Samsung wymusza aktualizację firmware?

alugin

New member
Wlasnie prowadza bogata korespondecje z Samsung na temat tej wymuszonej aktualizacji. Uparlem sie ze nie zamierzam aktualizowac. A co pisza to zaraz zapodam.

list 1.
Szanowny Kliencie
W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

Automatyczne aktualizacje oprogramowania przez sieć może Pan wyłączyć w
menu, w ostatniej zakładce \pomoc techniczna\, w opcji \aktualizacja\.

to moja odpowiedz
Dziękuję za odpowiedz niestety ustawienie to o którym mowa poniżej nie działa,(mimo wylaczenia aktualizacji nadal jestem bombardowany komunikatami o aktualizacji)
firma samsung na sile chce aktualizować oprogramowanie
Powtarzam ze nie jest to zgodne z warunkami kupna telewizora. Ponieważ nie interesuje mnie aktualizacja oprogramowania i nie ma możliwości jej wyłączenia Proszę o zwrot pieniędzy lub wymianę telewizora na zgodny z umowa kupna. PS. nie interesuje mnie telewizor z nowym oprogramowaniem interesuje mnie to aby telewizor działał tak jak w umowie kupna i nie dręczył mnie komunikatami co 24 godziny. Pozdrawiam. Jak wspominałem sprawa ta zainteresowałem rzecznika praw konsumenta. Wiem tez ze nie jest to odosobniona sprawa , aktualizacja na sile jest przedmiotem dyskusji na forach internetowych.

list 2
Szanowny Kliencie
W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

Jedynymi rozwiązaniami są:
1. Reset telewizora. Czyni się to przez przyciśnięcie przycisku „exit”
na pilocie przez ok. 15 sekund (przy włączonym odbiorniku). Pojawi się
wtedy odpowiedni komunikat proszę strzałką w lewo wybrać „Ok.” i
zatwierdzić środkowym przyciskiem na pilocie, a telewizor się wyłączy.
Po ponownym włączeniu będzie trzeba na nowo dokonać instalacji
odbiornika za pomocą funkcji Plug&Play.
2. Dokonanie aktualizacji przez złącze USB. Na naszej stronie w Centrum
Pobierania (Wsparcie) znajdzie Pan plik (pliki) z nowym oprogramowaniem.
Pobrany plik EXE należy w komputerze uruchomić, aby się rozpakował do
odpowiedniego folderu. Potem można ten folder skopiować do pustego
pendrive’a i podłączyć do odbiornika.
Natomiast w kwestii wymiany odbiornika to może się Pan zwrócić jedynie
do sprzedawcy.

coz jestem zdeko upierdliwy ale moje prawo nie aktualizowac i moje prawo albo tv dzialal tak jak w instrukcji.
 

alugin

New member
To kolejny list do SAMSUNG

Szanowny Producencie telewizora le40c650 i Szanowny Panie Rxxx Gxxx
W swoim imieniu serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na na Państwa odpowiedz pragnę poinformować

1. Funkcja w aktualizacji firmware jest wylączona.
2. Firma Samsung zmusza mnie do wgrania nowego firmwaru przypominając o tym co 24 godziny.
3. Nie jest to zgodne z właściwościami telewizora jeśli funkcja aktualizacji jest wyłączona, telewizor oraz firma Samsunng nie powinna mnie nękać komunikatami.
4. Gwarantem sprawnego działania telewizora jest firma samsung a nie sklep który go sprzedał.
5. Co według Pana i firmy samsung MA ZALATWIC RESET TELEWIZORA?
6. Nie zamierzam aktualizować oprogramowania, o tym są moje wywody.
7. Rzecznik konsumenta z tego co wiem z list dyskusyjnych się tym zajmuje.
8. Korespondencje z Samsung zamierzam opublikować na listach dyskusyjnych.
9. Telewizor nie zachowuje się tak jak jest to opisane w instrukcji obsługi czyli nie jest możliwe wyłączenie aktualizacji.
10. Jeśli chcą Państwo zresetować mój telewizor to proszę przysłać technika który to zrobi i ustawi programy TV jak i przywróci ustawienia telewizora.
11. Mój czas jak i Wasz jest cenny i nie zamierzam go marnować na ustawianie telewizora proszę traktować klientów poważnie.
 

ruski99

New member
Wczoraj wyświetlił się monit o nowej wersji, więc ja pobrałem i przy zapytaniu o instalację anulowałem. Dzisiaj miałem spokój. Zobaczymy jutro.
 

Kirek50

Moderator
Bez reklam
Co mówią w Samsungu?

Zainteresowałem się tą najnowszą aktualizacją 3009, a ponieważ lubię wiedzieć, co się pakuje do mojego sprzętu, zapytałem o to we wsparciu Samsunga Polska. Odpowiedź można zaliczyć do zabawnych:
"W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt. W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować: Producent nie podaje pełnej listy zmian z nowym oprogramowaniu. Natomiast aby mieć możliwość korzystania z nowych funkcji Internet@TV, niezbędne jest posiadanie najnowszego oprogramowania.

Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania."

Teoretycznie można wyciągnąć z tego wniosek, iż upgrade dotyczy Internet@TV, ale...

Z drugiej strony w serwisach prasowych Samsunga można przeczytać: "Już w lipcu polscy użytkownicy będą mieli dostęp do pierwszego na świecie widgetu dostarczającego treści na żądanie w trójwymiarze i w Full HD „Explore 3D” (stworzonego przez inżynierów Samsung).". Piszą też o wprowadzeniu płatnego kanału iplaFilm.
 

szuineg

New member
...

Teoretycznie można wyciągnąć z tego wniosek, iż upgrade dotyczy Internet@TV, ale...

Z drugiej strony w serwisach prasowych Samsunga można przeczytać: "Już w lipcu polscy użytkownicy będą mieli dostęp do pierwszego na świecie widgetu dostarczającego treści na żądanie w trójwymiarze i w Full HD „Explore 3D” (stworzonego przez inżynierów Samsung).". Piszą też o wprowadzeniu płatnego kanału iplaFilm.

Wg strony ipla, to już od czerwca jest iplaFilm, ale na TV z 2011r. Tak jak w 2010r. olali serię B, tak teraz oleją serię C, widać Samsung ma taką politykę (nie on jeden bo inni też tak robią).
 

wszim

New member
Znalazłem taką metodę
Google Translate
Irytujące pytania na temat aktualizacji najnowszy firmware można zapobiec poprzez blokowanie poniższych adresów IP na wejściu (router, modem) sieci LAN, w którym jest telewizor:
Kod:

210.118.88.200
210.118.88.205
zawsze http (80) i https (443) portów

Będe sprawdzał jak to działa.
 

wszim

New member
alugin:

Też dostałem zalecenie od Samsunga aby zrobić reset TV i zaktualizować przez USB:-?

dalsza korespondencja wyglada jak poniżej

mój post:
Nie wiem czy czytają państwo ze zrozumieniem to co się do państwa pisze,czy staracie się ze mnie zrobić idiotę. Poniżej poprzednia korespondencja do której się ponownie odwołuję.
Nie chcę robić żadnej aktualizacji oprogramowania telewizora ani przez sieć ani przez USB a państwo starcie się mnie przekonać żeby nie robić aktualizacji to trzeba ją zrobić. Wersję oprogramowania mam 3007 o czym pisałem. Z taka zakupiłem telewizor i taka mi odpowiada.
Telewizor jest mój, nie dostałem go za darmo, legalnie zakupiłem w sklepie i nie podpisałem żadnej umowy dotyczącej zgody na nękanie mnie w najmniej odpowiednim momencie komunikatami o aktualizacji. Proszę więc o wyjaśnienie jakim prawem samsung wymusza na mnie zmianę tego oprogramowania, dlaczego nie działa opcja wyłączenia monitów aktualizacji? Czy to błąd oprogramowania czy premedytacyjna polityka firmy Samsung? Czy podadzą mi państwo receptę jak zlikwidować monity czy będę zmuszony do zgłoszenia sprawy do rzecznika praw konsumenta, gdyż takie działanie jest niezgodne z Polskim prawem.

odpowiedź:
Rozwiązanie zostało Panu przedstawione. Swoje niezadowolenie z
rozwiązania może Pan skierować w formie pisemnej do Działu Reklamacji na
adres: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o., ul. Marynarska 15, 02-674
Warszawa bądź faxem 22 607 44 48.

Czyli tylko reklamacja zostaje.:evil: Poczekam na inne rozwiązania z netu, popróbuję różne blokady na routerze.
 

BadBoy475

New member
Ludzie dajcie sobie spokój z Samsungiem. Po ich e-mailach widać że traktują ludzi jak debili więc my pokażmy im środkowy palec.

Rozwiązanie jest bardzo proste.
W ruterze blokujemy adres IP 210.118.88.205 i od tej chwili mamy zablokowaną możliwość aktualizacji online!

Adresu IP 210.118.88.200 który pojawił się 2 posty wcześniej NIE BLOKUJEMY !!! ponieważ odpowiada on za usługę Internet@TV.
 

wszim

New member
No i co???? Zadziałało???

Jeszcze nie wiem na 100% bo trochę dałem dupy. Już się ucieszyłem, że w wyznaczonym terminie nie pojawił się monit, zanim nie zorientowałem się że wyłączony mam router:fool:. Dzis kolejna próba i router juz nie zapomnę włączyć.
 

darekhifi

New member
Wersja z blokada ip działa na 100%, mam router z cienkim firewallem więc adres zablokowalem w sekcji parental control i mam spokój z samsungiem

Sent from my Hero using Tapatalk
 

wszim

New member
Pełny sukces.:D Nie trzeba żadnych kombinacji z blokadami na routerze (a nie wszystkie mają takie możliwości). Wystarczy wejść w tryb serwisowy TV i przestawić opcję OTN na off.
Dla niewtajemniczonych . Tryb serwisowy uruchamiamy załączając TV kombinacją klawiszy z pilota INFO-MENU-MUTE-POWER. Potem przechodzimy strzałkami góra dół i wybieramy strzałką w prawo (wcale nie ENTER). Wchodzimy w Control, dalej SubOption i OTN Support ustawiamy na off (dwa razy strzałka w prawo, najpierw wybór opcji a potem przestawienie w off). Wychodzimy do głównego menu serwisowego klawiszem RETURN i wyłączamy TV. Po ponownym załączenu będziemy już uwolnieni od denerwującego komunikatu. Efekt uboczny wejścia w tryb serwisowy to przestawienie się ustawień obrazu i głosu na domyślne czyli dynamiczny etc. Trzeba więc sobie ustawić te parametry ponownie jak ktoś miał jakoś po swojemu zestrojone.
 

arturrss123

New member
Pełny sukces.:D Nie trzeba żadnych kombinacji z blokadami na routerze (a nie wszystkie mają takie możliwości). Wystarczy wejść w tryb serwisowy TV i przestawić opcję OTN na off.
Dla niewtajemniczonych . Tryb serwisowy uruchamiamy załączając TV kombinacją klawiszy z pilota INFO-MENU-MUTE-POWER. Potem przechodzimy strzałkami góra dół i wybieramy strzałką w prawo (wcale nie ENTER). Wchodzimy w Control, dalej SubOption i OTN Support ustawiamy na off (dwa razy strzałka w prawo, najpierw wybór opcji a potem przestawienie w off). Wychodzimy do głównego menu serwisowego klawiszem RETURN i wyłączamy TV. Po ponownym załączenu będziemy już uwolnieni od denerwującego komunikatu. Efekt uboczny wejścia w tryb serwisowy to przestawienie się ustawień obrazu i głosu na domyślne czyli dynamiczny etc. Trzeba więc sobie ustawić te parametry ponownie jak ktoś miał jakoś po swojemu zestrojone.
Panowie nie trzeba nic robić w menu serwisowym czy blokować portów nie klikałem ani ok ani anuluj po jakiejś dłuższej chwili zniknął monit i do dnia dzisiejszego spokój minęło około 3 tygodni i nic moje oprogramowanie to nadal 3007 pozdrawiam
 

waldi12

New member
Pełny sukces.:D ... Efekt uboczny wejścia w tryb serwisowy to przestawienie się ustawień obrazu i głosu na domyślne czyli dynamiczny etc. Trzeba więc sobie ustawićw te payrametrwy ponownie jak ktoś miał jakoś po swojemu zestrojone.

U mnie dodatkowo wywalił całą listę kanałów cyfrowych, ale monit jak na razie się nie pojawia.
 
Do góry