pomoc lg lw570s czy lw5500

guma55

New member
Mam zamiar kupić którys z powyższych modeli. Mogłby ktoś mi doradzić która seria jest lepsza, pownieważ ja nie moge dopatrzeć się różnic.

ps. czy to prawda ze w telewizorach z tych serii występuje duży input lag bardzo utrudniający gre na konsolach?
 

LGmaniak

New member
w seriach 42" co do parametrów obrazu jest to samo.W LGLW570S masz wejscie na moduł n cam, w LW5500 tego nie ma,tak ze nie musisz kupowac dekodera tylko moduł. Fajne rozwiązanie.
 

SeBoLeX

New member
Również jestem o krok od zakupu 47LW5500, ale coś gdzieś wyczytałem o tym sporym input lagu podczas grania i nieco mnie to zmartwiło, bo lubie sobie od czasu do czasu zrobić nocny maraton z X360 :( Jakoś nie widzi mi się wydać 3800 zł. i pluć sobie w brodę po odpaleniu konsoli :/
 

bigxlx

New member
w seriach 42" co do parametrów obrazu jest to samo.W LGLW570S masz wejscie na moduł n cam, w LW5500 tego nie ma,tak ze nie musisz kupowac dekodera tylko moduł. Fajne rozwiązanie.

Dla sprostowania kazdy TV ma CAM, ale ten z koncowka "S" ma wbudowany tuner satelitarny i to DVBS2 tak wiec hd smiga i pilotow w domu mniej.
 

x_mann1

New member
posiadam co prawda model 570s ale nie grałem bo nie mam na czym :) ale we wcześniejszych modelach podobno przy wieczornym oglądaniu obraz się wyciemniał a przy brzegach nie i miał taką poświate w tym takiego czegoś nie przyuważyłem.
 

don111

Banned
do gier - tylko plazma (i najlepiej Panasonic), nie dajcie się nabrać na żadne LCD
mam 47lx9500 i tutaj grać w gry akcji się nie da w innym trybie niż gra (a tu wszystkie "ulepszacze" łącznie z local dimming są wyłączone)
obraz i przede wszystkim płynność wygląda wtedy po prostu marnie w porównaniu z moją 3 letnią plazmą
śmieszne, że w ogóle rozpatrujecie takie "padło" jak LG 570s za 3800zł, gdy można w tej samej cenie kupić większy i dużo lepszy tv np Panasonic 50G30 albo 46ST30
 

weberkreator

New member
Wszyscy tylko strasz tym input lagiem, tylko slysze "grac sie nie da", nie "warto" itp, itd...
Gralem sobie ostatio w Saturnie na x-boxie podlaczonym do LG 5500 cinema 3D w gry medal of Honor i Need For Speed - najnowszy i powiem wam szczerze ze normalnie sie gra... Nie ma, jak pisza niektorzy na forach tak strasznego opoznienia ze nie da sie grac - powiem szczerze ze gralo mi sie bardzo przyjemnie - co prawda efekt 3d po paru minutach grania przestal byc zauwazalny, dlatego lepiej grac w pelnym trybie HD czyli w 2d. Gralem dlugo, w zasadzie trudno nazwac to graniem - bo w caly czas sprawdzalem tylko jak sie ma ruch pada do efektu widocznym na ekranie. Powiem szczerze gra sie normalnie i przekonalem sie do tego telewizora - powiem wiecej mam go zamiar kupic - w saturnie jest teraz dobra cena na LG.
PS
podczas grania w markecie nic nie ustawialem w tym telewizorze, tylko konwertowanie 2d na 3d tak wiec malkontenci moga jeszcze pogrzebac w setupie i wyciagnac wiecej z ustawien :)
 
Ostatnia edycja:

don111

Banned
ale tak jest ze wszystkim :)
jeżeli nie masz porównania albo jeśli nie byłeś przyzwyczajony do czegoś lepszego, to być może uznasz że jest ok, albo że jest zupełnie normalnie...
 

weberkreator

New member
W zasadzie to nie jestem jakims tam ekspertem od konsol - PSP3 podlaczone mam do Sharpa Aquos 32'', model z 2007 roku... teraz zabieram sie za remont salonu i postanowilem powiesic na scianie cos wiekszego i wlasnie padl wybor na LG 47lw5500 cinema 3d. Pod wzgledem parametrow sharp marnie wypada z tym LG - ale na jednym jak i drugim gralo mi sie przyjemnie :)
Zastanawialem sie tez na Philipsem 47PFL7606K - ponoc lepiej wypada z tym uporczywym input lagiem, jedyny jego mankament to to ze nie ma konwertowania z 2d do 3d... Bioorac pod uwage ze ma tez pasywne 3d - to na pewno matryce pochodza od LG :p
 

PolishFactor

New member
do gier - tylko plazma

Nie rozśmieszaj z tą plazmą do gier jako rozwiązaniem problemu. Inputlag nie ma nic wspólnego z plazmą, czy LCD tylko z natywną wysoką rozdziałką jaka jest do nich przypisana, bo ją jako nowoczesne taką posiadają.

Problemem nie jest sam TVik tylko total archaiczne konsole, które mają 6 lat technologii w plecy (to średnio 6 generacji technologii wstecz przy dzisiejszej akceleracji) . To one zapodają problematyczny antyczny wręcz sygnał 480p/240i w gierach do nowoczesnego odbiornika HDTV przystosowanego do pracy natywnie w 1080p. Konwerter wbudowany w każdy TV moze oczywiście przeskalować obraz ,ale to kosztuje czasu na każdą klatkę. Dlatego 240i/480p da zawsze widocznego laga. Jeśli jednak dostarczymy sygnał 480i, 720p (HD ready) lub idealny HD 1080p (jednocześnie natywny dla odbiornika) to lag będzie od 480i znośny ,a przy natywnych rozdziałkach praktycznie zerowy!

Zobrazuję problem prostym przykładem:

Zapodane 480i (w grze typowej na PS2) do odbiornika HDTV zwykle da 80-10ms laga co musi boleć. Zapodane jednak 720p (dostępne grach na Xbox360) da zwykle już tylko 10-20ms lag czyli niebolesny. Zagrasz na PC przez HDMI 1.4a (1080p) - zero problemów z lagowaniem (szybciej z fps w niektórych odjechanych graficznie grach jak masz leciwy 2-4 letni komp) .

Rozwiązanie input laga jest więc banalnie proste. Przestańcie kupować i podłączać te muzelne konsole i tym samym podtrzymywać produkcje uwsteczniających rynek gier o niskiej rozdzielczości. Przesiądzcie się na nowoczesne PC, które zapoda zawsze dopasowany idealny sygnał. W innym przypadku , nie narzekajcie na możliwe lagi.

Inne wyjście to czekać na nową generacje konsol i gier pod nie pisanych. Niestety podtrzymywanie zakupami technologicznego trupa wstrzymuje na to szansę.

Można też sobie kupić zamist 47cali 6 letni pici monitorek LCD jeszcze z D-Subem pracujacy w mini rozdziałkach i tam grać na 6 letniej konsoli do niej dopasowanej bez problemów inputlagowych.

Jeśli już musicie podłączać te muzelne obiekty to szukjcie tylko TVików z Game mode w opcjach.
Generalnie najlepsze potrafią zniwelować tą opcją input laga z 80-100ms nawet na 10-20ms. Technika się rozwija bo w 3 letnich Samkach np. 6000 udawało się to tylko w 30%.
Różnie jednak z tym bywa u różnych producentów i modelach sprżetu. Opisywany 5500 ma Game mode i działa jak w starym samku. Najanowszy LGW6500 ma poprawioną wydajność opcji Game ,ale przy dziadowskim sygnale nie ma co liczyć na cuda.

Mam nadzieję , że już nikt nie będzie straszył input lagiem z LCD.

Przetwarzanie 2D na 3D w locie to żart i szkoda na to czasu bo efekt jest żałosny! Materiał musi być przygotowany wcześniej pod 3D by to było sensowne 3D i tyle. Konsolowe gry w 3D to
niestety w większości jakościowo graficznie słabizna do gier 3D na PC :)

Mała konkluzja na koniec:

Jak się wydaje klika tysięcy na TV i chce mieć odbiornik HDTV i żąda za to najwyższej jakości to może warto zastosować już nowszy sprzęt z kartą graficzną, która zapoda idealny sygnał w odpowiedniej rozdziałce? Trochę nielogiczne wydawać ogromną kasę na cyfrowe HDTV i ogrome ekrany po 47 i 55 cali, a grać i ogladać materiał przygotowany pod rozdziałki dla paro calowych ekranów sprzed 6 lat ,a potem narzekać na jakość.

Nie bójcie się kupować LCDków i to już na pewno nie tak wypasionych i nowoczesnych jak LG LW5500 czy najnowszy 6500 z 3D i kosmicznym odświeżaniem podbitym tam na 600, czy 850Hz
dostępnym dotąd tylko w najdroższych plazmach. To na pewno nie żadne padło tylko naprawdę godny sprzęt w swojej klasie i cenie. Co najważniejsze 3D pasywne korzyściami i wygodą bije na głowę plazmy i LCDki z aktywnym systemem. Ta seria LG z powodu ceny i rodzaju 3D będzie w tym roku hitem! Za tydzień sam przygarnę takiego 47calowego LGika by nie być gołosownym. :)

Do gier 3D powiedziałbym więc tylko pasywne 3D obecnie od LG tej serii od 4500 wzwyż! Jak ktoś miał na nosie cięzkie aktywne bateryjne gogle i dostał po oczach miganiem po często zaledwie 50Hz na oko to zrozumie o czym mówię, zanim nie zwymiotuje, albo łeb mu nie pęknie z bólu. Te Hz to nie tylko problemy zdrowotne, ale efekt często 10-15 fpsów w niektórych grach 3D zwane slide show! Przy 400, 600 ,czy 850Hz u LW6500 60fps śmiga jak miło i bo z 60fps nie uświadczysz 3D poklatkozy (o ewidentych rozmyciach krawędzi obiektów nie wspomnę). Mniejsza rozdzielczość nie jest, aż takim problemem jak to co opisałem wyżej bo konwersja i tak w stosunku do konsol wysokiego 540p w Game mode nie powinna być bolesna inputlogowo.

Jeszcze apel:

Nie wspomagajcie agonii zapyziałego technologicznie konsolowego złomu bo będą z nim zawsze coraz większe problemy kompatybilnościowe. Producenci konsol i gier do nich przez to wolniej wypuszczą na rynek nowej generacji sprzęt i wspanialsze gry na miarę nowej ery 3D. Rynek PC też cierpi bo przestarzałe technologicznie gry i ich toporne konwersje zalewają nowocześniejszy sprzętowo rynek PC niszcząc de facto dynamikę rozwoju nowej generacji prawie fotorealistycznych gier.

Udanych zakupów wszystkim i sobie życzę!
 

don111

Banned
opisałeś się trochę, szkoda że na darmo bo nie rozumiesz podstawowych kwestii - co generuje input lag, oraz nie znasz podstawowych różnic między plazmą a LCD, więc dziwie się że zabierasz w ogóle głos w tej kwestii
muzealne konsole ? nikt tu nie pisze o innych niż x360 i PS3, PC nic nie zmienia w kwestii input laga bo to nie od tego zależy a spór co lepsze - konsola czy PC pozostawmy narwanym 15 latkom, ja mam wszystkie 3 systemy i poza grami gdzie trzeba używać myszki (np FPP) zawsze wybieram konsolę jako wygodniejszy system do grania
nie ma telewizora LCD z input lagiem mniejszym niż 20ms, a nawet te 20ms to jest sygnał przetworzony z minimalną możliwą obróbką procesorową (tryb "gra" tak właśnie działa), dlatego jest taki niski ale powoduje że czas reakcji panelu jest taki jak w typowym LCD - czyli gówniany mówiąc dobitnie w porównaniu z plazmą, LCD szybko zaczyna smużyć, płynności nie można nijak porównać z plazmą
LCD do poprawy płynności wymaga dodatkowej obróbki obrazu, najczęściej wstawianie dodatkowych klatek (wszystkie systemy typu motion+, true motion itd) a to generuje olbrzymi input lag, że prawie w żadne gry akcji nie można pograć
teraz mam drugiego LCD - najwyższego LG LX9500 z local dimmingiem, 3 letnią plazmę i nie ma żadnego porównania w grach
owszem jak się włączy upłynniacz w LG i local dimming to gry wyglądają i są płynne tak jak na plaźmie, tyle że grać się praktycznie nie da, takie jest opóźnienie (110ms), platforma nie ma tu nic do rzeczy
w trybie gra jest 33ms, więc problemu z input lagiem nie ma, jest za to równie upierdliwy problem - plazma deklasuje wtedy LCD jakością obrazu a konkretnie - ostrością w ruchu (nie ma porównania), wyglądem (dużo lepsza czerń, kolory) i płynnością
także nie wspominaj może o tych nowych LG jak to na nich się pięknie gra, bo te 800hz (czy ile tam mają) możesz sobie zwyczajnie w tyłek wsadzić
u mnie jest 480hz i do niczego się to nie nadaje, może poza sportem, ale grać się nie da, filmów oglądać także (efekt teatru, nienaturalny ruch), w trybie "gra", czyli jedynym gdzie jest ok, ten wypasiony model staje się starym "dobrym" 50hz LCD i podobnie masz w każdym innym LCD, tu nie ma żadnego porównania z moją 3 letnią plazmą (o nowych nie wspominając)
 

PolishFactor

New member
Nie zmieniam zdania na temat korzeni tworzenia input laga z powodu złożonści konwersji. Im więcej konwerter musi przeskalować tym więcej input laga będzie na ekranie. Tak po prostu jest. Sam to też potwierdziłeś słusznie pisząc o problemach z odpalaniem wszelkiej maści ulepszaczy dla klatek i efektu spowolnienia. Wszystkie konwersje muszą wpływać na prędkość otrzymania sygnału na ekranie i tyle. Dotyczy to również rodzaju sygnału i standardu złącza. Jeśli twierdzisz inaczej to sam zaprzeczasz termu co wcześniej napisałeś.

Oczywiście zgodzę się w kwestii przewagi plazmy pod kątem wierności odwzorowania kolorów i czasu reakcji z powodu oczywistych różnic w konstrukcji. Nie demonizował bym jednak tak tych parametrów w nowoczesnych LCD bo tam tez już jest bardzo dobrze. 2-2,5ms reakcje matrycy jak wskazuje praktyka są całkowcie wystarczjące by zapomnieć o jakimkolwiek problemie smużenia w szybkich scenach gier.

To ,że plazmy do kompa pasują jak pięść do nosa to najlepszym weryfikatorem w praktyce jest rynek. Jakoś nie uświadczysz monitorów plazmowych na rynku komputerowym. Nie zaklinaj więc rzeczywistości w tej kwestii. Plazma ma kupę innych problemów eliminujących ją z tych zastosowań jak szybsze wypalanie przy dłuższych statycznych obrazach, czy zużycie prądu i gorszy kontrast po rewolucji LED w LCD. Za rok wchodzą OMOLEDY i plazma technicznie zacznie odchodzić do lamusa. Nic tego nie zmieni bo prawa rynku są nieubłagane (koszty produkcji i cena końcowa).

Co do konsol to są to zabytki technologiczne mierząc czas ich powstania i akcelerację przyrostu wydajności często podwajanej co rok dla RAM, CPU ,GPU. 6 lat od ostatniego wypuszczenia konsol nie wymaga komentarza. 6 generacji PC do tyłu dotyczy też kwestii jakości gier i oferowanych ograniczeń rozdziałek z powodu spadku wydajności przy ich podnoszeniu. Twoja PS3 to materiał nie większy niż 1080i lub 720p. Patrząc co pod maską to o wyższych parametrach możesz sobie pomarzyć bo odtwarzał by poklatkozę bo tak muzealny sprzęt już nie wydoli. Po PS3 jest też co więc konwertować i tym nakręcać inputlaga. Taka smutna technologiczna prawda i tego nie zmienisz chyba ,że przesiądziesz się na PC i zapodasz od razu natywne 1080p.

Co do LW55500 by pozbyć się uciążliwości inputlaga trzeba dodatkowo właściwie podłączyć konsolowego złoma konfigurując port HDMI-PC bo samo ustawienie na Games cudów nie zdziała (tym nie wyłączysz niezbędnego skalowania rozdziałek) .

Nie potrzeba więc wcale plazmy i jej własnych problemów ze skalowaniem obrazu by komfortowo zagrać. Ultra szybki czas reakcji i ładne kolory plazmy nie są lekarstwem na całe zło sygnałowo-lagowej rzeczywistości. Włąściewie zoptymalizowany algorytm konwersji firmwearu też dorzuca swoje 3 grosze.

Co do zapodanych 600Hz w LW5500 to ma to znaczenie bo łatwo zobaczyć to porównując max liczbę klatek w 3D do uzyskannia dzięki temu na pasywie i aktywie. To TV3D i zapadane spore dodatkowe Hz robią kosmiczną różnicę dla płynności odtwarzania. W 2D zgodzę się, że 100 HZ jest w praktyce kłopotliwym dla jakości ulepszaczem (nie mówiąc o 200Hz w LW6500) . Dlatego wezmę 5500tkę. Za dużo bajerów niszczy jakość obrazu i tu się na pewno zgadzamy.
 
Ostatnia edycja:

don111

Banned
jeszcze raz...
w plaźmie masz jakiś tam system do filmów 24p do poprawy juddera (w Panasonicu to się nazywa IFC), możesz go wyłączyć, masz czysty czas reakcji - tu nie ma problemu z płynnością bo i tak jest ekstra szybkość panelu
nie wiem o jakich problemach ze skalowaniem mówisz, na plaźmie jak i LCD masz 1920x1080 natywnie
w LCD przy wyłączonej obróbce sygnału masz płynność słabą, może ciut lepszą niż kiedyś ale jest dużo gorzej od plazmy, 2ms to są dane techniczne a nie prawdziwe
ja mam LEDa z local dimming i true motion 480hz ma matrycy IPS a więc szybkiej, podobno jeden z najszybszych paneli (tak wyczytałem)... w każdym trybie z załączonym true motion inpug lag wynosi >100ms, bez tego smużenie występuje ekspresowo, z włączonym true motion jest dobrze ale w trybie gra nie można tego włączyć
więc o płynnej grze jak na plaźmie możesz zapomnieć, bo żaden LCD nie ma takiego czasu reakcji (2ms to pobożne życzenie, w praktyce jest dużo więcej)
konsole vs PC - to wojenki bez sensu, na PC nie ma wielu exclusivów co na ps3 a i wygoda obsługi jest nieporównywalna, więc co kto woli, ja wolę PC do fps co najwyżej a tej wielkiej różnicy w jakości nie zauważam... i tu i tam jest ładnie i płynnie

nikt tu nie pisze o plazmach jako monitorze do przeglądania netu czy pracy w wordzie, tylko jako ekranie do ruchomego obrazu - gry, filmy a to czy źródłem jest pc czy cokolwiek innego nie ma żadnego znaczenia
powidoki, wypalenia to są argumenty ludzi nie mających doświadczenia z plazmami, ja przez 3 lata użytkowania plazmy nie widziałem żadnego powidoku, a bywało że sobie oglądałem np Eurosport 10h z rzędu...oczywiście dotyczy to Panasonica, bo takie plazmy do gier polecam (LG i Samsung mają może z tym kłopot większy, ale też bez przesady)
także chyba dosyć powielania tych głupot i robienia ludziom wody z mózgu...

przypominam - źródło sygnału nie ma wpływu na input lag, konsola, PC - bez znaczenia
dowód ? prosze bardzo - oto mój filmik, źródło to PC po hdmi 1920x1080/60hz, w odbiciu LG 47LX9500 mój monitor LG W2343T, który ma input lag 18ms:
Product Face-Offs Monitors - DigitalVersus
obserwuj cyfrę od sekund
WRZUTA - Tv lg input lag lx9500
 

PolishFactor

New member
także chyba dosyć powielania tych głupot i robienia ludziom wody z mózgu...


Zgadzam się. Tylko jak często zapodasz z PS2 natywne 1080p w grze jak większość gier to nawet 720p niema. Taki np. mgs4 renderowany jest w 1024x768 i dopiero uscalowany do 720p GTA4, czy RDR nie działają nawet na ps3 w 720p, a 640p. FFXIII na ps3 chodzi w 720p, a na x360 w 576p. W tym układzie plazma w grach konsolowych nic rzeczywiście nie musi już konwertować. :). Ciekawe jaką jakosć na full HD zaprezentuje takie dziadostwo. Może widoczne rozmycia zachwycają bardziej bo są lepiej widoczne w ogromnym 47 calowym oknie plazmy z bliska?

Problem też w tym, że nie skonfiguruje się też odpowiednio urządzeń i z buta podłącza konsolę ,czy PC pod fabryczny szajs ustawień i potem płacze ,że są różne kłopoty. Wnioski z testu mogś być błędne bo na input lag wpływa oczywiście więcej czynników. Co powiesz na dyamiczne upscalowanie rozdziałek w trakcie gry (tak trick na konsolach)? To na pewno nie zaboli w obrazie!

Skonfiguruj lepiej TVika i zmień firmweare i wtedy rób testy bo lag nie musi tkwić w samej przeskalowywanej rozdziałce ,ale dla tego konkretnego modelu LCD też w skopanym algorytmie frimwearu ,czy złej konfiguracji złącza.

To normalne ,że ludzie nie mają pojęcia co trzeba zrobić i narzekają co jest oczywiste na 101ms inputlaga , który można zniwelować do sensownego poziomu. Z tego co wiem tylko Samki mają jako takie dobre ustawienia fabryczne. Wszędzie indziej więcej lub mniej trzeba grzebać w opcjach i pościągać ustawienia. Skoro twój LCD może dawać 18msów laga to inne bez przeszkód tez to potrafią. Tu nie ma nienaruszalnej bariery technologi LCD zmuszającej do przesiadki na plazmę jaką sugerujesz.

guma55
Tu masz za to jak to wygląda dla interesujących nas modeli 3D i przestańmy demonizować inputlagowy problem bo jest na to prosta rada bez zakupu 2X bardziej energożernej plazmy.

Input lag LG-LW650S standard and game mode. - YouTube - input lag LG (101ms non Game/Game mode)
Input lag LG-LW650S game mode HDMI 1 renamed to PC. - YouTube- input lag LG plus configu złącza HDMI-PC

Warto jeszcze ostatni firmweare zapodać z lagowym patchem.

Ja tam wielkiego lagowego problemu na ekranie po konfigu tam w grze nie widzę. Do prafesjonalnej zabawy są mniej zbajerowane ulepszaczami monitory i tyle. Co więcej powiedz czołowym klanowcom by grali w turniejach na plaźmie. Ciekawe co odpowiedzą w sprawie porzucenia LCDków do rozgrywek na rzecz plazmy bo przecież to taka róznice jakosci! Będzie rewolucja ,czy może inputalag w LCDkach tak nie boli w praktyce. Ja profesjonalistom-graczom żadnego TV najeżonego ulepszaczami i dodatkowymi bajerami pod 3D do gier bym nie polecił.

Zabawowym graczom ,a szczególnie posiadczom dziadjkowatych jakością grafiki i rozdziałką gier pod konsole tak bo dla nich palzma ,czy LCD nie wychwycą kliku ms róznicy z testu. Byle by kable pasowały i się grało. Widoczne niuanse kolorów, czereni ,czy podświetlenia LCD - nie żartujemy więcej bo się posikam ze śmiechu.

Co do idału jakim jest ponoć plazma i jej obraz to daję swieży przykład z brzegu. Kumpel ze sklepu dopiero co dokładnie testował różne tryby upłynniania obrazu na materiałach testowych Sony z sieci (cenionych za jakości) z pena i wiesz co?

Najgorzej wypadły plazmy! :). Obraz robił się strasznie zaszumiony, ba - na VT30 czy 51D8000 widać było ewidentne smugi za ruchomymi obrazami podobne jak w LCD, choć trochę mniejsze. Co jednak powala to artefakty. Podziękuj twócom ponad 400Hz podbiciu by zamaksować największą wadę plazm - miganie obrazu. Naprawdę dużo artefaktów było przy skośnych liniach. Można było pozbyć się ich wyłączając Intelligent frame creation, ale wtedy obraz "żabkował", a za wiele ustawić się tam już nie dało. Tylko Samsungi pozwalały na trochę więcej.

Schowajmy więc między bajki opowieści o ideale jaką jest też dzisiejsza plazma. To niezły sprzęt dla maników filmów i TV tj bardzo wymagających użytkowników (kolory, czerń, szybkość rekacji). Jednak z LCD tak źle nie jest i choć wiem , że 2-2,5ms to często marketingowy bełkot jednak nie uświadczysz na dobrych matrycach LCD problematycznego smużenia. To też pieśń przeszłości.

Co do zmian i ulepszeń. Tak to jest ,że jedno się naprawia ,a drugie tym samym psuje dotyczy to LCD i plazm. Zgodzę się,że wiele problemów zgrabnie zamaskowano, jednak nie wyeliminowano. Wypalanie ograniczono okresowym przesuwaniem obrazu na pewno idealnym też dla legendarnej jakości. Problem w tym ,że jednak jakoś nie uświadczysz nadal plazmy jako bilbordu. To powinno dać do myślenia. Będziesz z czasem gubił jakość (jeden szybciej drugi wolniej w zależności od liczby stałego kontenu) i nie ma na to bata. Ja 3 letniej plazmy bym już od Ciebie nie odkupował ,a LCDka bez stresu tak.

Niestety o przewadze statycznego obrazu i kłpotliwych ograniczeniach plazm z działki kompów powienieneś jednak zacząć mówić bo obecnie TViki przechodzą rewolucje Smart i robią się małymi kompami z dostępem do netu.

Piksel się też się nie zmniejszył w plazmach do poziomu LCD i jakoś plazmowych monitorów komputerowych nie widzę nadal na rynku. Patrząc na trendy minaturyzacji plazma nie będzie się dalej raczej rozwijać. Po prostu co nowy kierunek rozwoju to plazma niestety w zastosowaniach zdycha miast rozkwitać. Szczegółowość obrazu (wielkość piksela), czy praca z tekstem z bliska raczej do przyjemości nie będzie należeć w coraz powszechniejszych zastosowaniach Smar TV. Stabilnoć obrazu to również domena LCD, a kontrast po rewolucji LED i kąty widzenia dzięki nowym matrycom już nie są dawno domeną plazm. Dodając różnice prądożerności która z powodu ekologi zaczyna być bolesna też wspomnę. Nadal 220W ,a 90W przy 46 calach naprawdę robi różnicę jak się czegoś często i długo używa :). Migania nie widzisz ,ale ono tam nadal jest zmaskowane ponad 400Hz . Dla oczu tj obciążenia czopków i pręcików po paru latach będzie miało to znaczenie choć mózg tego nie widzi. Oczywiście można to ignorować. Nie pisz opowieści o ideale też robiącym wodę z mózgu.

Wiesz dlaczego plazma zdechnie? Z powodu braku uniwersalności zastosowań (minaturyzacja, czy duże bilbordy - prądożerność i szczegółowość obrazu z bliska), wyższych kosztów produkcji, wpływu na zdrowie (tu I genracja 3D również szybko polegnie za miganie po oczach). Już Sony skomle do LG o pasywną technologię. Prześledź sobie historię Beta i VHS , czy HD-DVD i Blueray to zrozumiesz o czym piszę.
Samym ładniejszym obrazem plazma wiec nie wygra. Są ograniczenia które są nie do przeskoczenia dla tej sapdkobierczyni po uśmierconej już CRT technologii i to nie są żadne głupoty. Następna do ukatrupienia w kolejce już czeka jak wejdzie OMOLED!

Ja w to już nie zainwestuje podobnie jak w I generację 3D aktywnego (mimo ,że trochę ładniejsze bo rozdziałka nie spada). Zdrowie bliskich ,a szczególnie dzieci się ceni. Migajacych padaczkowych okularów za 250-300zł dziecku do zabawy też nie dam bo za cenne do zepsucia.
Wygoda i łatwość użycia to kolejny gwóźdź do trumny. Właśnie z powodu tych ograniczeń I generacja 3D polegnie.

Ja na plazmach już 2 lata temu krzyżyk położyłem bo lubię pograć z bliska (snajpowanie) i używać TVika do netu ,a teraz bez stresu zapodawnia rodzaju obrazu wykorzystać komfortowo wbudowanego Smarta. Dlatego 47 cali u mnie z 2,5m będzie pracować (metr bliżej niż się zaleca). Plazma 47 cali z tej odległości to była by w tym układzie pikselowo- jakościowa porażka.

Konsole zabijają rynek rozwoju gier. To problem ,który możesz bagatelizować i nie jest dzicinadą.
Jak nie widzisz różnicy między odległością rysowania terenu w konsoli na PC i wyglądem efektów z DX9 i DX11 to rozmowa o wyborze LCD i plazmy do ogier jest dziwna.

Pokazujesz inputlaga jako przeszkodą w grze i kładziesz krzyżyk na wszystkie TV LCD ,a nie przejmujesz się poklatkozą ,czy jakością grafiki w grach. Po co super plazma jak w grach w większości rozdziałkowe i pocięte jakościowo dziadostwo się ma zapuszczać z archaicznej konsoli na super hiper ekran. Tego nie kumam bo tak obrazu nie poprawisz ,ale skalując i ulpeszajac tylko dodatkowo pogorszysz. To jak puszczać MP3 przez najlepszą dzwiękówę i najdroższe głośniki. Sensu w tym żadnego nie ma. Na zwykłym LCD w praktyce nie odczujesz jakiś wyraźnych różnic jakości grając konsolą na plaźmie. Co innego filmy HD. Tylko to ma jakiś sens.

Prosty końcowy wniosek z dyskusji plazma ,czy LCD do gier na konsoli zamknę pytaniem: komu "super" obraz plazmy tu jest naprawdę potrzebny?
 
Ostatnia edycja:

SeBoLeX

New member
mogłby ktoś kto posiada tv lg cinema 3d wypowiedzieć się na temat tego input lagu?

Od 6 dni jestem posiadaczem LG 47LW570s. Co do tego całego "imput lagu", którego się tak obawiałem... nie odczułem żadnej różnicy (opóźnienia) w porównaniu do poprzedniego TV (LG 32LH2000). IMO gra się wręcz miodnie, no ale może ja się nie znam :p

PS. Podłączonego mam X'a 360 2-letnim HDMI 1.3

A sprzedawca jeszcze usilnie próbował mi wcisnąć kabel 1.4 mówiąc, że gry i filmy HD będą mi klatkować :shock:
 
Ostatnia edycja:

don111

Banned
PolishFactor
znowu opisałeś się... w sumie nie wiem czy jest sens powtarzać się po raz 3ci...
nie neguję że niski input lag (~20ms) jest możliwy na tv LCD ale Ty chyba dalej nie rozumiesz, że tylko i wyłącznie wtedy, gdy wszelka obróbka obrazu jest w tych tv WYŁĄCZONA (wszelkie upłynniacze, wygaszanie LED itp)
co to oznacza już pisałem, gorszy obraz, kiepski czas reakcji w porównania z plazmą no i płynność, dwa ostatnie załatwiają wszystko, ale skoro nie miałeś plazmy to skąd możesz to wiedzieć jaka jest różnica ?

powielasz wciąż te same głupoty, które sam często czytam w necie... mam 46' plazmę i 47' LCD z 2,5m i to co opisujesz, to jest w skrócie - bzdura do kwadratu, nie chce mi się nawet tego opisywać... o prądożerności nie wspominaj - LCD są droższe od plazm o tyle, że starczy na 5 lat minimum za prąd...
nie rozumiem dlaczego piszesz o jakiejś archaicznej PS2 i o plaźmie, ja mam X360 oraz PS3, dobrego PC i wtedy nie tylko gry ale dosłownie wszystko wygląda lepiej na plaźmie z uwagi na to, że muszę włączać tryb "gra" w LCD co uniemożliwia korzystanie z zaawansowanych ustawień obrazu oraz z local dimming, upłynniaczy... oczywiście mowa o 1080p, takie są też plazmy i taką właśnie mam (może tego nie wiesz - bo ciągle piszesz o 720p albo o 1024x768 :-?)
LCD mam lepszy od LW570, mimo że z poprzedniej serii... zacytuję F. Kulpę z audio-video "Jestem świeżo po teście LG LX9500. To znakomity elcedek, najlepszy jaki widziałem (przewyższa osławionego "eisowego" Philipsa 9705, który aktualnie mam w domu)"
i w grach mój 3 letni Panasonic PY8 przebija go w każdym calu, w elementach które opisałem wyżej (czyli we wszystkim oprócz ciut niższej ostrości, bo tego nie neguję że LCD ma ciut lepszą ostrość, ale tylko w statycznych/wolnych ujęciach)

Jestem świeżo po teście LG LX9500. To znakomity elcedek, najlepszy jaki widziałem (przewyższa osławionego "eisowego" Philipsa 9705, który aktualnie mam w domu)

Źródło: Plazma vs LCD - Audiostereo.pl - strona 9
Copyright © Audiostereo.pl
 

PolishFactor

New member
A sprzedawca jeszcze usilnie próbował mi wcisnąć kabel 1.4 mówiąc, że gry i filmy HD będą mi klatkować :shock:

Znasz się znasz, bo jakby był 101ms to byś na pewno zauważył :)
Dzięki za potwierdzenie słuszności moich tez co do zdemonizowania tu inputlaga i zmaknięciu tematu "niezbędnego" zastosowania plazmy. Podejrzewam ,że te LCDki u nas mają już wrzucony nowy frimweare z patchem na inputlaga.

Kabel pod HDMI 1.4a do konsoli z 1.3? To nieźle Cię chciał naciągnąć. Widzisz ,a mogłeś mieć niedziałający Ethernet Channel (HEC) i szybkość transmisji do 100Mb/s oraz obraz o rozdzielczości 4096x2160. To by Ci kablem konsole zmodernizował ten geniusz!

Fktycznie do 3D z moją HD6970 i jej HDMI 1.4a będzie idealnie pasował i jak kiedyś Quad HD , który ma być następcą Full HD się upowszechni i powstaną takie ekrany by dawały fullHd w 3D pasywnym to na pewno się wtedy z tego na full skorzysta.

Teraz do 3D z PC niestety trzeba będzie na to już wydać kasę.
 

don111

Banned
kolega napisał ot tak, że "grał i nie odczuwał input laga"... a Ty od razu swoje wywody że to obala mit o konieczności zastosowania plazmy... zupełnie nieistotne jest że:
- nie wiadomo w co grał i czy akurat tu input lag jest odczuwalny
- nie wiadomo jaki input lag miał jego poprzedni tv
- nie wiadomo w jakim trybie obrazu grał

o firmware z poprawą input laga możesz sobie pomarzyć, masz tryb gry lub tryb hdmi PC, który wyłącza WSZYSTKO tak jak pisałem... input lag jest wtedy ok, da się bez problemu grac ale najważniejsze - płynność ulepszacza odpada, lokalne wygaszanie do widzenia, więc nie mów że wszystko jest ładnie i pięknie bo ja mam lepszy model od Twojego i różnica jest dla mnie olbrzymia in minus w stosunku do starej plazmy (przynajmniej w grach)
 
Do góry