Pisałem wcześniej o 8008 teraz po ok 3 miesiącach i pewnych przygodach mogę coś więcej napisać:
1. Bardzo dobre kolory – w tym czerń. Ustawienia proponowane z Av Formus.
2. Obraz jeżeli nie brać pod uwagę problemów opisanych poniżej świetny. Najlepiej na BD, używam też nc+, w HD dobrze, SD gorzej, wszystko zależy od programu.
3. Naprawdę dobry dźwięk.
4. Ambilight rewelacja. Jest super, mimo, że nie mogę docenić w 100%, bo wyobrażam sobie że TV musiałby wisieć na ścianie i wtedy pewnie bajka.
Koniec zalet
3D nie używam (okulary jeszcze zafoliowane) podobnie jak smart TV. Co do smart TV mogę tylko powiedzieć, że mam porównanie z Samsungiem (i to klasę albo i dwie niżej bo seria 6) i Philips wysiada. Widać różnicę, która firma wypuściła pełny opracowany produkt, a która tylko dlatego, że rynek chce smart TV wypuściła to co miała.
Problemy:
1. Clouding ale nie taki żeby nie dało się go wyeliminować ustawieniami. Teraz praktycznie niewidoczny.
2. Ostatnio zauważyłem problem z pojawiającymi się artefaktami (zakłóceniami, coś jak zakłócenia kompresji mpg) tj. rozmazane „kwadratowe” krawędzie przy poruszających się obiektach i to raczej większych jak na przykład widok z wnętrza jadącego samochodu wtedy zakłócenia powstają przy krawędzi okien i tła, krajobrazu.
3. Problem z wyświetlaniem długich, gęsto przecinających się linii jak kratka, często wzór na ubraniach. Linie wtedy drżą, jakby migoczą.
Jakieś sugestie? Może to kwestia ustawień tzw. polepszaczy? A może obrazu (sygnału) z dekodera?
4. Mam też wrażenie, że nie ma znaczenia ustawienie polepszacza płynności ruchu. Jakbym nie ustawił, nie zauważam różnicy.
5. Wykonanie kiepskie, plastikowe. Najgorsze, że w moim egzemplarzu jeżeli patrzy się z boku na ekran (wystarczy pod niewielkim kątem) uwidacznia się przebijające podświetlenie matrycy. To znaczy na styku matrycy i krawędzi TV (obramowania) w górnym i dolnym rogu widoczne są dwa niewielkie punkty, jednak bardzo jasne, świecące jaskrawym i intensywnym białym światłem (jak lampa błyskowa w aparacie). Pierwszy raz z czymś takim się spotkałem, to mój 3 LCD ale i w TV w sklepach czegoś takiego nie widziałem.
Czy u kogoś występuje podobny problem?
6. Zły serwis. W związku z wadą opisaną powyżej zgłosiłem reklamację do sklepu (Euro Agd) i po konsultacji z serwisem Philipsa (przynajmniej tak mi odpowiedziano) uzyskałem odpowiedź, iż towar jest zgodny z umową, nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju zwykle towar jest używany oraz jego właściwości odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju!!! Temu kto tak napisał proponuję obejrzenie filmu i czy nie dostanie wk....a, że mu przez cały czas po oczach jakby ktoś latarką świecił (albo raczej laserem
Efekt, odstąpienie od umowy i prawdopodobnie czeka mnie proces ze znaną siecią sprzedaży.
Problem powstał ponieważ w moich okolicach (Szczecin) nie było żadnego sklepu gdzie TV byłby dostępny. Zamówiłem w Euro Agd z dostawą do domu. Przywieźli, gdy nie było mnie w domu, sprawdzili stan zewnętrzny, było ok, nie włączali. Później się okazało, że jednak nie jest ok.
MM