Nvidia Shield TV jako odtwarzacz multimedialny.

kola01

Well-known member
Bez reklam
...
NVIDIA SHIELD P2897 4K HDR ANDROID TV (Tegra X1) czy to urządzenie spełnia moje wymagania ?
- filmy 4k zHDR i dolby atmos z Kodi albo innego playera
- Netflix w 4k z HDR i Dolby Atmos
- Tidal w wersji Master - czy można pod Shielda podłączyć DAC po USB i czy będzie wszystko działało włącznie z wyświetlaniem aktualnej jakości próbkowania.
- czy można instalować aplikacje ze sklepu Play ? Czy tylko i wyłącznie jest opcja instalowania konkretnych aplikacji.

....i

Co do atmosa to nie wiem, bo nie używam ale cała reszta odpowiedzi brzmi: TAK.
Pamiętaj też, że w sklepie Play nie są te same aplikacje co w sklepie dla zwykłego smarfonowego Androida a jedynie te dedykowane dla Android TV. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pobrać instalator .apk i zainstalować daną apkę ręcznie - zazwyczaj działają tylko może być problem z obsługą bo tu nie mamy ekranu dotykowego.
 
Ostatnia edycja:

mat74

Well-known member
Bez reklam
Nie bronię Netfliksa ,bo jakosciowo przy takim Disney+ o Apple TV nie mówiąc ,wymięka ale czy znasz platformę streamingową podającą Atmosa w innej wersji niż stratna ?

Pytanie do wszystkich użytkowników- czy używacie kompilacji Kodi matrix pozwalającej odpalić DV z mkv .Jeżeli tak jakiej , jak się to sprawuje w praktyce ? Czy chodzi płynnie bez zacięć i buforowania ? Czy nie ma problemów w przypadku największego obciążenia czyli kombinacji DV i formatów bezstratnych audio ?
 

armanig

Klub HDTV.com.pl
VIP
O proszę, czyli trzeba kupić. Myślałem, że są droższe.
Rozumiem, że dokupiłeś do poprzedniej wersji Shielda?
Wszystko działa dobrze, nie ma problemów z łącznością - odległością?
 

Noisy

Member
Znalazłem nie daleko mnie wersję PRO z 2019 roku. Kupiłem,podłączyłem i się zakochałem w tej przystawce. Działa wyśmienicie, zero przycinek. Kodi puszcza filmy w 4k HDR z Dolby Atmos, Netflix tak samo.
Nawet podłączyłem sobie DAC po USB i zainstalowałem Tidala. Nie wiem czy mi się zdaje, ale chyba ciutkegirsza jakość muzyki niż z mojego Gigabyte Brix ( mini PC )
Co sądzicie o jakości dźwięku w Tidal itd ? Szkoda że nie ma możliwości aby mój DAC przypuszczał dźwięk w oryginalnej jakości tylko wszystko puszcza na max czyli 192 kbps.
Podsumowując, ten android zjadł na śniadanie mój komputer który też obsługuje 4k. Niestety on nie ma HDR i Netflix max w FHD.
 

woj1000

New member
NVidia Shield z Vu+

Mam problem ze stremowaniem programów z tunera satelitarnego Vu+ do Nvidia Shield 2019 Pro po wifi. Przy stremowaniu z Vu+ na telefon z androidem obraz jest płynny, natomiast do Shielda występuje zatrzymywanie obrazu. Prawdopodobnie przyczyną jest słaba prędkość sieci wifi. Tylko dlaczego stream z VU+ na telefon jest bezproblemowy, Netflix i inne platformy również działają bez zacięć.
Czy spotkał się ktoś z użytkowników z takim problemem, bo nie wiem czy przyczyna tkwi w niedopracowanym oprogramowaniu lub usterce sprzętowej Shielda.
 

pamel

New member
Mam problem ze stremowaniem programów z tunera satelitarnego Vu+ do Nvidia Shield 2019 Pro po wifi. Przy stremowaniu z Vu+ na telefon z androidem obraz jest płynny, natomiast do Shielda występuje zatrzymywanie obrazu. Prawdopodobnie przyczyną jest słaba prędkość sieci wifi. Tylko dlaczego stream z VU+ na telefon jest bezproblemowy, Netflix i inne platformy również działają bez zacięć.
Czy spotkał się ktoś z użytkowników z takim problemem, bo nie wiem czy przyczyna tkwi w niedopracowanym oprogramowaniu lub usterce sprzętowej Shielda.

Może zależy jakiego programu używasz ja używam Dream Player Tv i wszystko śmiga OK.
 

woj1000

New member
Może zależy jakiego programu używasz ja używam Dream Player Tv i wszystko śmiga OK.

We wszystkich programach jakie próbowałem występują zacięcia podczas oglądania przy przesyłaniu po wifi.
Przy połączeniu za pomocą kabla sieciowego problem nie występuje.
Jednak trochę mnie to zastanawia, dlaczego przy strimowamiu na telefon nie ma problemów, a na Shielda są.
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
Cyfrowy przekaz będzie identyczny, niezależnie z jakiego urządzenia czy systemu wyłazi. Oczywiście pomijam jakieś skrajne sytuacje, błędy aplikacji, błędy streamingu itp. Dlatego nie usłyszałeś różnicy między kompem a androidem.

Na jakość dźwięku ma istotny wpływ dopiero tor analogowy czyli przetwornik C/A, jakość jego zasilania, opampy, układy wyjściowe itd. A ten cały tor analogowy jest w Twoim przypadku w zewnętrznym urządzeniu, które dokupiłeś.
O ile jest to DAC za 300-1000 zł, to już można mówić o jakiejś podstawowej jakości ale jeśli to DAC za 50 zł, to dźwięk będzie słabej jakości, surowy, "nie muzykalny", z małą przestrzenią, momentami ostry i natarczywy. Oczywiście trzeba mieć dobrze brzmiący zestaw audio (wzmacniacz, kolumny) i umieć rozpoznać dobre brzmienie (niektórzy nie słyszą nawet dużych różnic), by był sens inwestowania w lepszy DAC.
 
Ostatnia edycja:

_arek_

New member
Witam wszystkich... zakupiłem 2mce temu NVIDIA SHIELD TV 2019 w euro rtv - było to dla mnie najlepsze rozwiązanie do tego co chciałem osiągnąć... czyli obraz puszony po hdmi przez projektor i dźwięk po bluetooth do amplitunera Yamacha RN803 - pozwala to uniknąć kablekologii.


Na początku było wszystko super oglądamy głównie netflixa - zarówno dźwięk jak i obraz był bez zarzutu no ale...



Kilka dni temu po włączeniu filmu z netflixa zauważyliśmy drobne, krótkie, szybkie 1/2sek. przycinki obrazu i brak synchronizacji dźwięku z obrazem



Nie da się tego oglądać w takim stanie, przez chwile myślałem , że to przez mój slaby net... ale na innych aplikacjach filmowych byl OK.



Pomyśleliśmy że może netflix ma problemy z serwerami czy coś... Po kilku dniach dalej problem występował - po odpięciu shielda i zastąpieniu lapkiem problem znika- netflix chodzi płynnie zarówno dźwięk jak i obraz...


Czy ktoś może miał/ma podobny problem, co może być przyczyną - shielda resetowałem, ma najnowszą aktualizację - nic nie pomogło
 
Ostatnia edycja:

kola01

Well-known member
Bez reklam
Zrób test połącznia sieciowego w aplikacji NETFLIX na Nvidii (NETFLIX-uzyskaj pomoc - sprawdź sieć), szczególnie wtedy, gdy masz te przycinki i podaj nam wyniki prędkości.

Jeśli łączysz się przez WiFi, to przetestuj polaczenie kablem LAN.

Oczywiście zakładam, że wykonałeś pełny restart (ponowne uruchomienie). System wtedy się uruchamia od zera - trwa to ok 30 sek.
 

_arek_

New member
OK więc tak zrobiłem test połączenia i wyszło 4.2Mb/s wiem wiem tragedia... ale niestety tak u mnie działa LTE z Plusa... czekam, aż w końcu podłącza mi światłowód... Jednak do tej pory wszystko działało płynnie....


Kabel podpięty do modemu/routera nic nie zmienił to samo cięcie...


Dopiero ponowne uruchomienie, którego nie wiedzieć czemu wcześniej nie wykonałem przywróciło wszystko do poprzedniego stanu i netflix znów śmiga płynnie - chyba człowiek już za stary na te wszystkie technologiczne zabawki :p:p


W każdym razie dzięki wielkie... świadomość powrotu do ciąganie łapka i podpinanie kabli mnie przerażała... już zaczynałem po cichu psioczyć na Shielda :blagam::blagam:
 

kola01

Well-known member
Bez reklam
No więc problemem u Ciebie jest zbyt wolny internet. Z LTE tak już jest, że raz działa lepiej, raz gorzej. Na netflixie filmy HD będą jeszcze szły ale jak załączysz coś 4K to zobaczysz tylko pokaz slajdów.
Na tę chwile możesz jedynie spróbować ustalić, czy:
1. problemem jest słaby sygnał z nadajnika LTE, wtedy często nieco pomaga zmiana lokalizacji routera LTE, postawienie go np przy oknie lub zamontowanie zewnętrznej anteny LTE.
2. Jeśli sygnał jest OK a prędkość dalej jest niska, to może wskazywać na przeciążony nadajnik (często taka sytuacja nasila się w godzinach szczytu - np. wieczorem). Testowo można się wtedy przełączyć na 3G gdzie może być lepiej lub utworzyć agregację kilku pasm (jeśli taka opcję oferuje router).
 
Ostatnia edycja:
Do góry