Skóra, fura i komóra :) Czyli luzne rozmowy o motoryzacji.

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Dalej nie rozumiem idei Hybryd.
Czy kazdy ma klapki na oczach i nie potrafi sprawdzic spalania? Przeciez wogole sie to nie oplaca.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo to jest tak, jak wiesz mam znajomych co śmigają hybrydami zarówno ravki jak i lexusy i te auta w mieście spalają mniej od powiedzmy odpowiedników w porównywalnej mocy. Dla przykładu zarówno NX jak i ravka w mieście po Warszawie znajomym spalają powiedzmy około 6,5-7 litra. Mój dla przykładu porównywalna moc 2.0 benzyna bez korków tylko światła 8 litrów wciąga z lekka jazdą, natomiast jak są już korki to 10-11 litrów to nie prosi się.. To nie jest jakaś kosmiczna różnica, ale też niektórzy z tych ludzi mówią , że na swój sposób pomagają ochronie środowiska co też jest pozytywne patrząc na anomalie jakie już mamy choćby w naszym kraju. Dzisiaj oglądałem program właśnie o tym co się dzieje na Antarktydzie i trzeba by było być idiotą aby zamknąć oczy i nic z tym nie robić, bo dzieci nasze, a na pewno dzieci naszych dzieci mogą mieć mega problem i nie będzie potrzebna do tego żadna bomba nuklearna. A sama natura rozprawi się odpowiednio.. dzisiaj jeszcze powiedzmy można się śmiać, tylko coraz mniej czasu zostaje..

Jak żonie będę zmieniał auto co prawda przewidujemy to na 22 rok (tak mamy ustawiony kalendarz) to hybryda też wchodzi w grę, a raczej nie mówię na 100%, ale raczej diesel już to na pewno nie będzie.. benzyna albo hybryda.. Ciekawy jestem ile będzie ta typowa hybryda miała mocy ale podejrzewam, ze może być to około 180-190 koni, więc ravka z 222 w 4x4 będzie mocniejsza.. CRV ma 180 koni w hybrydzie.
To co cieszy odnośnie Kugi to też fakt, że w końcu jest nowy automat - dziękować Bogu.. i z tego co widać jest już funkcja auto hold, bo z tą starą skrzynią nie ma tego.. nie kumam tego ale nie ma.. a dla mnie jest to podstawa, plus widać, że wiele różnych systemów będzie miała czego do tej pory nie było w kudze.. i będzie lżejsza o 90 kg, a to jest dużo..
 
Ostatnia edycja:

fred23

Member
Lolek poczytaj ile trujących substancji powstaje podczas produkcji baterii do tych aut , co ciekawe nikt za bardzo o tym nie mówi , bo wtedy by się okazało , że cała ta ekologia to pic na wodę ...
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
I wtedy pewnie by się okazało, że najmniej trującym autem to jest nasz Polonez.. :) O tych bateriach nigdzie nie słyszałem, popatrzę w necie.. Za to co jakiś czas mam okazję jechać za np dziadkiem BMKa dieslem, gdzie jadąc nawet 20-30 m za takimi szrotami ciężko jest wytrzymać w kabinie auta..
 

werf

Active member
Bez reklam
Jeszcze zużyte baterie do Wisły trzeba wywalić Toxic City w Ugandzie nie długo nie będzie już tego przyjmować: )
Lolek 8 litrów ? Kiedyś jechałem Aurisem ze 300 km to wpier... z 15 l, a i tak nikogo nie mogłem dogonić.

Ps G30 hybrydowe bez dotykania gazu pali 10 z lekkim muskaniem 12. F30 trochę mniej.
 
Ostatnia edycja:

fred23

Member
Tak jak werf pisze, hybryda jeszcze do miasta tak, bo baterie głównie sa ładowane podczas hamowania , w trasie ta oszczędnośc to mit spalanie wtedy rosnie czasami nawet i 50 % , nie wierz slepo sprzedawcom i sponsorowanym artykułom, im zależy na kasie nabywców i na sprzedazy, prawdę Ci nikt nie powie,
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Fred, ale ja nie wierzę sprzedawcom, tylko to co pisałem wcześniej oparte było na kilku znajomych co mają hybrydy i mówią to co faktycznie ich auta spalają.. Nikt nie mówi, że w trasie to te auta tak samo mało palą jak po mieście.. ale żadnemu nie pali ich hybryda w trasie po 15 litrów.. :) powtarzam żadnemu, przynajmniej w Ravkach jak i w lexusach.. Moze jakby jechały z maksymalna prędkoscią przez 100 kilometrów to by tyle spaliły, ale to i mój by tyle spalił . :) nigdy nie jechałem z maksymalną prędkością więcej niż kilka kilometrów.. nie lubię tak szybko jeździć.
Wg mnie i to co widać to wcześniej czy pózniej hybrydy będa rzązić w motoryzacji to jeszcze kwestia kilku może kilkunastu lat, już coraz więcej jest miast , które nie wpuszczają nawet nowych diesli, a za dwa trzy lata kolejne miasta wchodzą do tych co już nie wpuszczają, więc rynek sam zweryfikuje co trzeba produkować.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
To lolek, albo twoi znajomi jezdza w trasie 5okm/h albo nie wiem.
Uzytkuje lexusa w hybrydzie LS i na autostradzie to pali 17l/100km, jak na niemcy wjade to ponad 20l. Dla porownania moj smierdzacy dizel spali maksymalnie 11l/100km gdy juz naprawde bede go pilowal ile tylko sie da.

NX mam w bardzo bliskiej rodzinie. Przeciez to pali 10 - 11 l w normalnej jezdzie. Tyle samo co Honda CRV bez hybrydy. Ta sama osoba jezdzila wpierw honda a teraz ma NX - nie ma roznicy w spalaniu.
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Lolo tak jak napisałem po mieście w 7-8 ce się mieszczą się po Warszawie i to nie ta najnowsza hybryda, która częściej jeździ na elektryku.. A na jeździe testowej , gdzie wiadomo jak ludzie dają wtedy po gazie miałem w ravce 7,6 ... zobaczę może ktoś ze znajomych kupi nową ravkę to będę wiedział co i jak.. Na razie jest wyczekiwanie na nowego NX, który ma mieć nową hybrydę pytanie czy nowa nowa, czy dokładnie to co jest w ravce.. gdzie jest nowsze rozwiązanie niż to co do tej pory funkcjonowało.. gdzie kolega użytkujący poprzednia ravke na sobotę wypożyczył i stwierdził, że znacznie częściej się jeździ na elektryku niż u niego.. Osobiście nie mam jakiegoś parcia na hybrydę, ale to jest przyszłość i za kilka lat wszyscy się o tym przekonają, patrząc choćby na Forda, któremu niby daleko było do hybryd, a teraz ma i to w trzech rozwiązaniach.. i to w kilku już modelach..
 

lolek126

Well-known member
Bez reklam
Powiem im to :) chociaż w Warszawie jak ktoś ma kondycję to o pewnych porach dnia, rowerem i tak byłby szybciej.. :)
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Poczekaj jeszcze z 5 lat. Niech sie to unormuje, niech niemcy, francuzi pobuduja fabryki z bateriami itp.

Ceny poleca leb na szyje, w genewie ostatnio bylo cos ponad 25 premier elektrykow.


Ja natomiast dzisian zainteresowalem sie Dacia. 37 000zl za nowke auto. Kurna dla serwisanta czybdo pracy jak znalazl. Nowe to zawsze nowe.
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
Nie mógł bym z takim autem, ja wiem, że to przeciera szlaki i powiedzmy, że to przyszłość, ale na chwilę obecną w Polandi porażka.
Co ciekawe, nie wiedziałem, że te stacje są płatne, WTF? Ja odpadam.

[youtube]7OkKgIjetpQ[/youtube]
 

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Polska nie jest gotowa jeszcze na te samochody w sensie (jazdy w dalekie trasy i ladowanie). Inaczej sprawa wyglada zachod. Ale to sa tylkonladowarki Tesli. A gdzie ladowarki VW, Porsche, Mercedesa? UE zatwierdzila standard ladowania jako CSS wiec wszystkie europejskie auta juz dostosowywuja sie do tego standardu. Tesla rowniez - od maja tego roku.

tdbank branches

A tak wyglada mapa dla polski i slowacji prywatnej firmy GreenWay




Stacje Lotosa, Green Way i inne "prywatne" stacje sa platne. Koles na tym filmie nawet nie wie czym sie laduje - - - przejsciowka Chademo czyli maks 50kw. Gdzie standardem jest juz ladowanie 120kw (ma stara tesle)

Ja trase slupsk berlin robie na jedno ladowanie (30 min) przerwa na kawe. Cala trasa slupsk - berlin - slupsk kosztowala mnie 27 zlotych - - koszt tej kawy. Za paliwo nie zaplacilem nic.

Tesla dla swoich starszych samochodow dawala darmowe ladowanie na swoich ladowarkach. Teraz juz tez kaze placic. - - - - bo taksowkarze i przedstawiciele handlowi trzepali po 400 000km i wszystko za free.
Dlatego teraz przy zakupie nowego auta masz limit darmowego ladowania ilus tam tysiecy km.

Zreszta wezmy pod uwage fakt ze szukac ladowarki musisz dopiero wtedy gdy jedziesz ponad 300km. Ile razy w roku jezdzisz ponad 300km (Krzysiek ciebie sie nie pytam :))) )
90% Ludzi moze smialo kupic elektryka i ladowac sie w domu. (Miastowi maja problem).


No ale nie o ladowanie chodzi.
Bardziej mnie jara cos, co kazdy z nas jeszcze rok temu uznalby za science fiction.
Samochod ma samodzielnie przejechac trase z punku A do B na podstawie wyznaczonej trasy na GPS. To jest bomba. I to mozliwe ze w tym roku.

W polskich realiach, dojezdzam do ekspresowki czy autostrady wlaczam auto pilota i budze sie za 300km na stacji przy autostradzie celem doladowania i wypicia kawy.

Na drogach krajowych w Polsce jeszcze strach uzywac autopilota.

Ps.
Zreszta, nikt nie ukrywa ze Tesla na dzien dzisiejszy jako auto to straszny kicz jezeli chodzi o wygode. nie ma polotu do europejskich aut. Ale to co Tesla wprowadza na rynek, rozwiazania techniczne, autopiloty, mocy napedow, baterie, nowatorskie ladowanie itp. To jest warte podziwu. i dzieki tem wszystkiemu ta cala mafia paliwowa z VW na czele jest zmuszona do dzialanie i przestaje blokowac nowe technologie.

Bo elektrykami to powinnismy juz jezdzic z 10 lat temu jak nie lepiej. Kompletnie nie widze sensu posiadania aut spalinowych w europie. I trzeba to jak najszybciej zlikwidowac.
 
Ostatnia edycja:

lolo2

Well-known member
Bez reklam
Widzieli nowe opony?
GM niby zamowil i za 4 lata wmontuje takie do swoich aut.

[youtube]GIYFf6Bmpis[/youtube]
 
Do góry