekranie czy nie.Dlatego uważam,że firmie Sony nie przystaje wypuszczać niedopracowanych produktów.Miałem wcześniej kamerę Sony SR12,ostatnio w sklepie oglądałem Panasonica i Canona i żadna z nich nie ma tego czegoś co ma Sony (nie mówię o blue docie ;P) Mialem kupowac XR550VE,ale teraz nie wiem co mam robić,strasznie przywiązuję wagę do tego typu rzeczy jak blue dot.Czy isnieje możliwość,że Sony poradzi sobie z tym problemem urzywając np, nowego softu?Czy warto czekać czy to bez znaczenia i tak tego nie przeskoczą?
 

limes_infr

New member
Wydając na kamerę 5tyś złotych (...)
Czy isnieje możliwość,że Sony poradzi sobie z tym problemem urzywając np, nowego softu?Czy warto czekać czy to bez znaczenia i tak tego nie przeskoczą?


No wiem, też bym wolał żeby blue dota nie było, ale jest... A technicznie rzecz biorąc jest to po prostu skupiona flara soczewkowa - która wynika z fizycznej konstrukcji obiektywu i ogniskowej. Szanse że nowy firmware coś zmieni są więc minimalne (o ile w ogóle istnieją - poza ograniczeniem dolnego zakresu ogniskowych - poprzez np. jakąś funkcję w menu - trudno mi sobie wyobrazić co mogłoby pomóc...).
Jeśli to musi być Sony a blue dota nie przeżyjesz - może warto rozważyć poprzedni model - CX520?

Osobiście wydaje mi się - jak już ktoś w tym wątku wspomniał - że problem z blue dotem został strasznie rozdmuchany i gdyby nie to, to większość użytkowników w ogóle by na to nie zwróciła uwagi. Dla mnie szeroki kąt CX550 jest warty takiej niedogodności.
 

andrzej-br

New member
witam. ja zdecydowałem się zakupić sony 520 ze względu na optykę x 12 a ponieważ jeszcze tego nie zrobiłem mam kilka pytań do kolegów aby mnie oświecili i poradzili :oops:
1 kamery mają różne zakończenia typu XR,VE itd co one oznaczają ?
2 chciałbym dokupić konwenter x2 ale taki konkretny bo wszyscy swoje zachwalają wiadomo a że w tym nie siedzę to pytam , może coś doradzicie.
3 w tych kamerach jest GPS ja go nie potrzebuje bo i na co może są bez trochę tańsze ale jaki nr modelu?
4 chciałbym kamerę tylko na karty nie na dysk czy dobrze myślę ?
5 ponieważ pasjonuję się przyrodą i będzie ona wykorzystana dość mocno czy są jakieś pokrowce/zabezpieczenia od wilgoci,kurzu itd ? może jakieś namiary..
6 jest w niej wejście do mikrofonu i to mnie cieszy ale znowu pytanie jaki jest dobry mikrofon kierunkowy ?
no to może na razie tyle . za podpowiedzi z góry dziękuję
 

Phuong

New member
XR = dysk twardy
CX = pamiec flash

VE = wersja Europejska z GPS
V = wersja USA z GPS
E = wersja bez GPS

CX520 nie ma wejscia/wyjscia na mikrofon
 
Ostatnia edycja:
Do góry