PS51d550 i konsole
Pozwolę sobie wrócić do tematu podłączenia PS51D550 do konsoli.
Wczoraj podłączyłem dwie konsole starszej generacji do tv (P2 i Gamecube) i lekko się załamałem. Obydwie konsole podłączyłem kablem Component (Gamecube mam w wersji NTSC). Nawet po włączeniu progressive mode, czyli sygnału bez przeplotu, obserwuję podobne objawy jak te opisane przez Drachenfels'a na stronie 16.
Problem objawia się przy dynamicznym przewijaniu obrazu poziomo, czyli np. przy obracaniu się wokół w FPS, rozglądaniu w platformówce. Wygląda to tak, jakby aktualny obraz gonił obraz z poprzednio wygenerowanej klatki animacji. Widać wyraźny cień drzewa, kolumny, podwójne jasne elementy na ciemnym tle typu światełka, gwiazdki, czy inne rzeczy zbierane w grach.
Obraz z tv porównywałem z obrazem z monitora LCD samsung'a z wejściem Component (Samsung 215TW PVA). Na monitorze, nie widać cienia jak na tv. Przesuwające się krawędzie są mniej wyraźne, jakby rozsmarowane przez monitor, lecz efekt jest mniej irytujący niż na tv.
Co ciekawe, na Gamecube w progressive, problem pojawia się zawsze. Na PS2 w progressive są gry, które wydają się być wolne od tego problemu (Jak and Daxter 2), ale w większości problem jest (Shadow of the colossus, Prince of Persia sands of time). Nie dopatrzyłem się problemu w GT4 NTSC ustawionym na 1080i.
Moja wielka obawa to działanie tv z PS3, którą miałem zakupić (szukam właśnie znajomego w Krakowie gotowego podjechać do mnie z PS3). Jeżeli efekt ten będzie tam się objawiał, skłaniam się ku oddaniu telewizora (mam jeszcze 3 dni na decyzję).
Proszę właścicieli PS3 o ponowny test według powyższego opisu i podanie wyników. Być może ktoś, kto skupia się na pierwszym planie, nie zwrócił na to uwagi, ale trudno mi uwierzyć, żeby w FPS nie zauważyć tego problemu.