dynamic dimmer a serwis
Witam.
Potwierdzam wypowiedzi moich poprzedników. W modelu LE32N71B nie da się wyłączyć funkcji dynamic dimmer z pozycji menu serwisowego. Fakt ten też odnotowałem u dwóch moich kolegów którzy zakupili ten model ostatnio w promocji w euro rtv. Funkcja jest zaciemniona i nie dostępna. Ja swój lcd kupiłem jakiś miesiąc temu. Zmagałem się z tym migotaniem obrazu przez prawie 3 tygodnie i w końcu stało się to nie do wytrzymania. Obraz najbardziej rozjaśniał sie i ściemniał skokowo przy graniu na xbox360 przez componenta i przy oglądaniu filmów dvd przez rgb. Postanowiłem działać. Zadzwoniłem na infolinie samsunga. Skrupulatnie przedstawiłem problem. Pan po drugiej stronie stwierdził iż jest to wada bez dwóch zdań i kazał wysłac lcd. Postanowiłem jeszcze zadzwonić do serwisu samsunga. Po prawie 20 minutowej rozmowie, mając nadzieję że problem uda rozwiązać się w warunkach domowych, zamówiłem serwisanta do domu. Czekałem 10 dni i oto pojawił się dwa dni temu. Przygotowalem okolo 15 min materiału dvd (różne, najgorsze momenty migania obrazu w jednym filmie) i na deser konsolę x360 z grą. Wszystko po to by najzwyczajniej nie zostać zbyty przez serwisanta i czarno na białym udowodnić iż jest to delikatnie mówiąć poważna niedogodność uniemożliwiająca relax przed odbiornikiem lcd. Serwisant przybył planowo ale bez jakichkolwiek narzędzi. Dosłownie po 5 sekundach od włączenia dvd stwierdził..."no miga i to bardzo" po czym wzioł się za menu serwisowe w celu wyłączenia funkcji dynamic dimmer a tam czekała go wyżej opisywana niespodzianka. Po krótkim namyśle stwierdził że trzeba przeprogramować całego lcd a tego nie da się zrobić w domu. Zdążyłem zapytać tylko czy wyłączenie tej funkcji nie powoduje skutków ubocznych w innych funkcjach telewizora. Odpowiedział że absolutnie nie i zabrał lcd do serwisu. Ogólnie odniosłem wrażenie, że serwis nie bardzo wie co zrobić z tym fantem. Pan z którym rozmawiałem przez telefon (ten z serwisu) wydawał sie rozumieć problem i delikatnie mnie ukierunkowywał, że najprawdopodobniej lcd pojedzie do serwisu. U serwisanta zaś, który mnie odwiedził, odniosłem wrażenie, że jest dość poważnie zaskoczony zaciemnieniem kilku funcji w tym dynamic dimmer. Próbował gzieś dzwonić ale bez powodzenia. Dziś wiem, że to zaciemnienie wystepuję najprawdopodobniej w każdym lcd z tego modelu. Obiecano mi, że zrobią go za 4 dni choć nie chcę mi się coś w to wierzyć. Będe informował o postępach. Poczekam na wynik reklamacji i potem wykonam ewentualny telefon do głównej siedziby samsunga na Polskę. Co do zamawiania serwisantów do domu to proponuję naciskać na serwis ile się da żeby przyjeżdzający był lepej przygotowany, żeby miał ze sobą trochę elektroniki bo a nóż uda się to usterkę usunąć w domu. Zaoszczędzicie sobie tym Panowie i Panie wiele zbędnych nerwów.
Pozdrawiam.