także chyba dosyć powielania tych głupot i robienia ludziom wody z mózgu...
Zgadzam się. Tylko jak często zapodasz z PS2 natywne 1080p w grze jak większość gier to nawet 720p niema. Taki np. mgs4 renderowany jest w 1024x768 i dopiero uscalowany do 720p GTA4, czy RDR nie działają nawet na ps3 w 720p, a 640p. FFXIII na ps3 chodzi w 720p, a na x360 w 576p. W tym układzie plazma w grach konsolowych nic rzeczywiście nie musi już konwertować.
. Ciekawe jaką jakosć na full HD zaprezentuje takie dziadostwo. Może widoczne rozmycia zachwycają bardziej bo są lepiej widoczne w ogromnym 47 calowym oknie plazmy z bliska?
Problem też w tym, że nie skonfiguruje się też odpowiednio urządzeń i z buta podłącza konsolę ,czy PC pod fabryczny szajs ustawień i potem płacze ,że są różne kłopoty. Wnioski z testu mogś być błędne bo na input lag wpływa oczywiście więcej czynników. Co powiesz na dyamiczne upscalowanie rozdziałek w trakcie gry (tak trick na konsolach)? To na pewno nie zaboli w obrazie!
Skonfiguruj lepiej TVika i zmień firmweare i wtedy rób testy bo lag nie musi tkwić w samej przeskalowywanej rozdziałce ,ale dla tego konkretnego modelu LCD też w skopanym algorytmie frimwearu ,czy złej konfiguracji złącza.
To normalne ,że ludzie nie mają pojęcia co trzeba zrobić i narzekają co jest oczywiste na 101ms inputlaga , który można zniwelować do sensownego poziomu. Z tego co wiem tylko Samki mają jako takie dobre ustawienia fabryczne. Wszędzie indziej więcej lub mniej trzeba grzebać w opcjach i pościągać ustawienia. Skoro twój LCD może dawać 18msów laga to inne bez przeszkód tez to potrafią. Tu nie ma nienaruszalnej bariery technologi LCD zmuszającej do przesiadki na plazmę jaką sugerujesz.
guma55
Tu masz za to jak to wygląda dla interesujących nas modeli 3D i przestańmy demonizować inputlagowy problem bo jest na to prosta rada bez zakupu 2X bardziej energożernej plazmy.
Input lag LG-LW650S standard and game mode. - YouTube - input lag LG (101ms non Game/Game mode)
Input lag LG-LW650S game mode HDMI 1 renamed to PC. - YouTube- input lag LG plus configu złącza HDMI-PC
Warto jeszcze ostatni firmweare zapodać z lagowym patchem.
Ja tam wielkiego lagowego problemu na ekranie po konfigu tam w grze nie widzę. Do prafesjonalnej zabawy są mniej zbajerowane ulepszaczami monitory i tyle. Co więcej powiedz czołowym klanowcom by grali w turniejach na plaźmie. Ciekawe co odpowiedzą w sprawie porzucenia LCDków do rozgrywek na rzecz plazmy bo przecież to taka róznice jakosci! Będzie rewolucja ,czy może inputalag w LCDkach tak nie boli w praktyce. Ja profesjonalistom-graczom żadnego TV najeżonego ulepszaczami i dodatkowymi bajerami pod 3D do gier bym nie polecił.
Zabawowym graczom ,a szczególnie posiadczom dziadjkowatych jakością grafiki i rozdziałką gier pod konsole tak bo dla nich palzma ,czy LCD nie wychwycą kliku ms róznicy z testu. Byle by kable pasowały i się grało. Widoczne niuanse kolorów, czereni ,czy podświetlenia LCD - nie żartujemy więcej bo się posikam ze śmiechu.
Co do idału jakim jest ponoć plazma i jej obraz to daję swieży przykład z brzegu.
Kumpel ze sklepu dopiero co dokładnie testował różne tryby upłynniania obrazu na materiałach testowych Sony z sieci (cenionych za jakości) z pena i wiesz co?
Najgorzej wypadły plazmy! . Obraz robił się strasznie zaszumiony, ba - na VT30 czy 51D8000 widać było ewidentne smugi za ruchomymi obrazami podobne jak w LCD, choć trochę mniejsze. Co jednak powala to artefakty. Podziękuj twócom ponad 400Hz podbiciu by zamaksować największą wadę plazm - miganie obrazu. Naprawdę dużo artefaktów było przy skośnych liniach. Można było pozbyć się ich wyłączając Intelligent frame creation, ale wtedy obraz "żabkował", a za wiele ustawić się tam już nie dało. Tylko Samsungi pozwalały na trochę więcej.
Schowajmy więc między bajki opowieści o ideale jaką jest też dzisiejsza plazma. To niezły sprzęt dla maników filmów i TV tj bardzo wymagających użytkowników (kolory, czerń, szybkość rekacji). Jednak z LCD tak źle nie jest i choć wiem , że 2-2,5ms to często marketingowy bełkot jednak nie uświadczysz na dobrych matrycach LCD problematycznego smużenia. To też pieśń przeszłości.
Co do zmian i ulepszeń. Tak to jest ,że jedno się naprawia ,a drugie tym samym psuje dotyczy to LCD i plazm. Zgodzę się,że wiele problemów zgrabnie zamaskowano, jednak nie wyeliminowano. Wypalanie ograniczono okresowym przesuwaniem obrazu na pewno idealnym też dla legendarnej jakości. Problem w tym ,że jednak jakoś nie uświadczysz nadal plazmy jako bilbordu. To powinno dać do myślenia. Będziesz z czasem gubił jakość (jeden szybciej drugi wolniej w zależności od liczby stałego kontenu) i nie ma na to bata. Ja 3 letniej plazmy bym już od Ciebie nie odkupował ,a LCDka bez stresu tak.
Niestety o przewadze statycznego obrazu i kłpotliwych ograniczeniach plazm z działki kompów powienieneś jednak zacząć mówić bo obecnie TViki przechodzą rewolucje Smart i robią się małymi kompami z dostępem do netu.
Piksel się też się nie zmniejszył w plazmach do poziomu LCD i jakoś plazmowych monitorów komputerowych nie widzę nadal na rynku. Patrząc na trendy minaturyzacji plazma nie będzie się dalej raczej rozwijać. Po prostu co nowy kierunek rozwoju to plazma niestety w zastosowaniach zdycha miast rozkwitać. Szczegółowość obrazu (wielkość piksela), czy praca z tekstem z bliska raczej do przyjemości nie będzie należeć w coraz powszechniejszych zastosowaniach Smar TV. Stabilnoć obrazu to również domena LCD, a kontrast po rewolucji LED i kąty widzenia dzięki nowym matrycom już nie są dawno domeną plazm. Dodając różnice prądożerności która z powodu ekologi zaczyna być bolesna też wspomnę. Nadal 220W ,a 90W przy 46 calach naprawdę robi różnicę jak się czegoś często i długo używa . Migania nie widzisz ,ale ono tam nadal jest zmaskowane ponad 400Hz . Dla oczu tj obciążenia czopków i pręcików po paru latach będzie miało to znaczenie choć mózg tego nie widzi. Oczywiście można to ignorować. Nie pisz opowieści o ideale też robiącym wodę z mózgu.
Wiesz dlaczego plazma zdechnie? Z powodu braku uniwersalności zastosowań (minaturyzacja, czy duże bilbordy - prądożerność i szczegółowość obrazu z bliska), wyższych kosztów produkcji, wpływu na zdrowie (tu I genracja 3D również szybko polegnie za miganie po oczach). Już Sony skomle do LG o pasywną technologię. Prześledź sobie historię Beta i VHS , czy HD-DVD i Blueray to zrozumiesz o czym piszę. Samym ładniejszym obrazem plazma wiec nie wygra. Są ograniczenia które są nie do przeskoczenia dla tej sapdkobierczyni po uśmierconej już CRT technologii i to nie są żadne głupoty. Następna do ukatrupienia w kolejce już czeka jak wejdzie OMOLED!
Ja w to już nie zainwestuje podobnie jak w I generację 3D aktywnego (mimo ,że trochę ładniejsze bo rozdziałka nie spada). Zdrowie bliskich ,a szczególnie dzieci się ceni. Migajacych padaczkowych okularów za 250-300zł dziecku do zabawy też nie dam bo za cenne do zepsucia.
Wygoda i łatwość użycia to kolejny gwóźdź do trumny. Właśnie z powodu tych ograniczeń I generacja 3D polegnie.
Ja na plazmach już 2 lata temu krzyżyk położyłem bo lubię pograć z bliska (snajpowanie) i używać TVika do netu ,a teraz bez stresu zapodawnia rodzaju obrazu wykorzystać komfortowo wbudowanego Smarta. Dlatego 47 cali u mnie z 2,5m będzie pracować (metr bliżej niż się zaleca). Plazma 47 cali z tej odległości to była by w tym układzie pikselowo- jakościowa porażka.
Konsole zabijają rynek rozwoju gier. To problem ,który możesz bagatelizować i nie jest dzicinadą.
Jak nie widzisz różnicy między odległością rysowania terenu w konsoli na PC i wyglądem efektów z DX9 i DX11 to rozmowa o wyborze LCD i plazmy do ogier jest dziwna.
Pokazujesz inputlaga jako przeszkodą w grze i kładziesz krzyżyk na wszystkie TV LCD ,a nie przejmujesz się poklatkozą ,czy jakością grafiki w grach. Po co super plazma jak w grach w większości rozdziałkowe i pocięte jakościowo dziadostwo się ma zapuszczać z archaicznej konsoli na super hiper ekran. Tego nie kumam bo tak obrazu nie poprawisz ,ale skalując i ulpeszajac tylko dodatkowo pogorszysz. To jak puszczać MP3 przez najlepszą dzwiękówę i najdroższe głośniki. Sensu w tym żadnego nie ma. Na zwykłym LCD w praktyce nie odczujesz jakiś wyraźnych różnic jakości grając konsolą na plaźmie. Co innego filmy HD. Tylko to ma jakiś sens.
Prosty końcowy wniosek z dyskusji plazma ,czy LCD do gier na konsoli zamknę pytaniem: komu "super" obraz plazmy tu jest naprawdę potrzebny?