Efekt double image / frame doubling jest we wszystkich grach 30fps. Być może suhar80 go nie widzi, bo jest to dość indywidualna sprawa, ale efekt z pewnością jest. Inną sprawą jest, że efekt sfilmowany dużo mocniej wali po oczach.
Ktoś wcześniej wspomniał o grze Lego. Na Lego Batman na PS3 można zrobić ciekawy eksperyment. Wyłączenie V-sync powoduje, że gra chodzi w 60fps, ale pojawia się screen tearing, czyli efekt linii przechodzącej przez ekran, gdy konsola nie wyrabia się z wyświetlaniem ramek. Włączenie V-sync likwiduje screen tearing, ale gra spada do 30fps. Wtedy można sobie obejrzeć efekt double image / frame doubling. Demo Lego Piraci z Karaibów też chodzi w 30fps.
Mnie ten efekt najbardziej wkurza na Little Big Planet, w którą uwielbiamy grać z dzieciakami. Wystarczy popatrzeć sobie na to co się dzieje z białymi dymkami z rozmowami, kiedy szmaciaki biegną przez ekran. Nie uwierzę, jak mi ktoś powie, że widzi jeden dymek.
Natomiast, podkreślę to jeszcze raz, to samo widać na wszystkich telewizorach LCD (tradycyjne, czy LED), szczególnie w trybie gra, który na ogół wyłącza interpolację ramek. Włączenie interpolacji ramek na LCD mniej lub bardziej usuwa ten efekt, ale nawet na najwyższych ustawieniach żaden z telewizorów, które testowałem nie poradził sobie wzorowo z dymkami z rozmowami z Little Big Planet.