Panasonic TH-42PY700PA +Cyfra=problem

bielto

New member
Ciąg dalszy korespondencji z Cyfrą.

[FONT=PrimaSans BT,Verdana,sans-serif]Szanowni Państwo !

Zachęcony zaproszeniem do kontaktu korzystam z powyższej możliwości.
Niestety odpowiedź przesłana przez Pana Marcina Szczypiorskiego całkowicie nie satysfakcjonuje mnie z powodów, które przedkładam poniżej:

1. Sami przyznaliście Państwo iż w przypadku mojego telewizora "dekodery HD i HD PVR współpracują jedynie poprzez złącze EURO SCART, mimo, że telewizory w specyfikacji posiadają obsługę protokołu HDCP.". Jest to duży sukces, gdyż na infolinii konsultant przekonywał mnie iż mój telewizor nie obsługuje tego standardu.

2. Twierdzicie iż problem nie leży po waszej stronie, gdyż inne platformy też mają takie same problemy. Mnie nie interesują (na razie ) problemy innych platform, gdyż abonament płacę Wam. To tak jakby nie można było mieć pretensji do szewca za źle zrobione buty, gdyż jego konkurent też nie umie szyć butów.

3. W swoim piśmie nie żądałem skorygowania abonamentu w związku z aktualizacją oprogramowania. Moje żądanie związane było z uniemożliwieniem mi w wyniku waszych działań korzystania z opcji za które opłacę. Z Państwa reakcji wynika, że doprowadziliście do tego zmieniając oprogramowanie.

4. Proszę o wskazanie chociażby jednego dokumentu w którym zapowiadaliście zamiar zmiany parametrów technicznych sygnału, tak abym kupując telewizor miał pewność, że będzie on współdziałał z waszym dekoderem.

Mając na uwadze powyższe stanowczo żądam, przywrócenia możliwości korzystania z programów w sposób umożliwiający oglądanie ich w rozdzielczości HD oraz naliczenia stosownej rekompensaty.[/FONT]
[FONT=PrimaSans BT,Verdana,sans-serif]

Szanowny Panie Tomaszu,

odpowiadając na e-mail, dziękuję za dokładne podanie modelu telewizora co pozwoli sprawdzić szczegółowo przyczynę braku odbioru.

Do czasu wyjaśnienia niedogodności w odbiorze, proszę korzystać z połączenia EURO SCART i zachęcam do kontaktu po 12.05.2009 roku.

Jednocześnie wyjaśniam, że odpowiedź na Pana zgłoszenie zarejstrowane faksem 04.05.2009 roku zostanie udzielona w terminie regulaminowym.

W przypadku pojawienia się pytań, chętnie udzielę informacji.

Z poważaniem,

Marcin Szczypiorski

Dział Relacji z Abonentami[/FONT]
Zachęcony do korespondencji napiszę kolejnego maila. Przeciez nie odpowiedzieli na 4 punkt.
[FONT=PrimaSans BT,Verdana,sans-serif] [/FONT]
 

spock

New member
W przypadku Pana telewizora, dekodery HD i HD PVR współpracują jedynie poprzez złącze EURO SCART, mimo, że telewizory w specyfikacji posiadają obsługę protokołu HDCP.(Fajne nie?)

To jest najlepsze. Bo certyfikat HDMI/HDCP to się kupuje na bazarze i każdy nakleić może. Jakoś z odtwarzaczami Blue-Ray,DVD, dekoderami innymi działa bez problemu a tutaj masz ..nie działa z naszym to nie nasz problem. Zaiste marketingowa logika :)
 

bielto

New member
Wysłałem kolejnego maila do Cyfry. W związku z tym, że planuję zakup nowego telewizora ;) poprosiłem o wykaz marek i modeli, które współpracuja z ich dekoderami po aktualizacji oprogramowania lub wykazy sprzetu, którego zakupu należy unikać. Opcjonalnie poprosiłem o szczegółową specyfikacje sygnału na złączu HDMI, tak abym zapytanie mógł wysłac do konkretnych producentów telewizorów.
 

krokiet1000

New member
Hmm najpierw mieli znać odpowiedź 8-go; a teraz proszą o kontakt po 12-tym. Zdaje się, że poprawka softu chyba przerosła cyfrę+. Mam nadzieję, że na gwiazdkę się z tym uwiną :confused:
Nie wiem co w tej sprawie robi Panasonic ale na ich miejscu zareagowałbym dość ostro gdyby ktoś "wycierał sobie gębę" moją firmą.

Bielto, na jaki adres wysyłałeś żądanie rekompensaty ? Puszcze im dzisiaj pismo...
 

bielto

New member
Wysłałem fax. Numer na ich stronie internetowej (adresu strony nie mogę podać bo mi go skrypt forum wywala. Na stronie jest tez adres do korespondencji
 

spock

New member
krokiet1000 napisał:
Hmm najpierw mieli znać odpowiedź 8-go; a teraz proszą o kontakt po 12-tym. Zdaje się, że poprawka softu chyba przerosła cyfrę+. Mam nadzieję, że na gwiazdkę się z tym uwiną :confused:
Nie wiem co w tej sprawie robi Panasonic ale na ich miejscu zareagowałbym dość ostro gdyby ktoś "wycierał sobie gębę" moją firmą.

Bielto, na jaki adres wysyłałeś żądanie rekompensaty ? Puszcze im dzisiaj pismo...

Coś robi bo już na Infolinii nie mówią, że to problem telewizorów Panasonica i innych :) :) Ja otrzymałem info, że do końca tygodnia powinnien być upgrade softu..czyli gdzieś w przyszłym tygodniu pewnie...
 

Gulgulator

New member
Kupą mości Panowie , kupą . W kupie moc i siła . Ja już fax wysłałem , choć musiałem otworzyć kompa i wsadzić mu stary modem .
 

bielto

New member
CD korespondencji z Cyfrą

Cierpliwość Cyfry skończyła się. Na kolejnego maila z prośbą o podanie marek i modeli telewizorów współpracujących z ich supernowoczesnymi dekoderami uzyskałem informację, że moja reklamacja zostala zarejestrowana i odpowiedź dostanę w regulaminowym terminie. Co ciekawe nie podano mi numeru reklamacji. Sprawdziłem w regulaminie, ten czas na odpowiedź to 30 dni.
 

krokiet1000

New member
bielto napisał:
Cierpliwość Cyfry skończyła się.

Tak jak i abonentów. W weekend hit ligi polskiej: Wisła-Legia, który zamiast w jakości HD oglądnę w jakości telewizora kineskopowego dzięki kablowi EURO....
 

mustang

New member
Ja od razu zacząłem z "grubej rury" nie czekając na ich śmieszne tłumaczenia. Oto odpowiedź, którą od nich dostałem.

"Szanowny Panie,

odpowiadając na e-mail, uprzejmie dziękuje za zgłoszenie oraz wskazanie modelu posiadanego telewizora. Zapewniam, że trwają prace i konsultacje z czołowymi producentami telewizorów, mające na celu zidentyfikowanie przyczyny niedogodniości i możliwości obsługi HDCP na poszczególnych modelach telewizorów.

W związku z wynikłymi utrudnieniami w odbiorze i naszą długoletnią wspólpracą, postanowiliśmy odstąpić od naliczenia opłaty za opcje HD w maju 2009 roku.

W razie pojawienia się pytań, proszę o kontakt z Centrum Telefonicznym Abonentów pod numerem 0 801 066 066, 022 310 45 45.

Z poważaniem,

Adam Prokopek

Dział Relacji z Abonentami"

Jak na początek w pewnym sensie mnie to zadowala, zobaczymy co dalej, na razie męczę się na EURO
 

bielto

New member
Ja dalej jestem na etapie
Wyjaśniam, że aktualizacja oprogramowania dekodera HD nie stanowi przesłanki do skorygowania naliczonej opłaty abonamentowej.
Może dlatego, że abonentem Canal jestem dopiero jakieś 12 lat (uwzględniając pierwszą umowę na analogowy tuner z plastikowym kluczykiem zamiast karty).
 

mustang

New member
bielto napisał:
Ja dalej jestem na etapie Może dlatego, że abonentem Canal jestem dopiero jakieś 12 lat (uwzględniając pierwszą umowę na analogowy tuner z plastikowym kluczykiem zamiast karty).

A jaka droga pisałeś do nich?? Bo ja pisząc z ICA, byłem zalogowany, czyli mieli od razu moje wszystkie dane, może nie wiedzą, że jesteś "starym wyjadaczem" ;)
 

bielto

New member
Wiedzą dokładnie kim jestem. Początkowo pisałem przez ICA a potem mailowo, ale zawsze w tytule był mój numer abonenta.
 

krokiet1000

New member
Panowie dzwonił ktoś do cyfry w ciągu ostatnich dwóch dni ? Wiadomo kiedy będzie naprawione to co spieprzyło ich super uaktualnienie, czy dalej Cyfra ściemnia, że czeka na to co zrobi serwis Panasonica ?
 

bielto

New member
Nie wiem co się dzieje, ale co pewien czas terminal gubi programy. Trzeba wejść w MENU potem WYSZUKIWANIE PROGRAMÓW i z powrotem są programy które znikły wcześniej. A HD po HDMI jak nie było tak nie ma.
 

r3d3

New member
A tak przy okazji zauważyłem opcję wyszukiwania programów "naziemnych". Niestety nic nie udaje się wyszukać. To jeszcze nie jest w pełni uruchomione w terminalu czy coś robię nie tak? W moim kablu idzie jednocześnie sygnał z satelity i anteny TV naziemnej.
 

spock

New member
r3d3 napisał:
A tak przy okazji zauważyłem opcję wyszukiwania programów "naziemnych". Niestety nic nie udaje się wyszukać. To jeszcze nie jest w pełni uruchomione w terminalu czy coś robię nie tak? W moim kablu idzie jednocześnie sygnał z satelity i anteny TV naziemnej.
Nie nie idze kablem od anteny SAT. Masz oddzielne wejście antenowe..podłączasz tam antenę (zwykłą, a jak masz nadajnik blisko to dłuższy drut :) ) i dopiero wówczas możesz szukać DVB-T. Ważne - musisz mieć równiesz sygnał z satelity - inaczej nie bedzie działać.
 

walszyn

New member
Myślę że cyfra została zasypana mailami, bo dzisiaj dostałem odpowiedź bardzo szybko. Treść maila wydaje się wygenerowana przez automat.
Pan Krzysztof F nie ma czasu na "pogaduszki" z klientami.
cytuję:



Szanowny Panie,
odpowiadając na e-mail, uprzejmie wyjaśniam, że głównym celem wprowadzenia zabezpieczeń HDCP (ang. High-bandwidth Digital Content Protection) jest uniemożliwienie przesyłania treści wysokiej rozdzielczości w postaci, która pozwoliłaby na tworzenie nieautoryzowanych kopii.

Wprowadzenie protokołu HDCP jest wymagane przez przemysł filmowy, reprezentowany przez największe wytwórnie filmowe. Producenci nie zgadzają się na dystrybucję swoich produktów bez stosownych zabezpieczeń. Decyzje takie wymogły na CYFRZE+ uruchomienie w dekoderach HD i HD PVR zabezpieczenia HDCP oraz wyłączenie sygnału na wyjściu Component z uwagi na brak możliwości ochrony treści.

Jeśli dekoder CYFRY+ z aktywnym systemem HDCP zostanie podłączony do telewizora lub monitora bez tego systemu to ekran pozostanie całkowicie czarny.

Obecnie trwają rozmowy z producentami telewizorów, którzy zadeklarowali w specyfikacji swoich produktów obsługę protokołu HDCP, a które to produkty po wprowadzeniu nowego oprogramowania dla dekodera Philips HD, przestały z nim współpracować. Współpracujemy z producentami telewizorów, aby jak najszybciej znaleźć przyczynę niedogodności.

Na obecną chwilę, w przypadku Państwa telewizora, aby umożliwić odbiór wykupionych kanałów, zalecamy podłączeni go poprzez złącze EURO/SCART. Rozwiązanie takie umożliwia odbiór kanałów w jakości SD.

W przypadku pojawiających się w utrudnień w odbiorze i występowaniu komunikatu „Brak sygnału sprawdź antenę” proszę o sprawdzenie sprzętu na instalacji antenowej dystrybutora.

W przypadku pojawienia się pytań, proszę o kontakt.

Z poważaniem,

Krzysztof F
Dział Relacji z Abonentami




Pytań jest mnóstwo tylko kto na nie odpowie. O jakości programów HD, a raczej braku jakości nikt nawet nie wspomina.O kasie za te programy również .
 
Do góry