Witam
2 tygodnie temu zakupiłem TV Samsunga UE40F6400. Mam problem z jego 2 aplikacjami na SmartTV:
-Youtube. Aplikacja odpala się ok minutę, każdy przeskok pozycji w menu trwa kilkanaście sekund, ładowanie pierwszego lepszego filmu trwa baaardzo długo
-Web Browser, czyli zwykła przeglądarka - która działa bardzo wolno, ale na niej się nie skupiam, nie zależy mi na niej
Firmware version: 1108
ISP: Multimedia Polska, ich modem Cisco + router Tplink WR841N, TV podłączony kablowo do internetu
Speedtest na laptopie daje Download 12Mbps, upload 1Mbps, ping 22ms
Speedtest w przeglądarce TV daje odpowiednio 12, 0,08Mbps i 1117ms
Poszperałem w internecie, na forach google znalazłem cały wątek, użytkownicy większości Samsungów serii 6 mieli dokładnie ten sam problem, walczą z nim od sierpnia tego roku. Za ich radą zmieniłem ręcznie w TV DNS na googlowski (8.8.8.
. Efekt taki, że youtube odpala normalnie w kilka sekund, obsługa aplikacji i przeskoki w menu działają płynnie, film zaczyna grać w ciągu kilku sekund. Problem w tym, że buforuje się ok 60 sekund filmu, gdy odtwarzanie dojdzie do końca zbuforowanego fragmentu, film się pauzuje, i nie buforuje dalej.
Z oficjalnej strony Samsunga pobrałem ręcznie i zainstalowałem z pendrive aktualizację firmware 1116. Następnie zresetowałem całkowicie ustawienia SmartHub, odinstalowałem i ponownie zainstalowałem aplikację Youtube. Efekt taki, jak przy ręcznym ustawieniu DNS - aplikacja startuje i działa płynnie, lecz buforuje tylko ok 60 sekund filmu. Różne filmy, nowe teledyski 1080p, czy też filmiki z Rosjii nagrywane pralką...
Inne aplikacje strumieniowe jak IPLA czy Vevo na TV działają prawidłowo, Youtube na laptopie i smartfonie również działa prawidłowo.
Dodam, że tydzień wcześniej znajomy zakupił UE40F6320, podłączył go tym razem po WiFi, inny dostawca internetu (Petrotel) - sytuacja dokładnie taka sama, z Youtube nie da się korzystać
Wczoraj widziałem działanie starej poczciwej 3-letniej Bravii, która posiadała dosłownie kilka aplikacji, w tym Youtube. Działał tak jak powinien, zero lagów itp. ISP modem i router takie same jak u mnie
2 tygodnie temu zakupiłem TV Samsunga UE40F6400. Mam problem z jego 2 aplikacjami na SmartTV:
-Youtube. Aplikacja odpala się ok minutę, każdy przeskok pozycji w menu trwa kilkanaście sekund, ładowanie pierwszego lepszego filmu trwa baaardzo długo
-Web Browser, czyli zwykła przeglądarka - która działa bardzo wolno, ale na niej się nie skupiam, nie zależy mi na niej
Firmware version: 1108
ISP: Multimedia Polska, ich modem Cisco + router Tplink WR841N, TV podłączony kablowo do internetu
Speedtest na laptopie daje Download 12Mbps, upload 1Mbps, ping 22ms
Speedtest w przeglądarce TV daje odpowiednio 12, 0,08Mbps i 1117ms
Poszperałem w internecie, na forach google znalazłem cały wątek, użytkownicy większości Samsungów serii 6 mieli dokładnie ten sam problem, walczą z nim od sierpnia tego roku. Za ich radą zmieniłem ręcznie w TV DNS na googlowski (8.8.8.

Z oficjalnej strony Samsunga pobrałem ręcznie i zainstalowałem z pendrive aktualizację firmware 1116. Następnie zresetowałem całkowicie ustawienia SmartHub, odinstalowałem i ponownie zainstalowałem aplikację Youtube. Efekt taki, jak przy ręcznym ustawieniu DNS - aplikacja startuje i działa płynnie, lecz buforuje tylko ok 60 sekund filmu. Różne filmy, nowe teledyski 1080p, czy też filmiki z Rosjii nagrywane pralką...
Inne aplikacje strumieniowe jak IPLA czy Vevo na TV działają prawidłowo, Youtube na laptopie i smartfonie również działa prawidłowo.
Dodam, że tydzień wcześniej znajomy zakupił UE40F6320, podłączył go tym razem po WiFi, inny dostawca internetu (Petrotel) - sytuacja dokładnie taka sama, z Youtube nie da się korzystać
Wczoraj widziałem działanie starej poczciwej 3-letniej Bravii, która posiadała dosłownie kilka aplikacji, w tym Youtube. Działał tak jak powinien, zero lagów itp. ISP modem i router takie same jak u mnie