Przecież już wielokrotnie pisałem, że u mnie Xiaomi działa dobrze. Płynnie, szybko i bez żadnych zwiech. Wszystkie programy. Kupiony w polskiej dystrybucji.
Ponieważ kilka osób na tym forum sugerowało mi, że moje problemy z
Mi BOXEM S dotyczą tylko mojego egzemplarza, że sprzedawane w polskiej dystrybucji Mi BOXy działają super, zakupiłem w sklepie Avans, przez Allegro kolejną sztukę do testów.
Po otrzymaniu, maglowałem go codziennie przez tydzień w dokładnie tym samym środowisku (TV, net, kable itp.). Oto wnioski:
KOLEJNY EGZEMPLARZ ZACHOWUJE SIĘ TAK SAMO JAK MÓJ POPRZEDNI.
OBJAWY:
Fabryczny Android TV 8.1: problemy z płynnością ruchu w apce NETFLIX: rożnie to działa na różnych filmach. Bywało też, że film na początku szedł płynnie a nagle w trakcie oglądania zaczynał drgać w ruchomych scenach i tak już do końca (dźwięk zawsze leci płynnie). Raz wywaliło mnie z Netflixa na pulpit i po ponownym wejściu w ten sam film już szarpał. Restart nie zawsze pomagał. Czasami trzeba było kombinować kilka restartów + wyłączenie go z prądu, by było dobrze.
Wgrany ręcznie Android TV 9 beta 3: płynność w filmach NETFLIX o dziwo jest OK a testowałem wile różnych tytułów. Wszystko działa dobrze ale do czasu np. dłuższego uśpienia pilotem (np na noc). Po zbudzeniu, filmy w NETFLIX, które przed uśpieniem szły idealnie płynnie, szarpią i to bardzo mocno. Nazwałem to w moich poprzednich postach "zmuleniem Netflixa" choć poza nagłą i niezrozumiała utratą płynności w filmach na NF, samo urządzenie, nie ma innych objawów żadnego spowolnienia. Skuteczną metodą w tej sytuacji jest restart (ponowne uruchomienie ) Mi Boxa (najszybciej przez przytrzymanie przycisku włącz/wyłącz na górze pilota). Po restarcie szarpiący film idzie już płynnie.
Najłatwiej to sprawdzić na
BreakingBad S03E13 od pierwszej sceny (scena z kominkiem). Gdy pojawia się widok na okno to zaczyna ono skakać na boki i takie rwanie pojawia się co regularnie co kilka sekund. Po restarcie ta scena jak i cały film idzie już płynnie do czasu ponownego zmulenia.
-----
W ATV 9 beta3, tak samo jak w fabrycznym ATV 8.1, koniecznie trzeba załączyć w menu opcję HDMI CEC, bo po uśpieniu z pilota często nie udaje się zbudzić boxa a jak już wstaje to nie nadaje się do użytku jest tak koszmarnie zmulony (cały). Wszystkie testy oczywiście robiłem z włączoną tą opcją. Dla wszystkich testów miałem też ustawione 60Hz w ustawieniach ekranu Mi BOXa.
Wszystkie ww. objawy są dokładnie takie same na obu Mi BOXach, jakie mam. Kolega, który kupił swojego Mi BOXA w Niemczech, również to potwierdza na swoim egzemplarzu. Swoje Mi BOXy testowałem nie tylko u siebie ale także i w domu rodziców. Objawy te same.
Reasumując, nie jest prawdą, że "zmulenie" dotyczy tylko wybranych czy nielicznych egzemplarzy. Wszystkie się zachowują tak samo niestabilnie i ma się wrażenie, że żyją własnym życiem doprowadzając użytkownika do szewskiej pasji. Da się je ewentualnie użytkować na ATV9 beta 3, robiąc restart boxa przed każdym uruchomieniem filmu na Netflix. Może kolejne wersje softu coś zmienią, chociaż o ww.problemach słyszy się na wielu forach od ponad roku co nie daje nadziei na szybkie ogarnięcie problemu.
Równolegle mam też Nvidię Shield TV i z nią nie mam żadnych problemów. Działa płynnie i stabilnie. Jestem z niej bardzo zadowolony.