Problem z "N"-ką po podłączeniu HDMI.

EMEM

New member
Procedura testu nboxa?

Czy ktoś może podać w miarę prostą procedurę testu nboxa jeszcze w sklepie?

Czy ITI podaje gdziekolwiek info z jakimi TV ich box jest kompatybilny?
 

Jacobsen

New member
Według instrukcji n-boxa rozdzielczości 576p i 576i są obsługiwane po łączu HDMI a nie jest to HD więc musi działać. Z tego co się dowiedziałem w infolinii N-ki to powinien mi się pokazać obraz na TV. Nie wiem czy też nie leży u mnie problem po stronie kabla HDMI/DVI.
 

Nikyo

New member
szpigiel9 napisał:
ja mam kabel za 160zł i już nie muszę opisywać tego zjawiska z szarymi kreskami bo ty świetnie to opisałeś . Paski szarości widoczne na czarnej planszy mam też i ja na jasnych biały czy blekit nie widoczne a kabel (nie pamiętam nazwy ale polecany na tym forum za dobry) więc coś innego to musi być ( pewnie ten kosmiczny tuner tak ma znając życie).

O czyli nie jestem z problemem sam. Zadzwonie na infolinie i zapytam czy znaja sprawe, moze to w wiekszej ilosci tunerow sie pojawia.

Skoro masz kabel za 160 i jest to samo to ja sie wstrzymam z zakupem drugiego kabla hdmi.

Moze kupie component i zobaczymy jak bedzie to wygladac.

Czy jeszcze ktos z forumowiczow ma u siebie takie paski jak ja i kolega szpigiel9?



Pozdrawiam
 

Jacobsen

New member
Jacobsen napisał:
Według instrukcji n-boxa rozdzielczości 576p i 576i są obsługiwane po łączu HDMI a nie jest to HD więc musi działać. Z tego co się dowiedziałem w infolinii N-ki to powinien mi się pokazać obraz na TV. Nie wiem czy też nie leży u mnie problem po stronie kabla HDMI/DVI.

Wymieniłem kabel i niestety dalej nic mi się nie wyświetla, tylko raz paski raz śnieży i napis: format obrazu niedostępny!!!!!!!!!!
 

Mazoku

New member
Mam pytanie czy te niższe rozdzielczości też są zabezpieczone protokołem HDCP?
A czy zabezpieczenie HDCP działa tylko przy odtwarzaniu zabezpieczonego materiału (DVD, tuner sat) czy też może obecne jest cały czas i nie można zobaczyc nawet menu odbiornika czy playera dvd, albo zdjęc z wakcji nagranych na cd ?
Szyfrowanie HDCP jest integralną częścią procesu wysyłania czegokolwiek przez HDMI. Wymaga tego licencja. Nie ma znaczenia, co to jest, ani w jakiej rozdzielczości jest nadawane.

no przecie pisali że poniżej 720p to nie HD
więc jak ma go posłać do hdmi?
Normalnie. HDMI 1.2 to naprawdę uniwersalne złącze. Obsługuje i formaty wideo (m.in. 480i, 576i, 480p, 576p, 720p, 1080i, 1080p), i komputerowe (m.in. VGA, XGA, SXGA, WXGA), w różnych paletach barwowych (m.in. RGB24, YCbCr 4:4:4, YCbCr 4:2:0), z różną częstotliwością odświeżania i dźwiękiem w wielu formatach (AC3, DTS, PCM do 7.1 96 kHz 24-bit).

Z tego co się dowiedziałem w infolinii N-ki to powinien mi się pokazać obraz na TV. Nie wiem czy też nie leży u mnie problem po stronie kabla HDMI/DVI.
Problem leży po stronie nboxa albo telewizora (zależy, z której strony patrzeć ;)). Dekoder HDCP w TV może się na przykład posługiwać starymi kluczami kodowymi, których nbox nie zna. W takim przypadku mógłby pomóc update firmware'u nboxa. Najlepiej jest podać na partyline dokładny model swojego TV i powiedzieć, żeby przekazali ADB informację o niekompatybilności. A do czasu wydania poprawki posłużyć się złączem komponent. Przy dobryck kablach jakość będzie bardzo zbliżona.

Zresztą zwykły nbox nawet zbytnio nie potrzebuje połączenia HDMI, dopiero przy nboxach Recorder zaczną się jaja, bo VOD ma nie działać na złączach analogowych. Miejmy nadzieję, że do czasu jego premiery większośc problemów z kompatybilnością będzie już rozwiązana.

Czy ktoś może podać w miarę prostą procedurę testu nboxa jeszcze w sklepie?
Niby jak? Można co najwyżej przytachać swój telewizor :D
 

accessdenied

New member
I wszystko jasne (tzn nikt nic nie wie)
Posiadam obecnie Philips 32PW9551/12 i problem z HDCP przy połączeniu Hdmi. Niestety nie jest to wina kabli , a testowałem 3 różne i w każdym przypadku brak sygnału lub chwilowe (3 sec.- 1min) pojawianie się obrazu.
Co ciekawe po utracie obrazu z hdmi nie pojawia się on nigdy więcej (sprzęty ponownie nie dogaują się ze sobą).
I teraz najciekawsze rozmawiałem z infolinią i stanowisko jakie zajęła "N" jest następujące:
Jednoznacznie stwierdzamy iż wina leży po stronie telewizora, a nie naszego boxa. Problem można zgłosić u producenta ADB, ale N umywa od wszystkiego rączki.
Uważam, że jest to problem N a nie mój. W końcu ja nie jestem właścicielem STB.
I jeszcze jedno.
Poprosiłem o przelanie tych słów na papier, tak abym miał jakiś element przetargowy w ewentualnej rozmowie z serwisem Philipsa.
Istnieje taka możliwość, ale to ja muszę najpierw napisać prośbę o wystawienie takowej opinii do platformy.
Czy zostanie ona rozpatrzona pozytywnie to już inna bajka.
To tyle
I jesze jedno co do poziomych pasów.
Występują one również na componencie, choć nie zawsze, i troszkę przypominają brak wygaszania linii powrotów. Ogólnie nie jest to problem który mi jakoś przeszkadza, a może wskazywać jedynie na niedopracowany STB. Miejmy nadzieję, że wszystkie problemy z boxem zostaną usunięte do chwili wprowadzenia VOD
 
Ostatnia edycja:

j23

New member
hdmi w amplitunerze

1. Mam w tv tylko jedno hdmi, a potrzebuje 2 więc kupiłem av denon 2807. Ma dwa wejścia hdmi i jedno wyjście. Gdy podłączyłem n-boxa do amplitunera przez hdmi to był obraz, ale gdy oglądam obraz z tego drugiego urządzenia i wrócę do n-boxa to niestety pojawia sie na boxie czerwony trójkąt (na przednim panelu) i nie ma obrazu

2.Po wybraniu w steup telewizor i dzięk przestrzenny na tych kanałach, które nadawane są z dwziękiem przestrzennym po hdmi dźwięk jest tylko kilka sekund (philips 32pf9830), a na tych gdzie niem takeigo dźwieku występują krótkie przerwy . Gdy ustawię w setup brak dźwięku przestrzennego to jest dżwięk po hdmi. Tak bardzo mi to nie przeszkadza (nie muszę wyłączać dźwięku w telwizorze, gdy włączam amplituner)
I ciekawe jest też to, że na 1 i 2 w info o programie brak telegazety, natomiast tam gdzie ona jest to tylko z plitoa nboxa
3. U mnie niem zadnych poziomych pasów kabel za 250 zł (profigold)
 

Piotrek_PP

New member
Mazoku napisał:
Dekoder HDCP w TV może się na przykład posługiwać starymi kluczami kodowymi, których nbox nie zna. W takim przypadku mógłby pomóc update firmware'u nboxa. Najlepiej jest podać na partyline dokładny model swojego TV i powiedzieć, żeby przekazali ADB informację o niekompatybilności. A do czasu wydania poprawki posłużyć się złączem komponent. Przy dobryck kablach jakość będzie bardzo zbliżona.
Klucze prywatne nie mogą być zmienione w jakikolwiek zewnętrzny sposób. Są bowiem zatopione w sprzęcie. Mogą być co najwyżej unieważnione poprzez mechanizm key-revocation. Pisałem już o tym parę razy.
Platforma zapewne ma ograniczaną swobodę w modyfikowaniu parametrów enkrypcji poprzez firmware (wszystko zależy od implementacji). Rdzeń systemu, a w szczególności tzw. "cypher engine" musi być jednak ze względów bezpieczeństwa rozwiązaniem sprzętowym.
j23 napisał:
Gdy podłączyłem n-boxa do amplitunera przez hdmi to był obraz, ale gdy oglądam obraz z tego drugiego urządzenia i wrócę do n-boxa to niestety pojawia sie na boxie czerwony trójkąt (na przednim panelu) i nie ma obrazu
A to drugie urządzenie stosuje HDCP? Jeśli nie to problem leży w renegocjacji połączenia szyfrowanego, a przyczyny trzeba szukać w koncentratorze w 2807. Koncentratory sprawiają sporo problemów z HDCP, niestety.
 

Jacobsen

New member
Jacobsen napisał:
Witam!
Jestem od wczoraj też szczęśliwym posiadaczem n-boxa. Mój problem jest podobny. Mam TV Philips 37PF9986/12 i też po podłączeniu kabla HDMI/DVI nie mam obrazu na telewizorze po łączu cyfrowym. Nawet nic się nie wyświetla na rozdzielczości 576p i 576i. Mam pytanie czy te niższe rozdzielczości też są zabezpieczone protokołem HDCP?
Najprawdopodobne jest to, że w moim przypadku jest potrzebna zmiana firmware telewizora (mam aktualnie 2,1 a najnowszy jest 2,3). Jestem ciekawy ile sobie za to serwis policzy bo gwarancja już się skończyła. Podejrzewam, że z innymi telewizorami może być podobnie. Teraz widać jak te HDCP namieszało !!!
 

Fidelio

New member
Zaraz, zaraz, ja tu czegoś nie rozumiem.
kupiłem telewizor HD Ready do tego dobry kabel HDMI jakim wiec cudem jezeli coś ma certyfikaty itd moze nie dzialać!?!

To po co te certyfikaty i wogule zamieszanie ze HD Ready jest ok a HD prepared czy jakoś tam to lipa - jak widac wszystko lipa i niestety producenci walą ścieme - uważam ze to skandal zeby tak nabijac w butelke klienta!

Co ja mam teraz zrobić?? wymienić telewizor na inny??? upgreadować soft istnijącego?? (jak to się robi?) wyminic Nboxa (sprzedawcy nie wiedzą jak to zrobić) wymienic kabel???

I jeszcze jedno pytanie - sproobuje podłączyc po komponencie, czy na tym kablu będzie HD czy to taki lepszy SCART?

Pozdrawiam
 

accessdenied

New member
Przez komponent uzyskasz obraz HD, zbliżony jakością do tego z hdmi (pamiętaj o zastosowaniu dobrego kabla)
Co ciekawe u mnie na philipsie jak zadziała hdmi obraz był troszkę postrzępiony natomiast po Y Pb Pr jest igła
 

Piotr_the

New member
accessdenied napisał:
I wszystko jasne (tzn nikt nic nie wie)
Posiadam obecnie Philips 32PW9551/12 i problem z HDCP przy połączeniu Hdmi. Niestety nie jest to wina kabli , a testowałem 3 różne i w każdym przypadku brak sygnału lub chwilowe (3 sec.- 1min) pojawianie się obrazu.
Co ciekawe po utracie obrazu z hdmi nie pojawia się on nigdy więcej (sprzęty ponownie nie dogaują się ze sobą).
I teraz najciekawsze rozmawiałem z infolinią i stanowisko jakie zajęła "N" jest następujące:
Jednoznacznie stwierdzamy iż wina leży po stronie telewizora, a nie naszego boxa. Problem można zgłosić u producenta ADB, ale N umywa od wszystkiego rączki.
Uważam, że jest to problem N a nie mój. W końcu ja nie jestem właścicielem STB.
I jeszcze jedno.
Poprosiłem o przelanie tych słów na papier, tak abym miał jakiś element przetargowy w ewentualnej rozmowie z serwisem Philipsa.
Istnieje taka możliwość, ale to ja muszę najpierw napisać prośbę o wystawienie takowej opinii do platformy.
Czy zostanie ona rozpatrzona pozytywnie to już inna bajka.
To tyle
I jesze jedno co do poziomych pasów.
Występują one również na componencie, choć nie zawsze, i troszkę przypominają brak wygaszania linii powrotów. Ogólnie nie jest to problem który mi jakoś przeszkadza, a może wskazywać jedynie na niedopracowany STB. Miejmy nadzieję, że wszystkie problemy z boxem zostaną usunięte do chwili wprowadzenia VOD

może to też wina softu w TV? jaki masz wciskając 123654 wyskakuje info bo z tego co pamiętam najnowszy jest teraz chyba 1.5 :wink:
 

Maniaczek

New member
Czyli na dobrą sprawę posiadacze (w tym i ja) telewizorów Philips 32PW9551 są udupieni.
Narazie oglądam obraz przez component (bo co mi zostało).

Wciskając kombinacje 123654 wyszło, że mam FW 1.2 (tak mi się wydaje).

Czy zmiana FW telewizora może coś dać? Jak się jej wogóle dokonuje?

Czy jest jakaś szansa na update nboxa pod tym względem? Tzn. czy po zgłoszeniu problemu producentowi dekoderów jest jakakolwiek szansa na stworzenie przez nich update'u ich sprzętu?

Jeżeli na wszystkie powyższe pytania odpowiedź brzmi "nie" to mam kolejne pytanie:
Teraz oglądam obraz przez component. Jeden z użytkowników wspomniał, iż po wejściu nbox recorder'a przy użyciu tego kabla prawdopodobnie nie będzie możliwe oglądanie VOD. Powiedzmy, że na początku (czyli do czasu ewentualnej wymiany telewizora) nie korzystałbym z tej opcji. Co natomiast z opcją nagrywania - PVR. Czy ta też (według pogłosek) będzie wymagała HDMI z HDCP? Tzn. czy będe mógł nagrywać po componencie na dysk twardy nbox'a?
 

aule

New member
Maniaczek napisał:
Jeżeli na wszystkie powyższe pytania odpowiedź brzmi "nie" to mam kolejne pytanie:
Teraz oglądam obraz przez component. Jeden z użytkowników wspomniał, iż po wejściu nbox recorder'a przy użyciu tego kabla prawdopodobnie nie będzie możliwe oglądanie VOD. Powiedzmy, że na początku (czyli do czasu ewentualnej wymiany telewizora) nie korzystałbym z tej opcji. Co natomiast z opcją nagrywania - PVR. Czy ta też (według pogłosek) będzie wymagała HDMI z HDCP? Tzn. czy będe mógł nagrywać po componencie na dysk twardy nbox'a?

Kto wam nagadał takich historii. Co do usługi PVR i VOD niewiele wiadomo wiec takie spekulacje są zgędne.
Poza tym HDCP zabezpiecza obraz przed kopiowaniem i jeżeli będzie użyte połączenie HDMI-HDMI wszystko będzie widac normalnie. Ale jak podłązy się HDMI-DVI(bez HDCP) lub component to obraz zabezpieczony zostanie przeskalowany do pierwszej niższej rozdzielczości niezabezpieczonej. Więc jezeli filmy w usłudze VOD beda zabezpieczone to przez component w najgorszym wypadku zobaczymy 576i lub 576p

Funkcja nagrywania PVR będzie nagrywała w takiej jakości jaka będa emitować dostawcy programu. Jak będzie HD to nagrasz w HD (szybciej sobie zapchasz dysk)
 
Ostatnia edycja:

Piotrek_PP

New member
aule napisał:
Ale jak podłązy się HDMI-DVI(bez HDCP) (...) to obraz zabezpieczony zostanie przeskalowany do pierwszej niższej rozdzielczości niezabezpieczonej.
Jest to zagadnienie dyskusyjne, nad którym toczyły się już polemiki jakiś czas tamu. SetTopBox'y amerykańskie w takiej sytuacji nie podają nic na wyjście cyfrowe, podobnie jak nie podają nic jeżeli "handshake" się nie powiedzie, a przecież powinny downscaling SD. Licencje (takie jak AACS) zwykły dopuszczać taką możliwość, ja jednak twierdzę, że uniemożliwia to aplikacja protokołu HDCP.
Co do komponentu zgadzam się, flaga ICT załatwia sprawę.
 

Kerhold

New member
Chwilowe braki dzwieku

Cześć.

Po bólach w zdobywaniu dekodera (porażka w dystrybucji), dodzwanianiu się do BOK-u (porażka w organizacji) i problemów z podłączaniem przez SCART (czarno-biały obraz, nie wiem, z czego wynikało), podłączyłem przez kabel Vivanco.

Wszystko w miarę ok, obraz znośny, najlepszy na TVN-ach i oczywiście LUXE.

Problem mam taki, że co jakiś czas (bardzo losowo, czasem co 10 minut, czasem 20 minut) dosłownie na sekundę gubi się dźwięk - wcale go nie ma. Nie wiem, z czego to może wynikać, czy kwestia kabla, telewizora czy Nboksa. Czy ktoś spotkał się z tym?
Nie wiem, czy na wszystkich kanałach, ale na razie na pewno na TVN i TVN Style. Nie jest do duży problem, ale z czasem coraz bardziej denerwuje.

Pozdrawiam.
K.
 

aule

New member
Kerhold napisał:
Cześć.

...
Problem mam taki, że co jakiś czas (bardzo losowo, czasem co 10 minut, czasem 20 minut) dosłownie na sekundę gubi się dźwięk - wcale go nie ma. Nie wiem, z czego to może wynikać, czy kwestia kabla, telewizora czy Nboksa. Czy ktoś spotkał się z tym?
Nie wiem, czy na wszystkich kanałach, ale na razie na pewno na TVN i TVN Style. Nie jest do duży problem, ale z czasem coraz bardziej denerwuje....
A nie pomyśleliście o tym , że jest okres szumów słońca???
 

grzybekm

New member
Witam

U mnie HDMI też nie działa. Dzwięk włącza sie na 2 s a obrazu brak jest "śnieżyca". W poniedziałek sprawdze na "componencie" bo akurat nie mam.
Tv to LG 42pc3.
Hdmi na dvd ze scalerem działa aż miło.
 

scorpion

New member
problemz RGB

mam pytanie czy komuś objawia się ten sam problem i co moze być przyczyną po podłączeniu kabla EURO i przełączeniu n-ki na sd3 czyli sygnał RGB mam czarno-biały obraz. czym to jest spowodowane?
 
Do góry