Samsung UE40F6400 problem z Youtube

klobukos

New member
Witam

2 tygodnie temu zakupiłem TV Samsunga UE40F6400. Mam problem z jego 2 aplikacjami na SmartTV:
-Youtube. Aplikacja odpala się ok minutę, każdy przeskok pozycji w menu trwa kilkanaście sekund, ładowanie pierwszego lepszego filmu trwa baaardzo długo
-Web Browser, czyli zwykła przeglądarka - która działa bardzo wolno, ale na niej się nie skupiam, nie zależy mi na niej


Firmware version: 1108
ISP: Multimedia Polska, ich modem Cisco + router Tplink WR841N, TV podłączony kablowo do internetu
Speedtest na laptopie daje Download 12Mbps, upload 1Mbps, ping 22ms
Speedtest w przeglądarce TV daje odpowiednio 12, 0,08Mbps i 1117ms

Poszperałem w internecie, na forach google znalazłem cały wątek, użytkownicy większości Samsungów serii 6 mieli dokładnie ten sam problem, walczą z nim od sierpnia tego roku. Za ich radą zmieniłem ręcznie w TV DNS na googlowski (8.8.8.8). Efekt taki, że youtube odpala normalnie w kilka sekund, obsługa aplikacji i przeskoki w menu działają płynnie, film zaczyna grać w ciągu kilku sekund. Problem w tym, że buforuje się ok 60 sekund filmu, gdy odtwarzanie dojdzie do końca zbuforowanego fragmentu, film się pauzuje, i nie buforuje dalej.

Z oficjalnej strony Samsunga pobrałem ręcznie i zainstalowałem z pendrive aktualizację firmware 1116. Następnie zresetowałem całkowicie ustawienia SmartHub, odinstalowałem i ponownie zainstalowałem aplikację Youtube. Efekt taki, jak przy ręcznym ustawieniu DNS - aplikacja startuje i działa płynnie, lecz buforuje tylko ok 60 sekund filmu. Różne filmy, nowe teledyski 1080p, czy też filmiki z Rosjii nagrywane pralką...
Inne aplikacje strumieniowe jak IPLA czy Vevo na TV działają prawidłowo, Youtube na laptopie i smartfonie również działa prawidłowo.
Dodam, że tydzień wcześniej znajomy zakupił UE40F6320, podłączył go tym razem po WiFi, inny dostawca internetu (Petrotel) - sytuacja dokładnie taka sama, z Youtube nie da się korzystać
Wczoraj widziałem działanie starej poczciwej 3-letniej Bravii, która posiadała dosłownie kilka aplikacji, w tym Youtube. Działał tak jak powinien, zero lagów itp. ISP modem i router takie same jak u mnie
 

Tsubasa

New member
Bez reklam
Częściowe wczytywanie YT to wina Dash. Jeśli na komputerze z YT jest wszystko OK, to odpada problem z ISP. Problemem jest firmware w TV lub wersja aplikacji YT. Sprawdź jeszcze z DNSami operatora i przywróć ustawienia fabryczne w TV.
 

Kondorro

Member
Mam aktualnie 1112 podaj prosze link do nowszej wersji, gdy chce aktualizowac przez TV komunikat mowi ze mam juz aktualny soft..

Edit, juz znalazlem, zainstaluje i powiem czy dziala lepiej.
 
Ostatnia edycja:

klobukos

New member
Tak jak pisałem, po wgraniu Firmware v. 1116, efekt taki jak po zmianie dns na 8.8.8.8

TV jak i samego SmartHuba przywracałem do ustawień fabrycznych, testowałem różne DNS. Wszystko bez efektu.

Zdesperowany wykonałem telefon do helpdesku Samsunga. I powiem szczerze, zawiodłem się - choć mogłem się tego spodziewać. Pracownik znał problem, powiedział że wszystkie Samsungi serii 6 mają ten sam problem. Uogólniając, stwierdził że to nie ich wina i problem, tylko problem Youtube - i jeśli mam jakieś zastrzeżenia, to powinienem się skontaktować właśnie z YT...
Szkoda że mają takie podejście, gdybym wiedział podczas zakupu, że jedna z najczęściej używanych aplikacji w SmartTV nie będzie działać, wybrałbym inny model, a może nawet innego producenta...
 

tdx

New member
Bez reklam
Z takim pingiem jaki masz to co się dziwisz że nic nie działa?

zadbaj o lepszy konfig routera chyba że faktycznie wifi w TV jest zwalone...
Natomiast ja mam akurat 2 TV serii 6 i na obu działa YT normalnie....
 
Ostatnia edycja:

klobukos

New member
Z takim pingiem jaki masz to co się dziwisz że nic nie działa?

zadbaj o lepszy konfig routera chyba że faktycznie wifi w TV jest zwalone...
Natomiast ja mam akurat 2 TV serii 6 i na obu działa YT normalnie....


Bez urazy, ale proszę o wypowiadanie się w temacie. Napisałem wyraźnie, że do internetu TV jest podłączony po kablu. Co do pingów, inne urządzenia łączone po kablu/wifi, działają normalnie. Gdybym na TV faktycznie miał pingi rzędu 1000ms, inne apki strumieniowe (vevo, ipla, tvnplayer, openfm) również nie działałyby poprawnie. Problem leży tylko w kilku aplikacjach, które działają strasznie powolnie...
 

tdx

New member
Bez reklam
I tak ping jest ogromny jak taki jest po kablu to sprawdź jak się TV zachowuje po wifi

Spinguj TV z PC i zobaczysz wtedy jak to wygląda czy np dłuższym czasie nie gubi pakietów.
 

klobukos

New member
Po wifi jest identycznie.
ping z laptopa na tv przez kilka minut. 400 pakietów, 0 utraconych, średni ping 3ms.
Próbowałem pominąć router, i wpiąć modem bezpośrednio do TV, efekt również identyczny - ipla, tvnplayer itp działa ok, youtube buforuje tylko pierwszą partię filmu...



Dziś miałem okazję pobawić się F6320 znajomego, inny ISP. Firmware 1112, YT działa jak ta lala.
Jutro chyba zabiorę swój TV do niego, żeby wykluczyć problem z dostawcą internetu - może mam poblokowane jakieś porty?
 

Tsubasa

New member
Bez reklam
Niech inni użytkownicy F6400 napiszą jakie firmware mają i wersję aplikacji oraz czy mają problem z YT.
Porty nie mają nic do rzeczy. Tak jak pisałem w pierwszym poście: "Problemem jest firmware w TV lub wersja aplikacji YT". Jeśli na komputerze YT działa prawidłowo, to odpada wina ISP. Sprawdź czy w aplikacji masz jakieś ustawienia np. związane z jakością SD, HD.
 

tdx

New member
Bez reklam
Ja wczoraj bawiłem się nowym 46F6400...
Matryca samsunga PSA sygnał polsat dekoder HD5000, net radiówka realnie ok 1,3Mb/s na jakimś tanim routerze firmy Planet :D

Soft 1113.
Wszysko działa jak powinno testowałem

DLNA
Stream na telefon
filmy testowe z usb i hdd
Smart TV
Web broswer
pilot uniwersalny bardzo dobrze działa z dekoderem polsatu choć trzeba było wpisać ręcznie model do wyszukiwania
YT zarówno bezpośrednio jak i z komórki na TV. czas buforowania ok 1s

Po ustawieniu obrazu dla USB i Polsatu up softu do 1116.



pozdrawiam
 

klobukos

New member
Dziś podjąłem drastyczny krok - factory reset. Po przeprowadzeniu konfiguracji wstępnej YT.... zaczął działać prawidłowo - także temat sam się rozwiązał

Pozostaje mi jednak niesmak, ponieważ nie wiem gdzie tkwił problem. TV kupiłem fabrycznie zapakowany, przebrnąłem przez wstępną konfigurację, i bawiłem się tylko ustawieniami wideo, następnie sprawdziłem Yt i nie działał. Walczyłem z routerem, robiłem reset SmartHuba, wgrywałem nowszy firmware, bezskutecznie. Na infolinii Samsunga powiedzieli, że problem jest im znany, ale to nie ich problem. Zrobiłem factory reset i nagle cudownym sposobem wszystko zaczęło działać...

Anyway dzięki za zainteresowanie pomocą
 

setro

New member
Dziś podjąłem drastyczny krok - factory reset. Po przeprowadzeniu konfiguracji wstępnej YT.... zaczął działać prawidłowo - także temat sam się rozwiązał

Pisząc factory reset - masz na mysli ustawienia, diagnostyka, RESET?
Telewizor 40F6320 kupiełm wczoraj, całą noc siedziałem bo chcialem rozwiązać problem z YT i nic:(
przed momentem robiłem restart HUB, no i reset w diagnostyce gdzie TV się wył i włączył bez zadnych ustawień. Nadal Nic. YT działa bardzo bardzo wolno, tak samo zresztą jak przeglądarka.
 

setro

New member
factory reset zrobiony, niestety nie pomogło:(( a miałem taką nadzieję.
są jeszcze jakieś sposoby, pomysły?
ogólnie reszta działa elegancko zarówno tvn player jak i onet vod. Tylko YT i przegladarka szwankują.
 

klobukos

New member
Bez zbędnych dywagacji, dla potomnych
Nie działa Youtube po wyjęciu Samsunga serii 6 z pudełka? Ręczny upgrade firmware do 1116, factory reset, i ewentualnie ręczne ustawienie dns na googlowskie 8.8.8.8
 
Do góry