Nvidia Shield TV jako odtwarzacz multimedialny.

rkaniews

Member
Kupiłem właśnie 2019 PRO z dostawą na 13.01. Akurat Amazon.co.uk miał na stanie 13 sztuk, rozeszły się w 2h, kupiłem przedostatnią sztukę. Z dostawą przyspieszoną wyszło 1090 PLN, ale nie chciałem czekać, bo na koniec stycznia kończy mi się NC+.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Przecież już wielokrotnie pisałem, że u mnie Xiaomi działa dobrze. Płynnie, szybko i bez żadnych zwiech. Wszystkie programy. Kupiony w polskiej dystrybucji.

Ponieważ kilka osób na tym forum sugerowało mi, że moje problemy z Mi BOXEM S dotyczą tylko mojego egzemplarza, że sprzedawane w polskiej dystrybucji Mi BOXy działają super, zakupiłem w sklepie Avans, przez Allegro kolejną sztukę do testów.
Po otrzymaniu, maglowałem go codziennie przez tydzień w dokładnie tym samym środowisku (TV, net, kable itp.). Oto wnioski: KOLEJNY EGZEMPLARZ ZACHOWUJE SIĘ TAK SAMO JAK MÓJ POPRZEDNI.

OBJAWY:

Fabryczny Android TV 8.1: problemy z płynnością ruchu w apce NETFLIX: rożnie to działa na różnych filmach. Bywało też, że film na początku szedł płynnie a nagle w trakcie oglądania zaczynał drgać w ruchomych scenach i tak już do końca (dźwięk zawsze leci płynnie). Raz wywaliło mnie z Netflixa na pulpit i po ponownym wejściu w ten sam film już szarpał. Restart nie zawsze pomagał. Czasami trzeba było kombinować kilka restartów + wyłączenie go z prądu, by było dobrze.

Wgrany ręcznie Android TV 9 beta 3: płynność w filmach NETFLIX o dziwo jest OK a testowałem wile różnych tytułów. Wszystko działa dobrze ale do czasu np. dłuższego uśpienia pilotem (np na noc). Po zbudzeniu, filmy w NETFLIX, które przed uśpieniem szły idealnie płynnie, szarpią i to bardzo mocno. Nazwałem to w moich poprzednich postach "zmuleniem Netflixa" choć poza nagłą i niezrozumiała utratą płynności w filmach na NF, samo urządzenie, nie ma innych objawów żadnego spowolnienia. Skuteczną metodą w tej sytuacji jest restart (ponowne uruchomienie ) Mi Boxa (najszybciej przez przytrzymanie przycisku włącz/wyłącz na górze pilota). Po restarcie szarpiący film idzie już płynnie.

Najłatwiej to sprawdzić na BreakingBad S03E13 od pierwszej sceny (scena z kominkiem). Gdy pojawia się widok na okno to zaczyna ono skakać na boki i takie rwanie pojawia się co regularnie co kilka sekund. Po restarcie ta scena jak i cały film idzie już płynnie do czasu ponownego zmulenia.
-----

W ATV 9 beta3, tak samo jak w fabrycznym ATV 8.1, koniecznie trzeba załączyć w menu opcję HDMI CEC, bo po uśpieniu z pilota często nie udaje się zbudzić boxa a jak już wstaje to nie nadaje się do użytku jest tak koszmarnie zmulony (cały). Wszystkie testy oczywiście robiłem z włączoną tą opcją. Dla wszystkich testów miałem też ustawione 60Hz w ustawieniach ekranu Mi BOXa.

Wszystkie ww. objawy są dokładnie takie same na obu Mi BOXach, jakie mam. Kolega, który kupił swojego Mi BOXA w Niemczech, również to potwierdza na swoim egzemplarzu. Swoje Mi BOXy testowałem nie tylko u siebie ale także i w domu rodziców. Objawy te same.

Reasumując, nie jest prawdą, że "zmulenie" dotyczy tylko wybranych czy nielicznych egzemplarzy. Wszystkie się zachowują tak samo niestabilnie i ma się wrażenie, że żyją własnym życiem doprowadzając użytkownika do szewskiej pasji. Da się je ewentualnie użytkować na ATV9 beta 3, robiąc restart boxa przed każdym uruchomieniem filmu na Netflix. Może kolejne wersje softu coś zmienią, chociaż o ww.problemach słyszy się na wielu forach od ponad roku co nie daje nadziei na szybkie ogarnięcie problemu.

Równolegle mam też Nvidię Shield TV i z nią nie mam żadnych problemów. Działa płynnie i stabilnie. Jestem z niej bardzo zadowolony.
 
Ostatnia edycja:

radioaktywny

New member
Reasumując, nie jest prawdą, że "zmulenie" dotyczy tylko wybranych czy nielicznych egzemplarzy. Wszystkie się zachowują tak samo niestabilnie i ma się wrażenie, że żyją własnym życiem doprowadzając użytkownika do szewskiej pasji.

Jak możesz pisać, że problem dotyczy wszystkich egzemplarzy. Nie jest to prawda. U mnie działa idealnie. U większości kolegów z tego forum działa idealnie. Z analizy forum kodi i miupolska też wynika, ze działa idealnie. Może to konflikt z jakąś grupą telewizorów? Może soft w TV nieaktualny albo skopany?

Przykład: ja mam TV Panasonic i u mnie nie działa dekoder Horizon z UPC. Każdy inny dekoder u mnie działa ale ten nie. Tak samo dekoder Horizon działa na każdym innym TV ale nie na Panasonic. Co jest skopane? Dekodery Horizon czy telewizory firmy Panasonic?
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Testowałem na różnych telewizorach. W domu mam SONY (1080p) u rodziców Panasonic (1080p), kolega ma chyba Samsunga albo LG (nie pamiętam).
Mamy więc 3 różne TV i 3 egzemplarze Mi BOXY S, kupione w 3 różnych dystrybucjach (Hiszpania, Polska, Niemcy). Objawy są identyczne.
Trudno wyciągnąć inne wnioski.
 
Ostatnia edycja:

radioaktywny

New member
Reasumując, nie jest prawdą, że "zmulenie" dotyczy tylko wybranych czy nielicznych egzemplarzy. Wszystkie się zachowują tak samo niestabilnie i ma się wrażenie, że żyją własnym życiem doprowadzając użytkownika do szewskiej pasji.

3 egzemplarze Mi BOXY S,

U mnie działa idealnie. U większości kolegów z tego forum działa idealnie. Z analizy forum kodi i miupolska też wynika, ze działa idealnie.

Bez urazy, ale problem nie dotyczy wszystkich ogólnie egzemplarzy ale wszystkich Twoich MiBoxów.

Nie zmienia to faktu, że rzeczywiście jakiś problem istnieje ale nie należy go uogólniać. Jak ktoś chce kupić MiBoxa to najlepiej wersja 4K i przez sklep internetowy aby sprawdzić i ewentualnie oddać lub w sklepie stacjonarnym, który przyjmuje zwroty.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Problem z MiBoxem można wyeliminować w prosty sposób. Nie usypiać go :)

1. On sam się usypia przy dłuższym nieużywaniu.
2. Nawet bez usypiania, wystrczy pochodzić po aplikacjach i menu przez dłuższy czas i też następuje "zmulenie" filmów w Netflixie. Możliwe, że nawet nic nie robiąc w uruchomionym Mi BOXie też by to wystąpiło.
 

colargor

Member
1. On sam się usypia przy dłuższym nieużywaniu.
2. Nawet bez usypiania, wystrczy pochodzić po aplikacjach i menu przez dłuższy czas i też następuje "zmulenie" filmów w Netflixie. Możliwe, że nawet nic nie robiąc w uruchomionym Mi BOXie też by to wystąpiło.

w opcjach deweloperskich jest funkcja ''Stay Awake''
 

rafmik

Member
Ponieważ kilka osób na tym forum sugerowało mi, że moje problemy z Mi BOXEM S dotyczą tylko mojego egzemplarza, że sprzedawane w polskiej dystrybucji Mi BOXy działają super, zakupiłem w sklepie Avans, przez Allegro kolejną sztukę do testów.
Po otrzymaniu, maglowałem go codziennie przez tydzień w dokładnie tym samym środowisku (TV, net, kable itp.). Oto wnioski: KOLEJNY EGZEMPLARZ ZACHOWUJE SIĘ TAK SAMO JAK MÓJ POPRZEDNI.



To nie wiem co się u Ciebie dzieje - jutro będą 3 tygodnie od kiedy mam tego boxa - ANI RAZU przez ten czas nie był restartowany, jedyne co do go usypiam jak nie korzystam z TV.
Zero zmulenia, wszystko chodzi płynie. A każdego dnia korzystam z YT, Kodi i Netflixa. Wyjątkowo dużo przez okres świąteczny. Zero zwiech, zmuleń, problemów ze stabilnością.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
To nie wiem co się u Ciebie dzieje - jutro będą 3 tygodnie od kiedy mam tego boxa - ANI RAZU przez ten czas nie był restartowany, jedyne co do go usypiam jak nie korzystam z TV.
Zero zmulenia, wszystko chodzi płynie. A każdego dnia korzystam z YT, Kodi i Netflixa. Wyjątkowo dużo przez okres świąteczny. Zero zwiech, zmuleń, problemów ze stabilnością.

Sam ostatnio napisałeś, że Breaking Bad u ciebie w ruchomych scenach szarpie (najlepiej to widać w pierwszej scenie sezonu 3, odcinek 13). To własnie o tym piszę, że po restarcie Mi BOXA już nie szarpie. Nazwałem to zmuleniem NETFLIXA. Filmy w nim działają płynnie aż nagle, niektóre z nich zaczynają szarpać i szarpią już cały czas. Po restarcie problem znika aż do kolejnego zmulenia (czasem godzina, czasem 1 dzień). W czasie "zmulenia Netflixa" sam Mi BOX działa tak jak zawsze, nie widać żadnego spowolnienia w menu itp.
 
Ostatnia edycja:

rafmik

Member
Sam ostatnio napisałeś, że Breaking Bad u ciebie w ruchomych scenach szarpie (najlepiej to widać w pierwszej scenie sezonu 3, odcinek 13). To własnie o tym piszę, że po restarcie Mi BOXA już nie szarpie. Nazwałem to zmuleniem NETFLIXA. Filmy w nim działają płynnie aż nagle, niektóre z nich zaczynają szarpać i szarpią już cały czas. Po restarcie problem znika aż do kolejnego zmulenia (czasem godzina, czasem 1 dzień). W czasie "zmulenia Netflixa" sam Mi BOX działa tak jak zawsze, nie widać żadnego spowolnienia w menu itp.

Nie, wtedy jak ta scena szarpała to zmieniłem odświeżanie w ustawieniach boxa i już przestało szarpać. Było domyślne 60Hz (bo tak oglądam YT), zmieniłem na 24Hz i problem szarpania w tej scenie zniknął. Żadnego restartu boxa.
Kodi samo sobie zmienia obraz na 24Hz jak tylko do niego wchodzę.

Foto z teraz w załączniku. 482h up time.
 

Attachments

  • mibox.jpg
    mibox.jpg
    286 KB · Wyś: 39

kola01

Well-known member
Bez reklam
Nie, wtedy jak ta scena szarpała to zmieniłem odświeżanie w ustawieniach boxa i już przestało szarpać. Było domyślne 60Hz (bo tak oglądam YT), zmieniłem na 24Hz i problem szarpania w tej scenie zniknął. Żadnego restartu boxa.
Kodi samo sobie zmienia obraz na 24Hz jak tylko do niego wchodzę.

Foto z teraz w załączniku. 482h up time.

No ale właśnie rozchodzi się o to, żeby nie ganiać po parę razy do menu po każdorazowym włączeniu filmu na NETFLIXIE, sprawdzając na którym ustawieniu nie szarpie, tylko ustawić raz domyślne 60Hz w menu i zapomnieć. Tak mam na Nvidii Shield. Tak też jest Mi BOXIE (po wgraniu ATV 9 beta 3) - mam ustawione 60Hz i każdy jeden film na apce Netflixa działa płynnie, do momentu "zmulenia NETFLIXA". Gdyby nie to zmulenie, to bym się nie czepiał.
Oczywiście, że nie trzeba restartować MI BOXA, ale wtedy konieczna staje się zabawa z bieganiem po menu co zajmuje dużo czasu i jest tak upierdliwe, że mi osobiście odechciewa się już cokolwiek oglądać.
Ja to jeszcze pół biedy ale moi rodzice nie ogarniają za bardzo sprzętu. Nauczyłem ich tylko, że jak szarpie to trzeba zrestartować boxa, co jest jeszcze w mirę prostą operacją dla nich. Ale tak nie powinno być. Mi BOX powinien cały czas działać płynnie - tak jak potrafi działać zaraz po restarcie (czasem nawet dość długo).
 
Ostatnia edycja:

rafmik

Member
No ale właśnie rozchodzi się o to, żeby nie ganiać po parę razy do menu po każdorazowym włączeniu filmu na NETFLIXIE, sprawdzając na którym ustawieniu nie szarpie, tylko ustawić raz domyślne 60Hz w menu i zapomnieć. Tak mam na Nvidii Shield. Tak też jest Mi BOXIE (po wgraniu ATV 9 beta 3) - mam ustawione 60Hz i każdy jeden film na apce Netflixa działa płynnie, do momentu "zmulenia NETFLIXA". Gdyby nie to zmulenie, to bym się nie czepiał.
Oczywiście, że nie trzeba restartować MI BOXA, ale wtedy konieczna staje się zabawa z bieganiem po menu co zajmuje dużo czasu i jest tak upierdliwe, że mi osobiście odechciewa się już cokolwiek oglądać.



Ale przecież jak video ma 24Hz, a obraz jest ustawiony na 60Hz to będzie skakać, inaczej się fizycznie nie da. Cały problem jest taki, że oficjalna aplikacja Netflixa nie potrafi dostosować odświeżania matrycy TV do wyświetlanego pliku video. Kodi nie ma z tym problemów.

Przecież to jest cały sens zakupu TV z matrycą z realnym 120Hz.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Ale przecież jak video ma 24Hz, a obraz jest ustawiony na 60Hz to będzie skakać, inaczej się fizycznie nie da. Cały problem jest taki, że oficjalna aplikacja Netflixa nie potrafi dostosować odświeżania matrycy TV do wyświetlanego pliku video. Kodi nie ma z tym problemów.

Przecież to jest cały sens zakupu TV z matrycą z realnym 120Hz.

No właśnie NIE. Tłumaczę Ci, że u mnie, u moich rodziców, u każdego chyba mojego znajomego, który korzysta z apki NETFLIXA na Nvidii Shield TV, każdy jeden film leci 100% płynnie (na jednym - domyślnym ustawieniu odświeżania). I tak samo jest z Mi BOXEM S, który ma ten sam system - na nim też wszystko leci płynnie (do momentu zmulenia).
 
Ostatnia edycja:
Do góry