Witam
Od stycznia posiadam 55AG9 - czyli podzespoły i soft powinien być taki sam. Na początku na module szara Cyfra+ i karta Cameleon i chodziło to z grubsza cacy - odkodowanie w miarę szybkie - szybciej niż na Panasonicu, tylko że Panasonic ma zdecydowanie bardziej czułą głowicę od SONY (tu Astra mi znika na zezie/monobloku)- co ma wpływ na szybkość odkodowania i przełączania kanałów.
W marcu wymienili mi jednego Cameleona na Caymana z modułem ECP no i generalnie 4K odbiera i wszystkie kanały są odkodowane, ale przełączanie kanałów mordęga - trwa kilka sekund (3-4) aż czasami wyskakuję komunikat w stylu wybrany kanał jest kodowany sprawdź moduł i kartę itd. Najgorsze że informacja ta nie wyskakuje zawsze, nie mam pojęcia od czego to zależy, podejrzewam że:
- może mieć niewielki wpływ dokładność ustawienia anteny - kiedyś to sprawdzę jak ponownie ustawię na przyrządach antenę na maxa wyśrubuję sygnał,
- raczej niedograne oprogramowanie modułu operatora i soft SONY, zmiana softu TV nic nie polepszyła, zmiany softu dla modułu jeszcze nie było,
- na pewno szara cyfra szybciej się przełączała żadnych problemów nie było - ale to był stary moduł więc był szybko rozpoznawany, Astona nie chciało mi się testować, a teraz nie mam Cameleona.
Tak więc jakby ktoś miał dostęp do techników/deweloperów zarówno w SONY jak i Canal+ to należałoby ich poprosić aby potestowali i podogrywali wspólnie software - jak znam życie będzie spychologia że to ci drudzy są winni - tylko że na szarym module działało cacy, a na tym przełączanie działa wolniej - trwa to ok 3-4 sekund.
Generalnie SOFT SONY jeszcze wiele ma do życzenia do poprawy - obraz w obrazie na EPG znika sam, telewizor potrafi się zawiesić - w ostatnim sofcie zmienili czyszczenie obrazu - telewizor tym razem nie prosi tylko być może sam to robi - nie ma żadnej informacji że to robi. Nagrywanie po EPG to też loteria - ale zastanawiam się czy to nie wina Canal + i modułu. Pomimo że moduł jest wielostrumieniowy to nie ma możliwości jednocześnie nagrywać i odtwarzać inny kanał nawet z tego samego transpondera - ale to jest ewidentnie wina softu. Może trzeba dać szanse na polepszenie softu - 5 lat gwarancji daję czas, ale przed końcem gwarancji spadówa jak nie będzie podstawowych funkcjonalności - niech go przeprogramują albo zabierają. Miał być klasa premium - seria MASTER czy jakoś tak.
Podczas transmisji szczególnie meczu denerwuję mnie pojawiający się WOŁY (wielkie znaki) od uprzykrzanie życia abonentom którzy płacą nieliche pieniądze za abonament kontent premium- numer karty abonenckiej - na Astonie ani na szarym module tego nie było - jestem bliski determinacji do znalezienia jakiegoś alternatywnego modułu.
A propos - miałem historię ponieważ wymieniłem jedną z dwóch posiadanych kart oddając jeden Cameleon i dostałem za nią Caymana, problem w tym że wycieli z systemu mi KARTĘ tę której im nie oddałem, a uprawnienia dostałem na kartę której fizycznie nie miałem - którą oddałem, po tygodniu się dopiero zorientowałem samemu jak zacząłem z czytywać numery w systemie i na karcie były bardzo podobne ponieważ karty były kolejne to 2 czy 3 cyfry się nie zgadzały i przez tydzień MR nie miałem, musiałem fizycznie wymienić karty (dobrze że jej jeszcze nie zniszczyli bo nie chcieli mi w systemie zmienić numerów karty- od taka obsługa jest we francuskim korpo przez wielkie G. Oczywiście operator twierdził, że mi uprawnienia przesyłał tylko na kartę której nie miałem fizycznie a widniała u mnie w systemie - nigdy mi przez myśl nie przeszło że mogą mi wyciąć kartę której im nie dałem fizycznie - do salonu przyszedłem z jedną kartą - a usunęli mi inną - obecnie trzeba numery kart znać na pamięć robić fotki itd.