Panasonic TX-L47ET60 test otwarty, czyli model który powinieneś zapamiętać !

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Fakt pojawia się informacja : Brak połączenia z usługą Netfix.Spróbuj jeszcze raz lub uruchom ponownie router sieciowy i urządenie do transmisji strumieniowej.Więcejinformacji można znaleść pod adresem netflix.com/nethelp.
Wcześniej wszystko było dobrze . Spróbuję w innym czasie połączyć się z Netflixem . Aktualnie TV potwierdza połączenie z Serwr Netfix 2,3,4 a z 1 brak połączenia , restart routera też nic nie pomaga .Dam znać jak się uda połączyć z ww. serwerem . Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
Witam
Co prawda nie korzystam z Netflix, ale u mnie ikona nie zniknęła i jest dostępna w Viera Markecie. Po uruchomieniu apki pojawia się logo Netflix na czerwonym tle, a po paru sekundach mam ekran z informacją "Oglądaj seriale, filmy i programy w dowolnym miejscu i o każde porze.". Pod spodem mam dwa przyciski "Rozpocznij bezpłatny miesiąc" (może przetestuję w długie zimowe wieczory...) oraz "zaloguj się". Ten drugi przekierowuje na ekran logowania. Więc chyba aplikacja działa. Sprawdzane przed chwilą, tj. około godz. 20:50.
47DT60.
Pozdrawiam.

EDIT: co do znikania ikon aplikacji uważam za naturalne. Jedne apki się pojawiają, inne znikają (chociaż w naszych modelach chyba raczej już tylko to drugie). Przykład serwis Iplex, który się był i zwinął.
 
Ostatnia edycja:

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Wcześniej miałem tak samo jak u Stanleya
Obecnie pokazuje błąd NW-2-5
Pod adresem: https://help.netflix.com/pl/node/14424?ba=GSButtonClick&q=nw-2-5
znalazłem taki opis:
Błąd serwisu Netflix NW-2-5

Jeżeli podczas próby oglądania materiałów w serwisie Netflix pojawi się kod błędu NW-2-5, jest to zazwyczaj spowodowane problemem z połączeniem internetowym, który uniemożliwia połączenie z serwisem Netflix. Aby rozwiązać ten problem, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami.
Odtwarzacz Blu-ray
PlayStation 3
PlayStation 4
Roku
Dekoder telewizyjny lub odtwarzacz multimedialny
Telewizor Smart TV

Sprawdzanie, czy sieć umożliwia przesyłanie strumieniowe

Jeśli korzystasz z publicznej sieci Wi-Fi w pracy, w szkole, w hotelu lub w szpitalu:

Zapytaj administratora sieci, czy usługi przesyłania strumieniowego, takie jak Netflix, są obsługiwane i czy nie zostały celowo zablokowane.
Pamiętaj, że sieci publiczne dysponują ograniczoną przepustowością.

Jeśli korzystasz z Internetu przez łącze komórkowe lub satelitarne:

W razie możliwości spróbuj użyć innej sieci. Łącza komórkowe i satelitarne mają często niższą przepustowość niż łącza kablowe lub DSL.

Sprawdzanie połączenia z Internetem

Przed wykonaniem poniższych czynności upewnij się, że urządzenie ma połączenie z Internetem. Większość urządzeń ma w menu ustawień test połączenia sieciowego, ale możesz też uruchomić inną usługę lub aplikację łączącą się z Internetem, aby sprawdzić, czy urządzenie jest do niego podłączone.

Jeśli test połączenia zakończy się niepowodzeniem lub jeśli nie możesz otworzyć innej usługi lub aplikacji, skontaktuj się z producentem urządzenia w celu uzyskania dalszej pomocy. Jeśli test połączenia zakończy się pomyślnie i możesz otworzyć inne usługi lub aplikacje, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Uruchom ponownie telewizor Smart TV

Przytrzymaj przycisk zasilania na pilocie telewizora przez 10 sekund, aby zrestartować telewizor.
Po zrestartowaniu telewizora spróbuj ponownie uruchomić serwis Netflix.
Jeśli telewizor nie został zrestartowany, włącz go i kontynuuj rozwiązywanie problemów poniżej.
Odłącz telewizor od zasilania na co najmniej 1 minutę.
Gdy telewizor jest odłączony od zasilania, naciśnij i przytrzymaj włącznik na telewizorze przez 5 sekund, aby usunąć ładunek elektryczny.
Jeśli telewizor nie jest wyposażony we włącznik lub nie możesz uzyskać do niego dostępu, pozostaw telewizor odłączony od zasilania na co najmniej 3 minuty.
Podłącz telewizor do zasilania.
Włącz telewizor.
Spróbuj ponownie uruchomić serwis Netflix.

Uruchom ponownie sieć domową

Aby wykonać ten krok, odłącz telewizor Smart TV i wszystkie urządzenia sieci domowej od zasilania na około 30 sekund, a następnie podłącz ponownie wszystkie urządzenia jedno po drugim.

Wyłącz telewizor Smart TV lub odłącz go od zasilania.

Odłącz modem (oraz router sieci bezprzewodowej, jeżeli jest osobnym urządzeniem) od zasilania na 30 sekund.

Podłącz modem do zasilania i zaczekaj, aż wszystkie światełka wskaźników przestaną mrugać. Jeżeli router i modem to osobne urządzenia, podłącz router i zaczekaj, aż wszystkie światełka wskaźników przestaną mrugać.

Włącz telewizor Smart TV i spróbuj ponownie uruchomić serwis Netflix.

Podłącz telewizor Smart TV bezpośrednio do modemu

Jeżeli łączysz się przez router sieci bezprzewodowej podłączony do modemu i po ponownym uruchomieniu sieci nadal nie możesz nawiązać połączenia, spróbuj ominąć router. Pomoże to zidentyfikować źródło problemu poprzez wyeliminowanie możliwej przyczyny w postaci problemów z routerem lub łącznością bezprzewodową.

Wyłącz telewizor Smart TV lub odłącz go od zasilania.

Podłącz telewizor Smart TV bezpośrednio do modemu za pomocą kabla sieciowego.

Odłącz modem od zasilania na co najmniej 30 sekund, a następnie podłącz go ponownie i zaczekaj, aż wszystkie światełka wskaźników przestaną migać.

Włącz telewizor Smart TV i spróbuj ponownie uruchomić serwis Netflix.

Jeśli wykonanie tego kroku przywróciło możliwość oglądania materiałów w serwisie Netflix:

Pominięcie routera i podłączenie się bezpośrednio do modemu pozwoliło pomyślnie uruchomić serwis Netflix. Oznacza to prawdopodobnie, że źródłem problemów jest sam router.
Ominięcie routera w celu korzystania z serwisu Netflix to rozwiązanie tymczasowe i z pewnością nie idealne. Dobrym pomysłem może być kontakt z instalatorem sieci domowej w celu uzyskania pomocy w zresetowaniu lub zmianie konfiguracji ustawień routera.

Jeśli nadal nie możesz oglądać materiałów w serwisie Netflix:

Jeśli mimo bezpośredniego połączenia z modemem nie możesz uruchomić serwisu Netflix, skontaktuj się z producentem urządzeń i dostawcą Internetu i upewnij, że wszystko działa prawidłowo.

Jeśli nie możesz wykonać tego kroku:

Jeżeli to możliwe, zdecydowanie zalecamy podłączenie telewizora Smart TV bezpośrednio do modemu — w ten sposób całkowicie wykluczysz router sieci bezprzewodowej jako przyczynę problemów z połączeniem sieciowym. Jeśli jednak nie masz możliwości podłączenia urządzenia bezpośrednio do modemu, kontynuuj rozwiązywanie problemów zgodnie z poniższymi instrukcjami.

Zwiększ siłę sygnału Wi-Fi

Jeśli łączysz się z Internetem przez sieci Wi-Fi, a powyższe działania nie przyniosły efektu, spróbuj poniższych proponowanych działań, aby usprawnić łączność bezprzewodową:

Przenieś router w inne miejsce, by zwiększyć siłę sygnału. Umiejscowiony centralnie router zapewnia zazwyczaj lepszy odbiór.
Odsuń od routera urządzenia bezprzewodowe, na przykład telefon bezprzewodowy lub kuchenkę mikrofalową. Zakłócenia bezprzewodowe wywoływane przez te urządzenia mogą spowodować poważne problemy podczas próby połączenia z siecią Wi-Fi.
Podnieś router nad podłogę. Router na półce lub biurku zapewnia lepszy odbiór niż router schowany za lub pod meblami.

Co mam teraz zrobić?

Jeżeli w dalszym ciągu masz problemy z połączeniem z serwisem Netflix, skontaktuj się z osobą, która skonfigurowała Twoją sieć domową. Może ona pomóc Ci rozwiązać problem z łącznością sieciową, sprawdzając, czy router jest odpowiednio skonfigurowany, aby łączyć się z innymi urządzeniami w sieci domowej.

Korzystam z linii ADSL-2 o: Aktualna przepływność kbit/s 21286
więc parametry są z małym zapaasem i nidgy nie były gorsze jak 19800 przy najwiękrzym obciąźeniu , jak na ADSL to rewelacja , więc tu nie będę szukał przyczyny . Restart Modemu/Routera nic nie pomógł . Mam Fritza 7490 i bardzo dobrze radzi sobie z najcięższymi zadaniami więc tu też nie powinno być żadnych problemów .
Jak przy okazji wykonam wszystkie zalecenia to dam znać jak wyszło.
P.S.Jeżeli komuś pomogłem to niech opisze swoje działania w tym wątku , inni Forumowicze może też spróbują .Pozdrawiam
 
Ostatnia edycja:

Math13

New member
Dziękuję za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi i opisy.
Niestety u mnie one nie pomogą.
W ogóle nie mam ikony Netfix i w Viera Market też nie jest dostępna.

Problem u mnie to również nie połączenie z internetem. Inne dostępne serwisy na TV działają bez problemu.
Także dostawca internetu nie zablokował mi połączenia z usługą Netfix, gdyż sprawdzałem na laptopie działającym w tej samej sieci domowej i na nim mogę się z tą usługa połączyć.

Już naprawdę nie wiem co mam zrobić aby przywrócić ikonę i usługę Netfix na moim TX-L47ET60. :sad:
 

Stanley

Member
Bez reklam
Dziękuję za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi i opisy.
Niestety u mnie one nie pomogą.
W ogóle nie mam ikony Netfix i w Viera Market też nie jest dostępna.

Problem u mnie to również nie połączenie z internetem. Inne dostępne serwisy na TV działają bez problemu.<...>

Już naprawdę nie wiem co mam zrobić aby przywrócić ikonę i usługę Netfix na moim TX-L47ET60. :sad:

A próbowałeś ostatniej deski ratunku - przywrócić tv do ustawień fabrycznych? Wiem, że potem trochę zabawy jest...
Przy okazji: jakie masz ustawienia regionalne, kraj, język, itd.? U mnie - wszystko polskie.
 

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Dziękuję za zainteresowanie i wszelkie odpowiedzi i opisy.
Niestety u mnie one nie pomogą.
W ogóle nie mam ikony Netfix i w Viera Market też nie jest dostępna.

Problem u mnie to również nie połączenie z internetem. Inne dostępne serwisy na TV działają bez problemu.
Także dostawca internetu nie zablokował mi połączenia z usługą Netfix, gdyż sprawdzałem na laptopie działającym w tej samej sieci domowej i na nim mogę się z tą usługa połączyć.

Już naprawdę nie wiem co mam zrobić aby przywrócić ikonę i usługę Netfix na moim TX-L47ET60. :sad:

Jak nie pomogą sugestie Stanleya a bardzo zależy Tobie na Netfixie w TV , to umów się telefonicznie z najbliższym autoryzowanym serwisem Panasonica na postawienie nowego oprogramowania , bo wszystko wskazuje , że to obecne jest częściowo uszkodzone . W TV jest tak samo jak w komputerach , tylko bez punktów przywracania , więc pozostaje wgranie oprogramowania od nowa , a Netflix wróci do TV , bo ostatnia wersja oprogramowania z automatu ma w sobie tą aplikację . Koniecznie napisz jak wyszło leczenie TV.
 
Ostatnia edycja:

Math13

New member
A próbowałeś ostatniej deski ratunku - przywrócić tv do ustawień fabrycznych? Wiem, że potem trochę zabawy jest...
Przy okazji: jakie masz ustawienia regionalne, kraj, język, itd.? U mnie - wszystko polskie.


Nie próbowałem jeszcze tego, bo to naprawdę dużo roboty u mnie.
Po zakupie 2 dni kalibrowałem telewizor i teraz szkoda mi to stracić. A kopi nie potrafię zrobić, aby ją przywrócić.
Wszystkie ustawienia regionalne mam na polskę.


Jak nie pomogą sugestie Stanleya a bardzo zależy Tobie na Netfixie w TV , to umów się telefonicznie z najbliższym autoryzowanym serwisem Panasonica na postawienie nowego oprogramowania , bo wszystko wskazuje , że to obecne jest częściowo uszkodzone .
... więc pozostaje wgranie oprogramowania od nowa , a Netflix wróci do TV , bo ostatnia wersja oprogramowania z automatu ma w sobie tą aplikację . Koniecznie napisz jak wyszło leczenie TV.

Do serwisu zadzwonię i może uda się umówić tak jak sugerujesz.
Jeżeli nie to w weekend powalczę z moim TV zgodnie z sugestiami.
A tak apropo jaki numerek ma u Ciebie (u Was) ostatnia wersja oprogramowania?
 

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Ostatnia wersja softu do serii 60 to 3885-10502 (Ustaliłem w rozmowie z P. Arielem z Serwisu Panasonic Warszawa) i taka jest też u Stanleya , z tego co pamiętam to zassał ją chyba dzień wcześniej niż ja .
W pierwszej kolejności sprawdź aktualizację: MENU/SIEĆ/AKTUALIZUJ OPROGRAMOWANIE (wyczyści Timer). Jak nie pomoże to zapisz lub zrób zdęcia ustawień kalibracji obrazu , żeby łatwo je odtworzyć .Włóż pamięć(FAT32) do gniazda USB i zrób kopię ustawień kanałów satelitarnych w MENU/KONFIGURACJA/INNE USTAWIENIA/WYMIEŃ LISTĘ KANAŁÓW aby póżniej je przywrócić .
Zamiast TV przywracać do ustawień fabrycznych lepiej zrób tzw. reset SERWISOWY , który dodatkowo sprawdzi poprawną lub błędną pracę pamięci i ją wyczyści . Po takim resecie dodatkowo lepiej będzie pracowało EPG . Przy włączonym TV z tyłu wciśnij volume- i w pilocie MENU do momentu rozpoczęcia resetu , po zakończeniu zostanie wyświetlony raport . Jak to nie pomoże to pozostaje wymiana softu .
W Panasonicach Netflix jest instalowany od modeli serii 50 z rocznika 2012 i nie ma prawa nie działać . Do dzieła !!! i Powodzenia . Oczywiście mile widziany (obowiązkowy!!!) raport na Forum.
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
@robertw222: zwróć jednak uwagę, że to jest topic o ET60 (model wówczas nazwijmy umownie: w dobrej klasie popularnej) , a my mamy DT60 (model z trochę wyższej półki, podwójne tunery, etc). Zabraliśmy tu głos wychodząc (a przynajmniej ja wyszedłem) z założenia, że oba modele pochodzą z tego samego roku, wiele elementów jest podobnych, lecz np. nie wiem czy numeracja softu jest taka sama.
Na pewno ET60 nie posiada opcji wymiany kanałów, która zresztą działa tylko dla kan. satelitarnych - nie ma przecież tunera DVB-S. Dla zbackupowania listy kanałów DVB-T/C pozostaje jedynie wypróbować metodę pliku hotel.pwd, opisywaną na forum. Aczkolwiek przy wczytywaniu pliku jej skutkiem ubocznym jest reset pewnych funkcji telewizora (przynajmniej w DT60).

Tak przy okazji - w ogóle nie jest mi znana żadna metoda globalnego backupu do pliku ustawień naszych telewizorów (notabene ciekawe czy jest w nowszych modelach, albo w jakichś innej firmy). O tym też już pisałem kiedyś na forum - dla mnie wręcz niedorzeczne, że nie ma takiej funkcji w sprzęcie za wiele tysięcy, a posiada ją np. niemal każdy routerek za kilkadziesiąt zł. Podobnie jeśli chodzi o konfigurację tv z kompa np. poprzez interfejs webowy, zamiast anachronicznie za pomocą pilota (co prawda jest aplikacja na urządzenia mobilne, gdzie pewne ustawienia można konfigurować i zdaje się zapamietywać, ale jest to tylko część funkcji tv dotycząca kalibracji obrazu).
Zatem w przypadku wizji resetu telewizora, pozostaje porobić fotki ekranów konfiguracji. Niemal jak za króla Ćwieczka. Dobrze chociaż, że są aparaty cyfrowe... ;)
 

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Co do nr. softu byłem świeżo po rozmowie z wcześniej wspomnianym P.Arielem , który mówił o serii 60 i tak zapisałem ale zgadzam się z Tobą Stanley , taki nr softu jest w naszych modelach TV
Co do kopii kanałów to Math13 może pominąć ten krok , bo w jego przypadku jest niemożliwy do wykonania ale pozostałe porady może wykonać . Bez Dvbs przywrócenie ustawień w TV nie jest tak czasochłonne , w kablówkach i naziemnej nie ma ok. 3000 kanałów (Hotbird/Astra) , z których trzeba ''wyłuskać'' ok. 200 na początek listy Głównej , a pozostałe wygasić .
 
Ostatnia edycja:

Stanley

Member
Bez reklam
Witam
Jako ciekawostka, dwoma kliknięciami w Google znalazłem takie coś:
Download Information of VIERA for Europe | Download | TV | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global
Na stronce można sprawdzić historię wersji firmware. Można także pobrać FW, jest opisana procedura wgrywania przez USB (nie ćwiczyłem).
Link konkretnie dla ET60:
Download Information of VIERA for Europe/ UK and Ireland/ CIS | Download | TV | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global
Wynika z tego, że ostatnim firmware dla tego modelu jest Ver. 3.734 z 16 grudnia 2014. Czyli chyba taka, o której była wcześniej mowa w tym wątku. Swoją drogą ogólnie, o ile pamiętam, jeżeli pojawiała się nowsza wersja, telewizor nie dopuszczał do korzystania z aplikacji sieciowych, dopóki nie zostało zaktualizowane FW (oczywiście tv musiał być podłączony do internetu). Czyli inaczej mówiąc - jeśli korzystano z aplikacji netowych typu Netflix, web browser, etc., tv musiał posiadać aktualne firmware. Niemniej uważam, jeżeli zawiodą wszelkie inne metody typu reset do ustawień fabrycznych, przed wezwaniem serwisu można spróbować "przeflashować" tv wgrywając firmware z USB. A może przed resetem tv - może pomoże, a cała konfiguracja zostanie zachowana?
Powodzenia.
Pozdrawiam.

P.S.
Ostatni FW dla DT60: Ver. 3.885 z 5 czerwca 2016
Download Information of VIERA for Europe/ UK and Ireland/ CIS | Download | TV | Digital AV | Consumer Products | Support | Panasonic Global
 

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Witaj Stanley ! Kawał dobrej roboty wykonałeś , jednak wskazówka dobra jest dla zaktualizowania starszej wersji softu . Jedżeli TV posiada najnowszą wersję softu to aktualizacja nie ruszy tylko otrzymamy info , że nasz TV już posiada najnowszą wersję oprogramowania .
Math13 weekend za nami , jak poszło ? Jesteśmy ciekawi wyników Twojej pracy.
 

Stanley

Member
Bez reklam
No cóż, skoro nie można powtórnie przeflashować tą samą wersją firmware, pozostają rady wcześniejsze. Czyli reset telewizora, a jeśli nie pomoże -zwrócić się o pomoc do serwisu.
 

robertw222

Klub HDTV.com.pl
VIP
Przed chwilą sprawdziłem Netflixa i okazało się , że wszystko działa prawidłowo bez sprawdzania wszystkich punktów z lisy , o której pisałem w #1365 23-07-2017, 17:29. Okazuje się , że błędy mogą pojawiać się również w Globalnej sieci . A co z problemem w Twoim TV Math13 ?
Czekamy na wyniki !!!
 

Math13

New member
Jestem ponownie.
Przepraszam za zwłokę, ale przebywałem na dłuższych wakacjach.
Prześledziłem cały wątek od ostatniej mojej wizyty. Wszystkim dziękuję za pomoc i porady.
Przymierzałem się do zastosowania rad kolegów, ale okazuje się, że nie potrzeba.
Ogromnie się zdziwiłem i zarazem bardzo ucieszyłem, gdy po włączeniu TV i wejściu w panel aplikacji ukazał się moim oczom Netflix.
I co najważniejsze działa bez żadnego problemu. :smile:

Zaznaczam, że nic nie zmieniałem i nie restartowałem.
Pojawił się sam od siebie i naprawdę nie wiem jak to wytłumaczyć.
 
Do góry