Mi tez pobrał 246 - jakim cudem tego nie wiem jak miałem aktualizacje wył.
Mi tez pobrał 246 - jakim cudem tego nie wiem jak miałem aktualizacje wył.
Mam do TV podłączone:
Konsolę
Dekoder nc+
Android box - praktycznie nie używany od czasu zakupu tv [emoji39]
Do HDMI3 mam podłączony amplituner Yamaha rx-v671.
Ze wszystkich źródeł mam 5.1 - dd lub dd+
W ustawieniach tv - wielokanałowy (obejście)
Wyjście - system dźwięku HDMI
I chyba jako jedyny po przejściu z 240 na najnowszy nie zauważyłem pogorszenia obrazu
Też posiadam amplituner Yamaha z tym że inny model rx-v683. Po uruchomieniu Netflixa jestem pewny, że mam prawidłowo podpięty TV do amplitunera, okazało się, że dźwięk z netflixa przesyłany jest prawidłowo, piękne efekty dźwiękowe 5.1. Wyczaiłem też, że z telewizji naziemnej kanały, które nadają w 5.1 po przełączeniu na dany sygnał również ładnie działa 5.1. Wychodzi na to, że TV nie trawi sygnału 5.1 z dysku sieciowego jak i dysku zewnętrznego oraz pendrive. Problem się zawęża, jakieś sugestie?
Też posiadam amplituner Yamaha z tym że inny model rx-v683. Po uruchomieniu Netflixa jestem pewny, że mam prawidłowo podpięty TV do amplitunera, okazało się, że dźwięk z netflixa przesyłany jest prawidłowo, piękne efekty dźwiękowe 5.1. Wyczaiłem też, że z telewizji naziemnej kanały, które nadają w 5.1 po przełączeniu na dany sygnał również ładnie działa 5.1. Wychodzi na to, że TV nie trawi sygnału 5.1 z dysku sieciowego jak i dysku zewnętrznego oraz pendrive. Problem się zawęża, jakieś sugestie?
Dziwna sprawa z tym dźwiękiem.
Dzwoniłem do pomocy technicznej philipsa, uprzejmy Pan stwierdził, że dyski podłączone do TV powinny być sformatowane do fat32 i że w tedy powinno wszystko działać, na pytanie w jaki sposób mam przegrać film 4k czy full HD na partycje fat32 gdzie max plik na takiej partycji to 4gb uprzejmy Pan nie potrafił odpowiedzieć. Mimo wszystko poszukałem pliku mniejszego niż 4gb i był to plik avi a nie mkv, odtworzyłem go przez dysk sieciowy a nie z partycji fat32... i ku mojemu zdziwieniu 5.1 ruszyło, pomyślałem że może wystarczy zmienić rozszerzenia z mkv na avi i tak też zrobiłem. Okazało się, że plik który wcześniej nie dawał sygnału 5.1 teraz daje, znowu zmieniłem rozszerzenie tego pliku z avi na mkv i dźwięk 5.1 dalej jest. Pozostałe filmy z dźwiękiem dolby digital o rozszerzeniu avi i mkv ładnie grają 5.1. Tylko film z DTS idzie w stereo. Tylko oryginalny player philipsa puszcza dźwięk 5.1, playery mxplayer vlc kodi dalej tylko stereo, nie radzą sobie z 5.1. Nie wiem, wychodzi na to, że plik avi przepchał styki philipsa w pewnym stopniu może wezmę szczotę od kibla i nią poszoruję gniazda TV ... a ta partycja fat32 w wykonaniu pomocy technicznej to śmiech na sali :/. Walczę dalej...
Update
W kodi wystarczy ustawić funkcję allow passthrough na włączoną, filmy Dolby Digital 5.1 ładnie grają dźwięk przestrzenny, niestety sygnał DTS tylko stereo.
WitamAve
Poprzedni post zmielił się w sofcie forumowym i ostatecznie nie udało się opublikować, a nie miałem czasu wczoraj pisać od nowa.
DOWNGRADE do 240 - w końcu poszło. Przyczyna problemów to po prostu pendrive. Wszystkie od 4GB do 16GB formatowałem na FAT32 w Win10. W końcu na jednym wiekowym 4GB poszło - ładnie wgrał się soft starszy.
Zacinki Android TV jak były tak są. HGW z czym toto związane. Coś tam sobie TV miele w tle i powoduje to przycinanie. Czasami (jak było, tak jest) przebija na sekundę jakiś inny obraz (z androida ekranu domowego, albo z jakiejś apki, albo z innego źródła HDMI).
Obraz - nieco lepiej (głównie FHD), choć zależnie od źródła różnie - np. Netflix na niektórych materiałach lepiej, na innych gorzej (jakby inaczej ustawiona gamma - w ustawieniach TV jednak nie było zmian). Dema FHD, 4K, HDR - ogólnie bdb. Wniosek - nieco pozmieniane w sofcie zostały algorytmy przetwarzania obrazu między softem w wersji 240 a 246).
AUDIO PASSTHROUGH - wszelkie problemy jakie opisujecie znam i potwierdzam.
Zależnie od źródła (apki w TV do odtwarzania - wbudowana, MX Player, VLC, Archos Player, Kodi, źródła to pendrive w USB 3.0, NAS (LAN), Netlix, Youtube) - nie zawsze jest faktycznie audio w DD lub co istotne DD 5.0/5.1. Zdarza się, że jest np. DD ale 2.0. Wtedy ma prawo nie być 5.1. W Netflix sprawdzajcie ustawienia audio w każdym filmie bo różnie to bywa. Netflix najlepiej działał u mnie na XBOX.
Zależnie od kodeka audio, czasami trzeba w TV wyjście przełączyć na Stereo a potem znów na 'wielokanałowy' ale nie 'wielokanałowy obejście', bo TV z niektórymi sobie nie radzi.
Testowałem to na Netflix: Star Trek Discovery - audio angielski oryginalny, angielski 5.1, polski 5.1, coś tam jeszcze. W dwóch przypadkach musiałem przełączyć z 'wielkonałowy obejście' na 'wielokanałowy' bo TV nie radził sobie z wypuszczeniem dźwięku po OPTYKU. Albo znika audio, albo się tnie (tzw. 'stuttering') - czkawki.
Tutaj może KiKi byłby w stanie pomóc i zaatakować zespół inżynieryjno-techniczny Philipsa - może coś poradzą i poprawią to w kolejnej aktualizacji?
Te same materiały w Zidoo X10 czy XBOX - nie mają takich problemów (także audio wypuszczone przez OPTYKA do amplitunera bezpośrednio, wszystko do DTS włącznie leci bez zacięć. Powyżej DTS jest downgrade do DD i działa). Ten sam materiał z tego samego źródła ale po HDMI do TV i dalej po OPTYKU z TV do amplitunera - rzadko zdarza się, że nie jest przesłany poprawnie. Wniosek: z pewnymi rodzajami sygnału TV nie radzi sobie z przekazaniem RAW (zgaduję, że to 'wielokanałowy obejście') w żadnym z trybów (wielokanałowy/wielokanałowy obejście).
AKTUALIZACJE - irytujące to wymuszanie aktualizacji. Po 2 dniach i u mnie poszło - żona kliknęła nie czytając i znów mam 246.
Nie zdążyłem przekopać jak to wpłynęło znów na obraz. Może dziś zajrzę.
CO ISTOTNE - wczoraj na wersji 240 TV dostał kuku i przestał rozpoznawać materiały HDR...
To tylko potwierdza moje przekonanie, że SOFT jakiś czkawek dostaje czasami.
Nie miałem czasu na zabawy z resetami ustawień itd. Po powrocie wieczorem, żona zatwierdziła aktualizację i TV (dalej czkawki) po kwadransie przemielił co miał w tle i dało się z niego korzystać. HDR'y powróciły do normy.
Myślę, że to kolejny temat dla Serwisu/Inżynierów Philipsa - poprawienie SOFTU
Witam
Taka podpowiedz na którą tu nie dostałem odpowiedzi a info zaporzyczylem z bliźniaczego forum...... Te przebijanie o którym piszesz to jest cykliczne?
Pytam i podpowiadam że u mnie było coś takiego i skończyło się wymiana taśmy w tv... Sorki tylko jaka to taśma to nie wiem bo nie dostałem jeszcze specyfikacji od serwisu.... Moge wysłać tobie filmik to sobie porównasz
Pozdro
Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
10 lipca pisałem, żebyś wymieniał na model wolny od wad. Temat szachownic był wtedy na topie. Nie wiem co tyle czasu robiłeś. A wymianę na nowy miał byś od ręki, gdziekolwiek byś nie kupił.
Ma ktoś z was podłączone ps4 pro do tego tv i gra w fife?
Jakie macie ustawienia obrazu do grania? Oczywiście włącza się HDR i niestety jest dość ciemny ekran. Upłynnianie mam do grania wszystkie powyłączane, a jak u was?
Ma ktoś z was podłączone ps4 pro do tego tv i gra w fife?
Jakie macie ustawienia obrazu do grania? Oczywiście włącza się HDR i niestety jest dość ciemny ekran. Upłynnianie mam do grania wszystkie powyłączane, a jak u was?