SMART HUB błąd geolokalizacji - rozwiązanie
Rozwiązałem problem z dostępem do Smart Hub, o którym pisałem kilka postów wcześniej.
Niestety infolinia Samsunga okazała się całkowicie niekompetentna w tym temacie co prawie doprowadziło mnie do reklamacji i zwrotu odbiornika. Co istotne nowy egzemplarz, który ewentualnie zostałby mi dostarczony również obarczony byłby tym samym problemem.
W skrócie powiem, że problem dotyczył komunikatu o blokadzie dostępu do Smart Hub z powodu, błędnej geolokalizacji mojego IP ( z poza UE). Próbowałem rozwiązać problem poprzez zmianę adresu IP u mojego dostawcy, jednak 3-krotna wymiana IP nie przyniosła efektów. Łączyłem również odbiornik do hotspota GSM z galaxy s2 omijając tym samym mojego dostawcę internetu, również bez efektu.
Odwiedziłem dwa sklepy w Krakowie gdzie próbowałem połączyć się z funkcją Smart Hub na takim samym modelu w oparciu o mojego smartfona. W mixelectronics, nie udało się nawiązać połączenia, natomiast w Saturnie, uprzejmy kolega z obsługi, umożliwił mi dokładne sprawdzenie telewizora i po update Smart Hub, udało się nawiązać połączenie z moim androidem. Wszystkie funkcje działały stabilnie. Wróciłem więc do domu przekonany, że w tym wypadku na 100 % mam uszkodzony odbiornik i niestety czeka mnie wymiana na nowy egzemplarz ( napisałem i wysłałem reklamacje do sklepu). Jednak w ostatecznym akcie desperacji postanowiłem jeszcze raz spróbować. Klasyczne połączenie z hotspotem androida nie dało rezultatu, tak jak wczesniej ale tym razem zauważyłem, że nieszczęsny komunikat pojawia się praktycznie natychmiast bez jakiegokolwiek opóźnienia wynikającego z łączenia z siecią. Postanowiłem zresetować tv do ustawień fabrycznych i połączyć się od nowa z siecią. Na wstępie po resecie w ustawieniach wybiera się sieć wi-fi, więc wybrałem moje stacjonarne wi-fi tak jak zawsze. Oczywiscie konsekwentnie pojawił sie błąd przy dostępie do SMART HUB. Tym razem jednak postanowiłem jeszcze raz zresetować ustawienia i jako pierwszą sieć wybrać hotspota androida, pomijając tym samym moje lokalne wi fi.....
W tym momencie stała się jasność, SH odpalił się bez problemu. W oparciu o łącze i sygnał gsm, ściągnąlem update SH ( zjadło ponad 70 MB limitu), zainstalowałem i sprawdziłem kodem z pilota konfiguracje ( >> 2891 ). Wszystko działało stabilnie więc wyłączyłem odbiornik i włączyłem wyszukując moje lokalne Wi-Fi. No i Panowie działa :0.
Okazuje się, że istotnie serwery SH błędnie lokalizują niektore IP, tak jak moje. Jednak tv sprawdza je tylko raz w momencie instalacji, zapisując w pamięci pobrany adres. Ważne jest więc pewne IP przy pierwszym połączeniu. Potem można się łączyć nawet z Senegalu i mieć dostęp do usługi w UE. Tyle w temacie, mam nadzieję, że pomogę komuś z podobnym problemem w przyszłości.
Załączam serdeczne pozdrowienia do działu obsługi technicznej firmy Samsung
